Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kahvin hinta nyt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 21:30:53

12.15 e oli lähikaupassa

Re: Kahvin hinta nyt

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.4.25 21:32:15

3,99 on Löfbergs K-kaupassa. Infernoa oli haettava.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.4.25 21:32:46

Ja Ässässä Juhlamokat tarjouksessa 4,95. Kyllä kohotti kulmakarvoja, kun ennen tarjousta hinta oli 9,45. Jää muuten itseltä ostamatta, jos paketti maksaa yli 7 euron.

Päivämäärä:   14.4.25 21:33:57

Itsekään en tue juutalaisuutta.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   14.4.25 21:39:42

4e Löfbergit hain kanssa

Päivämäärä:   14.4.25 21:40:56

Olihan Infernoa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.4.25 21:41:16

Vaatiiks ale jonkun appijutun?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.4.25 21:42:27

Ei ainakaan s-ryhmällä, Prismasta hain töihin kahvit

Päivämäärä:   14.4.25 21:42:58

Mikä noista tämän viikon k-kaupan etu suodatinkahveista olis paras? Tai onko suositella sellaista mukavan pehmeää mutta vahvan makuista joka sopii kaurajuoman kanssa?

Päivämäärä:   14.4.25 21:44:00

K-plussakortin ja K-ruoka-sovelluksen (tarjous pitää aktivoida manuaalisesti).

Päivämäärä:   14.4.25 21:44:21

Inferno paras.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   14.4.25 21:46:41

Minä hain crescendoa. Infernon paketit on vain 450 g, crescendo 500 g eikä maussa ole paahtoasteen perusteella edes eroa. En siis itse ole huomannut infernon ja crescendon välillä mitään eroa kuin pakkauksen koon. Crescendo 5 ja inferno 5+, mutta sama asia ne ovat.

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   14.4.25 22:39:15

Hain tänään ite Löfbergsit, sit nakitin työkaverin hakemaan omansa (ei juo kahvia, haki siis mulle) ja sit vielä äitikin haki nää eli nyt on hetkeks jemmassa hyvää kahvia : )

Päivämäärä:   14.4.25 22:43:51

Löfbergs on kovaa valuuttaa ydinsodan jälkeisessä mustassapörssissä.

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   14.4.25 23:06:05

Nyt on ollut kahvia hyvissä tarjouksissa. S-ryhmällä Juhla Mokka 4,95€. Cittarissa Löfsbergit äpin kupongilla 3,99 € ja CostaRica 2pkt/9€.
Kävin hamstraamassa kaikkia maksimimäärän.
Lidlissä Kulta Katriinaa loppuviikolla 4,99€ ehkä pitää sitäkin vähän käydä hakemassa.

Päivämäärä:   14.4.25 23:06:56

>juo kakkamokkaa

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   14.4.25 23:08:46

Yksi paketti on vielä jäljellä, toivottavasti tulee joku hyvä kahvitarjous ennen kuin loppuu...

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   14.4.25 23:10:44

Kahvin hinta laskee nyt. Varastot täynnä, vaikka uusi sato on huonompi.
Ostettiin tarjouksesta (ei Suomessa) 5.45 euroa paketti, hyvää vahvaa kahvia.

Lähettäjä: jerj 
Päivämäärä:   14.4.25 23:15:24

Kuka oikeasti juo jotain juhla mokkaa, kultakatriinaa tai presidenttiä? Haalean väristä, lirumaista vaaleapaahtoa, joka maistuu kitkerältä ja aiheuttaa monille vain mahanpuruja.

Kunnollinen tummapaahto, paahtoaste sen 5, kuten noissa tummemmissa löfbergseissä, maistuu hyvältä ja moni aiemmin kahvista mahavaivoja saanut on sanonut, että oireet ovat hävinneet.

Lähettäjä: Lempi 
Päivämäärä:   14.4.25 23:22:40

2467 meidän lähikaupassa. Mielestäni ei paljon. Eihän sillä saa huoltoasemilta kuin kaksi kahvikupillista. Ihme vilattamista ihmisillä. Suhteellisuudentajua pyydän - tai sitten ette ky koskaan kahvilassa enää ikinä milloinkaan, jos kahvipaketin hinta itketyttää. Siitä saa sen 50 kahvikupillista ainaskeen. Ei olis kallis edes kympin pakettihinnalla, jos on varaa juoda kahvilassa kahvia.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   15.4.25 08:19:36

Juon monta mukillista päivässä,joten kallista kahvia en voi ostaa.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   15.4.25 08:26:36

Kahvitarjouksessa kerrotaan et kahvia saa 2 pakettia talous. Tarkoitaako tuo että saat ostaa tarjous kahvia 2 pakettia tarjouksen aikana?
Ja valvooko kauppa tai kaupparyhmä jotenkin olenko jo käyttänyt tuon tarjouksen?

Päivämäärä:   15.4.25 08:26:55

Löfsbergit maistuu prseeltä ja haiseekin siltä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   15.4.25 08:29:49

Löfsberg on pahaa. Tummapaahtoa ostan ainoastaan. Jatkuvasti saa alle 5 e/pkt. Kyllä noita alekahveja voi hakea moneen kertaan.

Päivämäärä:   15.4.25 09:34:43

S-ryhmän kahvitarjous ainakin: saa ostaa max 2 kpl per ostoskerta.

Itse ostanut nyt 3 juhlamokkaa, ja kaikki alehintaan.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   15.4.25 09:56:23

Jerj tiesitkö, että noista luettelemistasi löytyy myös tummapaahtoa?

Löfsbergin kahvit ovat mielestäni pahoja, vaikka pelkkää tummapaahtoa juonkin.

Päivämäärä:   15.4.25 10:15:35

Niin ja en ole ostanut täydellä hinnalla kahvia varmaan vuoteen ja kaapissa on aina muutama ylimääräinen paketti. Tarjouksista kannattaa ostaa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.4.25 10:41:22

"Kuka oikeasti juo jotain juhla mokkaa, kultakatriinaa tai presidenttiä? Haalean väristä, lirumaista vaaleapaahtoa, joka maistuu kitkerältä ja aiheuttaa monille vain mahanpuruja"

Minä juon, koska tykkään enemmän vaaleapaahtoisesta kahvista, eikä se mielestäni maistu kitkerältä, enkä saa siitä mahanpuruja.

Lähettäjä: Jerj 
Päivämäärä:   15.4.25 12:15:34

Sunika:
Oletko ikinä katsonut mikä niiden "tummapaahtojen" paahtoaste on? Saati oletko koskaan juonut kyseisiä "tummapaahtoversioita"?

Hyi hemmetti. Kitkerää vaaleaa litkua, joka ei todellakaan ole tummaa. Eihän paahtoaste 3 ole tummaa nähnytkään!!

Kyllä kertoo jotain suomalaisten kahvimausta jos paahtoaste 1-2 on oikeaa ja 3 jo tummaa.

Eli lähinnä itken noille mainitsemillasi "tummapaahtiversioille", kun ne ovat jotain muuta kuin juomakelpoista. Hyi helv :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.25 12:18:41

Kylläpä Jerj on parempi ihminen kun juo niin hyvää kahvia :)

Päivämäärä:   15.4.25 12:20:11

Minun juomani ovat 4 paahtoasteeltaan. Etkö ole katsonut paketteja kunnolla? Presidentti Black Label ja Kulta Katriina tummempi tumma.

Päivämäärä:   15.4.25 12:21:57

Pystyn silti juomaan vaaleapaahtoistakin yökkimättä kylässä tai jos joku tuo sitä lahjaksi. Mutta en olekaan niin hyvä ihminen kuin jerj.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.25 12:22:08

"Kuka oikeasti juo jotain juhla mokkaa, kultakatriinaa tai presidenttiä? Haalean väristä, lirumaista vaaleapaahtoa, joka maistuu kitkerältä ja aiheuttaa monille vain mahanpuruja"

Ei juuri muut kuin suurin osa suomalaisista.

Päivämäärä:   15.4.25 12:23:02

Suomalaisilla on maailman paskin kahvimaku.

Lähettäjä: Jerj 
Päivämäärä:   15.4.25 12:23:10

No eihän löfbergsin inferno ja cresendo oikeiden kahvihifistelijöiden mukaan hyvää kahvia ole. Mutta en ole hifistelijä. Enkä jauha papuja itse vaan ostan valmiiksi jauhettua. Olen siis hifujen mielestä aivan paskasakkia ;)

Mutta se kyllä ihmetyttää, että rapalirujen juojien mukaan joku tummapaahtoa (paahtoste 5) juova on muka "parempi ihminen".

No kun ette ole koskaan juoneet muuta kuin vaaleaa rapaa, niin ettehän voi edes paremmasta tietää :)

Paljon kertoo sekin, että vaaleapaahtoa juovien mielestä vahvaa kahvia on se, kun laitetaan puruja enemmän kuin vettä... :')

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   15.4.25 12:31:23

"Kuka oikeasti juo jotain juhla mokkaa, kultakatriinaa tai presidenttiä? Haalean väristä, lirumaista vaaleapaahtoa, joka maistuu kitkerältä ja aiheuttaa monille vain mahanpuruja."

Ahh, jälleen yksi variaatio vanhasta kunnon 'Miten kukaan voi tykätä jostakin mistä minä en tykkää, en kyllä ymmärrä ollenkaan, ainakin ovat ihan tymiä'-teemasta.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   15.4.25 12:32:40

Varmin tapa saada muut pitämään itseään 6-vuotiaan tasoisena henkisesti, jos sitä kuvaa ei ollut onnistunut jo ennestään antamaan.

Päivämäärä:   15.4.25 13:47:11

Jerj sinä kirjoitat niin että tuntuu, että pidät itseäsi parempana! Haukut rumasti muita, joilla on erilainen maku kuin sinulla. Makuasioista ei voi kiistellä.

Minä olen juonut viitosenkin paahtoasteella olevia kahveja ja osa merkeistä on kyllä kitkerää kuraa. Minä satun pitämään eniten 4 paahtoasteisista Kulta Katriinasta ja Presidentistä, vaikka sinulle ne eivät kelpaa.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   15.4.25 14:39:27

Itse olen nyt kolmena päivänä käynyt hakemassa Prismasta sen 2pkt JuhlaMokkaa tarjoushintaan. Jos kerralla ostaa enemmän kuin 2pkt niin lopuista joutuu maksamaan normihinnan.

Päivämäärä:   15.4.25 16:16:30

Meidän Ässässä oli kyllä 4,59 Juhlamokat. Ei 4,95. Tarkistin ihan kuitista että oliko tosiaan noin päin.

Lähettäjä: kaffe 
Päivämäärä:   16.4.25 00:16:51

Luomu-Kultakatriina on ihan mukiinmenevää (pun intended), sanoivat hötölän hienoperseet mitä tahansa. Kakokaa te vaan sitä kitkerää tummapaahtoistanne josta ette oikeasti itsekään tykkää, mutta kun pakko vaan esittää edes hieman parempaa kuin muut :D

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   16.4.25 00:25:44

Kultakatriinaa hain cittarista, on tarjouksessa.

Lähettäjä: piin 
Päivämäärä:   16.4.25 00:33:05

Kunnollinen tummapaahto on ainoa mistä tykkään ja joka ei maistu kitkerältä. Kunnollisella tarkoitan paahtoastetta 5, ihan markettikamaa, vaikka tuo löfbergs. En tarkoita mitään ihmeellisiä hienostelutarkoitukseen valmistettavia erikoiskahveja.

Vaaleapaahto, eli vaikka tavallinen tai tummapaahto presidentti taas on kitkerää. Ihan yllätyin siitä, miten haalean väristä ja kitkerää se on tummaan löfbergsiin verrattuna. Minusta tummapaahto presidenttikin on vaaleapaahtoa. Ihan kuin teetä. Ihan irvistytti. Sain paketin lahjaksi ja pakko oli parin päivän päästä antaa se kaverille, jonka mies juo mitä tahansa kuraa. Tuo kaverini ei myöskään juo mitään paskapaahtopresidenttiä, hänkin ostaa paahtoaste 5 kahveja :D

Lähettäjä: piin 
Päivämäärä:   16.4.25 00:36:56

Ja ai niin, äitini siirtyi myös tummaan löfbergsiin kun jäi leskeksi. Isä halusi aina juoda juhlamokkaa, mutta kun isä lähti ajan rajan tuolle puolen, kysyi äiti välittömästi, että mitä kahvia minä juon kun hän ei enää halua tuota kahvia. Eikä hänkään ole sen jälkeen kotiin ostanut vaaleapaahtoista kahvia ja jos joku sellaista lahjaksi tuo, äiti antaa sen eteenpäin. Äiti joi ensin infernoa ja sitten siirtyi cresendoon, kun huomasi, että infernon pakkauskoko on pienempi vaikka paketin hinta on sama.

Päivämäärä:   16.4.25 00:41:03

Löfsberg on minun mielestäni pahaa. Sen sijaan omaan makuun Juhla Mokka parasta. Mustana ilman sokeria juon.

Päivämäärä:   16.4.25 00:42:14

Ruotsalainen kahvi on maailman hirveintä myrkkyä, ja sitä ei tähän taloon tuoda murustakaan!

Päivämäärä:   16.4.25 05:58:47

Ai nyt ollaan niin isänmaallista – suomikahvi perkele!

Päivämäärä:   16.4.25 06:02:27

Maa voidaan mamuttaa pilalle ja kansaa alistaa pakkoruotsilla – mutta kahvi ei saa olla ruotsalaista.

Lähettäjä: kofeiini 
Päivämäärä:   16.4.25 07:11:48

Luomu-kultakatriina on täälläkin aina valinta, riippumatta siitä mikä on hinta. Jos lahjaksi tulee muita kahveja niin sitten juon niitä. Nykyisessä hintatilanteessa on tosin ollut monesti niin että luomuvaihtoehto on ihan saman hintainen kuin ne muut. Olisi hyvä muistaa, että kahvin luomutuotanto on muuttuvissa olosuhteissa kestävämpi vaihtoehto. Eli jos me halutaan että meillä on kahvia tulevaisuudessakin niin luomuviljelmiä olisi tärkeä saada lisää. Luomun ostaminen on sijoitus tulevaisuuteen.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.4.25 08:07:41

Ylen kahvikoneella voit selvittää, mitä hinnaksi tulee omalla kuppimäärälläsi nyt ja vuosi sitten.

https://yle.fi/a/74-20156872

Lähettäjä: Sikuria 
Päivämäärä:   19.4.25 08:18:16

Aivan älytöntä
Pula-aikaan tultiin kahvijuoman osalta toimeen sillä että laitettiin joukkoon suomalaisia aineksia kuten sikurinjuurta, paahdettua viljaa, sokerijuurikasta ja voikukan juurta.
Olisi erittäin hyvä idea nytkin. Kahvin tuottamat vaivat närästyksineen ym.loppuisivat. Korvike maistui kuulemma ihan hyvältä. Uskon sen koska sikurinjuuri maistuu erittäin miellyttävällä ainakin.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   19.4.25 08:26:15

Aikamoista raivoamista ja ylisanoilla haukkumista jonkun kahvin takia :-D

Itse asiassa luin jonkun kahviasiantuntijan haastattelun ja hän sanoi ettei karrelle paahtaminen tee kahvista hyvää, vaikka Suomessa niin kuvitellaan. Pienempi paahtoaste päästää pavun aromit paremmin esille, eikä maistu pelkästään palaneelta.
Parhaita papuja ei polteta karrelle vaan tummapaahtoon käy mikä vaan ylijäämäpapu.

Kaikki vaaleapaahdot ei silti ole hyviä, tietenkään. Pitää etsiä omaan suuhun sopiva.
Itsekin join pitkään tummapaahtoa, kun luulin että se on laadukkainta. Sitten aloin kokeilla erilaisia hyviä vaaleapaahtoisia. Itse tykkään, kun kahvissa on suklaisia ja kinuskisia vivahteita. Jonkun mielestä tunkkaista, mutta sopii mun makuun.

Mutta joo, kahvi on törkeissä hinnoissa! Ilmastonmuutoksen takia kahvi, suklaa ja viini tulevat vain kallistumaan tulevaisuudessa. Harmi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.