Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olin väkivaltainen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.25 13:54:40

Inhosin nuorempana kauheesti sitä,kun joku oli väkivaltainen ketä tahansa kohtaan.
Väkivalta ei kuulunut omaan elämään.

Nyt on ollut riitaa miehen kanssa.
Olen käynyt häneen kiinni (repimistä,riuhtomista, kuristamista) koska olen ollut niin raivoissani häneen (ja hän minuun,mutta ei ole ikinä ollut väkivaltainen).
Ja ihan selvinpäin olen ollut (mutta sekavana raivosta).

Kun raivot ja vihat laantuu,häpeän silmäni päästä. Kaduttaa ja hirvityttää oma käytös.
Minusta näköjään tuli parisuheväkivaltainen nainen!!! Jotain mitä en olisi ikinä uskonut itsestäni.

Re: Olin väkivaltainen

Päivämäärä:   15.4.25 13:57:38

Mies ei tee (kai) syytettä,mutta ei se poista tosiasiaa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.25 13:59:05

Harvapa sitä suunnittelee olevansa tänään väkivaltainen. Minkä takia te riitelette?

Päivämäärä:   15.4.25 14:02:37

Olen nyt ollut väkivaltainen 3 kertaa.

Sama kun se joka lyö kerran, lyö myöhemminkin.
Se joka pettää, pettää toistekin ..

En ymmärrä miksi kilahdan niin paljon, että käyn käsiksi.
Kaduin ja häpesin jo ekaa kertaa,mutta niin kävikin taas ja taas.
Olenko joku hullu??

Lähettäjä: Muumikuppi 
Päivämäärä:   15.4.25 14:03:52

Aloittaja, Maria Akatemia on juuri sinua varten tilanteessasi.

Laita netin hakukoneeseen Maria Akatemia (siellä on mahdollista myös anonyymina saada keskusteluapua sinun tapauksessasi. (Koska väkivalta ei kohdistu lapseen, vaan aikuiseen, joten siellä ei sinun henkilöllisyyttäsi IP :n kautta todellakaan selvitetä, toisin kuin jos lapseen kohdistaisit tuota kiellettyä käytöstä.)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 14:05:04

Eihän naiset voi olla väkivaltaisia miehiä tai lapsiaan kohtaan.

Päivämäärä:   15.4.25 14:05:31

Miten te päädytte riitelemään? Jos tuo on jo kolmesti tapahtunut, kannattaisi varmaan harkita etäisuuden ottamista.

Lähettäjä: Muumikuppi 
Päivämäärä:   15.4.25 14:08:53

Ai juu, tässä tulee täsmälleen se linkki, Maria-Akatemian kautta sinne tosin löytää_

https://naisenvakivalta.fi/chat

Päivämäärä:   15.4.25 14:26:00

Kiitos pitää perehtyä.

Riitelemme vähän kaikesta,kun yhdessä asumme.

Päivämäärä:   15.4.25 14:28:36

Et ole ainoa, mutta apua kannattaa hakea. Meillä auttoi käynnit kirkon perhetyöntekijällä, saatiin hyvin apua miten välttää riitatilanteiden paisuminen tuohon mittaan. Saatiin myös yksilökäyntejä mitkä olivat meille kummallekin hyödyllisiä. Oikeastaan enää ei riidellä juuri ollenkaan ja parisuhde voi paremmin kuin koskaan. Harmittaa ettei menty aikaisemmin! Kirkon ilmaisissa perhekeskuksissa käy monenlaisia ihmisiä ja työntekijät ovat ”nähneet kaiken”, joten mitään ei tarvitse piilotella.

Päivämäärä:   15.4.25 14:29:35

"Riitelemme vähän kaikesta,kun yhdessä asumme."

Ovatko aiemmat parisuhteesi olleet yhtä riitaisia vai miksi ajattelet, että yhdessä asuminen on joku syy riidellä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 14:33:10

Tärkein ensiaskel on myöntää ja ymmärtää tilanne, kuten teit. Siitä on hyvä parantaa. Mitkä on ekat varoitusmerkit tunnemaailmassa että saatat kohta ryhtyä väkivaltaiseksi? Sitä tunnetta kannattaa siedättää. Ja tutkia mitkä on ne triggeröivät tekijät siihen. Kova ääni? Mies ei kuuntele? Mies puhuu päälle ja vastaan? Et koe tulevasi kuunnelluksi? Tai mikä tahansa. Väkivaltaisuutesi ei koskaan ole miehen vika vaikka hänellä olisikin sinun väkivaltaisuuteen triggeröiviä elementtejä. Mutta ne elementit kannattaa opetella tunnistamaan, että niitä voi siedättää ja elää tilanteessa tiedostaen että tämä on se laukauseva tekijä. Mulla kans oli jo lapsesta asti väkivaltaisia elementtejä. Tuli isästä joka saattoi kännissä hakata äitiä ja v*tutuksissaan lapsia, ei kestänyt yhtään perheen arkea eikä osannut hoitaa riitatilanteita tai sitä, että lapset on luonnostaan äänekkäitä ja kysyy paljon. Lapsesta otin jo mallia pikkuveljeeni ja vedin hiuksista, uhkailin yms. Aikuisena olen tästä mallista päässyt jo kokonaan eroon, kumppaniini ei tule edes mieleenkään kajota. Mutta se vaati teininä jo paljon työtä. Tiedostin etten koskaan halua olla kuin isäni. Se on vaikeeta ja työlästä, mutta siitä oikeasti pääsee eroon kun käsittelee tilannetta avoimesti.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.4.25 15:01:20

Koitappa antaa itsellesi lapikasta.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   15.4.25 16:04:43

Äänestän myös lapikasta aloittajalle.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.4.25 19:17:38

Miten voi noin riidellä joka asiasta ? Kasvakaa aikuisiksi ja opetelkaa keskustelemaan tai sitten lusikat jakoon .

Päivämäärä:   15.4.25 19:21:23

Terapiaan! Mahdollisimman nopeasti.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.4.25 19:23:05

Kokeile Maria-Akatemiaa. Tuossa on sekin riski, että jos revit ja tönit miestä, ja mies on kumminkin isompi, se suuttuu, ja saat pataan (mikä on oikeastaan oma vikasi).

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   15.4.25 19:23:47

Turvakodin kautta saa myös väkivaltatyötä sekä uhri, että tekijä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.