Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä renkaiden vaihdossa tapahtui?

Lähettäjä: Vuokko 
Päivämäärä:   17.4.25 09:05:51

Kävin vaihdattamassa auton renkaat rengasliikkeessä, jossa olen asioinut vuosia. Kaikki sujunut aina hyvin. Eikä nytkään mitään katastrofaalista tapahtunut, mutta pakko ihmetellä tätä.

Tuttuun tapaan jätin avaimet tiskille firman omistajalle ja jäin odottamaan, että renkaat on vaihdettu. Ja sainkin odottaa. Autoja palautettiin hallilta ja porukka vaihtui odotustilassa. Mun jälkeen tulleet lähtivät ennen mua, mutta ei vaan näkynyt mun autoa. Meinasin jo mennä kysymään, että onko mun auto unohtunut johonkin, mutta tiskillä oli porukkaa koko ajan joten ajattelin että odottelen vielä. Sitten mun auto tuotiinkin. Nappasin avaimet ja hyppäsin autoon.

Auton penkki tuntui ihmeelliseltä. Siirsin sitä eteenpäin ja lähdin ajamaan, kun oli jo vähän kiire. Siinä ajaessa ihmettelin että hitto, kun en näe autosta mitään. Penkkiähän olikin säädetty enemmänkin eli kaikki säädöt olivat ihan päin honkia. Se oli säädetty sellaiseen sporttiautomoodiin eli mahdollisimman alas ja takanojaan.

Mitä ihmettä? Miksi kukaan säätäisi muutaman kymmenen metrin ajon takia penkkiä noin radikaalisti? Onko ylipäätään kohteliasta roplata kaikki penkin säädöt ihan erilaisiksi mitä asiakas käyttää? Sen ymmärrän että taaksepäin penkkiä siirretään, mutta että säädetään muutakin. Tuli vaan mieleen että näinköhän kävi jamppa ajamassa jonkun lenkin autolla kun kesti niin kauan ja piti penkkikin laittaa ihan eri moodiin. Kukaan muu törmännyt tällaiseen?

Re: Mitä renkaiden vaihdossa tapahtui?

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   17.4.25 09:10:46

Jos saitkin jonkun muun samanlaisen auton? :D

Päivämäärä:   17.4.25 09:13:51

:D

Kyllä se mun auto oli. :D

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   17.4.25 09:14:14

Mikä auto?

Lähettäjä: ''' 
Päivämäärä:   17.4.25 09:18:48

Mulla heräsi kerran sama epäilys, tosin kyse oli auton huollosta. Sen jälkeen olen aina ottanut auton kilometrilukeman ylös.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.25 09:22:29

Jos olet pieni nainen ja asentaja isompi mies niin kyllä se penkki täytyy säätää alas ja taakse ihan muutamankin metrin vuoksi. Vai haluaisitko itse ajaa polvet suussa, ihan vaan pieni matka?

Lähettäjä: Oma apu 
Päivämäärä:   17.4.25 09:23:01

Koeta nyt ymmärtää, että aivan hyvin se vaihtaja on voinut olla vaikka niin pitkä korsto jonka on ollut mahdotonta siirtää sitä autoa niillä säädöllä.

Automalleja on monia, niitä säätöjä ei kuskille saa mieleiseksi kuin kuski itse!

Huollossa käynyt sama itsellekin, ei siitä mitää dramaattista numeroa tarvitse kehittää!

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.4.25 09:25:48

No joku pitkä korsto ratissa ei selitä sitä, että renkaiden vaihdossa kesti epäilyttävän kauan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.25 09:31:13

”renkaiden vaihdossa kesti epäilyttävän kauan.”

Omasta autosta kerran irroittelivat yhtä rengasta ainakin 1,5h.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   17.4.25 09:31:28

No mikä auto sulla tarkalleen ottaen on, niin voidaan sitten miettiä onko edes teoriassa mahdollista että sitä kiinnostaisi jonkun huvikseen ajaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.4.25 09:34:25

Hmm: ei ainakaan millään tavalla erikoinen auto, joka kiinnittäisi aloittajan tuttavien huomion liikenteessä, jos asentaja on käynyt omilla asioillaan..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.4.25 09:34:27

Ainakin itse käyttämässäni rengasliikkeessä on sesonkiaikaan niin kiire ja tiukat aikataulut, että todellakaan yhdelläkään työntekijällä ei ole aikaa lähteä asiakkaan autolla huviajelulle.

Päivämäärä:   17.4.25 09:41:24

No kai sitä vois tyhmempikin päätellä että pultit juuttuneet, tai sit muuten vaan sun autoon vaihtanut joku uusi, pitää niidenkin harjotella ja jos et kestä odottaa niin kysy suoraan ja sano ens kerralla ettei tarvi harjoittelijan vaihtaa.

Päivämäärä:   17.4.25 09:44:37

"Hmm: ei ainakaan millään tavalla erikoinen auto, joka kiinnittäisi aloittajan tuttavien huomion liikenteessä, jos asentaja on käynyt omilla asioillaan.."

Joo, se onkin helppo tuollaisessa työpaikassa tuosta vaan piipahtaa omilla asioillaan kun huvittaa, millä autolla huvittaa. Nyt vähän valoja päälle ja vainoharhat seis.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   17.4.25 09:50:22

Oliko sulla omat renkaat mukana vai siellä säilytyksessä? Ihan hyvin on voinu olla renkaat "hukassa" eli niitä ei oo löytyny eka yrittämällä, tai niitä ei vaan oo muistettu ottaa valmiiks esille sieltä säilytyksestä.

Penkki ois tietty kohteliasta säätää takaisin siihen missä se on ollutkin, mutta tekevälle sattuu kiireessä on voinut unhohtua.
Miks pitää aina olettaa pahinta?
Ja miks kukaan haluais käydä Maija Meikäläisen Toyota Corollalla huviajelulla?

Lähettäjä: vbn 
Päivämäärä:   17.4.25 09:52:55

Et tullut ajatelleeksi vilkaista matkamittaria. Se on eri juttu, että millä ajalla siellä kukaan olisi ehtinyt mihinkään ajelemaan, jos muutenkin oli niin julmettu ruuhka.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   17.4.25 09:54:20

"Ja miks kukaan haluais käydä Maija Meikäläisen Toyota Corollalla huviajelulla?"

Kerran illanvietossa yhden tuttavan mies ihan pokkana sanoi, että kun huoltoon oli tullut paku niin kävi nopeasti ruokiksella sillä hakemassa jonkun isomman huonekalun ja heitti sen kotiinsa. Ei tarvinnut vuokrata peräkärryä.

Päivämäärä:   17.4.25 09:54:38

Eipä ole ikinä yhdelläkään tyypillä esim huoltojen yhteydessä ollut tarvetta muutella säätöjä kummemmin vaikka jotain kertoja ovat joutuneet paljonkin ajamaan kun ovat jotain vikaa etsineet.

Tää jamppa joka auton palautti ei ollut edes mikään korsto vaan ihan normaalinkokoinen tyyppi (samoin muut ketkä paikalla pyöri). Kovasti nauratti kun avaimet antoi. Jos renkaiden kanssa oli ollut jotain ongelmaa niin luulisi, että olisi maininnut siitä.

Ei ole mikään ihmeellinen auto, perus uudehko premiumtason isompi ja tehokkaampi auto. Muilla oli Toyotaa, Opelia ja pikkukippoja joten noihin verrattuna toki vähän erilainen.

Päivämäärä:   17.4.25 10:02:07

Liike oli tosiaan menossa kiinni siltä päivältä siinä vaiheessa kun auton sain. Ja pahin renkaidenvaihtosesonki taitaa täällä olla ohi jo.

Päivämäärä:   17.4.25 10:06:12

"Ei ole mikään ihmeellinen auto, perus uudehko premiumtason isompi ja tehokkaampi auto. Muilla oli Toyotaa, Opelia ja pikkukippoja joten noihin verrattuna toki vähän erilainen."

No kerro tarkasti minkälainen, mikään uudehko(?) tai edes uusi Audi tai Bemari ei ole niin erikoinen että sillä kukaan huvikseen kävisi ajelemassa.

Päivämäärä:   17.4.25 10:07:43

...: Joo, ei munkaan mielestä

Lähettäjä: Hupsista 
Päivämäärä:   17.4.25 10:08:15

Vanteet hävis rengashotellissa..joops. Pk-seudulla.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.4.25 10:10:36

Kyllä mä siirrän penkin aina vaikka ajomatkaa olis 10 metriä. Pedaaleille on osuttava oikein jaloilla, ettei tuu vahinkoa.

Ja asentajalla voi olla vaikka ripuli, ja siksi kestänyt.

Ihme ajatuksia!

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   17.4.25 10:11:35

Missä asut, kun renkaidenvaihtosesonki on jo ohi? Täällä Turun ympäryskunnissa se on parhaillaan käynnissä.

Premium-tasoinen auto = Tesla? :D

Kyllä meilläkin on ollut uutta Hiluxia ja Landcruiseria, mutta niilläkin on huoltajat ajellut vain sen mitä tarvitsevat. Kehuvat kyllä aina, miten hienoja pelejä ovat.

Mene takaisin tänään, ja kysy että miksi renkaiden vaihdossa meni niin kauan ja auton säädöt olivat omituiset. Eiköhän omistaja osaa sinulle vastata.

Päivämäärä:   17.4.25 10:15:01

Vai että renkaidenvaihdon sesonkiaikaan renkaan vaihtajat käy huvikseen kruisailemassa asiakkaiden autoilla.

Valoja päälle.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   17.4.25 10:20:13

Mä: Kyllä sulla on vielä ihmeellisempiä ajatuksia, jos ehdotat syyksi jotain asentajan ripulia.

Kyllähän tuo erikoiselta kuulostaa, kun osuu monenlaista tavallisesta poikkeavaa yhteen. Kestää oudon kauan (kun muilla ei näköjään kestä) ja penkin kaikki säädöt muutettu ja mitään ei edes viivästyksen syystä kommentoida, naureskellaan vaan.

Lähettäjä: Äksy 
Päivämäärä:   17.4.25 10:20:25

Kait oli ruokatunnin aika ja autollasi mentiin lähimpään ruokalaan.

Päivämäärä:   17.4.25 10:23:49

"Mä: Kyllä sulla on vielä ihmeellisempiä ajatuksia, jos ehdotat syyksi jotain asentajan ripulia."

Menaatko että asentajat ovat immuuneja ripulille?

Päivämäärä:   17.4.25 10:25:20

x, Asentajatko eivät käy vessassa? Eivätkä voi saada yllättävää pskahätää kesken työpäivän? Vai housuunko se on sonnittava koska sun Nissan micra?

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   17.4.25 10:31:16

Ehkä pyörän pyöriminen on tuntunut hiukan oudolta ja vaihtaja käynyt koeajolla saadakseen käsityksen jos pyörän laakerissa olis viallinen tai kokeillut puoltaako ratti tms.

Meillä joskus on renkaanvaihtajilta jäänyt huomaamatta, että pallonivel edessä on ollut aivan finaalissa, sitten kun sain sen auton niin en uskaltanut sillä ajaa ja kun vein sen korjaamolle niin totesivat että tää jää tänne, tällä ei ole turvallista ajaa.

Päivämäärä:   17.4.25 10:35:07

No luulisi, että jos on ripuli, niin siellä vessassa ei edes kulu aikaa tuntikausia. Paskoikohan se ripuliasentaja siihen penkkiinkin sitten, että ovat sen joutuneet irrottamaan ja putsaamaan? Kuka ne muiden autojen renkaat vaihtoi, eikö kukaan "tuurannut", jos yhtä ei kuulu takaisin vessasta, otettiin vain myöhemmin tulleiden autot työn alle? Häh?

Lähettäjä: Bajalla 
Päivämäärä:   17.4.25 10:41:55

Miten on ajotietokoneessa ajoa yli 5 tuntia, niinpä jee jee jerryt..

Lähettäjä: Ymmi 
Päivämäärä:   17.4.25 10:44:22

Premium Lada on kyseessä.

Päivämäärä:   17.4.25 10:44:39

Tsemiä äxälle, kun asentajat olivatkin ihmisiä eikä robotteja. Ihmisten pitää myös työpäivän aikana käydä vessassa ja myöskin pitää ruoka- ja kahvitauot.

Päivämäärä:   17.4.25 10:46:12

Jos penkin säädöt on muutettu täysin, on selvää, että autolla on syystä tai toisesta ajettu muutakin kuin 10 metrin siirto huoltopaikalle.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   17.4.25 10:53:00

Onko kukaan teistä ollut autokorjaamossa töissä että tietäisi edes etäisesti mitä siellä tapahtuu?

Päivämäärä:   17.4.25 10:56:32

"Ihmisten pitää myös työpäivän aikana käydä vessassa ja myöskin pitää ruoka- ja kahvitauot."

Jos asentaja ottaa työkseen pikkuhuollon, johon pitäisi mennä enintään vartti, niin miten siihen väliin voi sitten osua ruoka- ja kahvitauot ja muutama vessakäynti ja autoa seisotetaankin sitten huollossa tuntikausia? Ja vain tällä yhdellä asentajalla ilmeisesti, jos autonsa odottelija voi samalla seurata miten vieressä muita renkaidenvaihtoon tuotuja autoja tulee ja menee?

Päivämäärä:   17.4.25 10:59:17

Ois hauska nähdä, miten äxät ja muut vastaavat pärjäisi autohuollossa töissä.

Eivät edes ensimmäiseen kahvitaukoon.

Päivämäärä:   17.4.25 11:01:08

"Onko kukaan teistä ollut autokorjaamossa töissä että tietäisi edes etäisesti mitä siellä tapahtuu?"

Tässä oli kyseessä rengasliike, joten ei kai siellä edes tehdä kaikenlaisia huoltoja ja korjauksia mitä jossain autokorjaamossa?

Lähettäjä: Iso-D 
Päivämäärä:   17.4.25 11:04:13

"Meillä joskus on renkaanvaihtajilta jäänyt huomaamatta, että pallonivel edessä on ollut aivan finaalissa"

Ei ne renkaanvaihtajat mitään niveliä kyttää, mistä ihmeestä itse huomasit että se oli loppu?

Päivämäärä:   17.4.25 11:04:49

Useimmissa rengasliikkeissä tehdään muitakin huoltotöitä ainakin täällä päin.

Päivämäärä:   17.4.25 11:06:39

Minä ihmettelen, että miksi aikuinen ihminen ei osaa mennä sinne tiskille kysymään mitään, vaikka olisikin ruuhkaa (tarviiko sitä aina ajatella, että "anteeksi kun olen olemassa") ja vielä enemmän sitä, että ei heti osata soittaa liikkeeseen tai mennä seuraavana päivänä käymään, jos joku autossa tuntuu oudolta. Sen sijaan tullaan tänne ihmettelemään.

Päivämäärä:   17.4.25 11:07:17

”Jos asentaja ottaa työkseen pikkuhuollon, johon pitäisi mennä enintään vartti, niin miten siihen väliin voi sitten osua ruoka- ja kahvitauot ja muutama vessakäynti ja autoa seisotetaankin sitten huollossa tuntikausia? ”

Otetaan työn alle 15min pikkuhuolto, vaikka se renkaiden vaihto, aloitusaika 10:30. Pultit jumissa ja renkaita irroitellaan tunti. Asentaja syönyt viimeksi 7:00 aamupalan, kello on jo 11:30. Nälkä haittaa jo näköä, työ on fyysistä. Pitää ruokatauon välissä ja jatkaa sitten renkaiden kimpussa.

Päivämäärä:   17.4.25 11:09:18

”Jos penkin säädöt on muutettu täysin, on selvää, että autolla on syystä tai toisesta ajettu muutakin kuin 10 metrin siirto huoltopaikalle.”

No ei välttämättä, jos ensimmäisenä kokeilee väärää nappia/vipua. Itse nimittäin joka ikinen kerta isän autolla liikkeelle lähtiessä haluaisin siirtää penkkiä eteenpäin, mutta joka ikinen kerta ensimmäisenä säädän vahingossa penkin kallistusta. Kallistukseen mun ei edes tarvitsisi koskea, mutta aina valitsen väärän vivun. :D

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   17.4.25 11:23:33

Mun autossa ajotietokone "sekoaa" aina renkaanvaihdossa ja huutaa vääriä rengaspaineita ellei laitetta kalibroida alla oleville renkaille. Tapahtuu ajamalla muutaman km lenkin. Josko aloittajalla sama?

Päivämäärä:   17.4.25 11:27:06

Onkohan näillä ihmettelijöillä kokemusta renkaanvaihdosta ollenkaan itsellään? Yleensä se nopea homma, mutta välillä saattaa olla pultit jumissa ja se on oikeasti aika s*atanan työmaa sitten. Pahimmillaan kaikissa renkaissa jos edellinen vaihtaja on laittanut liian tiukkaan momenttiin. Missä ja kenen toimesta renkaat on vaihdettu viimeksi aloittaja?

Päivämäärä:   17.4.25 11:28:35

Tai oikeammin kuka aloittaja on jälkikiristänyt renkaat edellisen vaihdon jälkeen?

Päivämäärä:   17.4.25 11:30:12

Kaikki huoltomiehet aina siirtää ainakin mun auton penkin ihan taa, vaikka noilla mun asetuksilla ajaa mun mies ja isäkin ihan tyytyväisenä. Mulla on vielä etupenkkien takana koiraverkko, eli sitä penkkiä pitää kunnolla runnoa että sen saa taaksepäin. Mutta kai se 20m auton siirtäminen halliin ja pois sitten vaatii sen että penkki säädetään niin :D

Ja välillä siinä renkaiden vaihdossa vaan kestää just vaikka huonojen tai liian tiukkaan kiristettyjen pulttien takia

Päivämäärä:   17.4.25 11:30:34

"Minä ihmettelen, että miksi aikuinen ihminen ei osaa mennä sinne tiskille kysymään mitään, vaikka olisikin ruuhkaa (tarviiko sitä aina ajatella, että "anteeksi kun olen olemassa") ja vielä enemmän sitä, että ei heti osata soittaa liikkeeseen tai mennä seuraavana päivänä käymään, jos joku autossa tuntuu oudolta. Sen sijaan tullaan tänne ihmettelemään."

No aikuinen ihminen nyt odotteli ja ei mennyt. Tämä on nyt jälkiviisautta, ehkä olisi pitänyt. Sen penkin säätöjen muttumisen tämä aikuinen huomasi vasta kiireissään lähtiessään ja liikehän oli jo menossa kiinni. Illalla kotona sitten mietti tarkemmin, että olipa outo reissu.

Seuraavana päivänäkin voi aikuisesta silti tuntua vähän oudolta kysellä asiasta, kun mikään autossa ei enää tunnu oudolta ja kaikki on periaatteessa kunnossa. Renkaat on vaihdettu ja penkin säädöt korjattu. Ja mitään varsinaisia "todisteitakaan" ei esim. ylimääräisistä asiaan kuuluvista tai asiaan kuulumattomista ajeluista ei ole, kun ei ole ottanut lukemia ylös. En siis ihmettele, että mieluummin tulee ensin tänne ihmettelemään.

Lähinnä tästä ehkä sitten ottaa opikseen vastaisuuden varalle, että seuraavalla kerralla ei enää kiltisti odottele vaan kyselee heti asiasta ja huoltoihin viedessään ottaa vaikka matkamittarin lukemat muistiin.

Lähettäjä: aina oppi jotain 
Päivämäärä:   17.4.25 11:34:35

"Asentajat ovat immuuneja ripulille."

Päivämäärä:   17.4.25 11:34:58

"Kaikki huoltomiehet aina siirtää ainakin mun auton penkin ihan taa, vaikka noilla mun asetuksilla ajaa mun mies ja isäkin ihan tyytyväisenä."

Kyllä minullakin usein huolloissa penkkiä on saatettu taaksepäin siirtää - pakko, että jalat mahtuu polkimille laittamaan, mutta ei selkänojaa taka-asentoon saatika mitään penkin korkeutta koskaan.

Päivämäärä:   17.4.25 11:37:29

Penkki säätyy äkkiä päin prinkkalaa kun joutuu räpeltämään useampaa nappia osuttuaan ensin väärään.

Päivämäärä:   17.4.25 11:47:25

Mä en kyllä edes veisi autoani huoltoon noin surkeille räpeltäjille, joilta ei edes penkin säätö onnistu painamatta jokaista väärää nappia ja jotka eivät pysty autoa kymmentä metriä siirtämään ilman kaikkia mahdollisia säätöjä tai muutoin ovat vaarassa kolaroida auton sillä matkalla. Ja jotka eivät tajua jäädä kotiin ripuloimaan. Olisi ilmeisesti koko huoltokin yhtä surkeasti räpelletty ja ripuloitu, eikä autolla uskaltaisi sen jälkeen edes liikenteeseen lähteä.

Päivämäärä:   17.4.25 11:49:39

Ei sun tarvitse, nykypäivänäkin on edelleen normaalia vaihtaa renkaat ihan itse. Sultahan se käy helposti koska olet virheetön.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   17.4.25 11:52:15

Renkaanvaihtosesonki on niin kiireinen että "jampat" eivät tosiaan ajele siinä väleissä mitään huvilenkkejä. Huollot ym. erikseen, kun asiakas ei jää paikalle odottamaan, niin varmaan tapahtuu sellaista että hienommilla autoilla saatetaan käydä kokeilemassa, mutta ei kyllä kesken kiirehommien.
Siellä on etsitty vaihtorenkaita tai irroteltu jotain tiukempaa pulttia tai jotain vastaavaa.

Päivämäärä:   17.4.25 12:00:11

"Ei sun tarvitse, nykypäivänäkin on edelleen normaalia vaihtaa renkaat ihan itse. Sultahan se käy helposti koska olet virheetön."

No niinhän minä teenkin, aina vaihtanut itse. Ja kiitos, kyllä tiedän että se on ihan normaalia nykypäivänäkin, ei tarvitse kertoa. Kaikkia muita huoltoja ja korjauksia en kuitenkaan pysty autoihin tekemään, joten silloin vien huoltoon. En tiedä miten virheettömyys siihen liittyy.

Päivämäärä:   17.4.25 12:32:55

Öljyt on helppo vaihtaa itse. Ja suodattimet ja sun muut pikkujutut. Nainenkin ne osaa.

Päivämäärä:   17.4.25 12:40:28

Hyvä tarkennus, piste, tähän asti olin kuvitellut että öljynvaihto tehdään peniksellä.

Päivämäärä:   17.4.25 12:49:45

Näsäviisas piste: Nuokin vaihdetaan itse, samoin kaikki lamput, joihin kotityökaluilla käsiksi pääsee ja "sun muut pikkujutut". On onnistunut kummaltakin sukupuolelta. Mitään iskunvaimentimia, jarrulevyjä, tuulilasia jne. ei vaihdeta itse.

Vanhoihin autoihin on pystynyt paljon enemmän kaikkea tekemäänkin aikoinaan itse, nykyautoissa on vain tietokoneita ja sähköä ja vikakoodeja.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   17.4.25 13:11:08

Penkkiä ei siirretä takaisin, koska asentaja ei kuitenkaan saa sitä takaisin juuri samaan asentoon missä se oli. Vähän sinnepäin siirrettyä penkkiä taas ei välttämättä huomaa kuin vasta ajamaan lähdettyään. Reilusti siirretyksi jätetty penkki herättää auton haltijan säätämään penkin heti alussa itselleen sopivaan asentoon. On siis puhtaasti turvallisuuskysymys jättää penkki taakse huollon/renkaanvaihdon jälkeen.

Korkeutta taas saa helposti säädetyksi ihan vaan osumalla väärään kahvaan. Joissain autoissa on etäisyyssäätökin penkin sivussa, joten äkkiäkös sitä kiireessä väärästä hanikasta kokeilee, kun päivät pääksytysten hyppii erilaisissa autoissa. Ei siellä kellään ole aikaa kesken sesongin huvikseen käydä ajalemassa.

Vaihdon pitkää kestoa kannattaa kysyä liikkeestä suoraan. Ei varmasti olisi ensimmäinen auto, joka unohtui ottaa työn alle heti saavuttuaan, tai josta oli pultit jumissa. Huonolla tuurilla pyöräyttivät siitä jonkun pultin tohjoksi ja joutuivat käydä tukusta hakemassa sopivan tilalle.

Päivämäärä:   17.4.25 13:35:24

lol, mä en muista edes omasta autostani mistä napista mikäkin säätyy vaikka se on ollut mulla jo useamman vuoden, jos mies ajanut sillä välillä niin joudun kokeilemalla ja erehtymällä painelemaan että mistäs tää meni mitenkin :D Sen verran kuitenkin muistan niistä säädöistä että osaan sanoa että meidän toinen saman merkkinen auto (muutaman vuoden uudempi) taas säätyy eri tavalla. Ja sit työpaikan auton kans aina sama räplääminen. Rämppäämällä sitä joutuu penkin säätämään aina oudossa autossa

Lähettäjä: heuheuheurekkaa 
Päivämäärä:   17.4.25 14:45:09

Niin tai näin, tarvitset täyskaskon Vantaalla ja lähialueilla, varsinki asemaseuduil siinä..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.