Lähettäjä: P
Päivämäärä: 14.4.25 17:14:58
Minulla on tavallaan anonyymi some hevosillani. En ole julkaissut ainoatakaan kasvokuvaa itsestäni, en mainitse missään omaa paikkakuntaani, hevosteni oikeita nimiä tai edes omaa nimeäni (lempinimeni tulee tililtä esille tosin). Kun ollaan käyty kilpailuissa, en ole maininnut järjestävää seuraa tai kisapaikkakuntaa. En tägäile julkaisuihini kavereita enkä mainitse esim. valmentajien nimiä. Jos joku muu on tägännyt minut, yleensä poistan tägäyksen, mutta riippuu vähän tilanteesta. Esim. joku kiertävä haaste on ihan ok.
Kaikki minun ja hevosten tiedot on tietysti pienellä vaivalla kaivettavissa netistä, mutta suoraan tililtä ei selviä mitään. En ole siis täysin anonyymi mutta vähän kuitenkin. Kukaan ei ole vielä yli viiden sometusvuoteni aikana tullut kommentteihin huutelemaan minun tai hevosteni nimiä mutta tietysti seuraajiakin on vain noin tuhat.
Eli jos anonymiteetti on oikeasti tärkeää niin älä laita mitään someen. Jos vain haluat pitää matalaa profiilia niin kasvoton some onnistuu kyllä. Muista vain, että mitä laitat nettiin pysyy aina siellä.
|