Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kerron ihmisvihasta heille, jotka eivät jostain

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   19.4.25 18:28:04

kumman syystä siitä tiedä mitään.

Naapureihin menee hermo. Lähikaupassa "se yksi ärsyttävä myyjä" risoo pelkällä olemuksellaan. Toisin kuin voisi luulla, en vihaa kaikkia ma..muja. Neutraalit ovat siedettäviä. Sellaiset, jotka eivät mekkaloi ja jotka elävät maassa maan tavalla. Julkisilla paikoilla raivostuttaa kovaan ääneen juoruilevat tyypit, jotka pakottavat kaikki muutaman metrin säteellä olevat ihmiset kuuntelemaan heidän paskaansa. Tunnen hirvittävää myötähäpeää ja v*tutusta. Mietin itsekseni, että eikö tuo OIKEASTI huomaa olevansa kirjaimellisesti ainoa ihminen äänessä?! Eikö häntä hävetä?!?
Onnellisimpia hetkiä ovat ne, kun katsoo jotain maisemaa, jossa ei ole rakennuksen rakennusta, ei ihmisiä missään. Esimerkiksi maaseudut ovat loistava esimerkki peltoineen. Eikä minua edes kiinnosta joku lato tai satunnainen omakotitalo jossain, kunhan ei ole sellaista kaupungin betonihelvettiä ja ihmisryysistä.

Joitain kohtaan ei ole mitään empatiaa. Ei yksinkertaisesti mitään. Ei kiinnosta edes kuolema, jos on tarpeeksi vastenmielinen tyyppi kyseessä. Julkisilla paikoilla välttelen katsekontaktia siksi, että olen ujo, mutta myös siksi, etten halua nähdä ihmisiä ympärilläni (ei koske läheisiä tietenkään.)
Veren saa kiehumaan ihmiset, jotka julkisella paikalla yhtäkkiä pysähtyvät muiden eteen kuin seinä. Samoin repulla tönijät ja sellaiset, jotka katselevat jotain julkisella paikalla ja täysin äkkiarvaamatta astuvat taaksepäin suoraan muiden varpaille. Vaikka kuinka saisi osakseen pahoittelua, tällainen raivostuttaa ja voi pilata päivänkin, jos se on jo tarpeeksi melkein pilalla. Eli sellaista v itutuksentäyteistä elämää, jos joutuu olemaan liikaa tekemisissä ihmisten kanssa. Työpaikasta en jaksa edes aloittaa... Paitsi sen verran, että kaikki sellainen sosiaalinen teatteri raivostuttaa myös. Se kun puolin ja toisin esitetään niin hemmetin mukavaa ihmistä ja niin naurattaa hihhihhahhahh ja hehheh, kuulumisetkin kiinnostavat niin sairaasti, vaikka oltaisiin vain jotain etäisiä tuttavia. Eli toisin sanoen se sosiaalinen show, jota pitää vetää työpaikalla ja ylipäätään aina kun on ihmisten kanssa tekemisissä.

Sellaista on ihmisviha. Älkääkä ehdottako mitään "hoitoa." Ei ole mitään parannettavaa. Tämä on syvällä luonteessani enkä tule tästä muuttumaan. On parempiakin kausia, kun kaikki ei raivostuta, mutta se on ohimenevää.

Re: Kerron ihmisvihasta heille, jotka eivät jostain

Päivämäärä:   19.4.25 18:30:25

Lisäksi se, että joidenkin naama saa ihan älytöntä v*tutusta aikaan. Pelkkä naama. Mies tai nainen, ei väliä, mutta jokin vain saa aikaan todella voimakkaan inhoreaktion, jota ei osaa selittää.

Päivämäärä:   19.4.25 18:34:02

Tuli mieleen kaupassa, kun näin yhden myyjän joka on selkeästi todella epäsosiaalinen ja voisin vaikka vannoa, että on autismin kirjolla. Hänen pelkkä olemuksensa ärsyttää, samoin yksi tilanne johon hän liittyi. Kerran kysyin yhtä tuotetta, jota en löytänyt. Hän löysi ja iski sen käteeni. Ei mitään katsekontaktia tai sanaakaan minulle, vaan työnsi vain tuotteen käteeni tosi tylysti ja häipyi sitten muihin hommiin. Siitäkin johtuu se että koko tyypin näkeminen ärsyttää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.25 18:35:46

Tunnen pari kaltaistasi. Enkä viihdy heidän seurassaan, mutta pakko mikä pakko kun ovat asiakkaita. Nämä myös vaativat erityiskohtelua samalla rahalla, mikä sapettaa myös. Siitä tulisi maksaa enemmän, mutta työnantaja on tyhmä.

Välillä tympeys todella ihmetyttää jo ihan senkin vuoksi, että jos heille sattuisi onnettomuus en todellakaan olisi ensimmäisenä auttamassa. Käytös on niin alentavaa ja ikävää.

Päivämäärä:   19.4.25 18:37:08

Heh, no sinäpä et livenä tajuaisi minun tuntevan näin :D Osaan sosiaalisen teatterin, vaikka vihaankin sitä.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   19.4.25 18:37:15

Jep, sinä kuulut siihen pieneen mutta merkittävään vähemmistöön ihmisiä, joista tulee loistavia keskitysleirin vartijoita. "Noudatin vain käskyjä" on yksi heidän lempilauseistaan, kun tilinteon hetki tulee.

Päivämäärä:   19.4.25 18:38:59

En minä edes haluaisi olla erilainen. Ihmisvihassa on myös jotain ihanaa, ja se tarkoittaa roppakaupalla eläinrakkautta. Rakkautta minussa on, mutta se ei vain kohdistu "lähimmäiseen", joka on todellisuudessa joku ventovieras idiootti.

Päivämäärä:   19.4.25 18:40:07

"Jep, sinä kuulut siihen pieneen mutta merkittävään vähemmistöön ihmisiä, joista tulee loistavia keskitysleirin vartijoita. "Noudatin vain käskyjä" on yksi heidän lempilauseistaan, kun tilinteon hetki tulee"

Onko sinulla ymmärrysongelmia? Kerroin selkeästi osaavani sosiaalisen teatterin. Eikä ihmisviha kohdistu joka ikiseen yksilöön joka ikinen sekuntti. Se kohdistuu suurimpaan osaan. Suurimman osan ajasta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.25 18:49:03

Parempina kausina siedän ihmisiä melko hyvin, mutta koskaan en tule rakastamaan heitä. Ei moni ymmärrä tästä mitään, kun eivät ole itse kokeneet. Siksi päätinkin kertoa, kun juolahti aihe mieleen.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   19.4.25 18:57:14

Tunnen ihan oikeaa sääliä vihamielistä trollia kohtaan, ja se on paljon.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.4.25 19:15:28

"Julkisilla paikoilla välttelen katsekontaktia siksi, että olen ujo, mutta myös siksi, etten halua nähdä ihmisiä ympärilläni "

"Hän löysi ja iski sen käteeni. Ei mitään katsekontaktia tai sanaakaan minulle, vaan työnsi vain tuotteen käteeni tosi tylysti ja häipyi sitten muihin hommiin. Siitäkin johtuu se että koko tyypin näkeminen ärsyttää."

-Siis koko tyyppi ärsyttää, kun hän toimii sosiaalisessa tilanteessa juuri kuten sinäkin julkisilla paikoilla? Ja kun hän ei vedä vihaamaasi sosiaalista teatteria, vaan hoitaa vain työnsä ja siirtyy seuraavaan tehtävään? Tuo ei kuulosta ihmisvihalta, vaan siltä totalisen itsekeskeiseltä ajatusmaailmalta, että koko muun maailman pitäisi pyöriä sinun ympärillä...

Minä vihaan ihmislajia monista syistä, mutta en odota mitään erityisasemaa ja erityiskohtelua, että muiden pitäisi olla jotain yli-ihmisiä ja kohdella minua paremmin kuin mitä minua kiinnostaa kohdella heitä.

"kuulut siihen pieneen mutta merkittävään vähemmistöön ihmisiä, joista tulee loistavia keskitysleirin vartijoita. "Noudatin vain käskyjä" on yksi heidän lempilauseistaan, kun tilinteon hetki tulee."

-Miten niin vähemmistö? Suurin osa ihmisistä on valmiit tekemään moraalittomia toimia palkkansa eteen, jos parempaa toimeentulon lähdettä ei ole tarjolla. Enemmistö vaan perustelee itselleen tavalla tai toisella sen, miksi olevinaan toimii oikein, ihan kuten ne keskitysleirin vartijatkin on itselleen vakuutelleet. Siksi vakiintuneita käytäntöjä on lähes mahdoton muuttaa, kun valtaosa toimijoista joutuisi ensin myöntämään toimineensa vuosia tai vuosikymmeniä väärin, jotta muutos onnistuisi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.4.25 19:28:45

Musta tulee aloittajan kaltainen, kun olen tosi kuormittunut. Joku voi muistaakin, tein siitä tunteesta topikin tänne alkuvuodesta. Että ''kun kaikki ärsyttää'', varsinkin ihmiset siis.

Tunnistan olevani jollain tavalla nepsy tai ainakin hyvin rajalla, tunnistan maskaamisen ja sen ''sosiaalisen esittämisen''.

Päivämäärä:   19.4.25 19:36:15

"Siis koko tyyppi ärsyttää, kun hän toimii sosiaalisessa tilanteessa juuri kuten sinäkin julkisilla paikoilla? Ja kun hän ei vedä vihaamaasi sosiaalista teatteria, vaan hoitaa vain työnsä ja siirtyy seuraavaan tehtävään? Tuo ei kuulosta ihmisvihalta, vaan siltä totalisen itsekeskeiseltä ajatusmaailmalta, että koko muun maailman pitäisi pyöriä sinun ympärillä..."

Ei luoja... Myyjä on TÖISSÄ. Kaupan ala on ASIAKASPALVELUALA. Kilkattaako kellot?!

Päivämäärä:   19.4.25 19:39:45

"Musta tulee aloittajan kaltainen, kun olen tosi kuormittunut. Joku voi muistaakin, tein siitä tunteesta topikin tänne alkuvuodesta. Että ''kun kaikki ärsyttää'', varsinkin ihmiset siis.

Tunnistan olevani jollain tavalla nepsy tai ainakin hyvin rajalla, tunnistan maskaamisen ja sen ''sosiaalisen esittämisen''"

Minun mielestäni sosiaalinen esittäminen on perusasia, jota esim. autistit eivät pääsääntöisesti osaa. Olen seurustellut autistisen tyypin kanssa aikoinani. Kyllähän se on normaalia, että ollaan vähän olevinaan kun törmätään tuttuihin jossain. Hymyillään ja jutellaan jotain jonninjoutavaa, koska niin nyt kuuluu tehdä. Samaan aikaan mielessään kiroaa miten aikataulut pettävät, ei päässytkään rauhassa kulkemaan, nyt on jumissa tässä bullshit-ringissä ja pitää keksiä miten pääsisi mahdollisimman kohteliaasti jatkamaan matkaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.4.25 19:40:39

''Minun mielestäni sosiaalinen esittäminen on perusasia, jota esim. autistit eivät pääsääntöisesti osaa. ''

- Ei, vaan juuri päinvastoin. Autistit ovat maskaamisen ammattilaisia.

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   19.4.25 19:44:32

Ja ketäs aloittaja ajattelit että tilityksesi kiinnostaa? Aivan oikein, ei yhtään ketään. Siinäs vihaat, on siinä sulle elämäntehtävää. Mahdat elää kadehdittavaa elämää ypöyksin?

Päivämäärä:   19.4.25 19:44:41

Ihmisissä yleisesti raivostuttaa se miten kaikki on aina minä minä minä ja minun etuni, joka verhoillaan milloin miksikin paskaksi ja pidetään muita niin tyhminä, että heihin uppoaa mikä tahansa. Nykyajan asiakaspalvelijatkin vi ttuilevat asiakkaille joskus. Hyvin kaukana ollaan siitä entisajan asiakaspalveluasenteesta. Nettikirppiksillä kysellään kaikkea ja sitten kadotaan. Kertoo taas jälleen kerran käytöstapojen puutteesta ja on yksi syy lisää inhota ihmisiä. Jokin ihmisissä vain risoo kokonaisuutena. Näen suurimman osan hyvin kieroina, epäluotettavina ja raskaina yksilöinä. Tällaista on turha edes yrittää selittää ihmisten rakastajalle. Eivät sellaiset tule Ikinä ymmärtämään.

Päivämäärä:   19.4.25 19:46:04

"Minun mielestäni sosiaalinen esittäminen on perusasia, jota esim. autistit eivät pääsääntöisesti osaa. ''

- Ei, vaan juuri päinvastoin. Autistit ovat maskaamisen ammattilaisia"

Eli toisin sanoen valtaosa ihmisistä on autisteja, koska he noudattavat sosiaalisia normeja ja esittävät kiinnostunutta, kun tapaavat tuttavan jossain.

Päivämäärä:   19.4.25 19:47:30

Eipä tuo minun autistieksäni ainakaan yhtään esitä minun edessäni, vaan jopa töissä ollessaan katsoo ohi ja on todella totinen ja etäinen. Ei puhettakaan siitä, että hän alkaisi ystävällisesti palvelemaan minua edes asparoolissaan.

Päivämäärä:   19.4.25 20:34:31

"Ei luoja... Myyjä on TÖISSÄ. Kaupan ala on ASIAKASPALVELUALA. Kilkattaako kellot?!"

-Niin ja myyjä teki työnsä näyttäessään, että täältä löytyy kaipaamasi tuote. Myyjä ei kuvauksen perusteella tehnyt mitään tosiasiallisesti väärää. Aloittajaa vaan närästi, kun hän itse kiinnitti huomiota siihen, että toinen ei nyt näytellyt rooliaan riittävällä innokkuudella hänen korkeudelleen. Ymmärtäisin pahastumisen, jos aloittaja olisi joku kaikille luonnostaan superystävällinen hyväksynnän janoaja, mutta ihminen, joka itsekin haluaa toimia juuri myyjän tavoin, kehtaa vetää herneen nenään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.25 20:39:09

^ no onhan se siinä mielessä ymmärrettävää, että toinen venyttää omia rajojaan toisen hyväksi, sosiaalisten normien mukaan, ja toinen vähät välittää ollen törppö. Kyllä itseänikin ärsyttäisi. Käytöstavat unohtuu todella nopeasti ja riitatilanteita syntyy aivan eri tavalla jos kaikille "sallittaisiin" törppöys.

Päivämäärä:   19.4.25 20:44:43

"Niin ja myyjä teki työnsä näyttäessään, että täältä löytyy kaipaamasi tuote. Myyjä ei kuvauksen perusteella tehnyt mitään tosiasiallisesti väärää. Aloittajaa vaan närästi, kun hän itse kiinnitti huomiota siihen, että toinen ei nyt näytellyt rooliaan riittävällä innokkuudella hänen korkeudelleen. Ymmärtäisin pahastumisen, jos aloittaja olisi joku kaikille luonnostaan superystävällinen hyväksynnän janoaja, mutta ihminen, joka itsekin haluaa toimia juuri myyjän tavoin, kehtaa vetää herneen nenään?"

En ymmärrä miksi kirjoitat minulle kolmannessa persoonassa :D Et nähtävästi ymmärrä miten asiakaspalvelualalla tulee käyttäytyä, joten en tuhlaa energiaani sen enempää tällaiseen naurettavaan vääntöön. Sen verran voin paljastaa, että tuotteita ei isketä asiakkaan käteen muualle katsellen, vaan otetaan katsekontakti ja sanotaan, että tässä olisi. Sitten tuote annetaan normaalisti asiakkaan käteen. Jos et tätä ymmärrä, sinulla on pahemman luokan aivovamma tai jotain.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   19.4.25 21:17:08

Olin ennen aloittajan kaltainen. Onneksi sain mielenterveyteni kuitenkin kuntoon. Elämä on paljon mukavampaa, kun ei tarvitse ärsyyntyä joka asiasta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.25 21:35:57

Mistä hitosta aloittaja tiesi, että myyjä ei ottanut katsekontaktia?
Aloittahahan nimen omaan kirjoitti, että hän itse ei ota katsekontaktia.

Päivämäärä:   19.4.25 21:39:24

"Mistä hitosta aloittaja tiesi, että myyjä ei ottanut katsekontaktia?
Aloittahahan nimen omaan kirjoitti, että hän itse ei ota katsekontaktia."

En vaivaudu edes vastaamaan tällaiseen. Kannattaa lukea viestit v*ttuilun sijasta.

Päivämäärä:   19.4.25 21:43:16

"Olin ennen aloittajan kaltainen. Onneksi sain mielenterveyteni kuitenkin kuntoon. Elämä on paljon mukavampaa, kun ei tarvitse ärsyyntyä joka asiasta."

Okei, ihmisviha ei ikävä kyllä ole mielenterveysongelma, vaan piirre, joten nyt meni päänaukominen vähän pieleen :D

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   20.4.25 00:17:17

"Onko sinulla ymmärrysongelmia? Kerroin selkeästi osaavani sosiaalisen teatterin. Eikä ihmisviha kohdistu joka ikiseen yksilöön joka ikinen sekuntti. Se kohdistuu suurimpaan osaan. Suurimman osan ajasta."

Onko itselläsi? Keskitysleirin vartijat nimenomaan osaavat sosiaalisen teatterin oikein hyvin, se on melkeinpä vaatimus. Eikä heidän kaikkia tarvitsekaan vihata, riittää että pystyy vihaamaan niitä, joita kulloinkin käsketään vihata.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.4.25 08:00:23

Mikä tää autismijuttu on? Onko se uusi haukkumasana? Korvannut narsistin?

Lapsi pureskelee kaulusta? No sehän on autisti. Myyjä ei katso silmiin? No autistihan se. Hötönetissä en saa mieluisia vastauksia? No lukutaidottomia autistejahan täällä.

Päivämäärä:   20.4.25 08:10:56

"En ymmärrä miksi kirjoitat minulle kolmannessa persoonassa"

-jos vaihdat nimimerkkiä kesken keskustelun, ei kukaan voi tietää kyseessä olevan sama henkilö.

"Et nähtävästi ymmärrä miten asiakaspalvelualalla tulee käyttäytyä"

-Ymmärrän erittäin hyvin. Koska se ihmisten kanssa tekemisissä oleminen on itsellenikin raskasta, niin en koe tarvetta tuomita asiakaspalvelijaa, jos hän ei suoriudu täydellisesti sosiaalisen teatterin osalta. Minulle riittää että hän tekee työnsä ja minä saan tuotteen jota tarvitsen. Minua ärsyttää paljon enemmän kohteliaan mukava myyjä, joka ei suoriudu varsinaisesta tehtävästään, kuin sosiaalisesti lahjaton tyly tyyppi, joka osaa hommansa ja suoriutuu olennaiselta osin.

""Mistä hitosta aloittaja tiesi, että myyjä ei ottanut katsekontaktia?
Aloittahahan nimen omaan kirjoitti, että hän itse ei ota katsekontaktia."

En vaivaudu edes vastaamaan tällaiseen. Kannattaa lukea viestit v*ttuilun sijasta."

-Tämä kohta viimeistään kertoo hyvin, että ongelma on ihan pään sisällä, kun normaali ihmettelykin otetaan v*ttuiluna. Muiden ihmisten olemassa olo ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus teidän majesteettianne kohtaan. Ihmiset on joo ihan pe*seestä ja aivan kamalia, mutta se ei itsessään ole sinuun henkilökohtaisesti kohdistuva vääryys. Elämässä riittää ihan tarpeeksi niitä tilanteita, joissa idiootit pissii aidosti typeryyttään sinun muroihin tehden vääryyttä sinua kohtaan. Ei todellakaan kannata hermostua jonkun myyjän puutteellisesta katsekontaktista tilanteessa missä itseasiassa katsekontaktista riippumatta sait mitä halusit.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   20.4.25 09:26:46

Tähän on tultu, kun mielenterveyspalveluita leikataan. Pahoinvoivat mt-ongelmaiset oksentavat kurjuuttaan anonyyminä netissä psykoosi- ja päihdehoureissaan pitkin öitä.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   20.4.25 09:58:36

Joskus menneinä aikoina nämä "ihmisvihaajat" olisivat karsiutuneet aika nopeasti. Siitähän ei ole haittaa että mellastavat täällä anona, mutta noi on raskaita tyyppejä työkaverina tai juurikin vaikka siinä asiakaspalvelutilanteessa. Toki löytyy myös ihmismielen häiriöitä, jotka aiheuttavat ihmisille voimakkaasti laskeneen ärsytyskynnyksen, mutta se on asia, jolle vain sairastunut voi mitään.
Aloittaja me muut emme voi v*ttuuntumisellesi mitään, vain sinä itse voit. Et vaikuta voivan hyvin ja pitkässä juoksussa tuo syö terveyttäsi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.4.25 10:01:18

Ihmisviha on piirre - mikä helkkarin ”piirre”? Kyllä aloittajan kuvaamat fibat on 99% mielenterveyden ongelmien tuomia ilmentymiä. Lääkitys kuntoon.

Lähettäjä: black beauty 
Päivämäärä:   20.4.25 10:16:39

Mulla aika lailla samat fiilikset kuin aloittajalla, tosin en nyt voisi suoranaisesta vihasta puhua koska se kuluttaa itseä liikaa mutta sanotaanko ärsyttää vihan sijasta. Siksi asun maalla missä ei naapureita ihan vieressä ja mun mökkipaikka on myös sellainen, ettei silmä pöki, vain puhdas luonto ja merimaisema.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   20.4.25 10:21:55

Siis mun mielestä nuo aloittajan esimerkit olivat sellaisia, ettei tarvitse olla mikään ihmisvihaaja, että ärsyyntyy niistä.
Ei julkisella paikalla kuulu kailottaa asioitaan niin kovalla äänellä että se kuuluu kaikille, eikä kävellessä kuulu pysähdellä kenenkään eteen, ja kyllä aspoilla pitäisi olla ihan peruskäytöstavat hallussa töitä tehdessään.

Ja eikö enää ole huonosti käyttäytyviä ihmisiä ollenkaan? Pitääkö kaikille keksiä joku diagnoosi?

Lähettäjä: Raili 
Päivämäärä:   20.4.25 10:31:30

Viha syö tosi paljon energiaa. Voin vain kuvitella, miten kuormittunut aloittaja on, kun häneltä kuluu aikaa ja energiaa ihmisten vihaamiseen tuohon tapaan.

En itse ole mikään ihmisrakas ihminen, mutta jos alkaisin vihata, kuten aloittaja, kärsisin siitä itse aivan liikaa. Välitän itsestäni ja läheisistäni ja kaikista eläimistä. Ventovieraat ihmiset ovat minulle lähinnä yhdentekeviä. Ei ole mitään syytä vihata heitä. Jos sanoisin ikävästi, sanoisin, että eivät ole vihaamisen arvoisia, ja ehkä sanonkin niin.

Aloittaja antaa kanssaihmisille aika suuren arvon, kun viitsii heitä vihata.

Yhdessä asiassa olen kyllä aloittajan kanssa samoilla linjoilla: en voi sietää melua. Jatkuvaa melua. Ohimenevää ääntä siedän, eikä minua häiritse esimerkiksi lasten leikkimisestä kuuluva ääni, mutta jos joku huudattaa musiikkia kovalla volyymilla, varsinkin bassoja, tai jos on viritellyt menopelinsä sellaiseksi, että se pitää kauheaa ääntä, sellainen saa niskakarvani pystyyn ja vereni kuohahtamaan. Se on täyttä piittaamattomuutta kanssaihmisiä kohtaan.

Toivottavasti aloittaja löytää itselleen mielenrauhan jostain. Ennemmin tai myöhemmin tuon kaltainen viha syövyttää mielen lisäksi jopa kehon. Jos tunnistaa itsessään tuollaisia "piirteitä", lienee viisasta hakeutua asumaan syrjäseudulle.

Päivämäärä:   20.4.25 10:32:51

"Siis mun mielestä nuo aloittajan esimerkit olivat sellaisia, ettei tarvitse olla mikään ihmisvihaaja, että ärsyyntyy niistä. "

-Toki ne on ärsyttäviä ilmiöitä ja huonoa käytöstä, mutta aloittaja vaikuttaa antavan tuollaiselle arkiselle epämukavuudelle ihan kohtuuttoman suuren painoarvon ja ottavan hyvin henkilökohtaisesti ihan kaiken. Elämä käy todella raskaaksi jos kaivamalla kaivaa joka tilanteesta ja jokaisesta sanasta henkilökohtaisen loukkauksen, kun ihmiset käyttäytyy vain kuten hän itsekin kokee tarvetta käyttäytyä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.4.25 11:09:00

Noinkin voi tämän ainoan elämänsä käyttää, että keskittyy vihaamaan ja sisäisesti raivoamaan aivan pikkuasioista. Jos joku pysähtyy jalkakäytävällä... Sitä ei ehkä kannattaisi ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, paitsi tietysti, jos haluaa käyttää energiaansa melko järjettömään vihaamiseen.

Maailmassa on noin miljoona asiaa, joista pystyy halutessaan veetuuntumaan. Kokeeksi kannattaisi etsiä lähiajat ympäristöstään hyviä puolia, keskittyä niihin, ja katsoa, paraneeko oma olo.

Tai vaihtoehtoisesti, aina kun tulee jokin tunne, voi miettiä, että 'tämä on vain tunne', ja antaa sen tulla ja mennä. Voi toimia, jos myönteisten asioiden etsiminen on liian haastavaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.