Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erja Häkkisen muistisairaus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.4.25 11:16:34

Voisiko joku kertoa, mitä oli ne oireet minkä takia meni lääkäriin?? Kiitos!
< https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011131812.html >

Re: Erja Häkkisen muistisairaus

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   16.4.25 11:26:48

Se ei muistanut mitä oli tekemässä, kun oli jotain tekemässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.25 12:01:52

En muista aina minäkään ja ikää 27v. Pitkään ollut näin kun tuli burnout..

Lähettäjä: Norjalainen 
Päivämäärä:   16.4.25 12:11:13

Otahan ne välilyönnin pois väkästen ja linkin välistä niin katsotaan uudestaan. Tuollaisenaan tuo ei ole linkki.

Lähettäjä: peppi 
Päivämäärä:   16.4.25 12:12:19

Mä en muistanut, mistä auto laitetaan käyntiin. Ihan siis perinteinen avain autossa.

Mä en muistanut miten pesukoneen hana on oltava, kun sen laittaa päälle.

Mä unohdin miten tv:n kaukosäädin toimii, mihin olin ajamassa autolla jne

Mutta samaan aikaan osasin laatia lakivetoomuksia, kanteita ja hoidin kymmentä asiaa samaan aikaan. Ja tämän vuoksi en muistanut asioita eli olin palamassa loppuun.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   16.4.25 12:29:42

Olen 29v enkä itsekään aina muista mitä olen tekemässä. Lisäksi joskus laitan jääkaappiin kuivatuotteen ja maito löytyy kuivakaapista. Pitääkö tästä olla huolissaan?

Päivämäärä:   16.4.25 12:33:52

"Ensimmäisiä oireita
Tyhjentäessään huvilaa viime vuonna Erja pani merkille muutoksen omassa käytöksessään. Yhä useammin arjessa hän havahtui tilanteeseen, jossa mietti: hetkinen, mitäs minä olinkaan tekemässä? Hänestä alkoi tuntua, että tällaisia hajamielisiä hetkiä tuli eteen toistuvasti.

– Tulin keittiöön hakeakseni jotain, mutta yhtäkkiä en muistanutkaan, mitä. Tai saatoin unohtaa, mihin olin laskenut kahvikuppini – juurihan se oli ollut mulla kädessä. Tai tiesin, että tänään minun piti soittaa jollekin – mutta kenelle?"

- IS

Päivämäärä:   16.4.25 12:43:11

Kiitos! Huomioiden, että lääkitys pitäisi aloittaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, millaisesta unohduksesta kannattaisi mennä lääkäriin??

Lähettäjä: Norjalainen 
Päivämäärä:   16.4.25 12:43:13

peppi,parantuiko tuo vai jäikö kokonaan tai osittain?

Lähettäjä: peppi 
Päivämäärä:   16.4.25 13:18:09

^ edelleen samaa. Toipumisessa vie vuosia... onhan tää pelottavaa kun on välillä tilanteessa, mistä ei tajua mitään.

Pitäisi pystyä lopettamaan työt täysin, mutta se ei onnistu. Ja uskon, että jotkut oireet ovat ikuisia.

Päivämäärä:   16.4.25 13:21:40

Burn out oireilee hyvin samoin oirein kuin muistisairaus, mutta muistisairaudessa näkyy kuvantamistutkimuksessa aivoissa selviä fyysisiä muutoksia, burn outissa ei.

Päivämäärä:   16.4.25 15:02:12

Nuo on tosi tavallisia juttuja. Olen mäkin nuorena naisena unohdellut vaikka mitä kun on kuormitusta tai unenpuutetta.

Lähettäjä: kerki 
Päivämäärä:   16.4.25 15:17:55

Ero tavallisten juttujen ja muistisairauden välillä on se, että ne eivät ole todellakaan sama asia.

Minulla oli tuollaisia oireita erään lääkkeen sivuvaikutuksena. Todella pahoja black outeja, alkoi ihan pelottaa. Loppuivat, kun lopetin lääkkeen.

Börnis on myös aiheuttanut samaa, muttei ole kuitenkaan verrattavissa muistisairaaseen. Isoäitini ja kaverin isä ovat esimerkkejä, joita olen saanut seurata vähän paremmin.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   16.4.25 16:16:35

Rohkea teko tulla julkisuuteen asian kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.