Lähettäjä: Liona
Päivämäärä: 16.4.25 17:22:45
Minulle myös kevät on paha masennuksen kannalta. Siihen sekoittuu myös sujuvasti ortoreksia, joka pahenee huomattavasti keväisin. Ja unettomuus, joka taas pahentaa kaikkia ongelmia. Itselleni paras apu niin kliseiseltä kuulostavat huikea miesystäväni, ihanat pari ystävää jotka eivät katoa vaikka masennun sekä koirani. Ja se, että otan töistä lomaa ennen kuin olen ihan totaalisen loppu. Mökki luonnon keskellä on minulle turvapaikka ja sinne lähteminen auttaa irtaantumaan stressistä ja helpottaa mielen kipua. Minua henkilökohtaisesti auttaa myös se, että pakotan itseni lopettamaan keväisin kaiken treenaamisen (koska urheilu tekee minulle vain fyysistä sekä henkistä haittaa ortoreksian iskiessä kovaa päälle ja se taas pahentaa masennusta), pakotan itseni rauhoittumaan kotiin ja tekemään rauhallisia stressittömiä harrasteita.
Lääkkeitä olen kokeillut, mutta ne veivät minut niin paljon pahempaan jamaan kaikkine sivuvaikutuksineen, että päätin etten enää aio niitä syödä. Ei ollut minun juttuni (tai siis pitäisi kai sanoa, että ei löytynyt sopivaa).
Terapiassa olen myös käynyt ja minua auttoi ymmärrys siitä miksi ja miten masennus minussa toimii.
Enää en pariin vuoteen ole onneksi mennyt niin pohjalle kuin ennen, en osaa sanoa miksi ja samalla pelkään että tuleeko valuminen syvyyksiin vielä joskus eteen taas.
Mutta vaikka en osaa auttaa ja nämä ovat vain henkilökohtaisia kokemuksiani, niin lämmin halaus aloittajalle <3 Masennus on kammottava sairaus!
|