Lähettäjä: Ei omalla
Päivämäärä: 17.4.25 22:18:15
Pakko avautua, kun olen niin raivona. Mä en voi käsittää, miten suht täyspäinen ihminen voi olla niin pihalla sosiaalisista normeista, että käyttäytyy tällä tavalla. Kyseessä siis äitini ja jostain kumman syystä hänellä tuntuu olevan käsitys, että kaikki minun asiani ovat myös hänen asioitaan.
Muutama vuosi sitten oltiin menossa johonkin ja jouduin ennen lähtöä soittamaan yhdelle työntekijälle. Mulla ei ollut hänen numeroaan ja tarkistin sen työntekijälistasta, jossa on kaikkien nimet ja puhelinnumerot, tämä oli vielä pöydällä kun äiti tuli meille ja alkoi lukea listaa kuin Seiskaa. Tempaisin sen pois pöydältä ja sanoin, että se ei ole mikään Seiska.
Ihan vasta aivan pokkana avasi kulmalukkokansion ja alkoi lukemaan siinä olevia papereita vaikka tiesi vallan hyvin, että ne on mun työjuttuja. Repaisin sen pois hänen kädestään ja tiuskaisin, että et saa lukea niitä. Vastasi mulle, että "luin jo". Eli ei edes tajua toimineensa väärin eikä tippaakaan edes tajua hävetä käytöstään!
Tiedän kyllä, että kaiken näkyvillä olevan varmasti lukee läpi, laskut yms henk.koht jutut. Mutta en voi käsittää miten aikuinen ihminen ei tajua ettei mun työjutut kuulu hänelle millään tapaa?! Kuten käytöksestä voi päätellä niin sanominen on ihan turhaa kun on niin läpeensä utelias ihminen, ei voi kuin olla onnellinen ettei käy kovin usein enkä tee etätöitä..
|