Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osuuspankki, suoramaksu ei aina toimi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.25 00:34:16

Mulla on ollut vuosia puhelin- ja sähkölaskut niin että ne menee tililtä suoraan maksuun eräpäivänä eikä mun tarvi tehdä mitään. Tilillä on aina rahaa useita tonneja eli ikinä ei ole rahanpuute siellä. Paitsi aina toisinaan, en ole huomannut onko tässä joku tietty ajallisuus, puhelinlasku ei menekään suoraan tililtä eräpäivänä. Se jää verkkopankkiini roikkumaan, mun pitää itse mennä hyväksymään maksu erikseen.

Tekeekö jollain muilla op näin? Onko tässä joku normi että tyyliin joka kahdeksas tai kymmenes lasku pitää itse maksaa vai mitä? Haluaisin vaan luottaa että laskut tulevat maksetuksi silloin kun pitää.

Re: Osuuspankki, suoramaksu ei aina toimi

Päivämäärä:   17.4.25 01:07:03

Joo sama.

Samoin luottokorttilaskut ei aina mene automaattisesti kokonaisuudessaan ja välillä veloitetaan listanmukainen palvelumaksu vaikka toiminnot ovat maksuttomia tai palvelumaksun.pitäisi mennä bonustililtä mutta meneekin käyttötililtä.

Päivämäärä:   17.4.25 13:17:56

Onkohan pankin vai laskuttajan vika. Jos se aina on se puhelinlasku.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.4.25 13:50:07

Itsellä joskus käynyt sama vuokran kanssa. Kiva etten ole ainoa

Päivämäärä:   17.4.25 13:54:41

Vaihda Nordeaan.

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   17.4.25 14:07:08

kysy tarolta...

Päivämäärä:   17.4.25 14:27:16

Ei

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.4.25 14:30:28

Onpa jännä, ei ole ollut samaa ongelmaa OP:n kanssa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.4.25 14:32:35

Itse en käytä suoramaksua, mutta (nykyisin jo iäkkäillä) vanhemmillani on se ollut kaikissa säännöllisissä laskuissaan käytössä op:ssa niin kauan kuin vain on ollut mahdollista. Eivät edes verkkopankissa käy tarkistamassa menevätkö, tiliotteita tietysti ovat seuranneet. En ole koskaan kuullut heidän mainitsevan mistään ongelmista, joten kyllä kaikki maksut ovat menneet ainakin ilman mitään viivästyskorkoja tai muistutuksia. Eli ei se ainakaan mikään sääntö ole, että joskus pitäisi erikseen hyväksyä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   17.4.25 14:43:13

E-laskuilla, jotka maksetaan automaattisesti, voi valita rajan minkä ylittyessä laskua ei makseta automaattisesti vaan pitää käydä itse vahvistamassa. Tarkista ettei ole tämmöinen käytössä.

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   17.4.25 16:02:37

Kerrataan ensin, että suoramaksu ja e-lasku ovat eri asioita. Jos voit käydä laskua erikseen verkkopankissa katsomassa, kyseessä on e-lasku. Suoramaksuja käyttävät lähinnä vanhat ihmiset, joilla ei ole verkkopankkitunnuksia. Tällöin laskun kopio tulee paperisena kotiin, ei verkkopankkiin, kun sitä ei olekaan.

E-laskuissa taas voi valita, että meneekö maksu tililtä hyväksymättä eräpäivänä vai haluaako hyväksyä laskun aina itse verkkopankissa ennen maksua. Kolmas vaihtoehto tosiaan on, että tiettyyn itse määriteltyyn summaan saakka maksu menee automaattisesti ja jos on enemmän, kun tämä summa, niin pitää käydä hyväksymässä ennen eräpäivää. Tarkista verkkopankistasi voimassa olevat e-laskusopimukset ja niille määrittelemäsi ehdot.

T. OP:n täti

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.