Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Te jotka ette usko mihinkään

Lähettäjä: tunnetaito 
Päivämäärä:   15.4.25 13:41:00

Onko teillä mielikuvitusta?

Re: Te jotka ette usko mihinkään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 13:47:49

Usko mihin?
Mulla on tosi vilkas mielikuvitus ja uskon ainakin itseeni, joskus jopa toisten ihmisten hyvyyteen.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   15.4.25 14:06:15

Uskomatta oleminen ja mielikuvitus eivät sulje pois toisiaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.25 14:39:05

Paitsi että jos joku ei usko, että toiselle on voinut tapahtua jokin asia, koska hän ei pysty mielikuvittelemaan, että jollakin voi olla ihan toisenlainen elämä ja toisenlaiset ajatukset kuin hänellä itsellään.

Lähettäjä: kuu 
Päivämäärä:   15.4.25 14:40:05

Tässä ilmeisesti tarkoitetaan jonkinlaista jumalaan uskomista. Minä en usko minkäänlaisen jumalaolennon olemassa oloon, en enkeliterapiaa tai yksisarvishoitoihin tms. ja silti minulla on erittäin vilkas mielikuvitus. Erotan kuitenkin faktat fiktiosta ja nautin täysiä mielikuvituksestani sekä fiktiivisistä kirjoista ja elokuvista ja samalla ymmärrän ne fiktioksi/taruksi.

Lähettäjä: ekru 
Päivämäärä:   15.4.25 14:40:34

En usko yliluonnolliseen, mutta kyllä minulla on hyvinkin vilkas mielikuvitus ja kuvittelukyky. jos ei olisi mielikuvitusta, niin ehkä ei olisi ikinä tarvinnut opetella eroa mielikuvitusolentojen ja todellisen maailman välillä.

Lähettäjä: nöyrä 
Päivämäärä:   15.4.25 14:41:10

Luulen että tässä on kyse empatiasta tai sen puutteesta..

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.25 14:41:11

Minä luulen että hyvä mielikuvitus ja sen tiedostaminen suorastaan auttaa erottelemaan pahimman humpuukin, kun keksii itsekin uskottavampia juttuja päästään.

Huonolla mielikuvituksella varustetut sitten ihmettelee, että miten en ole tällaista tajunnut ennen!

Päivämäärä:   15.4.25 14:45:08

Kai nyt jokainen johonkin uskoo?

Päivämäärä:   15.4.25 14:55:14

No vaikka itseensä.

Lähettäjä: TFG 
Päivämäärä:   15.4.25 15:56:21

Miten niin ei usko mihinkään, tarkoitatko aloittaja että jos ei usko jumalaan?

Itse ainakin uskon ainakin itseeni, tieteeseen ja tulevaisuuteen. Kirkko ja uskonto eivät ole minun juttuni.

Lähettäjä: cumulus 
Päivämäärä:   15.4.25 16:50:08

Mitenkäs hengelliset asiat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.25 19:01:55

On minulla mielikuvitusta? Olen vain agnostinen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.4.25 19:05:49

Täällä toinen agnostikko. Siitä saa nuppivian luokituksen, jos kuvittelee asioita, ja alkaa uskoa kuvitelmiinsa.

Päivämäärä:   15.4.25 19:09:11

Joku uskontoihin uskominen on just maailman mielikuvitukseton juttu. Sieltä sanellaan asiat ja tarinat valmiiksi.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   15.4.25 19:15:03

En usko yliluonnolliseen, enkä ymmärrä kuinka joku voi mennä niin merta edemmäs kalaan. Maailma, oikea koettavissa oleva maailma, on niin täynnä ihmeitä ettei niitä tarvitse mistään taruolennoista hakea.

Mun mielikuvitus on sitä että ajattelen boxin ulkopuolelta ja annan itselleni mahdollisuuden muuttua sekä oppia. Ihan pienissä asioissa on suuri ihme.

Typerien uskontojen kautta ihminen oikeuttaa kaiken muun tuhoamisen, sukupuuttoon saattamisen ja myrkyttämisen. Onneksi tuhoaa samalla itsensä.

Toivottavasti jumala lohduttaa teitä sitten, kun olette hänen kuvanaan tuhonneet elinolot ja täyttäneet maan niin ettei mikään muu laji mahdu elämään.

Lähettäjä: lommo 
Päivämäärä:   15.4.25 19:22:39

Aadam ja Eeva tekivät syntiä ja näin synti levisi kaikkiin ihmisiin.
Tätä voi verrata kakkuvuokaan: kun kakkuvuokaan tulee lommo, se lommo tulee kaikkiin kakkuihin jotka tehdään tällä viallisella kakkuvuoalla. Että kiitos vaan, Aadam ja Eeva..

Päivämäärä:   15.4.25 20:00:05

Ihan yhtä hyvää se kakku on lommollakin.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   15.4.25 23:14:50

Niin siis agnostikko olisi mielikuvitukseton vai? :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.25 23:46:22

Uskonnollisuus ja hengellisyys on kaksi eri asiaa.

Päivämäärä:   16.4.25 07:14:01

Aloittaja sun on pakko olla uskovainen kun kyselet näin typeriä

Lähettäjä: hp 
Päivämäärä:   16.4.25 09:42:06

Onko harry potter uskonto?

Lähettäjä: liira 
Päivämäärä:   16.4.25 09:43:58

Henkisyys, hengellisyys ja fyysisyys ovat kaikki ihmisen perus tarpeita. Nih.

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   16.4.25 09:50:39

Mun mies ei usko mitään, mutta kuvittelee vaikka ja mitä.

Tästä oli puhe juuri: sähän kävit just lounaalla buffassa. En ole käynyt 3 viikkoon. Sanoit et söit. Syönbjoka päivä. Mut söit vatsan täyteen. Niin söin kotona. Ai mä kuvittelin et olit buffassa.

Lähettäjä: Wch 
Päivämäärä:   16.4.25 10:47:56

Uskon sielunvaellukseen ja jälleensyntymään. Ikivanhoissa usomuksissa on mielestäni enemmän järkeä kuin uudemmissa uskonnoissa kuten kristinuskossa tai islamissa. Ne on kehitelty lähinnä ihmisten, etenkin naisten kontrolloimiseksi.

Mielikuvitus on hyvä.

Lähettäjä: tiitu 
Päivämäärä:   16.4.25 11:13:00

Kontrolloimiseksi? Pikemminkin naisten suojelemiseksi, ettei kaikilla seiso kun näkevät nätin naisen. Joka voisi johtaa kiusauksiin. Samoin kadulla, koska yksinäinen nainen ei pärjää miehelle. Raiskaus on synti ja miehet eivät halua nätin tytön takia joutua h,elvettiin.

Päivämäärä:   16.4.25 11:26:16

Kyllä se ensimmäinen tehtävä on naisten suojelemisen tai kontrolloinnin sijasta takoa miehille päähän että vaikka jöpöttäiskin naisen kehon nähdessään, niin antaa jöpöttää ja lähdetään pois, eikä mennä ahdistelemaan sitä naista.

Ei nyt miehet voi niin tahdottomia viettiensä varassa sinkoilevia elukoita olla. Ok, niille on annettu lupa ennen käyttäytyä niin, mutta nyt ja tulevaisuudessa ois syytä jotain kognitiivista käytöskoulutusta jo pikkupojista lähtien toisen ihmisen kehosta ja miten siihen ei kosketa ilman lupaa.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   16.4.25 11:33:47

Hp:een kanssa voin liittyä samaan visioon.

Lähettäjä: leila 
Päivämäärä:   16.4.25 11:35:41

Mitenpä opetat sodan keskellä? Pakolaisina kun ovat tulleet, nähneet omassa maassaan vain peittävää pukeutumista. He ovat jo valmiiksi traumatisoituneita ja muodokas nainen pahentaa tilannetta entisestään kun ei ole opetettu että nainen saa tehdä mitä lystää. Toisaalta eipähän tarvitse euroopassa elättää vaimoaan(eli antaa vaimon tuhlailla sen verran kuin palkka riittää). Lisäksi vaimo saa pukeutua kotonaan vaikka bikineihin(silloin kun talossa ei ole muita).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.