Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moneltako ensimmäiset virpojat kävivät?

Lähettäjä: Yökyöpeli 
Päivämäärä:   14.4.25 13:57:28

Otsikossa kysymys. Mihin aikaan ovikello soi aamulla ensimmäisen kerran ja oliko asunnossa siihen aikaan jo elonmerkkejä (verhot auki, valot päällä tms)?

Ensimmäisen kerran ovikello soi klo 9, heräsin siihen. Oven takana kuului kikatusta ja lasten ääniä, joten oletan, että olivat virpojia. Sälekaihtimet olivat kiinni eikä missään ollut valoja.

Klo 9-10 ovikello soi viidesti vaikka sälekaihtimet ovat olleet kiinni eikä asunnossa ole ollut valoja. Klo 10 olen avannut sälekaihtimet ja klo 10 jälkeen käyneille virpojille avasin oven.

Mielestäni klo 9 sunnuntaiaamuna on liian aikaista soittaa vieraan ovikelloa.

Re: Moneltako ensimmäiset virpojat kävivät?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.4.25 14:29:47

Vasta lauantaina virpojat liikkuu täällä päin, mutta viime vuonna ekan kerran ovella käytiin vähän ennen klo 8. Olin nukkumassa ja kaihtimet kii, heräsin siihen ja kyllä ärsytti. Siitä meni ehkä puoli tuntia, kun seuraavat oli ovella.
Aivan liian aikaisin siis. Joskus puolen päivän jälkeen on parempi, saa rauhassa herätä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 14:30:47

Puolen päivän aikoihin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.4.25 14:31:28

Kummallisia vanhempia jos eivät ohjeista lapsille monelta on sopivaa lähteä kierrokselle. Ei ne lapset itse asiaa ymmärrä.
Omalleni sanoin että kymmenen jälkeen voi mennä.

Lähettäjä: Maippi 
Päivämäärä:   14.4.25 14:55:50

Laita lappu oveen ensi vuonna; virpominen sallittu vasta klo 11 alkaen.
Ei nykyään mitään itse ajatella.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   14.4.25 17:50:38

Virpomiselle pitäisi olla laissa määritelty aikaraja kuten uudenvuoden rakettien ampumisellekin. Esim. 10.00 - 15.00.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.4.25 17:53:16

Yhdeksän aikaan ja siihenkin oli ollut kova odotus. Naapuruston lapset ovat koirieni faneja ja tulivat virpomaan koiria :D Tietävät minut varmaan aamuvirkuksi kun teen aamulenkin 5-7 aikaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.4.25 20:45:29

Lapsiperheissä herätään kuudelta tai aikaisemminkin. Varmaan hämärtyy todellisuus osalla aikuisistakin, että jotkut tosiaan mojuu sängyssä vielä yhdeksältä sunnuntaina aamulla, eivätkä siksi huomaa, että päästävät lapset liian aikaisin virpomaan.

Vähän sama kun lapsettomat kaverit eivät tajua, miksi ei voi tulla kylään enää klo 19. Lapset menossa nukkumaan jo siihen aikaan, vähintään iltatoimet ja pesut aloitettu.

Omasta mielestä n. 10.30 on sopivaa alkaa virpoa.

Meilläpäin ei virvota. Nuutipukit kulkeneet aina vasta illalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.