Lähettäjä: pyykkääjä
Päivämäärä: 14.4.25 17:27:31
kanssa. Kerro, mitä tunteita SINÄ minuna olisit kohdannut, jos tää mamma olis SINUA ns. opettanut?
Mamma= n. 70-v. erinomaisessa kunnossa oleva naikkonen. Hoitaa mm. taloyhtiön istutuksia ja autoilee.
Hän tuli muutamaa minuuttia ennen vuoronsa alkua tupaan (saahan sitä tulla, ei siinä vielä mitään), jossa vielä toinen pyykkikone oli tyhjänhuuhtelulla mulla käynnissä, 2 min jäljellä).
Heti, kun kone 2 min jälkeen antoi äänimerkkinsä, JOKA TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ LUUKUN SAA AVATA, niin avasin luukun. Mammalla tästä meni meni pyykkipulveria pimperoonsa, koska tokaisi mäkättävällä äänellä: "Hei, sen pitää sit antaa loppuun asti piipata-ei voi avata kesken piippausten!"
Hämmästyin tästä, ja kysyinkin, että miksi...? Vastaus: "no, no kun sen pitää vaan antaa piipata loppuun asti" :D Se oli mamman argumentti. Eli ei mikään argumentti, vaan hänen pakkoajatuksensa.
Kas, kun totuus on se, että JUURI ennen kun 1. viidestä piip-äännestä kuuluu, ilmaantuu näytölle odota -kehotteen tilalle teksti luukun voi avata. Sen takia olen 2 vuotta tempaissut luukun auki heti, kun 1. piip kuuluu.
En ajatellut tätä absoluuttista Elektrolux :n koodaamaa tekstiä siinä kohtaa, vaan vasta kotona. En siis sanonut että kuules mamma, minä luotan koneen omaan ohjeeseen, joka antaa selkokielellä luvan avata luukku heti, kun tekstii luukun voi avata vaihtuu näyttöön.
Jos vielä törmään pyykkituvalla samaan mammaan, niin napautan häntä varmasti tyhjän mäkättämisestään.
..tuttaisiko muita tämmöiset "kaikkitietävät" mammat, joilla ei kuitenkaan ole mitään lähdettä "tiedolleen" ja se tieto on kaiken lisäksi väärää, kuten tässä oli.
Olen itse 32 v.
Olen kuullut paljonkin, että keskimäärin suomalaisissa pyykkituvissa kaikenlaisia konflikteja tapahtuu, kun pällit pyykkää samassa tilassa samoilla koneilla, mutta nyt osui omalle kohdalle.
|