Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkuraskauden väsymys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.25 18:23:48

Ihan järkyttävää. Nyt se sitten iski. Ei jaksa töiden jälkeen mitään muuta kuin nukkua. Eikä sekään saakeli mitään auta. Oliko teillä samaa ja koska helpotti? Nyt menossa rv 6 tai 7.

Re: Alkuraskauden väsymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.4.25 18:33:49

Kyllä se viikolla 14 helpotti.

Raitaa ja b vitamiinia ja nukut sitten töitten jälkeen ja lepäät ja nautit jos kyseessä eka lapsi ja saat levätä

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   17.4.25 18:45:20

Muutama viikko oli semmosta. Ekassa. Tokassa ja kolmannessa sit aina vaan enemmän.

Päivämäärä:   17.4.25 19:41:19

Samoin. Kevyesti tunnin päikkärit ja silti nukahtaa saman tien illalla. Menoa haittaa ehkä vähän 3v, joka ei toki vielä ymmärrä, miksi äitiä kovin väsyttää. Kerrotaan sitten ekan ultran jälkeen. Rv nyt 7+.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.4.25 19:48:30

Jonkin verran kyllä väsytti enemmän. Toisella kolmanneksella helpotti selvästi.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   17.4.25 21:27:42

Alussa oli mutta jäi pois jonkun ajan päästä. Paleli ja väsytti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.25 22:05:01

Mulla oli sama. Lepäilin kaiken ajan töiden jälkeen, toki välillä eläimet piti hoitaa jos mies ei ehtinyt ja auttaa myös esikoisen hoitamisessa. Mutta siis niin paljon sohvan pohjalla kuin vaan.

Päivämäärä:   17.4.25 23:08:23

Mulla ei ollut vielä plussauksen jälkeen pariin viikkoon mitään. Nyt kun ollaan viikolla 7, niin on iskenyt väsymys, aamuisin ei oikein mikään maita. Tänään päivällä teki ihan hirveästi mieli pitsaa. Eilen teki mieli keitettyjä kananmunia, tänään ne ei olis missään nimessä mennyt alas. Rinnat on arat.

Päivämäärä:   17.4.25 23:18:58

Rv 13 alkoi helpottamaan se ja kestomigreeni. Närästys oli loppuun asti. Lämpimän maidon maku suussa lähti toisen kolmanneksen loppu puolella.

Mutta ekan kolmanneksen lähinnä vaan selviydyin ja nukuin.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   17.4.25 23:22:27

-: piruilu ei takuulla auta tuossa aloittajan tilanteessa. Miksi naiset eivät voi tukea toisiaan?

Päivämäärä:   17.4.25 23:26:16

Piruilu?

Kuka täällä piruilee.

Itse kerroin kaksi tärkeintä lisäainetta, mitkä auttaa väsymykseen ja kehotin lepäämään suosiolla jos väsyttää ja nauttimaan siitä että saa levätä, jos saa.

Se eka raskaus on jotenkin spesiaali kun saa vielä viimeiset hetket elää itselleen ja fiilistellä sitä raskautta ja oloaan. Ei samaan valitettavasti enää ehdi seuraavien raskauksien aikana, ainakaan samassa mittakaavassa. Hetkittäisiä levon hetkiä toki, mutta se eka raskaus on aina eka, uusi ja jännittävä, niin siitä kannattaa yrittää nauttia, vaikka sitten lepäämällä, jos väsyttää. Mulle ainakin lepo on väsyneenä nautintoa.

Päivämäärä:   17.4.25 23:28:10

Joo, sinulla oli aikaa ekassa raskaudessasi. Onnea siitä.

Mutta että käsket ihmistä nauttimaan, jos tällä on huono olla...?

Päivämäärä:   17.4.25 23:31:42

Niin ja mulla oli koko raskauden ajan kokoajan kuuma. Yleensä olen kokovartalo palelija ympäri vuoden, mutta raskaana ollessa valuin hikeä keskellä talveakin.

Päivämäärä:   17.4.25 23:33:31

Väsynyt, ei huono olla. Väsymykseen auttaa lepo ja se että huolehtii rauta-arvoistaan ja b-vitamiinin saannista. Väsyneenä lepo on nautintoa.

Itselleen pitää olla armollinen ja antaa sitä lepoa itselleen illalla töiden jälkeen. Jos tälläistö aikaa ei ole edes ilman lapsia, on aika pistää elämää jo valmiiksi uuteen järjestykseen, koska myös se lapsiarki ottaa oman aikansa ja energian. Jostain pitää luopua, ellei jaksa ja kroppa huutaa väsymystä eli kaipaa kipeästi lepoa.

Raskaana ollessa keho tekee tärkeän ja ison työn, ole sille aloittaja lempeä, tarjoa sille lepoa, fiilistele raskautta ja kasvavaa mahaa ja luo yhteyttä jo nyt näin lapseesi. Kroppa kertoo, mitä se tarvitsee ja tuossa kohtaa se kaipaa rauhoittumista, pysähtymistä ja lepoa.

Kannattaisiko huoh sun mennä vaikka ihan jonnekin ammattiauttajalle juttelemaan, jos havaitsee vainoharhaisesti pahantahtoisuutta ihan normaaleissa kommenteissa.

Päivämäärä:   17.4.25 23:36:03

Vai kannattaisikohan sinun vain sisäistää se, ettei kaikkien elämä mene kuten sinulla.

Päivämäärä:   17.4.25 23:38:33

Missä ihmeen kohdassa olen väittänyt, että aloittajan tai kenenkään muunkaan elämä menee niin kuin minulla?

Jos sulla on paskaa ja kurjaa nyt niiden lapsiesi tai raskautesi kanssa, niin olen pahoillani.

Suosittelen sinullekin jotain muutosta, mikä tuota pahaa oloa lähtisi helpottamaan. Kevennä elämää jostain päästä, ole itsellesi armollinen ja lepää sinäkin.

Levännyt äiti on hyvä äiti. Myös syntymättömälle lapselle.

Päivämäärä:   17.4.25 23:41:14

Ja ei tullut mieleenkään esikoista odottaessani elää elämääni kuten suurperheen äiti. Elimme kuin odottava pariskunta. Kiireisinä kuten aina. Toisen lapsen kohdalla pahoinvointi ja väsymys pakottivat sänkyyn (jopa sairaalasänkyyn). Kolmannen raskauden kohdalla elimme kuin nelihenkinen perhe. Nyt ei taaskaan ole mitään ongelmia, joten emme elä kuin ongelmaperhe. Aivan kamalaa, että jopa tunteet pitäisi kokea kuten joku toinen on niin herkkänä kokenut :D.

Oletko sinäkin maatalon emäntä?

Päivämäärä:   17.4.25 23:43:45

No onneksi en ole. Ei oikein kuulostaa siltä, että olisit itsekään siihen tyytyväinen.

Päivämäärä:   17.4.25 23:47:35

No jaa, ehkäpä me olemme eri rotua. Sinulle se ensimmäinen raskaus oli spessuu ja jännää, ja lepäilit ja fiilistelit. Minä odotin vauvaa ja lypsin lehmiä. Raskaus oli ja on luonnollinen olotila. Ja saa siitä nauttia. Minä nautin siitä kun saan lapsia, en itse raskaudesta. Jotenkin minusta tuntuu, että minä olen tyytyväinen ja onnellinen vaikka en elä odotustesi mukaan.

Päivämäärä:   17.4.25 23:57:20

Juu, selvästi ollaan erilaisia. Itse olen laiskahko ja siksi mestari ongelmanratkoja ja osaan noprasti tehdä päätöksiä ja priorisoida asiat, niin että niihin tuhlautuu erergiaa mahdollisimman vähän.

Sinusta taas ihan sieluni silmin näen sinut siellä ähräämässä sellaisella "@!#$, vaikka väkisin sisulla läpi harmaan kiven"-mentaliteetilla siitä kivestä läpi jo kolmatta tuntia vaikka olisit voinut vetää henkeä ja katsoa, että kas tuostapa pääseekin ohi ja mennä siitä ja homma olisi valmis 10 sekunnissa. Mutta jokainen tyylillään.

Jokin sisäinen tyytymättömyys tai epävarmuushan sinua kalvaa, kun otat täysin sinulle suuntamattoman kommentin noin itseesi ja jaksat siitä vieläkin kovin hyökkäävästi jauhaa.

Miksi menet puolustuskannalle? Minua ei kiinnosta, mutta jos nyt satut sen hoksaamaan, niin työstä sitä. Saattaa auttaa isostikin elämässä.

Menen itse nyt nauttimaan omasta levostani. Toivottavasti aloittajankin väsymys sieltä helpottaa. Muistan kyllä sen hengästyminen iham naurettavan pienistäkin jutuista ja että meinasi istualleen nukahtaa töissä ja lyödä pään näppikselle.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.4.25 01:13:59

- , juuri sanoin toisessa topicissa, että "Kiitos huolenpidosta, varmasti on hyvä muistutus osalle huomioida metsäpalovaroitus pääsiäisenä". Ja eikös joku . sieltä hyökännyt kimppuuni, kun päden jotain, vaikka kolmenttini oli täysin neutraali. Oikeasti, kannattaa laittaa some kiinni, jos kaikki asiallinen viestintä otetaan vastaan vittuiluna, niin kuin tässä sinunkin kohdallasi tehtiin.

Ja toivottavasti aloittaja saa levättyä pyhinä.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   18.4.25 02:34:22

Minulla väsytti ensimmäisen kolmanneksen ihan hirveästi. Muutenkin oksetti ja oli huono olo.

Toinen kolmannes oli ihan hyvä olo.

Viimeinen kolmannes taas oli niin hirveä väsy ettei jaksanut edes syyllistyä kun nukahti heti kun pääsi lepäämään. Tämä tuntuu olevan monille tavallinen järjestys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.