Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pulssi korvassa, paniikki!

Lähettäjä: Eee 
Päivämäärä:   19.4.25 08:54:44

Minulla oli eilen herätessä korva lukossa. Ajattelin sen johtuvan vaikusta mutta vanupuikkoon ei jää kuin minimaalisesti kellertävä sävy. Tiedän ettei vanupuikot ole hyvä idea mutta se oli nyt ainoa saatavilla.

Eilen illalla alkoi kuulumaan semmoinen "suihkinta" sykkeen tahdissa, joka loppui kun korvan painoi kiinni, googlettaminen kertoi että verisuoniongelma, kuten ahtauma, aneurysma tai kasvain :( En paljoa saanut paniikilta nukuttua mutta nyt ääntä ei kuulu, korva on edelleen lukossa ja kun painaa korvan kiinni kuuluu hetken semmoinen suhina kunnes se loppuu.

Täytyy tietysti hakeutua lääkäriin mutta pelottaa jo melkein tietää että sieltä tulee kaikki kuvantamistutkimukset ja tulos varmaan joku aneurysma :( Onko edes pieni mahdollisuus ettei tämmöinen "pulssitinnitus" johdu mistään vaarallisesta vaan esim allergiasta tai vaikusta?

Elintavat ollut huonot ja ylipainoa on, mutta nyt säikäyttänyt sen verran että tänään muuttuu elämäntavat!!

Re: Pulssi korvassa, paniikki!

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   19.4.25 09:01:51

En olisi vielä kovin huolissani. Korva voi olla vähän tukossa allergisten turvotusten tai ihan syvällä olevan vaikunkin takia. Voit laittaa korvatippoja tai ottaa jonkun allergialääkkeen ja katsoa helpottaako. Syvällä oleva tukos pitää jossain vaiheessa putsata terkkarilla ja siinä hommassa on apua jos niitä tippoja on käyttänyt jo etukäteen. Tietenkin voit soittaa päivystykseen jos se rauhoittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.25 09:10:24

Minulla oli merkki korkeasta verenpaineesta. Meni itsestään ohi painonpudotuksella.

Lähettäjä: Vee 
Päivämäärä:   19.4.25 09:12:18

Tinnitusta.

Lähettäjä: multakulta 
Päivämäärä:   19.4.25 09:21:46

Mullakin oli. Vähän kuulosti siltä, että ankka vaakkuisi korvassa. Loppui painonpudottamisen jälkeen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.25 09:33:34

Mulla auttaa allergialääke.

Lähettäjä: Kiki 
Päivämäärä:   19.4.25 09:55:56

Nuo verisuoniperäiset syytkään on vain harvoin hengenvaarallisia. Hyvä aina tutkia jos jatkuu pidempään mutta oli syy mikä tahansa niin painonpudotuksesta ei ole muuta kuin hyötyä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.25 10:09:58

Korkea verenpaine?

Päivämäärä:   19.4.25 10:14:27

Älä huoli, mutta seuraa. Mulla ollut kovan stressin yhteydessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.25 10:27:50

Korva on erittäin herkkä aistinelin, ja ihan varmasti siellä kuuluva/tuntuva pulssi voi olla ihan jostain korvan limakalvon ärsyyntymisestä peräisin. Tätä myös tukee tuo sinun korvan lukkiutuminen. Ainoana oireena on erittäin epätodennäköistä, että tuo johtuisi jostain aivojutusta.

Lähettäjä: Jutta 
Päivämäärä:   19.4.25 10:27:52

Voi olla aneurysma ja täällä rauhoitellaan??!?! Aneurysma kun puhkeaa se on henki pois eli ensiapuun HETI!!!!!!!!!!!

Lähettäjä: Euno 
Päivämäärä:   19.4.25 10:30:40

Jutta rauhoittuu. Aneurysma on erittäin epätodennäköisesti aloittajan oireen takana.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   19.4.25 11:21:23

Aloittaja keksi tuon aneurysman ihan itse.

Päivystykseen voi aina soittaa, jos on huolissaan voinnistaan. Itse en noilla oireilla olisi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.4.25 11:48:05

Oletko ollut viime viikkoina kipeänä? Voisi johtua ihan vaan siitäkin. + tietty korkea verenpaine mulla tuntuu usein korvissa sykkeenä.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   19.4.25 11:54:25

Minullakin oli verenpaine. Vähemmän suolaa ja painoa niin katosi suhinakin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.25 11:58:28

Jäät henkiin. Korva todennäköisesti vain tukossa. Jos ei ole arkipäivään mennessä helpottunut niin hakeudu työterveyteen tai omaan sotekeskukseen. Neuvoa voi toki kysyä myös nyt pyhinä 116117 numerosta tai jos alueellasi on terveydenhuollon chat palvelu.

T.Päivystyksen sairaanhoitaja

Päivämäärä:   19.4.25 12:02:32

Onko sulla verenpainemittaria?

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   19.4.25 12:24:57

Siskolla tuo oli raudanpuutteen ja anemian oire. Hb oli alle 70

Päivämäärä:   19.4.25 17:03:14

ymmärrän kyllä että aloittajaa pelottaa koska tuon kun googlettaa niin tulee kyllä pahoja vaihtoehtoja vastaan..

t. hypokondrikko

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   19.4.25 17:15:59

Mulla kuului raskausaikana toisessa korvassa pulssi. Kesti useamman viikon. Ei siitä kukaan huolestunut ja ihan hengissä ollaan. Ihan korvan tukkeutuminen voi aiheuttaa tuota kun korvakäytävä turpoaa, toisilla tulee esim. flunssan yhteydessä. Ap voi rauhoittua ja mennä arkena puhdistuttamaan korvan.

Lähettäjä: .,.,. 
Päivämäärä:   19.4.25 17:53:23

Keväällä jos siitepölyallergiaa,korvakäytävä hiukankin turpoaa pulssi kuuluu.Apteekista saa allergialääkkeitä ilman reseptiä,auttaa monella.

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   19.4.25 19:06:06

Rauhoitu. Jos jatkuu pidemmän aikaa, niin hakeudu lääkäriin. Itselläni ollit tuo ikävä vaiva pitkään.

Päivämäärä:   19.4.25 19:29:42

Öööö kuulostaa ihan normaalilta, en ole edes ajatellut että tuosta pitäisi olla huolissaan saatika panikoida :'D

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   19.4.25 20:30:34

Mulla on ollut tuo jo 7 vuotta. Korvalääkäri otatti magneetin jotta suljettiin anrurysmat ja kasvaimet pois. Syy ei löytynyt ha sanoikin, että "antaa sen soida". Niskat jumissa, niin tulee enemmän tuota. Välillä ei tule ollenkaan. Käy kirvalääkörissä, pyydä magneettiin lähete. Sillä se selviää.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   19.4.25 20:32:37

Siis korvalääkärissä ;D

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   19.4.25 21:16:11

Korkea verenpaine ja niskajumi aiheuttaa itsellä. Tulee kausittain, ekat suhinat muistan kuulleeni jo 15v sitten.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.4.25 21:37:24

Hui!!!!

Lähettäjä: Jamppa 
Päivämäärä:   19.4.25 22:31:45

Minun oli ahdistus.

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   19.4.25 22:41:29

Mulla ollut tuota koko elämäni ( kymmeniä vuosia) aina silloin tällöin. En ole koskaan edes ajatellut et olis vakavaa

Lähettäjä: iiro 
Päivämäärä:   19.4.25 22:52:43

Korvan voi huuhdella itsekin. Ostaa apteekista 100ml ruiskun ja antaa mennä vaan. Sillä lähtee tukkeumat.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   20.4.25 00:12:15

Mulla on jo useamman vuoden kuulunut oikeassa korvassa verenkohina vaihtelevalla voimakkuudella. Kuuluu pahiten hiljaisessa ympäristössä. Vaimenee jos sormella painaa kaulan oikealta puolelta verisuonen päältä lujaa sormella. Pää kerran mangneettikuvattu, mutta mitään ei näkynyt. Joskus myöhemmin kun jollekin lääkärille asiasta sanoin, niin meinas muistaakseni että voi olla jostain hartia/niskajumeista johtuvaa eukä pitänyt vakavana. Ärsyttävää vaan kun kuulolokeessakaan en meinannut piippauksia kuulla kun ne kuulokkeet korvilla vaan kuulu verenhumina korvassa.

Lähettäjä: Tuhnupieru 
Päivämäärä:   20.4.25 09:20:16

Voi olla ensioire valtimon epämuodostumasta. Seuraava oire voikin olla äkkikuolema.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.