Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vastaatko koskaan korostuneen myönteisesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 18:33:47

... viestiin, joka tulee ihmiseltä, jolta et tahtoisi saada viestejä? Ole rehellinen.

Re: Vastaatko koskaan korostuneen myönteisesti

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   14.4.25 18:41:52

En. En saa oikeastaan ikinä sellaista viestejä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.4.25 18:46:03

Välillä. Olen yhden ison FB-ryhmän ylläpidossa ja yksi jäsen tuntuu pitävän minua jonkinlaisena ystävänään. Tiedän, että hän on hieman normista poikkeava ja ei ole ihan ns normaali ja häntä on välillä kiusattukin paljon. Hän laittelee minulle ajoittain kuulumisiaan ja kyselee milloin mitäkin. Koetan olla kannustava ja positiivinen häntä kohtaan, kun tiedän, miten ikäviä muut hänelle ovat. Silti pärjäisin mainiosti ilman hänen viestejään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.4.25 18:47:45

Juu oon vastannut korostuneen ystävällisesti viesteihin sellaiselle jolta en halunnut viestejä, mm lauri nimiselle miehelle, lähinnä pelosta. Sitten estin sen, saa nähä mitä seuraa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.4.25 18:51:52

Ällö on kyllä kiusaajista pahin. Se tulee kun ei ole ite elämässään kärsinyt.

Päivämäärä:   14.4.25 18:54:27

--- , millä tavalla olen kiusaaja? Vastaan asiallisesti ja kannustavasti viesteihin, mutta en välttämättä haluaisi niitä saada. Olisiko ystävällisempää jättää vastaamatta, estää tai olla ilkeä? :D

Olet kyllä erikoinen tyyppi, jos tämä on sinusta ikävää.

Päivämäärä:   14.4.25 18:58:45

Ja mitä tulee elämässä kärsimiseen, niin sinä et taustoistani tiedä mitään. Juuri siksi koen, että olen ystävällinen ihmisille, jotka ovat ystävällisiä minulle. Silti kaikki ihmiset eivät ole lähtökohtaisesti sellaisia, että haluaisin heidän kanssaan kaveerata. Voin siitä huolimatta kohdalla heitä ystävällisesti.

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   14.4.25 18:59:37

"millä tavalla olen kiusaaja? Vastaan asiallisesti ja kannustavasti viesteihin, mutta en välttämättä haluaisi niitä saada. Olisiko ystävällisempää jättää vastaamatta, estää tai olla ilkeä? :D"

Siten, että esiinnyt täällä omilla kasvoillasi ja teet aika selkeästi ilmi, kuka olet. Nyt kerroskelet täällä, miten ilmeisesti hieman säälittävänä pitämäsi tyyppi laittelee sulle viestejä. Mietitkö yhtään miltä siitä ihmisestä tuntuu, jos se lukee tuon yo. viestisi täältä?

Joo, et suoraan nimittänyt tätä henkilöä säälittäväksi, mutta viestistäsi paistaa hyvin läpi, mitä hänestä ajattelet.

Päivämäärä:   14.4.25 19:09:59

Voi jeesus. Kerroin, että häntä on kiusattu netissä välillä ja vastaan hänelle asiallisesti ja ystävällisesti. Hänen nimensä ei käsittääkseni ole tiedossasi? Aika paljon kohtaan viikkotasollakin ihmisiä, joiden kanssa en kaverraa, mutta olen silti ystävällinen. Se on ihan normaalia. Ja tämä on anonyymi keskustelupalsta, joten minua ja häntä ei voi yhdistää. Tai ketään muutakaan henkilöä, joiden kanssa on tultava toimeen siksi, kun sosiaaliset ympyrät niin vaatii, vaikka en välttämättä ihmisestä itsestään niin välitä. Voin olla kaveri tai tuttu, mutta sen kummemmin ei tarvitse tekemisissä olla.

Päivämäärä:   14.4.25 19:29:34

"Ja tämä on anonyymi keskustelupalsta, joten minua ja häntä ei voi yhdistää."

Sä olet jakanut täällä oman kuvasi ja kertonut niin paljon itsestäsi, että olet helposti tunnistettavissa. Olettaen tietysti, että olet puhunut totta, mistäs sitä näin nettimaailmassa tietää.
On muuten paljon eroa siinä, onko aidosti ystävällinen, vai ystävällinen säälistä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 19:34:23

oon vähän sellanen etten jaksa lätistä ns turhaan, mulla on tosi suppea valikoima oikeita ystäviä. silti olen todella ystävällinen viestein ja naamatusten, jotenkin korostan etten vaikuttaisi tylyltä :D joskus käy niin että huomaa joutuneensa syvälliseen keskusteluun vaikka toivoisi toisen katoavan...

Päivämäärä:   14.4.25 19:41:16

.,. , juu, olen jakanut oman kuvani täällä reilusti yli 10 vuotta sitten, kun käytin eri nimimerkkiä. :D Oliko vielä muuta?

Ja en minä sääli tuota mainitsemaan henkilöä. Olen ystävällinen, koska lähtökohtaisesti sellainen olen kaikkia ihmisiä kohtaan. Niin töissä kuin vapaallakin. Kaveerata ei silti kummemmin tarvitse, vaikka asiallinen ja ystävällinen olisikin.

Päivämäärä:   14.4.25 20:29:33

"juu, olen jakanut oman kuvani täällä reilusti yli 10 vuotta sitten, kun käytin eri nimimerkkiä. :D Oliko vielä muuta?"

Ei, koska ilmeisesti sä olet kykenemätön ymmärtämään, että käytöksessäsi olisi parantamisen varaa.

Päivämäärä:   14.4.25 20:35:58

,. , kerro siis sinä parempana ihmisenä, miten voin vastata käytännössä tuntemattoman henkilön viestiin, kun asiallisen ystävällinen ja kannustava viesti on väärin?

Päivämäärä:   14.4.25 20:38:27

Toisaalta sama kai se, mitä olisin tehnyt, väärin se olisi mielestäsi silti ollut. :D

Päivämäärä:   14.4.25 20:48:55

"kerro siis sinä parempana ihmisenä, miten voin vastata käytännössä tuntemattoman henkilön viestiin, kun asiallisen ystävällinen ja kannustava viesti on väärin?"

Kyse ei ole siitä, vaan siitä että sä avaudut ht.nettiin, miten "hän on hieman normista poikkeava ja ei ole ihan ns normaali ja häntä on välillä kiusattukin paljon. -- Silti pärjäisin mainiosti ilman hänen viestejään."
Etkö sä nyt ihan oikeasti ymmärrä? Kerrot siis tänne henkilöstä, joka on (sinun mukaasi) hieman poikkeava, mutta säkään et oikeastaan haluaisi tämän henkilön viestejä lukea. Eli siis sorrut samanlaiseen kiusaamiseen, kuin mitä kerrot muidenkin tekevän, etkä näe toiminnassasi mitään väärää.
Ehkä sinut voi tähän harrasteryhmään liittää, ehkä ei. Silti kirjoitustyylisi tästä henkilöstä ei ole todellakaan ok.

Jos et vieläkään ymmärrä, niin minä en sille mitään voi. Olen yrittänyt selittää, mutta ei näköjään mene läpi.

Päivämäärä:   14.4.25 20:58:52

Hei, aivan samoin voisin sanoa, että yksi hyvä ystäväni on asperger ja sosiaaliset asiat ovat hänelle haastavia. Ei se ole kiusaamista millään tapaa. Sama on tuon henkilön kohdalla. Minulla ei ole tarvetta häntä kiusata ja kohtelen asiallisesti. Me olemme täällä nimettömänä palstalla, ja tätä henkilöä et voi yksilöidä mitenkään, kun sen paremmin hänen sukupuolensa, ikänsä, nimensä tai mikään muukaan tunnistetieto ei tule ilmi kirjoituksessani. Kunhan halusit vaan päästä loukkaantumaan valmiiksi ja haukkumaan minua. Facessa pyörii aika monta yleisenä pidetystä normista poikkeavaa henkilöä.

Ja kyllä, pärjään vallan mainiosti ilman monia ihmisten yhteydenottoja tai sitä, että haluavat olla tekemisissä kanssani. Jokaiselle olen ystävällinen, mutta en vartavasten vaikkapa järjestä tapaamisia heidän kanssaan erikseen. Ei se tee minusta ilkeää tai ikävää ihmistä. Se tekee minusta ihmisen, joka tulee toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, vaikka kaikki eivät sydänystäviä olekaan. Eikä tarvitsekaan.

Ja tuskin sinäkään haluat kaikkien ihmisten kanssa olla tekemisissä, mutta osan kanssa ollaan tekemisissä siksi, koska sosiaaliset normit sitä edellyttää.

Päivämäärä:   14.4.25 21:28:08

Ylihän se meni että kosahti. Ei voi mitään.

Päivämäärä:   14.4.25 21:35:23

,. , edelleen, mitä tein mielestäsi väärin? :D

Jos henkilö oli tunnistettava, niin kerro vaikka, mikä fb-ryhmä oli kyseessä? Voin sitten nostaa käteni virheen merkiksi.

Asioista saa ja voi puhua. Ketään et voi yksilöidä kirjoittamani perusteella. Ja on täysin ok puhua yleisesti, kuten minä tässä tein.

Päivämäärä:   14.4.25 21:38:49

Ja vaikapa lääkäreillä ja hoitajilla on vaitiolovelvollisuus, mutta kertomani ei rikkoisi sitäkään. Sinulla tuntuu nyt olevan enemmän joku henkilökohtainen ongelma.

Lähettäjä: Juu tota 
Päivämäärä:   14.4.25 22:14:50

Käsi ylös kaikki joidenka mielestä Ällö yrittää kääntää asiat toisin kuin ne oikeasti ovat ja ei kestä itseensä kohdistuvaa krittiikkiä vaikka se olisi annettu myönteisessä hengessä.

Päivämäärä:   14.4.25 23:42:50

Tulipa paljon niitä haluamiasi käpäliä. :)

Kiitosta vaan tästä dissaustopasta.

Päivämäärä:   15.4.25 00:48:53

Eikö nyt niitä tietoja löytynytkään? Olitko se kiusaaja enemmän sinä?

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   15.4.25 21:33:27

"Eikö nyt niitä tietoja löytynytkään? Olitko se kiusaaja enemmän sinä?"

Meinasin etten palaa tähän ketjuun enää, mutta palasinpa kuitenkin.
Kun sä et ymmärrä mitä sulle sanotaan, etkä näytä kykenevän itsekritiikkiin, kohkaat vain siitä että tunnistanko minä kuvailemasi henkilön, niin en ihan oikeasti jaksa yrittää. Jos sä ajatuksen kanssa lukisit mun viestit, niin asia valkenisi, mutta ei kun ei.

Päivämäärä:   16.4.25 05:39:53

"Etkö sä nyt ihan oikeasti ymmärrä? Kerrot siis tänne henkilöstä, joka on (sinun mukaasi) hieman poikkeava, mutta säkään et oikeastaan haluaisi tämän henkilön viestejä lukea. Eli siis sorrut samanlaiseen kiusaamiseen, kuin mitä kerrot muidenkin tekevän, etkä näe toiminnassasi mitään väärää.
Ehkä sinut voi tähän harrasteryhmään liittää, ehkä ei. Silti kirjoitustyylisi tästä henkilöstä ei ole todellakaan ok."

Edelleen, hän on itse minulle maininnut diagnooseistaan, joita en tässä tarkenna. Vastailen hänelle ystävällisesti ja kannustavasti. En minä halua hänestä itselleni ystävää, mutta silti osaan olla kohtelias hänelle, kuten ihmisille yleensäkin. Maailmassa on paljon ihmisiä, joiden kanssa tulen toimeen, vaikkei ylimpiä ystäviä ollakaan. Osa ehkä ajattelee, että pidän heistä enemmänkin, vaikka totuus on toinen. Kunnioittava voi olla ja kohtelias, vaikka jokin henkilö ei omaan mieleen olisikaan. Sellainen olen kyllä muita kohtaan kyllä. Se, että avaudun anonyymisti siitä, etten välttämättä haluaisi olla tekemisissä jonkun kanssa ei tee minusta ikävää ihmistä. Ikävä olisin silloin, jos menisin nimeltä haukkumaan jonkun ja ilmottaisin, ettei kiinnosta ko henkilön jutut pätkääkään. Neutraali, asiallinen ja kohtelias käytös myös heitä kohtaan, joihin ei sen kummemmin halua sen enempää tutustua ei ole väärin.

Edelleen, miten minun pitäisi suhtautua yhteydenottoihin joita en välttämättä haluaisi saada tai ihmisiin, joista en erityisesti välitä? Mielestäni asiallinen ja ystävällinen tapa on ainoa oikea tapa lähestyä ketään. En ole millään tasolla osoittanut olevani kiinnostunut tietyistä ihmisistä vaikkapa töissäni, mutta kohtelias osaan heillekin olla, vapaa-aikaani en heidän kanssaan vietä, vaikka jonkun toisen henkilön kanssa voisin viettääkin. Ja joo, saatan joskus miehelle/kaverille tms mainita, että en ymmärrä henkilöä x ja en lähempää tuttavuutta halua tehdäkään. Kaikkien kanssa voi tulla tehdä töitä tms, mutta kaikista ei tarvitse pitää. Anonyymi netti avautuminen siitä, että saa yhteydenottoja, joita ei haluaisi ei tee kenestäkään paskiaista.

Päivämäärä:   16.4.25 05:44:55

Ja kyllä, vastaillen edelleen viesteihin, mitä hän joskus lähettää. Asiallisesti ja ystävällisesti. Olisiko reilumpaa sanoa, että "Älä lähettele viestejä, kun en halua kuulla juttujasi?" Mielestäni ei. Hällä on muutoinkin ihan riittävästi mielenpäällä ja en halua loukata käyttäytymällä noin. Viestit eivät minua haittaa kuitenkaan, niin jos hän vastauksistani jotain iloa saa, niin hyvä niin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.25 06:02:52

Mitä ihmettä tarkoittaa "korostuneen myönteinen"..? Miksi sellaiseen olisi tarvetta? Ihan jokaiselle voi vastata kohteliaasti ja asiallisesti.

Päivämäärä:   16.4.25 06:16:29

. , v*ttumaisille asiakkaille olen aina yliystävällinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.