Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten koet, jos kumppani sanoo sinun "riittävän"

Lähettäjä: hänelle? 
Päivämäärä:   14.4.25 13:57:35

Minusta se on loukkaavaa, koska sehän tarkoittaa että hän haluaisi jotakin muuta, enemmän tai parempaa, mutta tyytyy sinuun. Minulle ei tulisi mieleenkään sanoa kumppanille, että hän "riittää" minulle. Haluaisitko erota jos kumppanisi olisi sanonut sinun riittävän hänelle?

Re: Miten koet, jos kumppani sanoo sinun "riittävän"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 13:59:04

No kyllä eroaisin heti.

Päivämäärä:   14.4.25 13:59:53

No en todellakaan haluaisi erota. "Riittävä" on ainakin näin kypsässä iässä paljon parempi ilmaus kuin "täydellinen".

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 14:06:27

Aika paljon riippuu kontekstista, mitä sillä tarkoitetaan ja siitä suhteesta ylipäätään.

En ottaisi pahalla jos oma puoliso sanoisi noin koska ei todellakaan tarkoittaisi riittämisellä mitään tyytymistä.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   14.4.25 14:16:15

Minä pitkään liikuntaa harrastaneena hoikkana naisena jouduin jättämään mieluisan liikuntaharrastuksen nilkan hajoamisen vuoksi ja mainitsin hyvää kroppaa tärkeänä pitävälle miehelle tästä, että ei tässä nyt enää varmaan pysy yhtä timminä kun tuo eniten harrastamani laji jää, niin mies sanoi että ei se haittaa jos rupsahdat, kyllä sinä mulle riität.

On exä, joten päättele siitä.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   14.4.25 14:25:18

o: Mitä pahaa miehen sanomisessa oli? En ymmärrä?

Päivämäärä:   14.4.25 14:32:30

Jos nainen vain riittää miehelle niin siinähän hän odottelee, kunnes miehen kohdalle tulee sellainen, joka ei vain pelkästään riitä. Haluatko sinä täh olla se, joka pelkästään riittää? Vähän niinkuin että autoksi riittää 10v vanha tojota, mutta sehän vaihtuu heti jos tulee mahdollisuus saada uusi mersu.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   14.4.25 14:34:09

Taitaa olla sulla itsetunto ongelmia;)

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   14.4.25 14:34:23

No kyllä minä yleisesti ottaen näkisin tuon positiivisena kommenttina, että olet hyvä sellaisena kuin olet, että ei tarvitse olla tai pyrkiä täydellisyyteen kelvataksesi. Suhde tai rakkaus ei riipu siitä laihdutko vai lihotko, rupsahdatko tms. Ja että mies ei nimenomaan haikaile jonkun toisen, "paremman" tai "kauniimman" perään, vaan sinä olet hänelle kaunis.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.4.25 14:36:41

"o: Mitä pahaa miehen sanomisessa oli? En ymmärrä?"

Moni haluaa tuntea olevansa oman kumppanin ykkösvalinta eikä mitään sellaista mikä vain "riittää". Ei mukaan kumppani enää sanoa mua täydelliseksi itselleen, kun ne vaaleanpunaiset lasit on jo vähän poissa, mutta edelleen sanoo ettei haluaisi olla kenenkään muun kanssa ja puhuu musta elämänsä naisena. On ihanaa tuntea toisen rakkauden syventyminen isoimman intohimon laskeuduttua eikä kokea vain olevansa jokseenkin riittävä. Joiltakin toi voi olla toki vain tökköä tunteiden sanoitusta, joilla he oikeasti tarkoittavat sanoa positiivisesti, että toisessa ei ole ns. mitään vikaa miksei voisi olla hyvä elämänkumppani.

Päivämäärä:   14.4.25 14:41:02

täh: voi olla, mutta ei niin kuitenkaan niin huono itsetunto että olisin parisuhteessa, jossa olen toiselle vain riittävä. En itsekään ajattele kumppanistani, että hän on riittävä; hän on just sellainen kuin minkä haluan eikä vain riitä paremman puutteessa-tyyliin.

Päivämäärä:   14.4.25 14:44:19

Mulle tuo on lähtökohtaisesti positiivinen kommentti, mutta toki riippuu siitä, missä yhteydessä ja tyylillä asia esitetään. Mun mielestä on hyvä juttu, jos riitän kumppanilleni tällaisena epätäydellisenä kuin olen.

Lähettäjä: neku 
Päivämäärä:   14.4.25 14:47:36

Minusta tuntuu, että ihmiset nyt vain tulkitsevat ja ymmärtävät tuon sanan jotenkin eri tavoin.

Itse pidän ihan positiivisena kommenttina, että riitän puolisolleni. AJattelen, että se tarkoittaa, ettei minun tarvitse olla jotain enemmän tai parempaa: että olen hyvä ja tarpeeksi tällaisena kuin olen.

Myös oma puolisoni riittää minulle, hyvine ja huonoine puolineen. En ajattele rakkautta ja kumppanuutta jonain pelinä, jossa yritetään koko ajan saada enemmän ja parempaa. Rakastan kumppaniani ihmisenä, en vertaile häntä jatkuvasti toisiin tai mieti, olisiko jossain jotain parempaa tarjolla. Hän on minulle se kaikkein rakkain ihan omana itsenään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.4.25 14:47:57

"Vähän niinkuin että autoksi riittää 10v vanha tojota, mutta sehän vaihtuu heti jos tulee mahdollisuus saada uusi mersu."

Ei välttämättä, eivät kaikki arvosta mahdollisimman hienoa, uutta ja kallista autoa, voivat kokea sen pröystäilyksi ja tuhlaukseksi ja antaa ihmisestä muille ihan erilaisen vaikutelman Ja että se vanha toyota sopii omaan elämäntyyliin juuri passelisti, kunhan toimii ja vie perille. Oma mielenkiinto ja rahat suunnataan johonkin muuhun.

Eivät kaikki halua mitään peilostä itseään ihailevaa seurapiirirouvaakaan hepeneissä, rakennekynsissä ja paksussa pakkelissa vaan nainen tuulipuvussa kuusen neulasia hiuksissaan voi olla paljon mieluisampi kaveri omiin harrastuksiin ja elämäntyyliin.

Päivämäärä:   14.4.25 14:49:18

Riippuu miten se sanotaan: "minulle riittää ihan tavallinen kiva nainen" vs. "No, pakkohan sun on riittää kun on yhteinen talo"

Lähettäjä: On outoa 
Päivämäärä:   14.4.25 14:49:51

Mitä tuollaiseen kommenttiin pitää sanoa takaisin..? Kiitos, vai..?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   14.4.25 14:53:06

"Mulle tuo on lähtökohtaisesti positiivinen kommentti, mutta toki riippuu siitä, missä yhteydessä ja tyylillä asia esitetään. Mun mielestä on hyvä juttu, jos riitän kumppanilleni tällaisena epätäydellisenä kuin olen."

Niinpä, siinä sanojen ohessa saattaa hyvinkin tulla suukko ja rakastava katse, joka kyllä kertoo, mitä sanoja tarkoittaa. Hölmöä silloin on takertua pelkkiin sanoihin ja tulkita ne vieläpä väärin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.4.25 15:08:22

Kyllä se puoliso on alun perinkin pyrkinyt saamaan kumppanin, johon omat rahkeet riittävät, joten pitkä hyvä suhde on painavampi kuin tuollaisen sanan merkityksen ruotiminen.

Riität minulle, vaikka lihoisit, rupsahtaisit tai menettäisit omaisuutesi: olisit riittävän hyvä, vaikka olisit huonompi painos itsestäsi. Ei siihen tarvitse lisätä, että sitten et riittäisi, jos kuitenkin sattuisin saamaan nuoren richardgeren/pamelaandersonin (mitä ei tapahdu).

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   14.4.25 15:11:47

En todellakaan ota loukkauksena. Jos minä riitän, niin hän ei muuta (tai muita) tarvitse. Eikö se sitten riitä meille naisille?

Päivämäärä:   14.4.25 15:13:58

Sinä riität, on asiayhteydestä riippuen ok.

Mutta tämä olisi paha: "sanoo ettei haluaisi olla kenenkään muun kanssa". Eli mies on nähnyt tarpeelliseksi miettiä voisiko vaikka Sannan, Jennan tai Minnan kanssa olla parempi suhde. Tai pettänyt, mutta todennut, että jää vielä nykyiseen suhteeseen. Tuollainen lausahdus saisi minut lähtökuoppiin.

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   14.4.25 15:15:46

Vastaisin, että niin sinäkin riität minulle, vaikka et olekaan varakas ja menestynyt (tai lihaksikas, pitkä, komea tmv mitä mies ei olisi). Ihan vaan veetuilua tuollaiset "sä riität mulle"-puheet on. Jotain narsistien loukkaavaksi tarkoitettuja ovelia mukakehuja, samanlaisia kuin "toi mekko sopii sulle, näytät hoikalta" tai "hieno homma se sun uusi työ, ei uskoisi sun koulutuksella".

Päivämäärä:   14.4.25 15:51:41

Eikö se mitä tarkoitetaan ole oleellisempaa kuin se mitä sanaa käyttää? Jos tulkitsee kuten aloittaja ja on valmis eroon samoin tein, niin ihan varmasti siinä suhteessa on muutakin pielessä ja ero on varmaan ihan validi ratkaisu.

En itse ainakaan ole niin täydellinen kommunikoija etteikö koskaan tulisi muotoiltua jonkun mielestä pieleen ja tuskinpa on kukaan muukaan.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   14.4.25 15:58:01

"Mutta tämä olisi paha: "sanoo ettei haluaisi olla kenenkään muun kanssa". Eli mies on nähnyt tarpeelliseksi miettiä voisiko vaikka Sannan, Jennan tai Minnan kanssa olla parempi suhde."

Voi herrajestas, parempi tosiaan, ettei sano yhtään mitään, niin ei tule väärinymmärretyksi. Kaikki sanomisethan voi päässään vääntää ihan miten vain jos haluaa. Jos mies kertoo, että olet kaunis tai kaikkein kaunein niin voit katsoa peilistä, että enhän ole, mies valehtelee. Lisäksi silloin mies on selvästikin miettinyt Sannan, Jennan ja Minnan ihanuutta ja kauneutta ja tehnyt vertailua ja arviointia, että ovatko nämä jostain kohtaa kauniimpia kuin sinä ja kuka vie missäkin kohtaa voiton. Että Sannalla kyllä on kauniimpi perse, mutta sulla on kauniimmat tissit ja blondimmat hiukset, et joo otan tämän.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.4.25 16:06:07

Riippuu missä ja miten sanoo.
Sä riität mulle voi tarkoittaa just negatiivista mutta myös silleen positiivista että sä riität mulle, yksi nainen riittää, ei ole tarpeen katsella/ etsiä muita.

Lähettäjä: Mohla Jukka 
Päivämäärä:   14.4.25 16:08:57

Parempi sanoa suoraan, ettet riitä minulle kuin kaunistella asiaa.

Päivämäärä:   14.4.25 16:19:15

Luojan kiitos en ole hetero mies.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   14.4.25 16:23:39

Luulen että suhteessa pitäisi olla perusoletus että riittää, kelpaa ja on pidetty. Se, että asiaa alkaa tuolla tavoin ruotimaan on jotenkin mautonta riippumatta käyttääkö ylisanoja vai ilmaiseeko itseään maltillisesti. Jos on kyse vaan siitä että toinen arvostelee tai arvioi toista, on se lopputulos ihan samantekevä. Haluan että minulle puhutaan ystävällisesti ja arvostavasti, mutta en halua vertailevia kommentteja tai puhetta joka indikoi että minun kelvollisuuttani pisteytetään. Haluan olla kumppani joka on jo valittu, eikä edes monien joukosta vaan ihan vaan omana itsenään, en kuin jossain 'unelmien poikamies'-kisassa edes voittajana.

Lähettäjä: leona 
Päivämäärä:   14.4.25 16:34:43

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 14.4.25 14:06:27

Aika paljon riippuu kontekstista, mitä sillä tarkoitetaan ja siitä suhteesta ylipäätään.

Tämä p

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.4.25 16:37:01

Minä ymmärtäisin sen varsin hyvin kehuksi. Sanon itsekin itselleni usein että minä riitän, ja olettaisin kumppanin tarkoittavan sitä samalla tavalla.

Jos se olisi ainoa hyvä asia mitä hän minusta sanoo niin sitten ymmärtäisin ongelman, mutta vähän tuntuu kummalliselta tämä htnetin konsensus.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   14.4.25 18:07:59

Minulla on paljon riittämättömyydentunteita parisuhteessa ja sen takia minulle on ensiarvoisen tärkeää, että puolisoni muistuttaa minua siitä, että riitän tällaisena.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.4.25 19:02:40

Aavistuksen negatiivinen kaiku.

Mullekin riittää yksi koira, mutta oikeasti jos olisi varaa, ottaisin kaksi.

Nykyinen 20-vuotias autoni riittää mulle kyllä, mutta oikeesti jos olisi rahaa vaihtaisin sen uudempaan.

Olen siis ihan tyytyväinen nykytilanteeseen yhden koiran omistajana ja vanha autoni on ihan hyvä, MUTTA jos elämäntilanne sallisi, asiat olisi kyllä toisin.

Sitä tuo minulle merkitsee.

Mutta tämän voi käsittää toisinkin. Joku tarjoaa lisää kahvia, mutta sanon, että ei kiitos, kyllä tämä (yksi kuppi) riittää (koska en halua enää juoda toista).

Riippuu siis sanojasta. Minulle asialla on enemmän negatiivinen kuin positiivinen kaiku.

Päivämäärä:   14.4.25 19:24:00

Riippuu sanojasta sekä millaiselle ihmiselle sanotaan. Ihminen joka tuntee voimakasta riittämättömyyttä, voi kokea "riittämisen" sanomisen lohduttavana. Kun taas ihminen joka ei sellaista tunne, voi kokea sen jopa vähättelevänä.

Eli sanoja pitää tuntea kohteensa, jottei tule väärinkäsityksiä.

Päivämäärä:   14.4.25 21:05:09

Sanoisin aloittajalle että hän on pilkunussija. Positiiviseksi kuitenkin tuo sanominen tarkoitettu.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   14.4.25 21:18:56

Nyt kyllä haluaisin tietää mitä miehen pitäisi sanoa jos tuo että kumppani riittää hyvin, on loukkaavaa :D
Hötöleidit ei kestäis hetkeäkään mun puolison kanssa, hän ei kohteliaisuuksia jakele. Muttei moitikaan :) oikea epäromanttisuuden lähettiläs. Onneksi on saanut samanmoisen naisen...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.4.25 21:41:48

Minusta riittävä on kohteliaisuus, en minäkään ymmärrä mitä pahaa siinä on. Monesti koemme riittämättömyyttä suhteessa, ja silloinhan nimenomaan riittävän pitäisi olla sitä, mitä toinen haluaa kuulla.

Päivämäärä:   14.4.25 21:44:53

Eksä sanoi noin usein, on ex myös muista syistä. Heti nousisi karvat pystyyn jos saman kuulisin nykyisen suusta.

Päivämäärä:   14.4.25 21:47:29

No kyllä mä ainaki pidän tuollaista positiivisena kommenttina.

Jos kunppanini kaipais kovastinjotain muuta, kuin mitä mulla on annettavaa, ts jos en riittäisi hänelle sellaisena kun olen, niin eihän siinä suhteessa olis mitään järkeä enää. Ei mua kiinnosta olla "riittämätön" kellekään, joka kattelee vierestä sitte, löytyiskö joku toinen joka olis riittävän hyvä hähelle....

Tai jos oma puolisoni ei olis riittävän hyvä mulle, niin hittojako mä sellasta riittämätöntä pidemmän päälle kattelisin. Kyllä mä haluan, että oma kumppanini olis mulle riittävän hyvä.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   14.4.25 21:47:57

Sinä riität, sinä riität
olet kaunis juuri noin
Sinä riität, sinä riität
olet täydellinen noin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.