Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset tulevat vieläkin väärään osoitteeseen

Lähettäjä: edelleeeen... 
Päivämäärä:   16.4.25 15:15:14

Tein joskus aiemmin tänne ketjun otsikolla "ihmiset tulevat väärään osoitteeseen".
Vai olikohan tulevien tilalla että menevät. En voi linkittää tai päivittää sitä, koska se on vanhan hajonneen läppärin sivuhistoriassa. Jos jollain muulla on se sivuhistoriassa tallessa, niin etsikööt ja linkatkoon tähän, olisi tosi kiva.

Valitin siis siitä, että tämä tie ja täällä olevat talot ja pihat on todella hyvin merkattu, että mikä osoite on kyseessä. Ja silti ihmiset eivät löydä oikeaan osoitteeseen vaan menevät väärään taloon tai pihaan. Vaikka ulko-ovessa on lappu "Tämätie 4" ja jokaisen asunnon ovessa osoite, niin ihmiset ovat silti rimputtamassa väärän talon asunnon ovikelloa. Jopa ensihoito ja isännöitsijä ovat olleet väärässä talossa/pihassa/osoitteessa.

Kerroin myös sen, että olin ottanut yhteyttä isännöitsijään, ja hän sanoi, ettei osaa enempää auttaa, koska kaikki mahdolliset keinot on jo käytetty. Ja niin on kyllä minunkin mielestäni.

Tämä tie on todella selkeä, pihat selkeästi aidalla erotettu toisistaan, joka liittymässä lukee, mikä osoite on. Ja silti ei onnistu.

Olen taas laittanut tavaraa nettikirppikselle myyntiin, ja kovinkaan moni ei taida kerralla löytää oikeaan osoitteeseen. Tyypit tulevat myöhässä ja sen oloisena, että "olenkohan nyt oikeassa osoitteessa". Moni kertoo käyneensä ensin viereisessä talossa rimputtamassa jonkun väärän tyypin ovikelloa. Jotkut raivoavat minulle, soittavat tai viestittelevät, kun en avaa ovea. Hmmm.... Eikä tämä todellakaan ole mikään sokkelo!

Ei auta mitkään pihakartat, google mapsin screenshotit joihin on piirretty viiva ja rinkula että miten tähän rappuun löydät ja mitä ovessani lukee.

Mitä hemmettiä...

Eikä auta sekään, että annan vain osoitteen "Tämätie 4" ja vien tavarat parkkipaikalle, kun ostaja on viereisen pihan parkkipaikalla..!!

Apua auttakaa :DDD

Re: Ihmiset tulevat vieläkin väärään osoitteeseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.25 15:16:58

Lähetä postissa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.4.25 15:24:00

Joskus ei vaan kirjaimellisesti voi tehdä enempää. Paikka on jollain tavalla epäintuitiivinen.

Olen asunut kerrostalossa, johon ihmiset eivät löytäneet sisään. Rappuja oli vain yksi, siinä ihan tavallinen kerrostalon lasiovi ja lampussa kirjain ja numero yläpuolella, muut ovet menivät liikehuoneistoihin ja niissä oli ihan erilaiset ovet. Vaikka kuinka neuvoin, joka toinen tulija soittaa pihalta oven edestä että mikä näistä se on. Minkä sille mahtaa.

Lähettäjä: edelleeeen 
Päivämäärä:   16.4.25 15:24:16

Postitus on työlästä kun pitäisi hankkia laatokoita yms. Helpompi minulle, jos tavarat noudetaan. Eikä kaikkea voi postittaa kun olen myynyt myös huonekaluja.

Lähettäjä: edelleeeen 
Päivämäärä:   16.4.25 15:28:32

---
Kiva... On minullekin muutama ostaja valittanut, että rapun ulko-ovi on lukossa keskellä päivää eivätkä siis pääse rappukäytävään.

Ulko-oven vieressä on toinen ovi, joka on aina lukossa. Siinä lukee tikkukirjaimilla PYYKKITUPA. Ja ihan sen vieressä on toinen ovi, josta siis pääsee rappukäytävään, joka on auki klo 07-21...

Nuo ovat olleet ihan suomenkielisiä. On muutama kansainvälinen ostajakin ollut, mutta he ovat aika hyvin löytäneet oikeaan paikkaan...

Päivämäärä:   17.4.25 15:27:16

Minä asuin paikassa johon ei kukaan löytänyt, menin suosiolla aina pihalle vastaan.

Asuin epätavallisessa talossa, jossa oli keskellä rappukäytävä ja päädyissä luhtitalotyyliin ulkona olevat erilliset raput joissa ei ollut erillistä ulko-ovea vaan minulla oli ihan oma ulko-ovi.
Asuin esim. A-talossa asunnossa 55. Ihmiset menivät A-RAPUN ovelle, jossa kyltti "asunnot 5-51". Postipaketitkin ohjautuivat takasin kun eivät päässeet rappuun, jossa en edes asunut. Asuin sen talon luhtipäädyssä jota ei näkynyt ollenkaan pihan puolelle. En todellakaan odottanut että sinne kukaan osaisi, annoin kyllä ohjeet ja ohjeisiin aina että soita.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   17.4.25 15:46:15

Olis kyllä kiva tietää, missä tällainen kompleksi on.

Maps osaa muuten ihan itse mm. kääntää kartat väärin päin. Itse asuin tiellä, jonka Maps käänsi kulkemaan eri suuntaan eli talo 1 oli Mapsin mukaan ihan toisessa päässä missä oikeasti. Aiemmin oma osoitteeni (maalla eli laskettuna ihan matka tien alusta) oli metrilleen oikein, kunnes Maps käänsi sen. Enkä millään saanut enää korjattua sitä. Että jos joku vastaava ongelma ja ihmiset katsovat väärän talon eivätkä enää osaa lukea kun jännittää etsiä ovea?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.4.25 17:36:07

Jos google maps näyttää väärään kohtaan niin voi lähettää korjauksen. Itsekin olen korjannut google mapsiin oman osoitteeni, kun kaikki sitä käyttävät jäivät aina väärään kohtaan ihmettelemään. Lähetin korjauksen oikeaan kohtaan, se tuli voimaan muutamassa päivässä ja siitä asti kaikki tulleet perille asti.

Lähettäjä: edelleeeen... 
Päivämäärä:   17.4.25 18:32:57

Minulla google maps näyttää kyllä täysin oikean osoitteen ja oikein päin. Niin minä itsekin tänne aikoinaan löysin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   17.4.25 20:41:55

Meillä on talo ns kahden tien välissä. Pihaan on tuolta toiselta lyhyt pihatie ja google maps osaa osoittaa oikein talon kohdan mutta streetwiew näyttää väärältä tieltä talon "takapuolen" ..

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   17.4.25 20:42:31

- : mä yritin mutta "ei ole tarpeeksi todisteita".......... Kyllästyin lopulta.

Päivämäärä:   17.4.25 20:47:17

no korjaa se asia sinne google mapsiin. voi hyvää päivää.
ihmiset on nykyisin niin idiootteja ettei järki riitä havainnoimaan ja tajuamaan ympäristoä.
olet saapunut perille riittää, voi huoh...

Päivämäärä:   17.4.25 21:08:40

No olen miettinyt sitäkin, että eikö ihmiset osaa enää kirjaimia ja numeroita. Useamman kerran on täälläkin väärälle ovelle menty. Asun vaikka nyt Koivutie 2 A 4 niin näitä kirppariostajia on mennyt osoitteeseen Koivutie 4 A 4 tai ihan Koivutie 14..
Piti jo yhteen aikaan tarkastaa, että olenko muka kirjoittanut osoitteen väärin, mutta oikein se oli.
Sitten on näitä, jotka on oikeassa pihassa, mutta menevät silti väärälle ovelle. Tässä on kuitenkin talot merkitty selvästi, tielle päinkin näkyy numero 2 ja asunnot on vielä selvästi numeroitu.

Lähettäjä: ää 
Päivämäärä:   17.4.25 21:10:35

Ainakaan täällä ähötölässä ei kukaan osaa lukea, joten onko se ihme, jos ei osata kirjaimia ja numeroita lukea, että löydettäisiin oikeaan osoitteeseen...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.25 18:39:04

Joo sama huomattu, ettei osata lukea.

Päivämäärä:   19.4.25 18:42:31

Minä olen asunut paikassa, jossa en pitkään aikaan osannut edes itse kotiini. Todella monimutkainen alue, harmi kun en voi sen tarkemmin selittää paljastamatta liikaa. Toki ajan kanssa sitten hahmotin, että jaa tästä mennään tänne ja tuosta käännytään. Sitten ei ollut enää ongelmia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.4.25 12:43:00

Hämeenlinnassa on kerrostalo, jossa joku idiootti on suunnitellut rappukäytävän niin, että a --rapun ovesta pääset a:n aulaan ja kun lähde kiipeemäään rappuja pääset b:n kakkoskerrokseen ja sen jälkeen a:n kolmoskerrokseen jne. B:n aulasta pääset ensin a:n kakkoskerrokseen jne.

Jokseenkin hienoa ambulanssikuskeilla palloilla rappukäytävässä kun luulet meneväsi a:n aulasta kakkoskerrokseen, niin oletkin b:n kolmosessa.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   20.4.25 17:37:11

Ai jösses, joo. Asuin kerran talossa, jossa kaksi vierekkäistä rakennusta olivat samalla numerolla ja kummassakin oli kaksi rappua. Eli oli Tämätie 1a A, Tämätie 1a B, Tämätie 1b A ja Tämätie 1b B. Ja tietty näiden sisällä vielä ovinumerot joka asunnolle. Ilmeisesti yhtä kokonaisuutta ollut kiinteistö oli jossain vaiheessa jaettu kahdeksi taloyhtiöksi ja lopputulos oli sitten tällainen.

Ihan tuskaa yrittää saada ketään ymmärtämään oikeaa osoitetta, kun eihän nyt osoitteessa voi kahta kirjainta olla... -.-

Lähettäjä: krk 
Päivämäärä:   20.4.25 20:20:54

Nykyään kun on googlemaps ja screenshotit ja ainakin kerrostalojen ja rivitalojen pihassa jossain aina pihakartta ja siinä osoite, niin ei pitäisi olla mahdotonta löytää perille jos osaa lukea ja näkee jotain. Mutta siltikään minunkaan luokseni ei kukaan löydä!! Käsittämätöntä, että kaikki menevät viereiseen taloon, vaikka sen seinässä lukee selvästi numero 13 ja käytävän kyltissä Tämätie 13 ja minun taloni osoite on Tämätie 9. Ja minun taloni seinässä ja käytävässä lukee numero 9... En käsitä, miksi kaikki menevät viereiseen taloon. Taitaa sen talon asukas samannumeroisessa asunnossa olla aika ihmeissään, kun hänen ovellaan ramppaa porukkaa jatkuvasti :D Olen siis pari kuukautta myynyt tavaraa pois koska muutan varmaankin syksyllä niin hyvä myydä kaikkea pois jo nyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.