Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  8viikkoa. onko joku ollut tällä?

Lähettäjä: Minnis 
Päivämäärä:   14.4.25 15:42:52

Onko tällä ketään, joka olisi kokeillut 8viikkoa starttia?

Toimiko?

Re: 8viikkoa. onko joku ollut tällä?

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   14.4.25 15:49:01

Mitä starttia

Päivämäärä:   14.4.25 17:10:26

Siis se laihdutusohjelma

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   14.4.25 17:15:00

Laihduin 5 kiloa. Mutta en jatkanut enää, kun en tykännyt syödä monta kertaa peräkkäin samaa ruokaa. Annoskoot aika pieniä, mutta niinhän se menee laihduttaessa. Ei ne mitään kovin hyviä ruokia ollut mitä piti syödä. En menis uudestaan.

Päivämäärä:   14.4.25 17:16:47

Riippuu laihdutusohjelmasta.
Itse olen superdieetillä nyt. Ruokavalio on monipuolinen ja runsas. :D

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   14.4.25 17:18:56

Sillon ku mä otin ton niin ei ollut mitään eri vaihtoehtoja. Se oli silloin, kun toi tuli vasta markkinoille.

Lähettäjä: voileipä 
Päivämäärä:   14.4.25 17:33:23

Nyt on jokin uusi parannettu versio, josta en tiedä. Tulee tuloksia jos noudattaa ohjeita, mutta tylsäksi kävi. Kuuden viikon jälkeen ruokavalio laajeni hieman. Allpro soija naturell no sugar jogurttivalmiste tuli tutuksi ja onko mulla vieläkin jotain maissijauhoa, josta pystyi tekemään mikrosämpylän vehnäjauhon asemasta. Ja chia siemeniä.
Siinä oli rajoitttu hiilihydraatin saantia, että omat rasvanpolttojutut käynnistyy. Jotkut facessa toimivat avustajat oli tiukempia kuin itse Teemu (se parrakas mis, joka esiintyy videoilla).
Materiaalia oli paljon ja siihen käyttöoikeus säilyi. (Esim. Patrick Borgilla menee vuoden jälkeen käyttöoikeus.)
Voi ne rahat huonomminkin sijoittaa, eli jos intoa riittää, nin siitä vaan. Saa rahat takaisinkin jos ei ole tyytyväinen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.4.25 17:37:56

Mikä tuossa on ideana? Syödään kohtuullisia annoksia kotiruokaa, ja maksetaan tavallisen ruokavalion kaaviosta ja muutamasta reseptistä satoja euroja..

Päivämäärä:   14.4.25 18:23:16

nomadi, Mä käytin epassirahaa tähän 12 viikkoon 49€.
En tiedä, saako henkilökohtaista tukea ja kuntosaliohjelmia jostain halvemmalla, kenties.

Päivämäärä:   15.4.25 08:06:58

Okei, kiitos.

Onko se siis sellanen ns. Loppuelämän ruokavalio, että sitä voi jatkaa vaikka hamaan tappiin, vai pitääkö sitten itse soveltaa jatko?

Päivämäärä:   15.4.25 08:15:10

49 e menee tietysti helposti muuhunkin, mutta onko tuossa dieetissä mitään erityistä ideaa, paitsi kohtuullisuus ja kotiruoka (kaikki kotona laitettu ruoka on muuten kotiruokaa)?

Lähettäjä: Dmsm 
Päivämäärä:   15.4.25 09:52:57

Siis mitä ihmettä? Maissijauhosämpylöitä ja soijajugurttia?

Jos ihmiset paisuu siksi että syövät ties mitä elintarvikkeeksi kelpaamatonta niin ei kai kukaan maksa siitä että hänen käsketään syödä moisia "ruokia"?

Paras keino pudottaa painoa on poistaa ruokavaliostaan kaikki turha moska ja syödä mahdollisimman puhtaita raaka-aineita ja jättää pois sokeri. Myös makeutusaineet ja alkoholi.

Paino putoaa itsestään ja tämä on ruokavalio jota voi ongelmitta noudattaa loppuelämänsä ajan.

Lähettäjä: voileipä 
Päivämäärä:   15.4.25 10:14:37

Se on vähähiilihydraattinen ruokavalio (ei alussa edes hedelmiä, kun liikaa sokeria). Sitä voi käyttää loppuelämän, lisää vaan energiansaantia.

Ja pystyi koostaa itse ruokansa periaatteiden mukaan (valitse jotain proteiinivalikosta, rasvavalikosta jne.) tai noudattaa valmista 28 päivän ohjelmaa kauppalistoineen. Ruokareseptit oli. Ja videoitakin. Joka viikolle oli jokin teemavideo. Lisäksi facryhmässä avaustajat ja kanssalaihduttajat.
Materiaalia oli vähän liikaakin kun alussa meni pää pyörälle siitä omaksuttavasta tiedosta, mutta ruoka oli siis rahkaa, kanaa, vihanneksia, marjoja, pähkinöitä, sosekeittoja. Jokin ruoka, mistä tykkäsin, oli heidän reseptillään tehty jauheliha-kaalilaatikko ja se oli mun makuun parempaa kuin perinteinen.

Päivämäärä:   15.4.25 10:14:52

Siis ite kyllä tiedän mitä ruokia kannattaa ja ei kannata syödä, mut lähinnä se, ett paljonko mitään kuuluu syödä, jotta ei liho.

En itse siis mm. Syö höttöhiilareita enkä prosessoituja ruokia, enkä rasvattomia tuotteita.
Haluaisin oppina siis syömään täysirasvaisena oikeat määrät. Mietin, että olisiko tuo 8viikkoa siiheb oikea valmennus, jotta pääsisin hiukan hyvälle asiasta.

Päivämäärä:   15.4.25 10:19:12

Mielenkiinnosta: miten tuo eroaa esim. Painonvartijoiden ruokavaliosta? On vähähiilarisempi?

Aikanaan laihduttajat suosivat juuri hedelmiä.

Lähettäjä: maa 
Päivämäärä:   15.4.25 10:24:37

Reilu 8 kg putosi, kun vuosi sitten olin startilla, eikä ole tullut takaisin. Tykkäsin itse siitä, että pystyi noudattamaan valmista ateriaohjetta. Helpottaa paljon kiireistä arkea kun ei tarvitse miettiä, mitä sitä laittaisi. Ostaa vain raaka-aineet listan mukaan ja kokkaa ohjeiden mukaan. Olo oli dietin aikan muutoinkin hyvä ja energinen. En ole jatkanut dieetin noudattamista tuon 8 viikon jälkeen, mutta otin sieltä mukaani monia hyviä reseptjä sekä paranneltuja ruokailutottumuksia.

Vertailun vuoksi minun kohdallani Fitfarmin superdietti oli ihan katastrofi. Olin sillä muutama vuosi ennen tuota 8 viikkoa. Painojumitti ja vointi oli todella huono. Jouduin lopulta lopettamaan sen kesken kun elimistö meni ihan sekaisin ja närästys muuttui ylävatsan tulehdukseksi, johon sain ihan lääkärin määräämät lääkkeetkin. Ennen tuota superdiettiä ei koskaan närästänyt ja reilu vuosi siinä meni, että elimistö palautui kuntoon superdieetin jälkeen ja närästyskin päättyi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.25 12:06:33

Aloitin tuon 8 viikkoa juuri, toinen viikkoa menossa. Joka viikko tulee viikon ostoslista ja reseptit tai vaihtoehtoisesti voi suunnitella omat ruuat ohjeiden mukaan. Tykkään noista valmiista resepteistä (tosin 4 päivää samaa ruokaa on melko puuduttavaa). Materiaalia nyt tässä uudistuneessa todella vähän, ja halvimmassa paketissa ainoastaan sähköpostituki. Tuloksista en osaa vielä sanoa, tällä hetkellä energiatasot todella alhaiset (mutta ohjelmaa ei suositeltu paljon liikkuville, joten voi olla että oma aktiivisuus liian suurta). Toivoisin kyllä jotain tukea ja selitystä ruokavaliolle, mutta mitään tietoa ei ole saatavilla.

Lähettäjä: maa 
Päivämäärä:   15.4.25 12:10:06

Kuulostaa oudolta tuo uudistus. Kun itse olin tällä, niin joka viikko avautui materiaalia ja videoita katsottavaksi. Kaikki oli tosi hyvin perusteltukin. Tukea en itse tarvinut, mutta sitäkin olisi ollut saatavilla. Jonkin verran lueskelin muiden postauksia fb-ryhmästä ja sain sitä kautta myös vastauksia myös minua askarruttaneisiin kysymyksiin.

Lähettäjä: Sattuujatapahtuu 
Päivämäärä:   15.4.25 12:24:35

Mä olin jokunen vuosi sitten todetakseni, että vaihdevuosi-ikäisellä akalla tämä ei toimi. Laihduin ensin 1,5 kg, mutta lihoin sen takaisin ohjelman kestäessä. Hukkaan meni tämäkin.

Päivämäärä:   15.4.25 17:00:41

Meillä ei tule ostoslistoja, reseptejä tulee kyllä lisää. Kaava on sama, mutta ruokien järjestystäkin voi oman rytmin mukaan vaihtaa, kunhan huolehtii päivätasolla proteiineista ja rasvoista ym. En ole syönyt kai päivääkään samaa, toinen viikko alkoi juuri ja paino on pudonnut 4 kg, toki se on pääasiassa nesteitä tässä vaiheessa ja voi hyvinkin tulla takapakkia.

Superdieetissä tosiaan tuki on saatavilla - kysymyksiä saa esittää, niihin saa vastauksen ja ohjelmia muokataan jokaisen tarpeisiin (esim. itselläni polvivamma rajoittaa liikeratoja jonkin verran).

Ja itselleni enemmänkin se valmentajan olemassaolo on todella ratkaisevassa asemassa, samoin muiden osallistujien tuoma ryhmätuki ja tsemppi. :) En usko, että olisin tuon n. 50 € voinut käyttää paremmin, se tekee kuitenkin alle 4€/viikko ja kaikki jää itselle käyttöön myös dieetin loputtua.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   16.4.25 15:31:01

En suosittele. Oli kauhean rajattua mitä saa syödä ja just tota pahaa maustamatonta soijavalmistetta ois vaan pitäny vetää. Ruoka-annokset pieniä ja rasvaisia. Silloin onneksi siitä sai rahat takaisin jos ei ollut tyytyväinen ja keskeytti, tosin oli vaikeaa löytää yhteystietoja mihin ilmoittaa keskeyttämisestä.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   16.4.25 16:17:05

Itse laihduin tällä dieetillä pari vuotta sitten 6 kiloa kahdeksassa viikossa, enkä ollut varsinaisesti ylipainoinen vaan siinä normipainon ylärajoilla. Ihan hyviä ne ruuat oli ja vapaasti pystyi soveltamaan ohjeiden puitteissa, ei pidä lainkaan paikkaansa että pelkkää soijajogurttia, ei sitä välttämättä tarvitse syödä yhtään. Hyvin pystyisi jatkamaan saman tyyppisellä ruokavaliolla periaatteessa lopun ikänsä. Mulle vaan pitäisi jonkun laittaa ne ruuat, itse en vaan jaksa sitä ainaista kokkaamista ja vihannesten pilkkomista. Ja olen liian perso karkeille, joten homma taas levinnyt käsiin ja kilot tulleet takaisin. Muutamia juttuja kuten aamupalalla esim raejuustoa, marjoja ja pähkinöitä on jäänyt tavaksi.

Siitä varoituksen sana, että tuo on käytännössä etenkin alkuun vhh-dieetti, vaikkei sitä sellaisena mainosteta. Jos on rytmihäiriötaipumusta niin ei välttämättä tee hyvää, itsellä alkoi dieetin aikana häiriö tulla läpi lääkkeestä huolimatta ja joku muukin valitti lisälyönneistä iltaisin. Toiseksi, ei pysty maksamaan enää epassin liikuntaedulla, vaikka liikuntaetua mainostavat. Sinänsä ymmärrettävää, kun eihän siinä liikuntaa ole.

Päivämäärä:   17.4.25 16:16:07

"Toiseksi, ei pysty maksamaan enää epassin liikuntaedulla, vaikka liikuntaetua mainostavat. Sinänsä ymmärrettävää, kun eihän siinä liikuntaa ole."

No ainakin mä maksoin toissaviikolla FF kurssin nimenomaan epassin liikuntaedulla, ei se kulttuuristakaan mene :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.25 00:17:19

Mikä pikalotto toi on? Laihduin aikoinani Zone-ruokavaliolla, jossa mikään ei ole kiellettyä. Ja näin 25v päästä noudatan edelleen samaa ruokavaliota. Pituus 165cm ja ollut painokiloissa 56-59kg nämä viimeiset vuosikymmenet, ikää 45v.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   22.4.25 07:13:46

^ Kuten sanoin, kyllä tälläkin "8 viikkoa" ruokavaliolla voisi jatkaa lopun ikänsä, minulta vain ei onnistu. Niillä on myös 52 viikkoa -systeemi, missä niitä reseptejä pukkaa koko vuodeksi ja niitä sitten tosiaan riittää vaikka lopuksi ikää.

Tintti, mikä on FF-kurssi, Fitfarm vai? Jos sen pystyy maksamaan epassin liikuntaedulla, niin eihän se liity mitenkään siihen, että 8viikkoa ei pysty. Ihan itse yritin, ei mennyt maksu läpi, kysyin asiakaspalvelusta ja sanoivat, että ei tosiaan pysty enää epassilla maksamaan.
Kyseessä on siis kokonaan eri firma kuin Fitfarm. Silloin kun itse aikanaan olin Fitfarmin kurssilla, siihen kyllä kuuluikin treenit, ja joo pystyi maksamaan liikuntaedulla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.