Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyykkituvassa ..tuttava kohtaaminen erään mamman

Lähettäjä: pyykkääjä 
Päivämäärä:   14.4.25 17:27:31

kanssa. Kerro, mitä tunteita SINÄ minuna olisit kohdannut, jos tää mamma olis SINUA ns. opettanut?

Mamma= n. 70-v. erinomaisessa kunnossa oleva naikkonen. Hoitaa mm. taloyhtiön istutuksia ja autoilee.

Hän tuli muutamaa minuuttia ennen vuoronsa alkua tupaan (saahan sitä tulla, ei siinä vielä mitään), jossa vielä toinen pyykkikone oli tyhjänhuuhtelulla mulla käynnissä, 2 min jäljellä).

Heti, kun kone 2 min jälkeen antoi äänimerkkinsä, JOKA TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ LUUKUN SAA AVATA, niin avasin luukun. Mammalla tästä meni meni pyykkipulveria pimperoonsa, koska tokaisi mäkättävällä äänellä: "Hei, sen pitää sit antaa loppuun asti piipata-ei voi avata kesken piippausten!"

Hämmästyin tästä, ja kysyinkin, että miksi...? Vastaus: "no, no kun sen pitää vaan antaa piipata loppuun asti" :D Se oli mamman argumentti. Eli ei mikään argumentti, vaan hänen pakkoajatuksensa.

Kas, kun totuus on se, että JUURI ennen kun 1. viidestä piip-äännestä kuuluu, ilmaantuu näytölle odota -kehotteen tilalle teksti luukun voi avata. Sen takia olen 2 vuotta tempaissut luukun auki heti, kun 1. piip kuuluu.

En ajatellut tätä absoluuttista Elektrolux :n koodaamaa tekstiä siinä kohtaa, vaan vasta kotona. En siis sanonut että kuules mamma, minä luotan koneen omaan ohjeeseen, joka antaa selkokielellä luvan avata luukku heti, kun tekstii luukun voi avata vaihtuu näyttöön.

Jos vielä törmään pyykkituvalla samaan mammaan, niin napautan häntä varmasti tyhjän mäkättämisestään.

..tuttaisiko muita tämmöiset "kaikkitietävät" mammat, joilla ei kuitenkaan ole mitään lähdettä "tiedolleen" ja se tieto on kaiken lisäksi väärää, kuten tässä oli.

Olen itse 32 v.

Olen kuullut paljonkin, että keskimäärin suomalaisissa pyykkituvissa kaikenlaisia konflikteja tapahtuu, kun pällit pyykkää samassa tilassa samoilla koneilla, mutta nyt osui omalle kohdalle.

Re: Pyykkituvassa ..tuttava kohtaaminen erään mamman

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 17:28:43

No siellä on tosiaan ollut pällit paikalla :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.4.25 17:29:58

>käyttää pyykkitupaa

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   14.4.25 17:32:20

Antaisin mummelin jatkaa elämäänsä ja availisin luukut edelleen omalla tavallani. Turha siitä nyt on suuttua.

Päivämäärä:   14.4.25 17:32:50

Riippuen omasta energiatasosta.
Joko olisin ystävällisesti opastanut että kone kertoo kyllä milloin voi avata ja luukut aukeaa yleensä vasta kun ne on valmiita avattavaksi.
Väsyneenä olisin vain kuuntelematta, en jaksa kiinnostua muiden pätemisestä tai antaa niiden vaikuttaa omaan elämääni.

Päivämäärä:   14.4.25 17:33:43

"No siellä on tosiaan ollut pällit paikalla :D"

Päivämäärä:   14.4.25 17:35:53

Mikä minusta teki pällin juuri tässä asiassa? Onko TEILLÄ argumentteja, vai onko vastineenne samanlainen "no kun pyykkääjä vaan on pälli" :¨D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 17:37:50

Aloittaja osaa kyllä vetää herneen nenäänsä ihan kaikesta :D Normaali ihminen antaisi mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja jatkaisi elämäänsä kuten ennenkin.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   14.4.25 17:38:08

Toteaisin mummelille, että jaa, ja edelleen toimisin omalla tavallani.

Päivämäärä:   14.4.25 17:40:26

"Toteaisin mummelille, että jaa, ja edelleen toimisin omalla tavallani."

Siis vaikka hän olisi jatkossa jokaisena maanantaina hönkimässä niskaasi ottaen uuden vakiovuoroni alkamaan suoraan sun jälkeen? Oikeesti joka kerta sanoisit vain JAA :D

Päivämäärä:   14.4.25 17:40:55

"Normaali ihminen antaisi mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja jatkaisi elämäänsä kuten ennenkin."

Päivämäärä:   14.4.25 17:43:19

Enemmän miettisin tosiaan miksi tämä ärsyttää ja vaivaa sinua niin paljon että siitä piti kirjoittaa tänne.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.4.25 17:46:16

Tuli mieleen kun olin joskus parikymppisenä siivoamassa yhden taloyhtiön pesutupaa ja siinä oli joku mummo pyykillä, tunki sitten vaatteita johonkin pömpeliin ja kysyin, että mikä se on. Tuhahti, että etkö sinä ennen ole linkoa nähnyt?! Vastasin, että no enpä tosiaan ole, kun ikäni asunut omakotitalossa ja meillä on ollut ihan vaan tavallinen pyykinpesukone..

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.4.25 17:52:56

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 14.4.25 17:43:19

Enemmän miettisin tosiaan miksi tämä ärsyttää ja vaivaa sinua niin paljon että siitä piti kirjoittaa tänne.

Päivämäärä:   14.4.25 17:59:15

Luepa aloittaja viimeinen kappaleesi. Mieti sitten, miksi olet pälli.

Päivämäärä:   14.4.25 18:01:28

Selvä. T: pyykkääjä-pälli

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   14.4.25 18:01:36

Pyykkäjä, kyllä. Sanoisin "jaa" ja viittaisin edelleen kintaalla mamman kitinöille. Jos on aina sama laulu, niin sama olisi vastauskin.

Tosin voi olla, että jossain vaiheessa, tarpeeksi monen jaan jälkeen, toteaisin hänelle, että eipä ole kone hajonnut tähänkään asti vaikka olenkin sen avannut ekan piippaksen jälkeen, ja sen jälkeen lähtisin taas jaa-linjalle.

Eivät ne kitisijät yleensä kovin kauan jaksa valittaa jos eivät saa vastakaikua. Ikävystynyt "jaa" joka kerta, niin luovuttavat jossain vaiheessa ja alkavat pysyä hiljaa.

Lähettäjä: Ikivanha 
Päivämäärä:   14.4.25 18:09:59

Reps ja kops :DD, kukahan tässä on imaissut "pyykkipulveria pimperoonsa"...
Voi teitä nuoria, kun ootte tommosia tuiskahtajia :DD....
Piti sitten ihan päästä purkamaan tänne.

No, tavataan taas pyykkituvassa - terkuin, Mamma= n. 70-v. erinomaisessa kunnossa oleva naikkonen. Hoitaa mm. taloyhtiön istutuksia ja autoilee.
(Tästä hihityksestä nyt ei näytä loppua tulevan :DD...)

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   14.4.25 18:29:49

Ei olisi herättänyt mitään tunnetta, olisin hymyillyt ja todennut että ok.

Luultavasti mummerolla ollut samanlaisia koneita kuin minullakin, jossa lukko naksahtaa auki vasta äänimerkin jälkeen. Mitäpä tuosta.

Päivämäärä:   14.4.25 19:00:26

"..tuttaisiko muita tämmöiset "kaikkitietävät" mammat, joilla ei kuitenkaan ole mitään lähdettä "tiedolleen" ja se tieto on kaiken lisäksi väärää, kuten tässä oli."

Ei. Antaa mamman märistä, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.4.25 19:33:29

Minusta sinä ap kuulostat melkoiselta white trashilta.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.4.25 20:02:27

Joillakin on vaan se pakkomielle päästä sanomaan. Jos mitään oikeaa asiaa ei ole - niinkuin sitä yleensä ei ole - niin sitten sitä keksitään vaikka tikun nokasta. Äärimmäisen rasittava ihmistyyppi.

Lähettäjä: Ikivanha 
Päivämäärä:   14.4.25 20:12:32

Oisko tilanteessa voinut synnyttää rakentavaa keskustelua erilaisten pyykkikoneiden toimintaperiaatteista?
Ai niin ei, kun pyykkääjä on 32-vee elämäänsä turhautunut kaikkitietävä ja toinen osapuoli vaan mäkättää. Besserwisser toki varmasti mäkättäjäkin.

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   14.4.25 20:50:52

Pyykkääjä taitaa olla ihan oman elämänsä mielensäpahoittaja. Stemppiä ja jaxuhali.

Päivämäärä:   14.4.25 21:09:06

Pällit
Mammat
Naikkoset
Pyykkipulveria pimperoon

Aloittaja tämä nainen ilmeisestikin oli vilpittömässä luulossa ettei konetta saa avata ennen merkkiäänen loppua. Siinä ei ole mitään väärää.

Sen sijaan sinun kielenkäyttösi on alatyylistä ja huonoa. Se heijastuu sinusta kyllä tosielämässäkin.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   14.4.25 21:52:01

Varmaan tässä on jokin sukupolvien välinen kuilu. Itse kuulun tuohon mummojen ikäluokkaan, ja varmasti odotan kaikki piippaukset ennenkuin menen sorkkimaan mitään konetta. Ennen aikaan kaikki talouskoneet oli nimittäin sellaisia että niitä ei todellakaan menty availemaan ennen aikojaan :D olihan se jollekin käynyt niin että oli laitettu linko pyörimään ja käsi lähti olkapäästä irti kun tarttui siihen linkoon :D Mutta tosiaan huomaan eron jo siinä miten käsittelen kännykkää verrattuna nuorempiin sukulaisiin. Mulla se on melkein kuplamuoviin kääritty ja hellästi pidetty, kun taas nuorilla se tipahtelee, putoilee, roikkuu puoliksi pöydän reunalta, iskeytyy kallioon ja lentää kaaressa järveen. Ja taas mennään :D

Päivämäärä:   14.4.25 22:07:16

Huoh teidän kanssanne;)

Päivämäärä:   14.4.25 22:11:35

"Pällit
Mammat
Naikkoset
Pyykkipulveria pimperoon

Aloittaja tämä nainen ilmeisestikin oli vilpittömässä luulossa ettei konetta saa avata ennen merkkiäänen loppua. Siinä ei ole mitään väärää.

Sen sijaan sinun kielenkäyttösi on alatyylistä ja huonoa. Se heijastuu sinusta kyllä tosielämässäkin." Niinpä. Ja tokihan nämä toiset naiset naiset puhuvat mäkättävällä äänelläkin, mutta se ei toki haittaa, että ALOITTAJA HUUTOKIRKUU!!!!!!!!!!

Päivämäärä:   14.4.25 22:43:21

Putsasin kuivausrummun nukkasiivilää rikkaharjalla niin joku täti ärähti, että mitä minä sillä paskaisella harjalla pyyhin. Jäi kysymättä, että paskooko hän useinkin harjalle. Enkä kyllä tänäkään päivänä tiedä millä hän itse sen putsaa, kun kaikki muut sitä harjaa käyttivät. :D

Lähettäjä: Kieliside 
Päivämäärä:   14.4.25 23:27:23

Mie olin taloyhtiön pyykkituvassa lopettelemassa pyykkivuoroani. Muutamaa minuuttia ennen vuoron loppua pyykkitupaan tuli tosi hyväkuntoinen seittenkymppinen nainen. Hän pystyi kävelemään portaat alas, vaikka hällä oli pyykkisoikko käsissä. Ei edes ollut hengästynyt!

No mikäs siinä, olen minäkin joskus tullut hieman etuajassa eikä hän minua pois hätistellyt. Mutta anna olla, kun pyykkikone piippasi ja avasin jo eka piipin jälkeen. Mamma hurjistui ja sanoi, että pitää odottaa kaikki piipit loppuun. Tilanne oli uhkaava ja mulla siinä jotenkin kaatui pyykkipulveria pimperoon.

Oli ihan helvetilliset tuskat, kun pyykkipulveri kiehui limakalvoilla. Mää huusin naama punaisena sille naiselle, että nyt meni pyykkipulveria pimperoon. Hää sanoi vain, ettei noin pienissä sovi suuttua, jos asiasta sanoo. Minä huusin kahta isommin, että asiassapa hyvinnii on pyykkipulveria. Mamma uhitteli edelleen, että pitää laskea viiteen, että piipit ohi, ja sitten vasta voi avata luukun. Mää sille, että mulla on v..tun luukut täynnä pyykkipulveria ja toistin sanan viisi kertaa sanoen viidennen pyykkipulverin jälkeen "riittääkö". Muija luikki yläkertaan, ei jäänyt auttamaan, jätti ihmisen apua vailla ja ihan vain siksi, koska avasin luukun hänen mielestään liian aikaisin!

Päivämäärä:   15.4.25 05:47:02

Tuollaiset taloyhtiöiden kyttääjämummot/papat on todella inhottavia ja saavat kiusata ihmisiä ilmeisesti sillä perusteella, että niitä pitää vanhempina ihmisinä kunnioittaa ja ymmärtää ja kohauttaa harteita..
Miksi?
Kiusaaja on kiusaaja ja saa sitä kajauttaa takaisin.

Päivämäärä:   15.4.25 06:04:07

Ihmettelen, miksi kukaan haluaa asua kerrostalossa saati käyttää yhteisiä pyykkikoneita. Juurikin näiden sekopäisten naapurien takia.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.4.25 09:35:43

No hommaa sen oman pyykkikoneen niin ei tarvii tuotakaan asiaa itkeä täällä.

Päivämäärä:   15.4.25 10:14:07

En kyllä jaksaisi käyttää noin paljon energiaa yhteen kommenttiin ja sen vatvomiseen. Enkä kyllä kellekään tuommoisia kommentteja myöskään heittäisi pyykkituvassa - ihan jo senkään takia, että en onneksi asu kerrostalossa. Mutta jos tämä nyt oli viikon pilaava kohtaaminen, niin ole aloittaja onnellinen. Sinulla on helppo ja huoleton elämä! :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.