Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksin ulkomaille reissuun?

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   15.4.25 06:12:24

Oletteko olleet, onko tullut ongelmia? Loma tulossa ja miehellä töitä ja pyörittelin päässäni että jos uskaltaisi varata yksin matkan esim kreikkaan. Tuntui aika kalliita olevan vaan yksin matkat vs kaksin. Mistä kannattaisi kytätä halpoja äkkilähtöjä?

Re: Yksin ulkomaille reissuun?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.25 06:56:25

Olen ollut usein. Kalliimpaa on juu, mutta ei voi mitään. Äkkilähdöt ei oikein toimi yksin matkustavalle kun se ale hinta on per naama kahden hengen majoituksessa. Pelkät lennot sattaa toki saada halvalla.

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   15.4.25 07:42:46

Olen matkustanut paljon yksin sekä eurpoopassa että sen ulkopuolella.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.4.25 07:47:42

Vaikka kuinka paljon, tosin ei juuri seuramatkoja.

Äkkilähdölle saat naispaikan, eli naispuolisen huonetoverin. Jos ei ole vapaata naispaikkaa, sitten et saa tätä äkkilähtöä (näin meni ainakin ennen).

Lähettäjä: ekla 
Päivämäärä:   15.4.25 08:20:47

Olen ollut Espanjassa, Kreikassa ja Jenkeissä. En ottaisi pakettimatkaa vaan buukkaisin lennot ja hotellin erikseen. Hotelleissa on joskus myös pienempiä huoneita tarjolla yksin matkustavalle.

Ei ole mitään isompia ongelmia ollut. Kreikassa olin Ateenassa ja siellä ainakin oli ihan mukavaa yksikseen liikkua, ei tullut kukaan häiritsemään tai muuta, eikä tuntunut turvattomalta missään, tosin olin varmaan viimeistään kymmeneltä takaisin hotellilla joka päivä.

Suosittelen kyllä yksin matkustamista. Ainakin itselleni oli aluksi jotenkin kauhean korkea kynnys lähteä yksin ja mietin ihan turhaan, että miten pärjään. Sitten kun lähtee ja huomaa, että selviää yksin ihan siinä missä kaksinkin, niin sitä tuntee itsensä taas vähän enemmän itsenäiseksi ja pärjääväksi.

Lähettäjä: Pauliina 
Päivämäärä:   15.4.25 09:21:59

"Äkkilähdölle saat naispaikan, eli naispuolisen huonetoverin. Jos ei ole vapaata naispaikkaa, sitten et saa tätä äkkilähtöä (näin meni ainakin ennen)."

Ei kai noita jaettuja paikkoja enää ole??

Olen viimeiset 10 vuotta matkustanut vain yksin. En enää huoli ketään mukaan: liikaa kompromisseja... Olen ollut matkatoimiston matkalla, omatoimimatkalla, road tripillä omalla autolla, hotelliviikonloppureissuilla ympäri Eurooppaa. Ei mitään ongelmaa tai vaaratilanteita ole ollut.

Nyt varaan just reissua Krakovaan ja elokuussa lähden Norjaan autolla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 19:05:23

Minä en ole ikiaikoihin matkustanut yksin, vaan perheen kanssa. Mutta tuossa alle kolmekymppisenä kyllä ja ei kyllä tullut yksikseen paikkoja katseltua, niin paljon oli seuraa tarjolla siellä reissussa... tyyliin lentokoneessa samalla penkkirivillä matkustaneiden kanssa tuli paljon liikuttua perillä... Näin siitä huolimatta, vaikka mies oli siellä koneessa minua katsonut, että äkäisen näköinen nainen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.25 19:25:04

"Äkkilähdölle saat naispaikan, eli naispuolisen huonetoverin"

Ei ole tällä vuosituhannella tainnut tommosia olla?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.