Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kumpi laittaa viestin eka? Minä vai mies?

Lähettäjä: Minä vai hän 
Päivämäärä:   19.4.25 19:55:31

Olen tapaillut miestä noin 4 vkoa suurin piirtein. Emme ole suhteessa (vielä) ja tässä sitä sitten ollaan, ihastuneena ja miettimässä päivittäin laitanko ekana viestiä vai odotanko? Miehet, tykkäättekö ennemmin kun nainen viestittää vai olenko liika innokas? Mies laittaa minulle viimeistään ilta 22 viestiä jos minusta ei ole kuulunut. Miten tää menee, teenkö typerän ongelman tyhjästä? Help ihastunut täällä ja ajatukset sekaisin!

Re: Kumpi laittaa viestin eka? Minä vai mies?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.25 19:58:37

Kysy itseltäsi mitä saavutat jos et laita miehelle viestiä kun siltä tuntuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.25 20:01:16

Anna miehen saalistaa, kiinnostunut mies tekee tikusta asiaa ja ottaa kyllä yhteyttä.

Päivämäärä:   19.4.25 20:02:21

Miten pitkään miehen pitää todistella kiinnostustaan ja missä vaiheessa nainenkin ottaa vastuuta kommunikaation ylläpitämisestä vai onko se koko suhteen ajan vain miehen vastuulla?

Päivämäärä:   19.4.25 20:03:17

"Miten pitkään miehen pitää todistella kiinnostustaan"

Aina.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.25 20:05:35

Se joka on kiinnostunut

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   19.4.25 20:19:51

Jos et ikinä laita viestiä, antaa se miehelle kuvan että et ole kiinnostunut. Haluatko miehen ajattelevan niin?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   19.4.25 20:56:03

En ole koskaan tavannut miestä, joka tykkäisi siitä että nainen esittää vaikeasti tavoiteltavaa tai tekee jotain ”testejä” tai pelaa pelejä. Kyllä ne suhteet on yleensä syntyneet siitä että molemmat ovat kiinnostuneita ja myös näyttävät sen mm ottamalla itse yhteyttä.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   19.4.25 22:20:18

Laitat viestiä jos olet miehestä kiinnostunut, en ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitäisi odotella toisen yhteydenottoa, jos itse oikeastaan haluaisi viestiä laittaa.

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   19.4.25 22:42:47

Jos miehelle on ongelma, että nainen laittaa ensin viestiä ja osoittaa kiinnostusta, niin onko tyyppi tapailemisen arvoinen?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   19.4.25 22:53:33

Laitat viestiä kun siltä tuntuu. Paitsi jos siltä tuntuu kymmeniä kertoja päivässä ja viestit ovat romaanin pituisia, sitten koita hillitä.

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   19.4.25 23:12:10

Leiki vaikeasti tavoiteltavaa ja anna miehen tehdä kaikki aloitteet, viestittely ja yhteydenotot. Ole etäisen viileä äläkä varsinkaan innostu mistään.

Jos mies tämän perusteella kuvittelee että sinua ei oikeasti kiinnosta ja jättää, niin aina voit lohduttautua sillä, että miehen vika.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   20.4.25 06:04:26

Itse pohdin tätä samaa pääni sisällä.
Mutta sittenhän tässä kävi kuitenkin niin, että näköjään jos en laita viestiä niin miehestä ei kuulu mitään.
Nyt päätin odottaa niin kauan, että mies laittaa viestiä ensin. Viikko täynnä ja mitään ei ole kuulunut :'D

Ihan v*tun kiva, sen olisi myös voinut kertoa suoraan ettei kiinnosta. Mutta se on miehille ilmeisesti liian vaikeaa sanoa.

Päivämäärä:   20.4.25 06:50:18

"Ihan v*tun kiva, sen olisi myös voinut kertoa suoraan ettei kiinnosta. Mutta se on miehille ilmeisesti liian vaikeaa sanoa."
Kerroitko itse suoraan, ettei sinua kiinnosta?

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   20.4.25 07:52:43

Tässä Suomen ja deitti sovellusten kulta-aikana. Käy helposti myös niin, et jos toisesta ei kuulu on jo uutta matoa etsimässä.
Itse laitan viestin jokapäivä kun herään, päivällä useita ja illalla myös joskus. Mies laittaa samoin. Se kumpi herää aamulla eka ehtii laittaa ekaksi viestin. Mutta emme seurustele ainakaan vielä. Tiedän että miehellä on varmasti muitakin naisia kenen kanssa pitää yhteyttä. Mutta en tiedä millaista se on. Enkä tässä vaiheessa halua edes tietää. Nyt on hyvä näin.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   20.4.25 07:53:39

Suomen on somen

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.4.25 08:00:30

"Naisen ei kuulu tehdä aloitetta."

Jokainen uusi aamu on uusi aloite? Sitten kun asutaan yhdessä, ei nainen voi sanoa herätessä ensin huomenta. Pitää odottaa, että mies sanoo ensin, vaikuttaa muuten liian innokkaalta.

Päivämäärä:   20.4.25 09:39:55

Hirveästi kokemusta ei asiasta ole mutta oman nykyisen miesystäväni kanssa oli niin että molempia kiinnosti kovasti ja täten molemmat keksivät yhtä lailla tikusta asiaa, molemmat vähän ujoja.
Itse en alkanut leikkimään mitään vaikeata naista joskaan en myöskään tykittänyt koko ajan viestiä vaan suhtauduin vain rennosti ja ajattelin että jos se on tarkoitettu, se tapahtuu. Ja se tapahtui ihan luonnollisesti ja jouhevasti. (Ekaa kertaa elämässä koin sen, aiemmin kaikki tutustuminen miehiin oli jotenkin hankalaa ja miehen kiinnostus saattoi loppua yhtäkkiä, nyt vain ymmärrän sen että ne jutut ei vain olleet tarkoitettu joten mitäpä sitä suremaan tai jahtaamaan koska sitten kun se oikea kolahtaa niin se ei kaadu pikkujuttuihin vaan molemmilla on yhtä kova draivi toistensa luokse)

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   20.4.25 11:10:21

No jos lähdet siihen, että miehen pitää jahdata, niin sitten sun täytyy jatkossakin ylläpitää sitä dynamiikkaa. Eli et voi koskaan kommunikoida normaalisti ja sujuvasti, ja sitten ahdistunut, kun jahtaaminen loppuu.

Välimuotoratkaisu olisi sellainen, että annat miehen tehdä jonkin verran enemmän aloitteita, mutta kuitenkin osoitat olevasi kiinnostunut, ja että arvostat sitä (ja näytät sen) kun hän näitä aloitteita tekee.

Kommunikaation pitäisi olla sellaista tervettä...

Päivämäärä:   20.4.25 11:28:08

Kyllä mä koen niin, et jos se tyyppi on sulle oikea, niin sun ei tarvi miettiä tollasia, vaan meet fiiliksen mukaan ja toinen tykkää siitä. Jos siis on sulle oikea. Jos toinen kyllästyy suhun sen takia, että viestittelet hänelle oma-aloitteisesti, ei hän muutenkaan ole susta tarpeeksi kiinnostunut. Ihastunut ihminen ilahtuu saadessaan ihastukseltaan viestin. Nyt tapailen miestä, joka ensimmäistä kertaa aamulla laittaessani huomenta-viestiä kertoi ihan ääneen kuinka hyvältä tuntui saada se viesti. Ihan yhtälailla kun naiset haluavat sitä huomiota ja oma-aloitteisuutta, myös miehet tykkäävät siitä, että kokevat olevansa erityisiä ja toisen mielessä.

Päivämäärä:   20.4.25 11:38:06

Lähettäjäx

Päivämäärä20.4.25 08:00:30

"Naisen ei kuulu tehdä aloitetta."

Jokainen uusi aamu on uusi aloite? Sitten kun asutaan yhdessä, ei nainen voi sanoa herätessä ensin huomenta. Pitää odottaa, että mies sanoo ensin, vaikuttaa muuten liian innokkaalta.

Joo, ei sitä jaksa aina olla se joka tekee aloitteen. Nimim. Olen ollut suhteessa se, joka aloittaa joka ikisen keskustelun ja kysyy kuulumisia kasvotusten. Toista kun ei ilmeisesti kiinnosta niin miksi pitäisi minuakaan.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   20.4.25 11:40:54

Jep, suhteessa kummankaan ei pitäisi olla yksin vastuussa kommunikaatiosta tai aloitteista ylipäätään.

Päivämäärä:   20.4.25 11:55:54

"Jep, suhteessa kummankaan ei pitäisi olla yksin vastuussa kommunikaatiosta tai aloitteista ylipäätään."

Näin. Mutta niin kauan kuin suhteessa ei olla, niin kannattaa antaa miehen näyttää kiinnostuksensa määrä. Onko sitä oikeasti vai ei. Niin moni nainen kun päätyy suhteeseen, jossa miehen kiinnostuksen taso on "kunhan saa helposti seksiä, niin kuka tahansa nainen kelpaa". Sellaisten suhteiden naiset sitten aloittavat rivissä ht.netin parisuhdevalitustopikkeja.

Lähettäjä: Poikamies 
Päivämäärä:   20.4.25 12:19:19

"Mutta niin kauan kuin suhteessa ei olla, niin kannattaa antaa miehen näyttää kiinnostuksensa määrä. Onko sitä oikeasti vai ei."

Ihan sama se on miehen näkökulmasta. En lähesty naisia, jotka eivät aktiivisesti osoita kiinnostusta. Sellaisessa tilanteessa koen itseni ahdistelijaksi, jos yritän lähestyä naista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.4.25 12:22:00

Kerropa poikamies miksi jotkut miehet harrastavat härnäämistä? Tekevät aloitteen, nainen vähän kiinnostuu, mutta jos sama nainen tekee aloitteen ovat tylyjä tai poistuvat paikalta?

Päivämäärä:   20.4.25 12:50:22

"Kerropa poikamies miksi jotkut miehet harrastavat härnäämistä?"

En tiedä, enkä usko, että kaikki on härnäämistä. Kysymys on siitä, saako mies viestin, että hänellä on lupa lähestyä naista. Viestin on oltava hyvin yksiselitteinen eikä yhtään vihjaileva.

En minä uskalla lähestyä naista, jos hän ei tee hyvin selväksi, että haluaa minun lähestyvän, koska koen silloin häiritseväni naista.

Päivämäärä:   20.4.25 12:54:38

Eli ilmeisesti jos nainen lähestyy, tervehtii tai juttelee on liian epämääräistä, sillä mies lähtee karkuun? Vaikka mies on aiemmin itse lähestynyt ensin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.4.25 13:53:09

Jos mies torjuu/lähtee karkuun naista, jota ensin on itse lähestynyt, kertonee se siitä että osoittautui, ettei nainen ollut sitä mitä hän etsi. Siihen lie miehelläkin oikeus? Vai ensinkö pitää päättää hääpäivä, ennenkuin lähestyy naista?

Päivämäärä:   20.4.25 13:57:16

Se on ihan jokaisen oikeus. Mutta miksi miehen pakko yrittää vielä karkuun lähtemisen jälkeen uudestaan, jos ei kerran kiinnosta riittävästi.

Päivämäärä:   20.4.25 14:23:21

"Jos mies torjuu/lähtee karkuun naista, jota ensin on itse lähestynyt, kertonee se siitä että osoittautui, ettei nainen ollut sitä mitä hän etsi."

Tai sitten mies ei vain kokenut, että nainen on osoittanut riittävän selvästi halunsa tutustua.

Minä lähestyin naista reilu viikko sitten. Nainen reagoi hyvin myönteisesti, mutta en ole uskaltanut lähestyä häntä uudestaan, koska minusta tuntui, että hänen korostuneen myönteinen reaktionsa oli vain kohteliaisuutta. Odotan, että nainen tekisi aloitteen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.4.25 14:53:01

"Mutta sittenhän tässä kävi kuitenkin niin, että näköjään jos en laita viestiä niin miehestä ei kuulu mitään.
Nyt päätin odottaa niin kauan, että mies laittaa viestiä ensin. Viikko täynnä ja mitään ei ole kuulunut :'D

Ihan v*tun kiva, sen olisi myös voinut kertoa suoraan ettei kiinnosta. Mutta se on miehille ilmeisesti liian vaikeaa sanoa."

Oletko ottanut huomioon sitä mahdollisuutta että mies omalla tahollaan ajattelee aivan samoin, ja on siksi tullut myöskin aivan samaan johtopäätökseen?

Päivämäärä:   20.4.25 15:00:55

Miten voi päätyä samaan johtopäätökseen, jos vastapuoli on aiemmin ollut se joka lähestyy, eikä toinen tee mitään? Siis miten?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   20.4.25 15:28:08

Jos ylilautaviivaa kohtaankin joskus joku tyrkky nainen tekisi aloitteen, niin olisihan se hienoa hänen päästä kokeilemaan ihan oikeaa, elävää naista <3

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.4.25 15:34:20

Ihmettelen aina kuinka uskomattoman tyhmiä ihmiset ovat. Mennään johonkin @!#$ hevostalliin ja vauva-palstalle huutelemaan miesten mielipiteitä :"""DD Samalla vaivalla voisit mennä mikrobitin foorumille kyselemään naisten mielipiteitä asioihin :""DD tiedän että foorumi on lopetettu, se oli vain esimerkki.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   20.4.25 16:13:33

Laitoin tuolla ylempänä, että odotan nyt miehen laittavan viestiä.

Kyllä hän on täysin tietoinen, että minä olen hänestä kiinnostunut. Ja haluan jatkaa tutustumista.
Olen tähän asti laittanut viestiä aina ensimmäisenä mutta nyt totesin, että laittakoot joskus ensin.
En ole koskaan ajatellut, että nainen ei voi laittaa ensin viestiä. En todellakaan vaan laittanut aina viestiä kun olen halunnut tietää mitä hänelle kuuluu. Eli oikeastaan joka päivä tai joka toinen päivä. Nyt sitten en laittanutkaan ja viikon tässä odotellut, että miehestä kuuluisi jotain.

Ja kyllä ennen tämän löytymistä kehtasin kyllä sanoa miehille suoraan etten ole kiinnostunut hänestä.

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   21.4.25 10:21:19

Välillä voi olla pidempiä aikoja, ettei tapailemastani miehestä kuulu mitään. Yleensä ehdin sitten jo laittaa itse viestiä ja mies vastaa ihan normaalisti, nopeasti jne. Keskustelut etenee ihan omalla painollaan.
Viikko tai kaksi voi olla ihan normaalia ettei hänestä kuulu kuin niin, että minä laitan viestiä.

En kyllä halunnutkaan sellaista 50 viestiä päivässä laittavaa miestä mutta tämä on hämmentävää, että muistun mieleen vain viikon tai kahden välein.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   21.4.25 10:34:56

Laita vaan sää. Ei niin herkästi tule sitten ahdistelu syytettä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.