Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko muita joilla hammas proteesi?

Lähettäjä: Elämä loppu 
Päivämäärä:   15.4.25 20:59:45

Eli onko täällä muita suht nuoria, joilla joko koko proteesi tai osittain? Itse alle 40v,muutama oma hammas enää suussa, proteesit tehty ja yläpuoli ei sovi yhtään, ei ole sopinut missään vaiheessa, silti maksanut monta tonnia.... Kokemuksia?

Re: Onko muita joilla hammas proteesi?

Lähettäjä: Muumikuppi 
Päivämäärä:   15.4.25 21:02:39

Mistä johtuu tämä sinun kohdallasi? Onnettomuus vai sairaus?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.4.25 21:13:05

On.mulla alaproteesi. Osittainen ja en osaa olla sen kanssa. Jos pakko mennä ihmisten ilmoille niin sitten laitan ja tottuuhan niihin ajastaan. Mutta kun pääasiassa saan tehdä työt yksin niin ei tarvii naamaansa näyttää. Mulla osasyynä nuorena tapahtunut onnettomuus jossa sain osumaa alaleukaan ja sen takia juuret vaurioitui. Ensinäkemältä selvisin mustelmilla mutta nämä hammasongelmat ilmaantui vuoden parin päästä ja en saanut vakuutuksesta korvauksia. Se koronapandemiassa oli huippua että sai kulkea maski suun edessä.
Lottovoittoa odotellessa teetän sitten implantit mutta muuten täytyy vaan elää näin. Yläleuassa myös alkaneet hampaat olla huonossa kunnossa.
En juo enkä tupakoi, pesen ja lankaan.
Eräs amerikkalaistohtori oli tehnyt tutkimuksen eskimoiden hamnasterveydestä kun kaikilla erinomaisessa kunnossa suu vaikka eivät oese eikä käytä vihanneksia. Syynä oli joku näitä maitohappobakteerien tuottama este hampaiden reikiintymistä vastaan. Lopussa oli mainos myytävistä kapseleista mutta en tilannut. Lupaa kuulema 30 vrk terveemmät hampaat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.25 21:15:32

Joo tajunnee itsekin että tuo on huijaus. Maitohappobakteereista on suussa hyötyä, mutta ei mistään ylihinnoitelluista spesiaalibakteereista joista tehdään tuollaisia lupauksia.

Lähettäjä: pitsi 
Päivämäärä:   15.4.25 21:20:52

Täällä yksi jolla proteesit suussa. Olen alle 30 v ja tuhosin hampaani syömishäiriöllä. Toki minulla on myös lähtökohtaisesti todella hauras hammaslaatu, joka edesauttoi tuhon tapahtumista. Asia on minulle todella vaikea ja itsevarmuudestani lähti valtava pala hampaiden myötä. Halusin vain niin epätoivoisesti olla kaunis, mutta lopputuloksena tulikin tämä ja pari muuta pysyvää juttua.

Lähettäjä: ppp 
Päivämäärä:   16.4.25 09:40:12

Mulla on toiselta puolelta ylhäältä haljennut 3 hammasta ja ne piti poistaa. Käytän osaproteesia ihmisten ilmoilla. Jos en hymyile leveästi, hampaiden puuttumista ei huomaa.

Mutta jos proteesi ei sovi, hankaa tai kiristää, se pitää hioa hammaslääkärillä sopivaksi! Kuuluu siis proteesin hintaan.

Mä kävin hiotuttamassa 2 kertaa ennenkuin oli sopivat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.4.25 14:31:47

Minä sain osaproteesit vähän päälle nelikymppisenä, sitä ennen meni monta vuotta hyvin harvahampaisena kun risoja hampaita tai niiden juuria poistettiin mutta ei annettu mitään tietoa mitä tilalle ja milloin.
Alaproteesia en ole osannut pitää koskaan, tuntui että suussa oli niin paljon tavaraa etten pystynyt puhumaan. Kunnallisia hammaslääkäreitä tämä ei kiinnostanut tippaakaan.
Nyt on viimeisetkin alahampaat lopussa, ovat joutuneet liian koville. Hirvittää millainen operaatio on tulossa ja inhottaa aina kun satun katsomaan peiliin. Kaipaan koronamaskeja todellakin!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.25 18:49:17

Mä varmaan pistän parhaaks. Ensimmäinen pysyvä hammas katkesi, kun olin jotain 7-8, yläproteesin sain 15 vuotiaana. Surkee hymy kuvissa, kun näkee, että ei ole normaalia hampaiden vaihtumista. 19 olin kun joku vanha mies hl sanoi, että alhaalla olis parhaat ylpuolen jutut. Alahampaat kuitenkin säästyivät ja niitä on hoidettu huolella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.