Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Katevaraus panttaa mun

Lähettäjä: rahoja 
Päivämäärä:   17.4.25 08:46:36

Tilasin prismasta ruokaa, maksu maanantaina. Tilaus oli ottanut 2 katevarausta, joista toinen näkyy edelleen katevarauksena. Eikö prisma olisi velvollinen tekemään asialle jotain. Kaikilla kun ei ole varaa odottaa että rahat vapautuu vaan niitä pitäisi päästä käyttämään elämiseen. Onneksi on edes ruokaa.

Re: Katevaraus panttaa mun

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.25 08:57:35

Siis mitä prisma olisi velvollinen tekemään? Ei se voi tehdä asialle mitään.

Päivämäärä:   17.4.25 09:08:17

No kenen vika ja vastuu se sitten on, että ovat ottaneet 2 katevarausta ja ylimääräinen ei vapaudu?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   17.4.25 09:13:30

Oletko ottanut sinne asiakaspalveluun yhteyttä?

Päivämäärä:   17.4.25 09:16:25

Tottakai! Ensin sanottiin että vapautuu vuorokdudessa ja sitten sanottiin että voi mennä päiviä.

Lähettäjä: Koi 
Päivämäärä:   17.4.25 09:16:43

Soitappa omaan pankkiin

Päivämäärä:   17.4.25 09:32:40

”No kenen vika ja vastuu se sitten on, että ovat ottaneet 2 katevarausta ja ylimääräinen ei vapaudu?”

Ei kenenkään vika, eikä kenenkään vastuu. Ylimääräinen vapautuu kyllä aikanaan. Parisen viikkoa pisimmillään nuissa menee.

Lähettäjä: Nillitys 
Päivämäärä:   17.4.25 10:18:30

Soita pankin asiakaspalveluun ja kerro tilanne. Voivat palauttaa rahat vuorokaudessa,jos haluavat.

Päivämäärä:   17.4.25 11:00:07

"Ei kenenkään vika, eikä kenenkään vastuu. Ylimääräinen vapautuu kyllä aikanaan. Parisen viikkoa pisimmillään nuissa menee."

No eihän se noin voi mennä! Ei kaikilla ole varaa odottaa että katevaraus vapautuu. Siellä voi olla jumissa jonkun ainoat rahat.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   17.4.25 11:20:33

Jos on noin tiukkaa, älä käytä katevarauksellisia palveluja. Oma vika

Päivämäärä:   17.4.25 11:22:23

”No eihän se noin voi mennä! Ei kaikilla ole varaa odottaa että katevaraus vapautuu. Siellä voi olla jumissa jonkun ainoat rahat”

Niin se vaan menee.

Päivämäärä:   17.4.25 11:23:50

Ja Prisma ei pääse sun korttitietoihin enää. Se on pankki tai korttiyhtiö, joka ne katevaraukset peruuttaa. Eli pankkiin yhteys, ne tekee jos kerkee.

Mut pliis, älä jatkossa käytä josset ymmärrä miten toimii.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   17.4.25 11:25:30

Jos veloitus näkyy jo tilillä niin pankki voi vapauttaa sen ylimääräisen katevarauksen. Soita omaan pankkiin tänään, ne menee kohta kiinni moneksi päiväksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.4.25 11:37:00

Pankkikaan ei voi katevarausta peruuttaa, ellei myyjä sitä hyväksy. Lähtökohtaisesti katevarauksen vapauttamispyyntö pitää tulla myyjältä pankille.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.4.25 11:39:06

* Prisma oli jo sen peruttanut, koska osasi kertoa että kestää päivän tai useamman

Päivämäärä:   17.4.25 11:45:28

Sitten ei varmaan kannata käyttää mitään palveluja, jos kaikessa täytyy hyväksyä palveluntarjoan virhe.
Soitin pankkiin, ei auta kun odottaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.25 11:48:53

Täällä Turussa joukkoliikenneyhtiö Föli teki asiakkaille jopa tuhansien eurojen katevarauksia ja korjaus kesti pahimmillaan useamman viikon...

Päivämäärä:   17.4.25 11:52:06

Hohhoijaa. AINA voi sattua virhe. Tsiisus mitä porukkaa.

Päivämäärä:   17.4.25 12:19:43

"Hohhoijaa. AINA voi sattua virhe. Tsiisus mitä porukkaa."

Tottakai, mutta meillä ainakin töissä on tapana korjata tapahtunut virhe.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   17.4.25 12:34:48

"Tottakai, mutta meillä ainakin töissä on tapana korjata tapahtunut virhe."

Niinhän se korjataankin, mutta ei se välttämättä välittömästi tapahdu. En tiedä miten pankin järjestelmät toimii, mutta useissa muissa järjestelmissä on viiveitä, jolloin jonkun virheen korjaantumiseen saattaa mennä esim. päivä tai pari.

Päivämäärä:   17.4.25 13:35:54

"Niinhän se korjataankin, mutta ei se välttämättä välittömästi tapahdu. En tiedä miten pankin järjestelmät toimii, mutta useissa muissa järjestelmissä on viiveitä, jolloin jonkun virheen korjaantumiseen saattaa mennä esim. päivä tai pari."

Silloihan asiaa ei korjata, se vain on ja poistuu itsekseen. En usko että itsekkään olisit kovin iloinen jos tililläsi on rahaa, mutta ei kuitenkaan ole rahaa jopa 2 viikkoa. Luulisi että tällaisen asian voisi hoitaa puhelinsoitolla.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   17.4.25 13:37:48

Ei katevaraus poistu itsekseen, vaan myyjä vapauttaa sen. Se on juuri se tehty korjaus.
Jos katevaraus ehtisi mennä veloitukseen asti niin silloin korjaus olisi rahojen palautus.

Päivämäärä:   17.4.25 14:17:51

No on se jonkun virhe että on otettu 2 katevarausta yhden sijaan. Kukaan ei vapauta mitään, koska tuo katevaraus ei ole edes ollut menossa veloitukseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.