Lähettäjä: Eroamassa
Päivämäärä: 19.4.25 18:34:21
Hei, vertaistukea vinkkejä, mitä vaan:
Olen yli 15v suhteessa tällä hetkellä. Meillä yhteisiä lapsia useampi, talo, autot, talous, tilit, raha-asiat jne. Koko elämä rakennettu yhdessä.
Olen ollut onneton enemmän ja vähemmän varmaan ainakin, parisen vuotta, ehkä enemmän. Vuodet ovat kuluneet nopeaa lasten kasvaessa. Mies ei ole halunnut puhua, en tiedä mitä ajattelee tilanteesta, mutta arki rullaa.. kämppis olo ollut jo kauan. Seksiä viimeksi varmaan loppukesänä viime vuonna. Olen yrittänyt puhua suhteesta, meistä, haluista, viime vuonna muutamaan otteeseen mutta puhuminen johtaa lähes aina pieneen riitaan.. mies syyttää minua lähes kaikesta, olen melko tottunut että vika on aina minussa. Hyviäkin hetkiä on toisinaan kun emme kinastele.. silloin aina unohtuu hetkellisesti, että en ole onnellinen. Lasten ja koko yhteisen elämän vuoksi olen edelleen tässä, kynnys lähteä on suuri vaikka suhde ei todella tarjoa minulle mitään. Ei läheisyyttä, halauksia, kivoja sanoja. Saan huomiota vain muilta miehiltä ja sillon ymmärrän että kotona olen vain siivooja, lastenhoitaja ym. Pärjään ilman seksiä mutta onhan se alkanut tympäisemään, n 40vnä kö loppui seksielämäni?
Oma prosessi erosta ollut jo jonkin aikaa mielessä. Mies tuntuu olevan aika ulkona minun ajatuksistani, suunnittelee yhteistä kesää ym. En voi ymmärtää... tilanne on alkanut olla ahdistava ja vaikka itse tykkään puhua ja se on tärkeää on minunkin vaikea ottaa puheeksi suhdettamme. Miten edetä, talo myyntiin, autot? Yhteishuoltajuus? Miten olette selvinneet? Entä lähipiiri, isovanhemmat ym. Miten muut reagoivat... tälläistä mietin päivittäin.
Olen lähestynyt miestä viime vuonna halauksin mutta en saa vastakaikua. Olo on torjuttu ja tämän vuoden puolella olen alkanut viimein itsekin luovuttaa... miksi yksin yrittäisin mitään? Koko elämän uudelleen järjestely tuntuu vain erittäin suurelta muutokselta. Jos meillä ei olisi lapsia, olisin lähtenyt vuosia sitten.
|