Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mureneva luottamus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.25 00:05:55

Ollaan miehen kanssa melko tuore pari. Muutaman kerran on kuitenkin tullut tapaus, jossa mies Einolle pitänyt lupaustaan. Asioista on keskusteltu, eikä pitäisi olla millään tavalla epäselvää kuinka vakavasti lupausten pettäminen syö luottamusta.

Nyt on tilanne, että hänellä oli lapset viime viikon, ovat pääsiäisen ja pääsiäisestä vielä seuraavan viikon. Aiemmin mies itse sanoi, että on (viime su illasta) to/pe asti vapaa ja kysyi voiko tulla mun luo. Tänään kuitenkin ihan vahingossa tuli ilmi, että onkin sopinut lähtevänsä torstaina mökille lapsiensa ja äitinsä kanssa.

Mua suorastaan veeituttaa, ettei ole ”muistanut” sanoa mulle muuttuneista suunnitelmista. Olin siis järjestänyt miehelle yllärin torstaille kun tiedossa pitkä aika ettei taas nähdä. Nipotanko turhasta vai Oisko perinnelapikkaan paikka, kun tässä vaiheessa jo unohtaa infota seurustelukumppaniaan muuttuneista suunnitelmista?

Re: Mureneva luottamus

Lähettäjä: ai? 
Päivämäärä:   16.4.25 00:13:09

No mitä Eino tästä sanoo? Jos Einoa eivät miehen oharit hirveästi ota pannuun, niin tuskinpa sinunkaan kannattaa niillä päätäsi vaivata.

Päivämäärä:   16.4.25 01:59:17

Einolle= ei ole

Lähettäjä: Lenni 
Päivämäärä:   16.4.25 03:53:22

Totta kai saa suuttua, mutta lähteekö se mies sinne mökille jo torstaiaamuna? Onhan tuo saattanut olla ex tempore idea vaikka miehen äidiltä vasta tänään. Eli kysy siltä, että miksei kertonut sulle asiasta aiemmin. Mutta jos jo lyhyen suhteen aikana tällaisia käynyt jo useamman kerran, niin mies puhutteluun. Ois saanut puhuttelun jo ensimmäisestä kerrasta ja toisen kerran jälkeen olisin jo suuttunut kovasti.

Lähettäjä: Oomi 
Päivämäärä:   16.4.25 04:04:56

Mies ei ehkä ole muistanut tai edes tajunnut, että sinua pitää infota muutoksista, varsinkin jos esim hänen luoksesi tulosta on sovittu yhtään epämääräisesti. Omat lapset kun tuppaa olemaan monille sellainen asia, minkä ehdoilla monet asiat menee ja ne menee sinun edellesi varmasti jatkossakin monissa tilanteissa. Jos asia aiheuttaa sinussa noin paljon ärtymystä ja ehkä epävarmuuttakin (?) jo nyt alkusuhteessa, niin kannattaa kyllä ohan vakavasti pohtia onko tuo sellainen suhde mikä on sinulle oikea.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   16.4.25 05:43:16

"Aiemmin mies itse sanoi, että on (viime su illasta) to/pe asti vapaa ja kysyi voiko tulla mun luo. Tänään kuitenkin ihan vahingossa tuli ilmi, että onkin sopinut lähtevänsä torstaina mökille lapsiensa ja äitinsä kanssa."

Siis on sanonut olevansa to/pe ASTI vapaa ja kysynyt voiko tulla siihen ASTI sinun luo? Eikö tuo suomen kielellä juurikin tarkoita sitä, että torstaista tai perjantaista eteenpäin on muuta ohjelmaa, kuten esimerkiksi se mökille lähtö?

Lähettäjä: duuri 
Päivämäärä:   16.4.25 07:35:36

Minusta tuo ei kuulosta myöskään lupauksen rikkomiselta. Vai olitteko siis sopineet tarkasti, että olette yhdessä torstai iltaan asti? Ja siis tapahtunut on jotain muuta aiemmin miksi luottamusta ei ole, haluatko avata minkä tyylistä?
Ja tosiaan tämä oli yllä hyvin sanottu yhdessä viestissä:
” Omat lapset kun tuppaa olemaan monille sellainen asia, minkä ehdoilla monet asiat menee ja ne menee sinun edellesi varmasti jatkossakin monissa tilanteissa.”
Kestätkö sen?
Mutta jos suhteen alussa olosi on tuollainen eikä tapanne kommunikoida asioista kohtaa, niin tarkastelisin myös nyt vakavasti tuntemuksia suhteen jatkosta. Tuosta voi herkästi tulla ns myrkyllinen suhde, joka on haitallinen teille molemmille!

Lähettäjä: Kepulikonsti 
Päivämäärä:   16.4.25 07:46:33

Aivan, to / pe asti vapaa. Mies ei ole toiminut väärin, sinua tässä pitäisi juosta karkuun.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   16.4.25 07:56:27

Aivan, to / pe asti vapaa. Mies ei ole toiminut väärin, sinua tässä pitäisi juosta karkuun.

^ Tämä. Ja kyllä veikkaan että sinun kannattaa lähteä suhteesta. Et tule kestämään sitä että mies laittaa omat lapsensa sinun ääneen lausumattomien vaatimustesi edelle.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   16.4.25 08:02:38

Minulla oli joskus miesystävä, joka piti tapanaan draamailla siitä miten oli "suunnitellut yllätystä ja nyt se meni piloille!", ja aina silloin kun kävi ilmi että olin järjestänyt jotain menoa kavereitten kanssa. Tai tuli vaikka klinikkareissu hevoselle. Ikinä niitä yllätyksiä ei ollut silloin kun vietimme aikaa yhdessä, ja sitäkin aikaa oli aika paljon. Tuli vaan mieleen. Draamaili se kaikesta muustakin kunnes lensi pellolle.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   16.4.25 08:05:48

Juokse.

Mies on edelleen kiinni exässä. Lapset tulee myös aina ennen sinua. Olet tuon ketjun viimeinen. Jos se ei sovi sinulle, jatka elämää muualla ja unohda tuo mies.

Lähettäjä: wii 
Päivämäärä:   16.4.25 08:10:36

Eiköhän "äitinsä" viittaa aloituksessa miehen äitiin, eli vähän pitkälle vietyä päätellä että mies on kiinni eksässään.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   16.4.25 08:12:03

Oikein sanonut olevansa torstaihin asti vapaa. Turhaa draamailet. Pitää suhdettanne niin tuoreenna että olet vasta tapailukumppani.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.4.25 08:17:34

Sano miehelle, että jos sanotaan to, se ei saa lennossa muuttua keskiviikoksi. Jos teillä ei ollut mitään suunnitelmia, ei ehkä ymmärtänyt, että yhden päivän muutos merkitsee mitään.

Oman äidin apu lapsiasioissa voi olla eronneelle miehelle tärkeä juttu.

Lähettäjä: wii 
Päivämäärä:   16.4.25 08:22:33

Tässä voi olla kyse ihan väärinymmärryksestä, mies voi ajatella että torstaihin asti vapaa= vapaa vielä keskiviikon, torstaina jossain kohtaa jo muuta. Varmaan ajatuksissa että kun lapset pääsevät koulusta niin illemmalla voi jo lähteä mökille. Ilmeisesti torstain treffeistä aloittajan kanssa ei ollut etukäteen sovittu mitään, kun aloittaja suunnitteli yllätystä?

Juttelisin miehen kanssa siis.

Lähettäjä: ajatuksia 
Päivämäärä:   16.4.25 08:26:46

Näin vain aloituksen perusteella tuo kuulostaa ihan vain kommunikaatiokatkolta, ei lupauksen rikkomiselta. Ja sinä kuulostat hieman epävarmalta, olenko väärässä? Koetko, että sinulla on hyvä olla suhteessa? Onko sinulla olo, että kilpailet lapsia vastaan? Koska nyt on hyvä tiedostaa, että suhde ei toimi jos ajattelet niin. Lapset tulee olemaan edelläsi, pystytkö hyväksymään sen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.4.25 09:40:38

Eihän tuossa ole mitään lupausta petetty. Eri asia olisi jos olisitte sopineet että mies on torstain kanssasi.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   16.4.25 12:07:20

"Tässä voi olla kyse ihan väärinymmärryksestä, mies voi ajatella että torstaihin asti vapaa= vapaa vielä keskiviikon, torstaina jossain kohtaa jo muuta."

No näin minä asti-sanan normaalisti tulkitsen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.4.25 12:12:32

Selvästi teillä menee joku asia solmuun jatkuvasti, eli suhde tulisi vaatimaan paljon muuttumista. Jos molemmat haluavat niin kannattaa ehkä jatkaa, mutta minusta vähän tuntuu että teillä ei ole ihan samat suunnitelmat tässä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.4.25 12:17:58

Selviäisi kysymällä. Eli: niin, olitko vielä koko torstain vapaalla?

Päivämäärä:   16.4.25 12:19:58

Täsmennettäköön aloitusta. Mies ilmoitti että ”on vapaa to/pe asti” ja tällöin keskusteltu siitä kuinka kauan olisi mun luona. Tuolloin puhuttu, että on mun luona perjantaiaamuun, koska alunperin heidän piti lähteä perjantaina iltapäivällä sinne mökille. Muutos alkuperäiseen aikatauluun on ollut miehellä tiedossa jo useamman päivän, mutta omien sanojensa mukaan ”unohti” asiasta mainita. Tuli siis eilen vahingossa ilmi.

Ja se, että lähtee lastensa (ja äitinsä) kanssa sinne mökille ei ole mikään ongelma, vaikka sellaiseksi tätä asiaa täällä väännetään.

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   16.4.25 12:47:35

no mitäs jos se oikeasti unohti?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.4.25 12:50:27

Mikä se yllätys, jota ei voi siirtää ke-iltaan, on?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.4.25 12:50:46

Jos olet ostanut kalliit liput jonnekin, varmaan harmittaa - muutoin siirrä yllätystä. Jatkossa ei ehkä kannata järjestää miehelle vastaavia yllätyksiä.

Päivämäärä:   16.4.25 13:55:30

"Täsmennettäköön aloitusta. Mies ilmoitti että ”on vapaa to/pe asti” ja tällöin keskusteltu siitä kuinka kauan olisi mun luona. Tuolloin puhuttu, että on mun luona perjantaiaamuun, koska alunperin heidän piti lähteä perjantaina iltapäivällä sinne mökille. Muutos alkuperäiseen aikatauluun on ollut miehellä tiedossa jo useamman päivän, mutta omien sanojensa mukaan ”unohti” asiasta mainita. Tuli siis eilen vahingossa ilmi."

Mitä mies sanoi, kun sanoit, että mehän sovittiin, että ollaan yhdessä perjantaihin asti, että sinusta tuntuu kurjalta, kun ei pidä sovituista asioista pitää kiinni? Tai edes keskustella ENNEN, että hei tulisi tällainen muutos? Tuollainen, että vähät välitetään, mitä on luvattu ja sitten vielä unohdetaan mainita, tuntuu tosi kurjalta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.