Lähettäjä: Serafina
Päivämäärä: 16.4.25 11:19:29
Oma äitini oli masentunut ja syömishäiriöinen (hänellä omat lapsuustraumansa) ja se vaikutti vahvasti lapsuuteeni ja nuoruuteeni. Vahvemmin mitä ennen edes uskoin. Kulissit piti meillä viimeiseen asti pitää kunnossa, joten kukaan ei sitä tiennyt kotioloistani. Ja vasta nyt 30 vuotiaana olen itse alkanut aidosti ymmärtää, miten pahasti asioita oli meillä kotina vinossa ja mikä kaikki ei ole ollut normaalia. Ja sen käsittely on ollut vaikea ja raskas, mutta myös silmiä avaava matka. Minä olen tarvinnut terapiaa avuksi, korvaamaton kuuntelija on ollut myös paras ystäväni. Avain oman vyyhtini selvittelyyn oli nykyinen ihana miesystäväni, joka on saanut minut avautumaan ja haluamaan selviytyä yli noista asioista. Olen siis itsekin kärsinyt anoreksiasta viimeiset reilut 15 vuotta elämästäni rankemmin ja lievemmin. Kotoa ei ole tullut kannustusta paranemiseen edes sairaala-aikoinani, vaan päin vastoin. Nyt tuli se piste, kun tämän piinan on minun osaltani pakko loppua ja on minun aikani löytää aito onnellisuus. Itseni sekä kumppanini puolesta. Ja jotta voi päästää irti on ollut pakko käydä läpi lapsuutta. Ja jopa ottaa samalla vähän etäisyyttä äitiini, koska muuten toipumiseni ei ole mahdollista.
Tsemppiä aloittajalle mitä ikinä oletkaan kokenut <3 Toivon aidosti, että joku päivä saat rauhaan lapsuutesi kanssa.
|