Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies pelaa tietokoneella

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.25 20:25:00

Kuinka paljon teidän miehet pelaa tietokoneella tai pleikkarilla tms?

Mun mies pelaa useita tunteja illassa, istuu kuulokkeet päässä ja eristäytyy täysin minusta. Ei kuule ja ärsyyntyy, jos yritän hänelle jotain puhua. Pelaa iltaisin noin neljä tuntia putkeen, vapailla saattaa pelata pitkälle yöhön.

Tekee kyllä kotitöitä ja käy töissä. Joskus tapaa kavereitaan, mutta istun kaiket illat yksin sohvalla, kun mies lukkiutuu toiseen huoneeseen tietokoneen kanssa.

35v. Ei lapsia.

Re: Mies pelaa tietokoneella

Päivämäärä:   18.4.25 20:26:43

Ja sanotaanko vielä, että puhuminen ei ole auttanut. Miehen mielestä tämä on hänen harrastus, enkä sitä voi häneltä estää. Ei ymmärrä, kun sanon olevani yksinäinen, kun iltaisin töiden jälkeen tehdään korityöt, ja sit mies häippäsee pelimaailmaansa. Mennään joka ilta eri aikaan nukkumaan, koska mies on pidempään koneella kuin minä hereillä.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   18.4.25 20:30:53

Miksi istut sohvalla?

Päivämäärä:   18.4.25 20:31:13

On mulla omia harrastuksia olen varsin aktiivinen ihan päivittäin... mutta kaipaan mieheni seuraa ja läsnäoloa. olis kiva katella vaikka yhdessä sarjoja tms, mutta tämä ei käy, kun tietokone vie voiton.

Päivämäärä:   18.4.25 20:50:28

Niin, siis se pelaaminen on miehesi harrastus, joku toinen mies voisi viettää vapaa-aikaansa esim autoa rempaten, salilla, juoksulenkeillä tai vaikka heppatallilla. Se että pelaamiseen suhtautuu erilailla kuin johonkin muuhun harrastukseen on tyhmää.

Jos haluat että vietätte vapaa-aikaanne yhdessä, ja miehesi on asiasta erimieltä, kannattaa keskustella asiasta. Ja jos haluatte parisuhteesta eri asioita, niin voi miettiä kannataako olla parisuhteessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.25 20:53:58

Miehesi vaan mieluummin on harrastuksiensa parissa kuin viettää aikaa sinun kanssasi. Voit päättää onko se sinulle ok ja haluatko jäädä sellaiseen suhteeseen vai et. Harrastus voisi olla vaikka autojen laittamista tai maalaamista, sillä ei ole mitään merkitystä asian kannalta, koska ongelmasi on että hän tekee sitä enemmän kuin huomioi sinua.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.4.25 20:58:34

Täällä pelaa ison osan vapaa-ajastaan. Ei häiritse, ellei äänet ole liian kovalla (pelaa telkkarin kautta). Itse tarvitsen paljon omaa aikaa ja istun itse koneella kuulokkeet korvilla vaikka koko illan, niin samapa tuo, mitä mies tekee.

Sen sijaan se häiritsee, ettei hän tee mitään kotitöitä. Tai kerran viikossa laittaa ruokaa, mutta kaikki muu jää minulle. Tämä taas johtuu hänen työnarkomaaniudestaan, ei jaksa mitään, kun elää vain työlleen.
Mutta ei itku auta, tilanne on kestettävä, tai sitten erottava. Asia ei tule muuttumaan, sen olen ymmärtänyt ja hyväksynyt aikaa sitten.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.4.25 21:02:47

"Jos haluat että vietätte vapaa-aikaanne yhdessä, ja miehesi on asiasta erimieltä, kannattaa keskustella asiasta. Ja jos haluatte parisuhteesta eri asioita, niin voi miettiä kannataako olla parisuhteessa."

Tämä.

Miehesi haluaa käyttää töiden jälkeen neljä tuntia harrastukseensa ja vapailla enemmän. Sinä haluat jotain muuta. Puhuminen ei ole tuottanut tulosta.

Haluatko jatkaa suhteessa jos ja kun mikään ei muutu?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   18.4.25 21:05:16

Mulla oli samanlainen. Vaihtamalla parani. Nykyinenkin pelaa, mutta häneen saa silloinkin kontaktia, hän saattaa kesken pelin tulla käymään pussaamassa eikä unohda olemassaoloani. Ja tuon peliajat ovat muutenkin jokseenkin järkeviä, aikaa riittää muuhunkin ja siihen yhteiseen tekemiseen myös.

Minä katsoin exää aivan liian pitkään. Ja yritin saada tilannetta muuttumaan. Mutta valitettavasti toista ei voi muuttaa, jos hänelle pelaaminen on tärkeämpää kuin ajan viettäminen sinun kanssasi ja sinä haluat suhteelta enemmän niin ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Ja jos se lupaa siinä eron kynnyksellä muuttua, niin se muutos tuskin kestää kovin kauaa, eli harkitse tarkkaan annatko mahdollisuuden ja kestätkö sen jos (kun) tilanne palaa takaisin entiselleen.

Lähettäjä: Uli 
Päivämäärä:   18.4.25 21:31:43

Ei pelaa yhtään. Lapsilla on pleikka 5, mutta ei me aikuiset sillä pelata.

Lähettäjä: Zing 
Päivämäärä:   18.4.25 21:47:30

"Jos haluat että vietätte vapaa-aikaanne yhdessä, ja miehesi on asiasta erimieltä, kannattaa keskustella asiasta. Ja jos haluatte parisuhteesta eri asioita, niin voi miettiä kannataako olla parisuhteessa."

Tämä.

Miehesi haluaa käyttää töiden jälkeen neljä tuntia harrastukseensa ja vapailla enemmän. Sinä haluat jotain muuta. Puhuminen ei ole tuottanut tulosta.

Haluatko jatkaa suhteessa jos ja kun mikään ei muutu?

---

Tässäpä tiivistettynä minunkin ajatukseni.

Pelaaminen lähtökohtaisesti ei ole sen kummoisempi harrastus kuin sali tai hevoset. Pääpointti on se, että miten pystytte yhdessä kommunikoimaan siitä, että mitä kumpikin haluaa ja miten nämä tarpeet kohtaavat. Ja miten saatte tarpeenne kohtaamaan.

Jos keskusteleminen ei onnistu, niin öh. Miksi olla suhteessa?

Päivämäärä:   18.4.25 21:50:07

Pelaa kaiken vapaa-aikansa. Se on hänen harrastus. Mä käytän vapaa-aikani tallilla. Kumpikaan ei valita toisen harrastuksesta kun työt ja kotihommat on hoidettu. Ja vietetään toki myös yhteistä aikaa, mutta ei todellakaan joka ilta.
Esim sarjoja katsotaan yhdessä silloin jos on joku joka kiinnostaa molempia. Väkisin ei istuta sohvalla vierekkäin.

Lähettäjä: Vee 
Päivämäärä:   18.4.25 21:57:32

Ymmärrän aloittajaa. Voihan tietokonepelaamista toki harrastuksena pitää, mutta kuka harrastaa viikon joka päivä useita tunteja? Missä parisuhdeaika? Onko se terveellistäkään, ei mitään liikuntaa?

Lähettäjä: yy 
Päivämäärä:   18.4.25 22:03:32

Onhan se nyt aika typerää, että miehen mielestä ykkösasia elämässä on tuntikausia pelaamista joka ilta sen sijaan, että viettäisi aikaa puolisonsa kanssa, vaikka puoliso olisi vieressä.

Aloittajan kannattaa kyllä alkaa pakata ja muuttaa pois. Ei tuo ole parisuhde.

Miten olette ylipäätään tavanneet ja treffailleet ennen yhteenmuuttoa? Vai näittekö vain töissä ja juttelitte kahvitauolla, kun sinulle ei selvinnyt jo silloin, että mies pelaa 4-24 tuntia joka päivä?

Päivämäärä:   18.4.25 22:12:32

Mitä arvotaan, jos aloittaja puhuu miehelle asiasta, että vähennä pelaamista ja istu minun kanssa sohvalla katsomassa yhdessä sarjaa..?
Mies varmasti muuttaa tapansa ja nautii sohvalla sarjan katsomisesta.

Eroa ja ota mies, joka katsoo sinun kanssa sohvalla sarjaa. Muista sanoa tämä myös tutustuessa.

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   18.4.25 22:16:19

OT, mutta olen itse puuhakas ihminen ja oli ihan hirveitä ne parisuhdeviritelmät, joissa oli ihan hirveän tärkeä illalla upota sohvaan katsomaan sarjaa ja oli kuppi jotain muherrusta siinä samalla.
Monta tuntia älyvapaata tollotusta ja muherrusta.
En kyennyt siihen.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   19.4.25 00:18:43

Noh, en itse pystyisi parisuhteeseen missä en saisi harrastaa paljon ja pitäisi viettää jotain parisuhdeaikaa. Erona on toki se että meillä parisuhteessa on kaksi samanlaista, teillä ei. Jos tuntuu että teillä ei kohtaa tarpeet lainkaan niin vaihtamalla paranee. Muutosta ei nimittäin tule, eikä pidäkään tulla. Olette vaan liian erilaisia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.25 00:34:43

Aika pahalta vaikuttaa, sun pitäis olla se elämän keskipiste uudessa suhteesa

Puhuitko? Onko pelaaminen tärkeämpää??

Luuleltko että lapset joskus tulee ennen pelaamista`?

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   19.4.25 07:46:44

0-2 tuntia päivässä. Perjantaisin yleensä kavereiden kanssa pidempään. Joinain päivinä ei ollenkaan. Joskus pelataan yhdessä.

Ollaan 37v. Reilu 1v. lapsi.

Lähettäjä: Idda 
Päivämäärä:   19.4.25 08:06:05

Luojan kiitos oma mies ei pelaa mitään piupau pelejä, tulisin hulluksi sellaisen kanssa. Harrastaa moottorikelkkailua ja nykyään myös hevosia, viihdytään molemmat vapaa-aikana ulkona.

Vaikka ei pelaaminen ole se varsinainen ongelma AP:n tapauksessa, vaan se että mies käyttäytyy kuin eläisi yksin. Jos on parisuhteessa niin ei voi aina tehdä vain omia asioitaan. Mitä järkeä tuollaisessa suhteessa on? Sama kuin eläisi yksin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.4.25 08:17:12

Katson intohimoisesti paria sarjaa, mutten pysty kuvittelemaan, että joku mies katsoisi niitä samalla intensiteetillä (tai ainakaan sellainen mies, jonka kanssa voisin seurustella).

Olisi karmeaa, jos olisi sellainen mies, joka yrittäisi häiritä sarjojen katsomista. Omalle miehelleni olen opettanut, ettei puhuta, kun tulee sarja. Siihen aikaa ei myöskään soiteta, jos toinen on muualla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.25 10:24:35

Eihän tuo arki nyt ihan nautinnolliselta kuulosta, niin suosittelen harkitsemaan eroa. Meillä pelataan kyllä, mutta ei todellakaan joka päivä, ja eikä sinne maailmaan uppuduta niin, ettei kontaktia saa. Tietysti jos tulee jokin kauan odotettu uusi julkaisu, niin sitä saa kyllä pelata tiiviimmin ihan kumpi vain muutamankin viikon vaikka, mutta ei se ole sellaista koko aikaa.

Lähettäjä: ääh 
Päivämäärä:   19.4.25 10:45:48

Siinähän pelaa niin kauan kuin hoitaa työnsä ja velvollisuutensa kotona. Mikä tärkeintä, pelaaminen ei tapahdu mun silmein edessä enkä joudu kuuntelemaan siitä tulevia ääniä. On mullakin harrastukseni ja menoni enkä ole joka ilta tai viikonloppu kotosalla.

Erona se että meillä on sovittu treffi-illat ja muutenkin että joka viikko vietetään laatuaikaa yhdessä tehden jotain tai ihan vaan olla möllöttöän. Miksi muuten olla yhdessä, ap.n keissi kuulostaa kämppiksiltä eikä parisuhteelta. Täälläkin kuului alkuun narinaa ja kiukuttelua kun latelin ehtoja pöytään. Sanoin muun muassa että jos tilanne ei muutu niin saatan löytää omista menoistani parempaa seuraa joka oikeasti haluaa viettää aikaa kanssani. Aikansa oikuteltuaan mies tuli siihen loppupäätelmään että haluaa jatkaa kanssani ja saatiin pelisäännöt sovittua. Joku viikko parisuhdeaikaa ei ole sanottavasti, hyvä jos edes aamupalalla nähdään. Ei haittaa koska perusta on kunnossa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.4.25 10:54:37

"Onhan se nyt aika typerää, että miehen mielestä ykkösasia elämässä on tuntikausia pelaamista joka ilta sen sijaan, että viettäisi aikaa puolisonsa kanssa, vaikka puoliso olisi vieressä.

Aloittajan kannattaa kyllä alkaa pakata ja muuttaa pois. Ei tuo ole parisuhde."

Vaikka itse pelaaminen ei tuossa ole se suurin ongelma niin itse en arvostaisi johonkin höpölöpö-peliin vapaa-aikansa laittavaa miestä tyyppinäkään.. Liikunta-harrastus tai joku nikkarointi tai sosiaalinen juttu niin ymmärrettäviä ja hyviä harrasteita, mutta aikuinen ei käytä aikaansa nenä ruudussa fyysisesti lötsähtämässä kaikkia iltoja. Toki myös parisuhteelta vaatisin yhteistä aikaa ja ennen kaikkea että se aika ja huomioiminen olisi ensisijaista, molempien harrastusajat huomioituna.

Päivämäärä:   19.4.25 10:56:46

Exä oli tietokonepeliaddikti. Lopussa pelasi pahimmillaan 3 vuorokautta putkeen käymättä suihkussa.

Nykyinen ei edes omista tietokonetta eikä mitään pelikonsoleita. Täydellistä. Räplää näppäimistön ja ohjainten sijasta minua.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   19.4.25 11:08:49

Minä en ihan ole sitä mieltä, että pelaaminen on harrastus siinä missä muutkin. Tai toki on, mutta se on aivan erilainen kuin vaikkapa salilla käyminen tai käsityöt.
A. Harva käyttää harrastuksiinsa esim. 3-4 tuntia joka ARKIPÄIVÄ ja vielä viikonloppuisin/lomilla melkein koko päivää.
B. Pelatessa toiseen saa harvoin mitään kontaktia. Siinä ei voi samalla tavalla vaikka rupatella toisen kanssa kuin autoa rassatessa tai sukkaa kutoessa. C. Pelaaminen on äärimmäisen koukuttavaa. Tämähän pitäisi jo olla aika yleistä tietoa. Ainakin siinä vaiheessa, jos toinen alkaa kiukutella ja olla hermoraunio ellei pääse pelaamaan, ymmärtää ettei tuo ihan tervettä enää ole.

Terveisin liian pitkään pelaamista katsellut...

(Jos pelaaminen pysyy kohtuurajoissa eikä se ole elämän ykkösjuttu, niin mikä jottei).

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.4.25 11:15:44

Silloin kun oli hevosia, harrastukseen meni kyllä monta tuntia päivässä:(

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   19.4.25 11:18:34

Olen kovasti pohtinut, mihin sitä puolisoa oikeasti tarvii? Jos tehdään yhdessä, ahdistuu, mutta yksinkään ei kiva. Mistä löytää tasapaino? Miten harrastukset samaan aikaan? Vuorokausirytmi samaksi jne. Mahdoton tehtävä

Lähettäjä: Sympatisoin 
Päivämäärä:   19.4.25 11:42:12

Täällä joudun väistymään 2, jopa 4 kertaa vuodessa pois kun miehen kavereita tulee pelaamaan melkein viikoksi ja pelaavat yötä päivää. Itse joudun keksimään paikan minne mennä elukoiden kanssa "pakoon". Toki voisin jäädä, mutta säälittää eläimet ja herkkäunisena valvoisin myös. Yleensähän nämä on myös juhlapyhinä, jolloin olisi kiva tehdä jotain miehen kanssa... pohdinnassa myös paraneeko vaihtamalla. Toisaalta mies on auttanut minua myös paljon oman harrastukseni kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.