Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tunnen syyllisyyttä kun istun kirja

Lähettäjä: lukija 
Päivämäärä:   20.4.25 14:18:49

kädessäni, vaikka työtä olisi ympärillä tekijää odottamassa.
Silloin, jos matkustaa junassa tai bussissa ja matkan aikana lukee kirjaa on ok, mutta arkena kun pitäisi saada ruoat ja pyykit tehtyä, koti siivottua, pihaa kunnostaa ym.ym. niin minä istuisin mieluummin kirjaa lukien. Jännärit, omaelämäkerrat lähinnä, kevyt romantiikka ja fantasiat ei niinkään,

Jos kyseessä olisi opiskelija, niin silloin se olisi hyödyllistä, mutta näin perheellinen keski-ikäinen voisi käyttää aikansa johonkin hyödylliseen.

Re: tunnen syyllisyyttä kun istun kirja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.25 14:22:09

Kirjan lukeminen on mitä parasta ajanvietettä. Siitä ei missään tapuksess kannata tuntea syyllisyyttä.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   20.4.25 14:22:54

Lukeminen ei ole koskaan turhaa. On se parempi kuin puhelimen selaus.

Mutta joo meinaa näin perheenäitinä se kirjan avaus jäädä niihin hetkiin, kun pitäisi jo nukkumaan käydä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.4.25 14:23:01

Mitä hyötyä kaunokirjallisuudesta olisi useimmille opiskelijoille?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.4.25 14:38:55

Jos kokee syyllisyyttä jostakin, on hyvä tarkastella, onko se todellista. Jos on, pitää muuttaa omaa toimintaansa.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   20.4.25 14:39:40

Lue vaan!

Mikä taho sen sun kodin siisteyden tai pihan kunnon loppujen lopuksi arvostelee? Saatko jostain lisää jotain hyvän ihmisen pisteitä, rahaa, tai muuta millä on sulle arvoa, jos hoidat asiat niinkuin jonkun mielestä pitäisi?

Mä olen ruuhkavuosina tietoisesti tehnyt monta kertaa valinnan, että asetun lukemaan kirjaa, vaikka siivottavaakin riittäisi. Koti ei pienten lasten kanssa kuitenkaan pysy kovin pitkään siistinä, joten sillä ei isossa kuvassa ole mitään merkitystä, vaikka imuroisin vasta huomenna. Mieti mitkä sun omia arvoja on ja elä rohkeasti niiden mukaisesti.

Työ ei lopu tekemällä eikä toisaalta myöskään kirjat lukemalla :)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.4.25 14:44:02

Ylisviivalle tiedoksi, että se "fiktiohömppä" kasvattaa sanavarastoa yhtä lailla ja kehittää mm kykyä tuntea empatiaa, mutta ehkä tämä on sinulle vieras tunne.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.4.25 15:01:10

Ihmisen pitää jaksaakseen ottaa myös omaa aikaa. Se voi olla kirjan lukemista, käsitöiden tekemistä, lenkkeilyä metsässä tai ihan vaan silmät kiinni makoilua.

Oletko kokeillut äänikirjojen kuuntelua? Mä kuuntelen kevyempi kirjoja töissä. Tietyt, erityisen hyvät kirjat pitää kyllä itse lukea, mutta jotkut ovat jopa parempia kuunneltuina.

Päivämäärä:   20.4.25 15:31:41

kannattaa lukea. Saa keskustelunaiheita kirjoista ja voi löytyä ihmisiä, jotka myös lukevat

Päivämäärä:   20.4.25 15:34:15

Ylisviivasta kyllä huomaa, että ei ole kaunokirjallisuutta tullut luettua.

Lähettäjä: chill 
Päivämäärä:   20.4.25 15:38:02

Välillä juurikin tuollainen pieni tauko ihan vain itsellesi esim kirja kädessä on kaikista tuottavinta mitä voit tehdä :) Koko ajan ei pidä olla tehokas ja suorittaa elämää. Nauti ihan hyvällä omalla tunnolla lukemisesta vaan siellä nyt.

Päivämäärä:   20.4.25 17:49:18

Sama vika kuin aloittajalla, tartteis olla henkilökuntaa pitämässä kotia ja pihaa kunnossa kun itse vietän aikaa mieluummin koirien kanssa metsissä ja rannoilla.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   20.4.25 18:24:49

No olisko äänikirjasta apua tilanteeseen? Itse ainakin puuhailen kotona ja puutarhassa aina äänikirja kuulokkeissa, en kerta kaikkiaan pysty istumaan paikallani riittävän kauan että lukukokemusta alkaisi muodostua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.