Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tyylikkäitä pikeepaitoja ratsastukseen?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   17.4.25 19:15:18

Mielellään puuvillalycraisia,ryhdikkäitä ja värikkäitä.Ei löydy mistään!

Re: Mistä tyylikkäitä pikeepaitoja ratsastukseen?

Päivämäärä:   17.4.25 20:03:09

?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.25 20:05:38

Tulen kytikselle. Meinasin sanoa, että omani ovat 20-vuotiaita, mutta ei se riitä. Ajatella, että osa omistani on mainospaitoja, ja silti kuosissaan. Niitä on toki niin paljon, että yksi ei joudu kovalle käytölle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.25 22:22:05

Dressmanilta. Ja muutenkin miesten osastolta

Päivämäärä:   17.4.25 22:52:24

.:Okei!!eipä olis tullu mieleen...Kehtaako nainen sinne mennä sovitteleen...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.25 22:55:19

No tietysti kehtaa.

Lähettäjä: Cittari 
Päivämäärä:   17.4.25 23:00:06

Cittarissa miesten puolella on värikkäitä pikee paitoja. En tiedä materiaalista enkä jämäkkyydestä.

Lähettäjä: oåäih 
Päivämäärä:   17.4.25 23:00:26

No mä oon kyllä ihan hevostarvikeliikkeistä ostanut omani, ja myös vene- ja purjehdusliikkeistä. Hyviä on olleet.

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   17.4.25 23:10:46

Kaipailisin myös vinkkejä hyvistä pikeepaidoista (paitsi en pidä värikkyydestä), jotka olisi materiaaliltaan ryhdikkäiltä, mutta silti mahdollisimman notkeita ja pehmeitä iholle. Monien ratsastusvaatteiden hinnat on aika huimia ja melkein kolminumeroinen summa t-paidasta tuntuu omasta mielestä aika kovalta… Ovatko ne ihan oikeasti parempia ratsastukseen, kuin perus urheilupikeepaidat? Yllä vinkatut miesten vaatteet on liian isoja kaltaiselleni sirolle, kapealle ja lyhyelle xs koon aikuiselle :/

Päivämäärä:   17.4.25 23:52:26

Tinkerbell. Me kaikki ht ladyt ei olla läskejä, käytän itse poikien tennis, purjehdus ja golf merkkejä. Junnukoot on usein myös edullisempi vaihtoehto

Päivämäärä:   18.4.25 00:10:47

Golf-vaatteet

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   18.4.25 09:10:54

.: niin?

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   18.4.25 10:11:09

Lähettäjä.
Päivämäärä17.4.25 23:52:26

Tinkerbell. Me kaikki ht ladyt ei olla läskejä, käytän itse poikien tennis, purjehdus ja golf merkkejä. Junnukoot on usein myös edullisempi vaihtoehto

Hei, en nyt ihan ymmärrä miksi tuon hassun läski-kommentin heitit mukaan viestiisi ja miten se liittyy tähän aiheeseen, mutta silti kiitos hyvästä vinkistä katsella purjehdus-golf-osastolta! :)

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   18.4.25 11:34:13

Hyviä vinkkejä jo siinä, ettei kannata tuijottaa pelkkiä hevosmerkkejä :) Tuolta golf-puolelta luulisi löytyvän juuri tällaisia ja isommissa urheiluvaatekaupoissa on myös moneen lähtöön.

Lähettäjä: johanna 
Päivämäärä:   18.4.25 11:52:35

Epplejeck

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   18.4.25 11:57:35

Minä olen ostanut useimmat miesten puolelta. Koska sieltä niitä löytyy helpoiten kohtuullisella hinnalla. Vanhimmat paidat taitaa olla jo parikytä vyotta vanhoja, meneekö aika tosiaan näin äkkiä =0 Joukkoon mahtuu myös hevostarviliikkeistä ostettuja paitoja, Tokmanni/Prisma paitoja, mainoslahjoja jne. Parhaat paidat on olleet erään ison yrityksen logolla varustetut paidat sekä pitkä- että lyhythihaisena. Kestävät mitä vaan ja pysyvät kuosissa satojen pesukertojen jälkeenkin.

Monesti heppavaatteet on tehty todella pienille ihmisille. Kaltaiseni pitkä, rintava ja muuten normivartaloinen ei välttämättä halua sulloutua makkarankuoreen vain ollakseen trendikäs. Kun se XXL kokoinenkin paita/housut näyttää pieneltä XS koolta...

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   18.4.25 12:50:35

https://www.mareandme.com/ladies

Päivämäärä:   18.4.25 13:05:20

Mulla on tosi pitkä selkä ja muutenkin olen 180 cm pitkä, naisten paidat on koosta huolimatta aina liian lyhyitä. Inhoan liian lyhyitä paitoja ja miesten osastolta löytää muitakin kuin napapaitoja. Mut värejä ei löydy sieltä oikein omaan makuun, en halua mustaa tai tummansinistä.

Ja haluan puuvillaa/ puuvillasekoitetta olevan, en muovista teknistä paitaa.

Kyllä on vaikeaa löytää!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.4.25 13:12:19

Ymmärrän pikeepaidan hevospoolossa, mutta muuten ehkä maailman turhin murhe.

Päivämäärä:   18.4.25 13:44:46

Marille kiitos linkistä,mutta miksi pilataan kiva paita LAITTAMALLA ETUOSAAN KARMEA VIISTO RAITA?Huh,näitä pikeitä näkee paljon Haluaisin tyylikkään,vaikka värikkään,paidan ilman tota leveää eturaitaa:(
Jos tuota raitaa ei olisi niin löytyisi monesta nettikaupasta kiva paita.

Joku ihmetteli pikeepaidan olemustaSe on tyylikäs ja kivan mallinen paita,on puetun näköinen aina pikee päällä:)
Käyttöaika...no koko kesä!

Päivämäärä:   18.4.25 14:07:25

https://www.lager157.com/fi-fi/article/alan-polo-shirt?attr1_id=1097

Lähettäjä: totuus 
Päivämäärä:   18.4.25 14:47:10

en ymmärrä mikä on pikee.paita.

Päivämäärä:   18.4.25 16:55:05

N
Mä pidän erityisesti tästä: https://www.mareandme.com/product-page/m-m-polo-shirt ja https://www.mareandme.com/product-page/tempest-black-shirt ja https://www.mareandme.com/product-page/pixie-ultimate-tight

Ostin tuollaiset hevosmessuilta ja ovat olleet tosi kovassa käytössä. Pesty kuumassa ja pidetty/hikoiltu paidoissa paljon. Kaikki edelleen uudenveroisia, mustat ehkä hieman harmaantuneet.
Sitten merkiltä on mulla aivan upea paitapusero, jossa ihanat rypytykset kauluksessa ja hihoissa. Näkyvät kauniisti bleiserin tai villatakin alta.

Lähettäjä: Tassukka 
Päivämäärä:   18.4.25 16:56:58

Saako kysyä, että mistä syystä ja ketä varten teidän on oltava tyylikkäitä arjessa ratsastellessanne?

Päivämäärä:   18.4.25 16:57:37

N

Ja hei tää on myös tosi ihana https://www.mareandme.com/product-page/delilah-pink-show-shirt. Tuon ostaisin itselleni kesäksi, jos olisi tarvetta.

Päivämäärä:   18.4.25 17:02:14

Tassukka, itse pidän noita paitoja ihan arjessa.
Puutarhahommissa, maastoköpöttelyssä, kyläillessä.
Mukavia ja silittämättäsiistejä, ekstävät hyvin toistuvaa pesua. Ihan arjessakin on kiva pitää kauniita vaatteita.

Lähettäjä: Norah 
Päivämäärä:   18.4.25 18:25:03

Lähettäjä: Tassukka
Päivämäärä: 18.4.25 16:56:58

Saako kysyä, että mistä syystä ja ketä varten teidän on oltava tyylikkäitä arjessa ratsastellessanne?

Itseäni varten :) Haluan olla aina tyylikäs myös tallilla ja ratsastaessa, koen oloni tosi epämukavaksi jos koen että näytän epäsiistiltä. Myös valmentajani arvostaa (ja odottaa) sitä, että me kaikki oppilaat ollaan aina siististi pukeuduttu treeniin. Pikeepaita tai vastaava on helppo, klassisen varma ja siisti valinta tallipukeutumisessa,

Lähettäjä: kranaatti 
Päivämäärä:   18.4.25 19:06:48

"Itseäni varten :) Haluan olla aina tyylikäs myös tallilla ja ratsastaessa, koen oloni tosi epämukavaksi jos koen että näytän epäsiistiltä. Myös valmentajani arvostaa (ja odottaa) sitä, että me kaikki oppilaat ollaan aina siististi pukeuduttu treeniin. Pikeepaita tai vastaava on helppo, klassisen varma ja siisti valinta tallipukeutumisessa,"

Onko vaatteen merkillä/hinnalla itseisarvo tässä?

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   18.4.25 19:58:32

Stadiumilta oon joskus ostanut Race Marine pikeepaitoja, nyt ei näyttänyt kovin montaa värivaihtoehtoa löytyvän, mutta liikkeissä saattaa tietysti olla vielä edellisten kausien värejä poistohintaan.

Miestenvaatteista tosiaan tuntuis paljon helpommin löytyvän hyvän hinta-laatusuhteen perusvaatetta, naistenvaatteista saa usein etsimällä etsiä luonnonkuituja.

Lähettäjä: Norah 
Päivämäärä:   18.4.25 20:33:28

Lähettäjä: kranaatti
Päivämäärä: 18.4.25 19:06:48

"Itseäni varten :) Haluan olla aina tyylikäs myös tallilla ja ratsastaessa, koen oloni tosi epämukavaksi jos koen että näytän epäsiistiltä. Myös valmentajani arvostaa (ja odottaa) sitä, että me kaikki oppilaat ollaan aina siististi pukeuduttu treeniin. Pikeepaita tai vastaava on helppo, klassisen varma ja siisti valinta tallipukeutumisessa,"

Onko vaatteen merkillä/hinnalla itseisarvo tässä?

Minulle ei ole mitään merkitystä hinnalla (paitsi is sen verran, että en osta överikallista) tai varsinkaan merkillä. Minulle vaatteen valinnassa merkkaa omaa silmääni miellyttävä ulkonäkö (minun makuuni siis hillitty väri, ei isoja logoja, kuvioita tms), hyvä materiaali ja keholleni istuva leikkaus.

Lähettäjä: mmoa 
Päivämäärä:   18.4.25 22:14:40

Usein vastaus on "miesten osastolta".

Yleensä miesten puolelta löytääkin hyviä T-paitoja ja paitoja muutenkin, mutta ne alkavat vasta koosta liian iso. Vähän isommille naisille varmasti ovatkin ok, joille passaa miesten S. Mutta olen melko kapeaharteinen ja 163 cm 52 kg, niin miesten koot on liian isoja ja lasten koot taas täysin väärän mallisia eikä nekään sitten välttämättä kovin laadukkaita ole.

Mistä löytyisi naisille sopivia laadukkaita vaatteita, jotka ei mene kieroon ekassa pesussa ja hiudu ohueksi kolmen käytön jälkeen?

Lähettäjä: saa 
Päivämäärä:   18.4.25 22:20:27

Jos haluaa pukeutua tyylikkäästi, niin näkyvät logot on ehdoton nou nou. Eli tuolloin ei kannata edes harkita noita linkattuja mare&me -vaatteita...

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   18.4.25 22:23:58

mmoa

Annetutvastaukset ei kelpaa, tai eivät ole haluamiasi?

Mikai muoyoilet kysymyksen uudlleen: "Mistä löytyisi naisille sopivia laadukkaita vaatteita, jotka ei mene kieroon ekassa pesussa ja hiudu ohueksi kolmen käytön jälkeen?"

Eikö vastaukset ole haluamiasi?
Miksi et linkitä haluamiasi tai tarkenna toiveitasi?

Lähettäjä: mmoa 
Päivämäärä:   18.4.25 22:31:09

Annetuissa vastauksissa ei ollut sellaisia, joista olisin löytänyt tarvitsemani.

Lagerin miesten paidat on liian isoja, samoin muilla merkeillä joita olen sovittanut, M&M ei kelpaa, kun niissä on ihme röyhelöitä ja isot logot jotka tekee niistä rumat, jne. Naisten vaatteista ei löydy laadun puolesta sopivia, lasten vaatteet ei passaa malliltaan ja miesten vaatteet on liian isoja.

Minulla on samat kriteerit kuin Norahilla.

Lähettäjä: hippy 
Päivämäärä:   19.4.25 00:49:21

"Stadiumilta oon joskus ostanut Race Marine pikeepaitoja,"

Heei mä olin ihan unohtanut RM merkin paidat :D Muutama ollut ja tykkäsin niin paljon että nehän vaihtoi tallipaitojen joukosta normi vaatekaappiin. Vieläkö niitä saa, täytyykin vierailla Stadiumissa pitkästä aikaa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   19.4.25 06:06:50

Gant, Pikeur, B Vertigo, Cavallo, Ralph Lauren

Päivämäärä:   19.4.25 08:22:42

Kannattaa katsoa golfiin suunnitellut pikeet:
https://www.dormy.com/fi/kategorier/vaatteet-kengat/naisten-vaatteet/naisten-pikeepaidat

Päivämäärä:   19.4.25 08:35:44

Pari nostoa tuolta Golfvaatepuolelta:
https://urly.fi/3OYW ...valmistettu pehmeästä puuvillamateriaalista, jossa on mukana ylellistä kashmiria. Klassinen vaate sopii kaikkiin tilanteisiin. Koot: alkaen x-smal.

https://urly.fi/3OYX tässä tosi perus, toki teknistä kangasta kaipaamanne puuvillan tille, mutta kannattaa kokeilla, on mukavaa materiaalia ja kestää usein toistuvaa pesua.

Pikeepaita valikoimaa on toistasataa. Klassisesta kontrastivärisiin. Puuvillaisia vähemmän, mutta niitäkin löytyy. Hintahaitarissa on vaihtoehtoja. ja koot ovat peräänkuulutettuja pieniä naistenkokoja.

Lähettäjä: tomato 
Päivämäärä:   19.4.25 08:43:59

Vitsi miten hyvä vinkki nuo golf-vaatteet! Jotenkin ei ole tullut itsellenikään mieleen moinen.

Päivämäärä:   19.4.25 08:57:23

Eipä ole tullut vastaan valmentajaa, jolle normaali t-paita ei olisi ollut aivan hyvä. En jaksa uskoa, että ainakaan Suomessa kukaan valkku miettisi ratsastajien paidankaulusten mallia. Tai kertokaa valkun nimikirjaimet, jos haluatte, että tarina pysyy uskottavana.

Muuten luulen, että tämä on jonkun wanna-be-pikeepaitakauppiaan mainos.

Päivämäärä:   19.4.25 09:20:53

Kylläpä jotkut täällä vääntää ,antakaa nyt vaan ihmisten keskustella ja ehdottaa,oman makunsa mukaan jokainen vaatteita käyttää.

Päivämäärä:   19.4.25 09:26:48

Sen ymmärrän, että valkku puuttuu huonoon kypärään (nykyään varmaan myös kypärän puutteeseen) tai sopimattomiin jalkineihin. Muutoin on kyllä aina riittänyt, että paita on.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.25 09:26:50

työvaatemyynti.fi. Löytyy pikeitä

Lähettäjä: Yellow 
Päivämäärä:   19.4.25 09:40:48

On monia ihmisiä, jotka haluavat pukeutua aina siististi tallille ja ratsaille, ei se ainakaan isommilla talleilla ole mitenkään ihmeellinen asia. Kun mietin meidänkin 30 hevosen yksäritallin porukkaa, niin aika lailla kaikilla on aina tosi siisti ja tyylikäs tallipukeutuminen.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   19.4.25 09:59:57

Ihmettelijöille, tuo yllä linkattu pitkähihainen "Black Pixie Ultimate Tight" vaikuttaisi itselle aivan älyttömän hyvältä monesta syystä:

- pitkähihainen suojaa käsivarsia pölyltä ja auringolta (ja hiekalta yms jos putoaa)
- vetoketjun ollessa kiinni myös decolte-alueen saa suojattua auringolta, lisäksi tykkään suojata kaulaa myös "viimalta"
- kaulus tulee ihon ja paukkuliivin väliin suojaten mahdolliselta hankaukselta
- tyköistuva on mielestäni nätimpi kuin löysä ja lepattava
- ei turhia röyhelöitä
- logokin on hillitty (ja jää paukkuliivin alle)

Silti hinta on mielestäni suolainen, kun esim. teknisiä trikoopaitoja ilman kauluksia saa mm. Kari Traalta noin 30 eurolla. Olisin valmis maksamaan kauluslisää maksimissaan parikymppiä.

Lyhythihaisia pikeepaitoja löytyy jo kaapista (niitä olen ostanut ihan hevostarvikeliikkeistä vuosia sitten), mutta käytän nykyisin lähes aina vain pitkähihaisia em. syistä.

Päivämäärä:   19.4.25 10:05:36

Minäkin tykkään pikeistä kesällä, vaikka pienellä tallilla ratsastan eikä siellä kukaan varmasti pukeutumista katso. Jotenkin vaan mielestäni tietynlainen siisteys kuuluu ratsastuspukeutumiseen. Jos joku vielä muistaa sen joskus 80-90-vaihteessa Poni-haassa kuvatun tv-sarjan, minulle jäi siitä mieleen tuntilaisen saappaanvarret oikaissut Chrisse, joka sanoi jotain tyyliin "hevonen on niin hieno ja kaunis eläin, että me kunnioitetaan sitä pukeutumalla siististi" :D

Mutta asiaan, yllättävän hyviä pikeitä saa työ/yritysvaatteita myyvistä firmoista. Esim. Cliquen paidat on ihan halpoja ja edullisia kun eipä niihin omaa käyttöä varten tarvitse logojakaan tikkauttaa. Ja kuten muutama muukin on jo vastannut, golfvaatteissa on myös hyviä.

Lähettäjä: hippy 
Päivämäärä:   19.4.25 10:15:37

Hassua että tämmöinenkin aihe herättää toisissa tarvetta lytätä muiden halua pukeutua itselle mieluisaan ja mukavaan tyyliin. Yllä kerrotaan perusteluista miksi pitkähihainen ja kilpikonnakauluksellinen paita on kyseiselle henkilölle paras ratkaisu. Onko jollain oikeasti ongelma asian kanssa? Väitän että dissaaminen ja vähättely johtuu useimmissa ratsastusaiheisissa topikeissa siitä, että 90% tämän palstan kommentoijista ei ole ikinä hevosta livenä nähnyt. Ainahan täällä huudetaan isoimmalla äänellä mielipiteitä asioihin mistä ei mitään tiedrtä XD Taitaa olla sama jokaisella keskustelupalstalla.

Itsekin tykkään käyttää tallilla laadukkaampia materiaaleja ja vaatteita noin yleensä. Eihän sillä mitään väliä loppujen lopuksi ole paitsi että käytössä sen huomaa ja ero on suuri. Kun opiskelin eikä ollut rahaa käytin mitä sattui. Tallille siirtyi kamaa jota ei enää kehdannut muuten pitää. Kaupasta lähti halvin mikä tallilla oli ok käyttää. Jne. sittemmin olen onneksi voinut valita vähän tarkemmin ja ostaa periaatteella laadukasta harvemmin. Tosin kyttään tarjouksia ja ostan ennakoiden joten useimmat vaatteet jne. on melko edullisesti hankittu.

Kun aloittelin juoksuharrastusta tuttu vinkkasi että kannattaa ostaa yläosat pyöräilyvaatteiden osastolta koska niissä on etuosaa pitempi selkä eli se ei nouse ylös kovemmassakaan vauhdissa. Hyvä vinkki ja kertoo vain että kannattaa avoimin mielin katsella sopivia vaatteita eri lajien tarvikkeiden joukosta. Unohtamatta miestenosastoja ;D

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   19.4.25 11:35:07

"Muuten luulen, että tämä on jonkun wanna-be-pikeepaitakauppiaan mainos."

Niin että kukaan muu ei siis voi tykätä pikeepaidoista? :D naurettavaa vääntämistä nomadilta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.