Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 16.4.25 05:39:53
"Etkö sä nyt ihan oikeasti ymmärrä? Kerrot siis tänne henkilöstä, joka on (sinun mukaasi) hieman poikkeava, mutta säkään et oikeastaan haluaisi tämän henkilön viestejä lukea. Eli siis sorrut samanlaiseen kiusaamiseen, kuin mitä kerrot muidenkin tekevän, etkä näe toiminnassasi mitään väärää.
Ehkä sinut voi tähän harrasteryhmään liittää, ehkä ei. Silti kirjoitustyylisi tästä henkilöstä ei ole todellakaan ok."
Edelleen, hän on itse minulle maininnut diagnooseistaan, joita en tässä tarkenna. Vastailen hänelle ystävällisesti ja kannustavasti. En minä halua hänestä itselleni ystävää, mutta silti osaan olla kohtelias hänelle, kuten ihmisille yleensäkin. Maailmassa on paljon ihmisiä, joiden kanssa tulen toimeen, vaikkei ylimpiä ystäviä ollakaan. Osa ehkä ajattelee, että pidän heistä enemmänkin, vaikka totuus on toinen. Kunnioittava voi olla ja kohtelias, vaikka jokin henkilö ei omaan mieleen olisikaan. Sellainen olen kyllä muita kohtaan kyllä. Se, että avaudun anonyymisti siitä, etten välttämättä haluaisi olla tekemisissä jonkun kanssa ei tee minusta ikävää ihmistä. Ikävä olisin silloin, jos menisin nimeltä haukkumaan jonkun ja ilmottaisin, ettei kiinnosta ko henkilön jutut pätkääkään. Neutraali, asiallinen ja kohtelias käytös myös heitä kohtaan, joihin ei sen kummemmin halua sen enempää tutustua ei ole väärin.
Edelleen, miten minun pitäisi suhtautua yhteydenottoihin joita en välttämättä haluaisi saada tai ihmisiin, joista en erityisesti välitä? Mielestäni asiallinen ja ystävällinen tapa on ainoa oikea tapa lähestyä ketään. En ole millään tasolla osoittanut olevani kiinnostunut tietyistä ihmisistä vaikkapa töissäni, mutta kohtelias osaan heillekin olla, vapaa-aikaani en heidän kanssaan vietä, vaikka jonkun toisen henkilön kanssa voisin viettääkin. Ja joo, saatan joskus miehelle/kaverille tms mainita, että en ymmärrä henkilöä x ja en lähempää tuttavuutta halua tehdäkään. Kaikkien kanssa voi tulla tehdä töitä tms, mutta kaikista ei tarvitse pitää. Anonyymi netti avautuminen siitä, että saa yhteydenottoja, joita ei haluaisi ei tee kenestäkään paskiaista.
|