Lähettäjä: .......
Päivämäärä: 17.4.25 16:41:39
Kyllä! Näin kävi itselle ja päättyi lopulta siihen, että mies jätti minut, kun en tanssinutkaan hänen pillinsä mukaan, vaikka olin tehnyt tietyt asiat selväksi jo suhteen alussa.
Miehellä oli maatila ja hän ilmeisesti jotenkin kuvitteli, että kun saadaan lapsi, muutun kuin taikaiskusta 50-lukulaiseksi emännäksi, jonka elämäntehtävinä on ruokkia miehensä, hoitaa yksin lapset (joita olisi pitänyt tehdä 3 kpl kahden vuoden välein), pitää koti siistinä, leipoa joka viikko pullaa sekä tehdä mehuja ja hilloja yhdessä anopin kanssa. Itse olin tehnyt jo suhteen alussa selväksi, että:
-Minulla on oma ura.
-Minäkin haluan lapsia, mutta niitä ei tehdä parin vuoden välein, koska olen päävastuussa heidän hoitamisestaan miehen tehdessä pitkää päivää.
-Vaikka olen päävastuussa lasten hoitamisesta, niin miehenkin pitää kotona ollessaan osallistua siihen yhtäläisesti.
-Kotihommat, kuten siivous, kuuluvat myös miehelle, vaikka kannankin niistä päävastuun.
-Joka päivä ei ole kotiruokaa, vaan sitä voidaan joskus myös ostaa valmiina sekä syödä useana päivänä samaa. Kotona ollessaan myös mies osallistuu ruuan valmistukseen, eikä odota sohvalla valmista ruokaa.
-Anopin kanssa en vietä aikaa yhtään enempää, kuin on pakko. Jos haluan tehdä mehuja tai hilloja, voin katsoa Googlesta, miten ne tehdään.
-Leivon mielelläni juhlatarjoiluja, mutta arkena on turha odottaa tuoreita leipomuksia.
|