Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko teillä hyvä työterveyshuolto?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.4.25 20:41:15

Kehukaa tai haukkukaa omaanne.
Meillä on kunnan töissä aivan surkea:

Soitin työterveyteen saadakseni jatkoa sairaslomalle, jonka yksityinen lääkäri oli kirjoittanut vapaa-ajalla sattuneen tapaturman takia. "Ei kuulu meille."

Työkaveri sai _töissä_ asiakkaalta turpiinsa ja pyöräili melkein 8km työterveyteen, että kirjaavat tapahtuneen. "Ei kuulu meille."

Sen nyt olen jo pitkään tiennyt, että kuumetaudit yms. ei myöskään kuulu heille.

Käytännössä muutaman vuoden välein tapahtuva verenpaineen mittaus ("terveystarkastus") on se, mitä tekevät. Olen vaan tottunut yksityisellä työnantajalla vähän toiseen.

Re: Onko teillä hyvä työterveyshuolto

Lähettäjä: Fonda 
Päivämäärä:   15.4.25 20:49:20

Meillä on myös aivan surkea. Mikään ei hoidu ja yhteyttä ottaessa tuntuu, että on vain häiriöksi. Ja ainoa mistä tarkastuksissa kuulemma ihan kaikille paasataan on painon kyttäys ja ylipainolla pelottelu, oli siihen siis aihetta tai ei. Esim itse olen alle 50kg painava ja urheilun myötä hyvässä kunnossa eikä painoni ole noussut, niin vaan silti minäkin saan painosaarnauksen ja varoitteluja kuinka tulee tarkkailla mitä syö :D

Re: Onko teillä hyvä työterveyshuolto?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.4.25 20:52:16

On vain lakisääteinen pakollinen. Työpaikka HUS.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.4.25 20:54:54

No meillä on hyvä ja aika laaja. Lääkäriin pääsee käytännössä milloin vain, ja etälääkärilin pääsee vaikka yöllä. Ja kuuluu kuumetaudit tai kroonisemmat vaivat. Pääsee fyssarille muuan kerran ilman lähetteitä jne. Tähän mennessä saanut aina kaiken hetkessä hoidettua. Toki olen töissä saman puljun leivissä joten sietääkin olla hyvä ja toimiva palvelu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.25 20:55:32

Surkea on täälläkin. + työnantajahan tarjoaa vain ja ainoastaan sen mikä on pakko.
Etenkin se hoitaja. Tarkistukset 2 vuoden välein.
Ylipainoa on kyllä. Tiedetään.
Käsketään lisäämään liikuntaa. Kävelen +/- 30 000 askelta päivässä. Johon sisältyy arkiliikkunan lisäksi 45 min - 1,5 h lenkki 7 x vko.(omistan koiran) Jumppaan kotona ja käyn 1-2 vko salilla.
Koiran kanssa lenkkeily lasketaan kuulemma arkiliikunnaksi.

Lääkäri oli ainakin viimeksi todella mukava ja ystävällinen.

Mutta tosiaan kaikki sairaslomaa vaativat menee omaan laskuun terveyskeskuksen kautta.
Flunssat, loukkaantumiset jne.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.4.25 21:10:10

Meillä on tarkastus 5v välein, siinä kaikki. Fyssarille pääsee jos on työperäistä kipua.
Eivät kirjoita edes sairaslomaa.

Lähettäjä: mis 
Päivämäärä:   15.4.25 21:29:18

Meillä on superhyvä ja laaja työterveys + työkykyvakuutus, joka kattaa erikoislääkärikäynnit myös. Olen todella kiitollinen tästä.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   15.4.25 21:36:00

Minimi eli saat hakea vakuutuksesta korvauksen. 10 000 max per vuosi eli pieni operaatio hoituu.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   15.4.25 21:49:04

Vain lakisääteinen, tietyt ikävuositarkastukset, ei siis sairaanhoitoa. Iso yksityinen ketju.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   15.4.25 22:18:50

Meillä aika sama kuin misillä eli lähes kaikki kuuluu ja kattava vapaa-ajan vakuutus. IT-alalla yleistä, edut on iso osa palkkausta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 22:41:59

Valtiolla on hyvä ja kattava kattaa mm hammashoidon, gynekologin, lyhytpsykoterapian ja fysioterapian. Työterveyshuoltoon saa hyvin aikoja ja etävastaanotto toimii.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   15.4.25 22:54:18

Työterveys meillä on minimi, mutta sen sijaan meillä on extralaaja terveysturvavakuutus. Korvaussumma per sairaus on maks. 10 000 EUR ja kokonaissumma 50 000 EUR, jonka voi käyttää. Vakuutuksen turvin pääsee lääkäriin koska vaan ja myös erikoissairaanhoidon piiriin tyyliin heti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.4.25 00:26:06

Ei todellakaan. Aikaa sinne ei meinaa saada millään, takaisinsoittoa saa odotella välillä useamman päivän.
Omalla ilmoituksella saa olla saikulla 5pv, sen jälkeen pitäisi mennä työterveyteen. Useimmiten joutuu käymään terveyskeskuksessa tai asioida tk:n chatissa, jos sairauslomalle pitää saada jatkoa, kun työterveydestä ei saa ketää kiinni.

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   16.4.25 00:33:10

Meillä superhyvä työterveys, Terveystalo käytössä. Saan jopa käydä lähemmässä terveystalon pisteessä, ei tarvitse kipeänä ajaa sinne työpaikkakunnalle. Hyvin saa aikoja, mukava henkilökunta ja tarvittaessa laittaneet kunnalliselle puolelle lähetteet kun ollut magneetille tarve ym. Päivystys keskussairaalalla, hienosti toimii sekin. Pikkujuttujen takia en juokse siellä, oisko 5v aikana joutunut 2 kertaa päivystykseen menemään munuaisten takia.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   16.4.25 04:18:15

Meillä pääsee työperäisten vaivojen vuoksi ihan hyvin hoitajalle, fyssarille tai lyhytpsykoterapiaan joskus jopa lääkärille. Muut vaivat pitää hoidattaa itse muualla eikä ole mitään säännöllisiä tarkistuksia eikä työhöntulotarkastusta.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   16.4.25 05:29:24

Kaupungilla töissä, mielestäni ihan hyvä työterveys. On tutkittu uniapneaa ja tehty mammografia työnantajan piikkiin ja chattilääkäriin mahdollisuus. Itse ainakin saanut saikkulapun tarvittaessa kun on ollut paha flunssa. Aikoja voi olla haastavaa saada omalle paikkakunnalle. Pihlajalinna.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.4.25 06:50:40

Teoriassa hyvä: työterveyslääkärin lähetteellä voi käyttää yksityisen lääkäriaseman erikoislääkäreitä. Käytännössä ei niin pientä vaivaa olekaan, ettei sen takia joutuisi käymään kymmenkunta kertaa työterveyslääkärillä, labroissa ja useammalla erikoislääkärillä. Jokainen vaiva tulee maksamaan työnantajalle useamman tonnin, mutta mitään apua tuolta ei saa.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   16.4.25 07:09:54

varhan työterveys tosi hyvä..nyt pääsin nilkan kuvauksiin heti kun halusin. Mehiläisessä on toisen työpaikkani työterveys mutta siellä on vain tarkastus joka 5s vuosi. Silloin kuitenkin pääsee laajaan verenkuvaan mikä on tosi ok.

Päivämäärä:   16.4.25 07:27:57

Meillä on tosi hyvä, kaikki mahdolliset palvelut kuuluu siihen. Tosin vähän rajoittaa se, että itse maksan kaikista palveluista sillä olen yrittäjä joka kustantaa kaiken itselleen.

Lähettäjä: €€ 
Päivämäärä:   16.4.25 09:45:08

Meillä on nykyään enää minimi.
Kunta-alalla olen, mutta työ on 100% fyysistä ja likaista.
Vaikea saada aikoja, pari viikkoa menee aina ja lähimpiin pisteisiin saa jonottaa vielä kauemman.
Lääkärit ei ymmärrä tämän työn sisältöä ja usein saa riidellä parin päivän saikusta jotta sen saa. esim
Tikit kädessä ei toimi tässä työssä ohjeella” kättä pitää vaan varoa ja pitää kuivana”
Ulkona ei haittaa, jos yskittää tai oksettaa, kun ei ole kuumetta niin voi mennä töihin.,,
En viitsi käyttää koko puljua kuin pakon edessä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.4.25 10:42:43

Työhöntulotarkastushan on ainoa pakollinen työterveysasia. Meillä avustajilla on se eikä mitään muuta.

Päivämäärä:   16.4.25 11:55:18

Työterveys yksityisellä. Siellä olen käynyt jos tarvinnut 3 pvän sairastamisen jälkeen saikkutodistusta. Sinne saanut maksusitoumuksen muulloinkin jos ollut jotain vaivaa ja pientoimenpiteet sekä peruslabrat kuulunut. Lisäksi kun työskentelen n 10h viikossa niin olen saanut sairauskassan jäsenyyden pienellä maksulla jossa saa käyttää yksityisiä erikoislääkäreitä ja heidän toimenpiteitä, ottaa mitä vain labroja ja kuvantamisia (mm magneetti), hakea kelakorvattuja lääkkeitä, käydä yksityisellä hammaslääkärillä, suuhyhienistillä, hieronnassa, osteopaatilöa, kiropraktikolla ja kaikki -80%. Silmälasi-/silmien leikkaus alennus 250e vuodessa. Suurempiin leikkauksiin saa 1000e korvauksen vuodessa. Myls kaikki julkisenterveysen palvelut on -80% sairaalamaksuja myöten. Lisäksi muita alennuksia jotka ei liity terveyden huoltoon kuten mm ravintola.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.