Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuukautisten siirtäminen

Lähettäjä: Lillan 
Päivämäärä:   14.4.25 12:01:01

Teini lähtee syksyllä vajaan kolmen viikon matkalle. Hän stressaa jo nyt kuukautisia, jotka mitä suurimmalla todennäköisyydellä osuvat reissulle. Kohteessa on lämmin ja matkaan sisältyy mm. uima-allaselämää. Hän on kotona tottunut käyttämään menkkapikkareita ja siteitä, ei esim. tamponeja.

Onko kellään kokemusta kuukautisten siirtämisestä lääkkeillä? Omat kokemukseni ovat vuosikymmenten takaa ja vähän vanhemmalta iältä, lähempää kahtakymppiä, joten niillä ei ole nyt painoa tässä kohtaa.

Kannattaako harkitakaan?

Re: Kuukautisten siirtäminen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 12:03:04

Kannattaa siirtää nyt, niin voi kotona kärsiä sivuvaikutuksista (jos niitä tulee).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 12:10:31

E-pillereillähän ne siirretään, vaatii gynekologin ajan ja hän kertoo kyllä tarkemmin.

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   14.4.25 13:03:48

Itse sain primolut reseptin dokportin kautta kuukautisten siirtoon. Ei hormonaalista ehkäisyä. En sitten tiedä määrätäänkö tuon ikäiselle noin vain.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 14:03:35

Primolutilla oma teini siirsi vastaavassa tilanteessa. Ei tullut sivuvaikutuksia.

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   14.4.25 14:04:44

Ei tosiaan tullut sivuvaikutuksia. Siirsin jo edelliset kuukautiset kaiken varalta

Lähettäjä: Lillan 
Päivämäärä:   14.4.25 15:17:32

Kiitos kommenteista! Kierto ei ole niin säännöllinen, että sen pystyisi kovin luotettavasti laskemaan edes parin kuukauden päähän.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   14.4.25 15:53:10

Mulla on primolutia käytetty menkkojen käynnistämiseen, ei siirtoon (ei edes tehonnut)... Ja kun aloitin yhdistelmäehkäisyn päästäkseni menkoista eroon, olen vuotanut aloituksen jälkeen joka päivä (kolmatta viikkoa nyt). Kuulemma se yleisin sivuvaikutus. Eli mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miten joku onnistuisi luotettavasti siirtämään menkkoja jonkun lomareissun tieltä pois :-O

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.4.25 16:08:16

Itselläkin Primolut toiminut pari kertaa ihan hyvin, kun ollut tarpeen siirtää menkkoja. Mutta jos kierto on kovin epäsäännöllinen, on varmaan hankalampaa? Muistelen että niitä piti alkaa syödä siinä vähän ennen kuin menkat olisivat alkaneet. Tästä tosin reipas viisi vuotta jo aikaa, niin ei ihan tuoreimmat muistikuvat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 16:17:02

Primolutilla voi siirtää, kolmisen päivää ennen vuodon alkua pitää aloittaa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.4.25 17:55:02

Tai sitten teini voisi alkaa opetella niiden tamponien käyttöä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.