Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenelläkään ollut liian matala verenpaine?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 16:41:29

Ja mistä se sinulla on johtunut? Löytyikö syytä? Itsellä nyt niin matalat paineet että heikottaa ja huimaa.

Re: Kenelläkään ollut liian matala verenpaine?

Lähettäjä: Manna 
Päivämäärä:   15.4.25 17:24:02

Koko elämän on ollut matala, mutta ei sille ole mitään tehty tai selvitetty mistä johtuu, kun olen terve ja hyvinvoiva. Välillä on tuota huimausta ja esim. saunassa tai kuumassa paljussa tms. en voi käydä (tulee tosi paha huimaus ja heikotus), mutta muutoin ei haittaa elämää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.4.25 17:25:01

Minulla ollut aina. Pitää vain syödä paljon suolaa ja välillä tarvittaessa salmiakkia, niillä pysyy hyvänä. Nuorempana pyörtyilin paljon kunnes löydettiin syy.

Päivämäärä:   15.4.25 17:29:37

Mikä on liian matala? Minulla on ollut aina noin 90/60. En ole pyörtyillyt, mutta helposti huimaa jos kyykkii ja nousee ylös. Myös nälkä tekee nopeasti heikotuksen, vaikka vatsa ei vielä kurnisi tyhjänä. Mutta ei kai tämä missään muussa suhteessa ole lääketieteellinen ongelma?

Mummollani oli myös matalat paineet ja yli 8-kymppisenä lääkärit käski vaan syömään reilusti suolaa, vanhemmiten se kaatumisriski (ja siitä vammat) on suurempi kuin nuorena.

Lähettäjä: Fanny 
Päivämäärä:   15.4.25 17:36:41

Minulla on. Ja ihan pahimmille hetkille siihen myös määrätty paineita nostava lääke (koska oikein alhaalla ollessaen pysy tolpillani). Todella ärsyttävä vaiva :/ Aiheuttaa minulla esim pyörtyilyä.

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   15.4.25 17:36:44

Eipä ole syytä edes selvitelty, varmaankin suku"vika", koska ainakin äidillä ja toisella siskolla on myös. Tosin lääketiede ei taida edes mainita mikä on se liian matala paine, jos se on elimistölle jatkuvaa eikä johdu sairauksista, verenvuodoista tms...
Lääkäri vaan kehunut olemaan tyytyväinen, sisäelimet ja verisuonet tykkää, kun iso osa ihmisistä taas kärsii liian korkeista paineista :D Mun pulssi on myös matala, levossa n. 60 kieppeillä ja nukkuessa saattaa painua 45-50. Mutta siitäkin voi laskea, kuinka monta lyöntiä vähemmän mun sydän on paukuttanut n. 40v asti, versus jollain, jonka leposykekin on vaikka 70-80xmin ;) Kuulemma matala pulssi tarkoittaa, että sydän on niin tehokas, että hoitaa saman homman vähemmällä työllä. Vähän kuin vaikka autoissa; 1,5l nuhapumppu vs. 3l V6, jolla ajelee pintakaasulla ja pienillä kierroksilla kevyesti satasta...
En säästele suolassa ja vettä pitää juoda runsaasti jotta elimistön nestevolyymi pysyy riittävänä, muuten heikottaa ja pyörryttää. Esim. aamulla on ensimmäisenä juotava mukillinen vettä, sitten poretabletin kanssa toinen, kahvit ja vielä ennen töihin lähtöä lisää vettä... Työpäivän aikana hörpin n. 1l juomapullosta kahvi-ja ruokataukojen vesimukillisten lisäksi.
Joo, olen monesti jo ajatellut että juon varmasti liikaakin, siksi reipas suolan käyttö ettei natriumtaso laskisi liian alas. Mutta jos en juo tuota määrää, alkaa juurikin heikottaa ja väsyttää, suu ja kurkku on kuin santapaperia yms. Toisaalta, ei esim virtsa ole liian laimeaa ja väritöntä, vaan yleensä ihan normaalin vaalea keltaista.
Olen siis tuuminut, että mun kroppa vaan nyt toimii näin, niillä mennään :D

Päivämäärä:   15.4.25 19:04:34

Mulla alkoi tällainen diureettisten minipillerien myötä. Tosi inhottavaa ja ihan alkaa jo estää elämää. Aprikoin pystynkö edes tekemään pääsiäisostoksia kun huimaa niin ja paineet maassa.

En haluaisi luopua näistä kun kipeä endometrioosi pysyy kurissa ja mielummin otan matalan verenpaineen kuin ne tuskat. Joinain päivinä olo huimauksen kannalta parempi ja huonompi, en osaa vielä hoitaa tätä. Yritän juoda paljon vettä mutta tuntuu että se tulee samantien pois kun pilleri on diureetti huooooohhh

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.4.25 19:27:01

Ei se pelkkä vesi auta vaan suolaa lisää niin pysyy neste kehossa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.25 19:30:20

Ei tiwtoa miksi on, saattaa kyllä olla syyllinen jatkuvaan huonoon oloon ja pyörrytykseen ja kylmänhikisyyteen. Pahimmillaan luokkaa 85/45.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.