Lähettäjä: Papaya
Päivämäärä: 17.4.25 05:47:40
Periaatteeni on, että olen kiltti toisille aina ja kehu aina jos on aihetta. Ihan sama onko kyseessä tuttu tai tuntematon. Olen se, joka hymyilee ja muokkailee kaikille esim työpaikalla, talleilla ja kisoissa. Pienikin kiva teko tai ele kun voi merkitä jollekin paljon, vaikkapa ihan se, että kehuu jotain ponityttöä hienosta ratsastuksesta kisoissa voi parhaimmillaan nostaa sen tytön itsetuntoa kummasti (muistan ikuisesti kun eräs kouluratsastaja teki minulle niin junnuna, hymyilen edelleen kun muistelen sitä hetkeä). Enkä menetä mitään niin tehdessäni.
Ja pyrin noudattamaan kiltteyttä ja asiallisuutta myös konflikteissa ja minulla on kyllä tosi pitkä pinna. Olen myös todennut itse, että jos menetän malttini tai tiuskin muille se aiheuttaa vain huonoa oloa sekä itselleni että toiselle osapuolelle. En siis näe syytä olla ilkeä toiselle, vaikka hän olisi ilkeä minulle. Annan toisen olla rauhassa pelle jos hän niin haluaa, mutta minua ei lapsellisen käytökseen saa mukaan. Tarvittaessa poistun ennemmin paikalta, kun menetän pakkani.
Ja uusiin ihmisiin lähtökohtaisesti teen tuttavuutta esittämällä ns tyhmempää kuin olen - se paljastaa helposti ja nopeasti henkilön todellisen luonteen ja sen miten henkilö suhtautuu itseään ns heikompaan ja määrittelee miten ajattelen henkilöstä ja haluanko vaikka tehdä tuttavuutta vai en. Jos henkilö osoittaa merkkejä arvomaailmasta josta en pidä, niin pidän hänet turvallisella etäisemmällä tuttavallisella etäisyydellä itsestäni. Tuon ”testin” voin toteuttaa esim ihan vaikka niinkin yksinkertaisesti , että en esim kerro koulutustani, osaamistasoaan jossain asiassa jne jne. Ja olenkin onnistunut keräämään ympärilleni ihanan ystäväpiirin, aitoja ja hyväsydämisiä ihmisiä. Olen tosi tarkka siitä, kenet päästän aivan lähelleni.
Ystävilleni ja läheisilleni olen todella lojaali, autan aina jos vaan voin ja minulle saa ja voi aina soittaa vaikka keskellä yötä jos tarvitsee apua, tukea tai olkapäätä missä vaan asiassa.
Monenlaisia ihmisiä mahtuu maailmaan, eikä kaikki todellakaan ole kohdellut tai tule kohtelemaan hyvin. Mutta ajattelen, että tai juuri sen takia silti minä voi olla itse se kiva tyyppi muille.
|