Lähettäjä: Mona
Päivämäärä: 15.4.25 17:36:44
Eipä ole syytä edes selvitelty, varmaankin suku"vika", koska ainakin äidillä ja toisella siskolla on myös. Tosin lääketiede ei taida edes mainita mikä on se liian matala paine, jos se on elimistölle jatkuvaa eikä johdu sairauksista, verenvuodoista tms...
Lääkäri vaan kehunut olemaan tyytyväinen, sisäelimet ja verisuonet tykkää, kun iso osa ihmisistä taas kärsii liian korkeista paineista :D Mun pulssi on myös matala, levossa n. 60 kieppeillä ja nukkuessa saattaa painua 45-50. Mutta siitäkin voi laskea, kuinka monta lyöntiä vähemmän mun sydän on paukuttanut n. 40v asti, versus jollain, jonka leposykekin on vaikka 70-80xmin ;) Kuulemma matala pulssi tarkoittaa, että sydän on niin tehokas, että hoitaa saman homman vähemmällä työllä. Vähän kuin vaikka autoissa; 1,5l nuhapumppu vs. 3l V6, jolla ajelee pintakaasulla ja pienillä kierroksilla kevyesti satasta...
En säästele suolassa ja vettä pitää juoda runsaasti jotta elimistön nestevolyymi pysyy riittävänä, muuten heikottaa ja pyörryttää. Esim. aamulla on ensimmäisenä juotava mukillinen vettä, sitten poretabletin kanssa toinen, kahvit ja vielä ennen töihin lähtöä lisää vettä... Työpäivän aikana hörpin n. 1l juomapullosta kahvi-ja ruokataukojen vesimukillisten lisäksi.
Joo, olen monesti jo ajatellut että juon varmasti liikaakin, siksi reipas suolan käyttö ettei natriumtaso laskisi liian alas. Mutta jos en juo tuota määrää, alkaa juurikin heikottaa ja väsyttää, suu ja kurkku on kuin santapaperia yms. Toisaalta, ei esim virtsa ole liian laimeaa ja väritöntä, vaan yleensä ihan normaalin vaalea keltaista.
Olen siis tuuminut, että mun kroppa vaan nyt toimii näin, niillä mennään :D
|