Lähettäjä: Lenni
Päivämäärä: 18.4.25 13:52:44
Onhan noita sattunut. Lapsena kun ratsasteltiin naapurin ukon ravureilla, niin oli enemmän sääntö kuin poikkeus että veivät kuin litran mittaa tallille päin. En muista koskaan tippuneeni, aikuisena olen tullut alas kerran kun hevonen säikähti laukassa puskia raivaavaa naapuria ja toisen kerran kärryiltä kun hirvi juoksi tien yli meidän takaa eikä mulla olleet ohjat käsissä kunnolla. Hevonen hyppäsi eteenpäin voimalla ja minä kellahdin hiittikärryiltä selälleni. Ekalla kerralla pidin ohjista kiinni (putosin jaloilleni), ja matka jatkui kun pääsin uudestaan selkään, toisella ja kerralla hevonen juoksi lähes kotiin asti, mutta jäi odottelemaan kaveriaan kotitielle, josta mieheni (joka ajoi tuota toista hevosta) nappasi sen kiinni. Ei käynyt kuinkaan kellekään kummassakaan tapauksessa.
Mutta ei ne aina kotiin mene, viime talvena oltiin pyydystämässä hevosta joka oli lähtenyt omistajalta käsistä ja jatkanut matkaa pois päin tallilta. Oli ihan pilkkopimeää, ja hevonen juoksi asfalttitielle, laukkasi liikenteen seassa. Ihme kun ei jäänyt auton alle!
|