Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitäisiköhän alkaa panostaa (om)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.4.25 12:00:30

Saatan tällätä itseni jos lähden yöelämään, mut arkena päällä vähän mitä sattuu, aamuisin laitan hiukset kii ja pesen hampaat. Jos tekisi kunnon vaatekaappitsekin niin kotivaatteiden, treenivaatteiden kuin perus arkivaatteiden suhteen, värjäisi hiukset ja alkaisi käyttää hajuvettä joka päivä, treenaisi itsensä minttiin ja hankkisi arkikoruja niin kiinnittäisiköhän joku mies edes muhun vähän huomiota normaalia enemmän. Siis arkielämässä. En jaksa radalla enää oikein juosta ja olen alkanut miettiä että minusta ei kiinnostuta koska olen niin arkisen kotiäitin näköinen. Haluaisin kovasti parisuhteen, mutta mietin että onko tuo huijausta sitten jos ei jaksakkaan ylläpitää parisuhteessa sitä. Minusta monet miehet pitävät kaverina, ja mietin että onkohan se sitten tuo epäviehättävyys/epänaisellisuus se syy. Tiedän että ei pitäisi itseään lähteä muuttamaan, mut oikeasti, en halua myöskään elää yksin koko loppuelämää.

Re: Pitäisiköhän alkaa panostaa (om)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 12:12:51

"Minusta monet miehet pitävät kaverina"

Kavereista on tapana pitää kaverina. Oletko itsekään osoittanut kiinnostusta ketään kohtaan?

Lähettäjä: passiivi 
Päivämäärä:   14.4.25 12:21:05

Tässä taas mennään perse edellä puuhun siten että muiden pitäisi olla kiinnostunut sinusta, muiden pitäisi "metsästää" sinua, ajattelet jatkuvasti mitä mieltä muut ovat sinusta jne.

Ei puolta sanaakaan siitä mitä sinä ITSE haluaisit, kenestä olet kiinnostunut, saati että osoittaisit sitä kiinnostusta mitenkään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.25 12:42:10

Äärimmäisen tyypillistä naisille, mikä tahansa parisuhde- tai rakkausongelma (vaikka sitten se sinkkuus) niin ensimmäinen ratkaisukeino on aina oman ulkonäön ja habituksen muokkaaminen jotenkin "paremmaksi"... Sisällepäin katsomista ja oman käytöksen arvostelua sen sijaan vältetään kuin ruttoa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.4.25 14:31:24

Harva vanhempi edes tapaa arjessa sopivia sinkkuja. Kyllä se on baari tai netti, jos haluat suhteen. Hukkaan menee muu laittaminen, vaikka töissä tai kaupan kassajonossa olisit millainen meikkibarbi tahansa.

Päivämäärä:   14.4.25 14:45:35

No oletan että sisäinen kauneus on ihan kunnossa, kun viihtyvät seurassani mutt vain kaverimielessä. Eli toisin sanoen en ole heidän mielestä viehättävä. Olen mielestäni ihan kiva, hauska ja fiksu. Ajattelin kyllä aloittaa kaikkia jännittäviä harrastuksia että olisin myös mielenkiintoinen.

Kyllähän se nyt on hanlalaa pariutua jos vaan itse on kiinnostunut muista eikä kukaan ole kiinnostunut minusta.
Mut on lempattu nyt kahdesta seksisuhteesta saatesanoilla "oot ihan kiva tyyppi kaverina". Eli en vaimomatskua.

Päivämäärä:   14.4.25 15:07:03

Ethän vaan yrittänyt saada parisuhdetta aloittamalla seksisuhteen?

Seksisuhdehan nimenomaan perustuu sille, että on seksuaalista kemiaa eli viehätystä, mutta ei tahdota parisuhteeseen ainakaan sen kyseisen tyypin kanssa.

Itsetunto toki kokee kolauksen kun seksisuhde loppuu, mutta ne haavat kannattaa parantaa ensin ja miettiä että mitä oikeasti haluaa.

Päivämäärä:   14.4.25 15:21:34

No siis en yritä mitään, ajaudun vaan tekemisiin miesten kanssa ja sitten ne muotoutuu jonkinlaisiksi suhteiksi. Kaksi viimestä nyt oli seksiä ja sitten alkoi itseä kiinnoostaa enempi niin miehiä ei sit kuitenkaan. Tosin en ymmärrä että jos tullaan hyvin toimeen ja seksikin kiinnostaa niin miksei parisuhde.. ja toinen näistä on nyt suhteessa ja toinen haluaisi, että kyllä heitä seurustelu kiinnosti. Jostain syystä ei vaan minun kanssa.

Päivämäärä:   14.4.25 15:24:43

Kannattaa varmaan vähän miettiä mitä SINÄ haluat ja lakata vaan ajautumasta.

Päivämäärä:   14.4.25 15:46:07

No haluan parisuhteen, mutta mitä se muuttaa? Mielestäni suhteet kuitenkin muodostuu niin että ollaan tekemisissä ja sitten molemmat ihastuu ja hakuaa viettää aikaa yhdessä ja lakavat seurustella. Vai pitäisikö baarissa miehiä tavatessa sanoa heti et HEI älä sit puhu mulle jos et halua alkaa seurustella mun kans. Se että ajaudun miesten sänkyyn ei vähennä mun mahdollisuuksia päätyä parisuhteeseen vaan mielestäni kasvattaa niitä. Ehkä joku kerta se mies haluaa kanssani myös jatkoa.

Päivämäärä:   14.4.25 15:48:15

Jos haluaa parisuhteen, ei pidä jäädä kiinni miehiin jotka eivät halua parisuhdetta. Niin yksinkertaista se on. Kun tutustut kivaan tyyppiin jonka kanssa haluaisit parisuhteen, voitte jäädä vain hengailemaan tai sitten voit sanoa ääneen, että minä haluaisin että tästä hengailusta tulisi parisuhde.

Päivämäärä:   14.4.25 15:49:16

"Se että ajaudun miesten sänkyyn ei vähennä mun mahdollisuuksia päätyä parisuhteeseen vaan mielestäni kasvattaa niitä. Ehkä joku kerta se mies haluaa kanssani myös jatkoa."

Pienehköillä paikkakunnilla tällainen tapa heikentää rajusti mahdollisuuksia mihinkään parisuhteisiin.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   14.4.25 17:16:38

"Ehkä joku kerta se mies haluaa kanssani myös jatkoa."

Jokainen hengailumies on tyhjä arpa kunnes sinä otat asian puheeksi.

Kannattaako jäädä pitkäksi aikaa haahuilemaan sellaisen miehen kanssa, joka ei kuitenkaan suhdetta halua vai kannattaako mieluummin selvittää suhdehalut varhaisemmassa vaiheessa ja siirtyä seuraavaan yritykseen jos ei natsaa? Saat ihan itse päättää kuinka pitkään odottelet, mutta mieti minkä takia odotat.

Päivämäärä:   14.4.25 17:49:11

Onpa taas vanhanaikaista ajattelua. Tämähän siis luultavasti koskee vain naisia, ei miehiä.

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.4.25 15:49:16

"Se että ajaudun miesten sänkyyn ei vähennä mun mahdollisuuksia päätyä parisuhteeseen vaan mielestäni kasvattaa niitä. Ehkä joku kerta se mies haluaa kanssani myös jatkoa."

Pienehköillä paikkakunnilla tällainen tapa heikentää rajusti mahdollisuuksia mihinkään parisuhteisiin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.4.25 18:04:38

Pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa voi nusaista vaikka joka päivä eri tyyppiä, ja se ei haittaa ketään eikä mitään. Sen sijaan perähikiän takana, missä oman ikäisiä on alle tusina, ja kaikki tuntevat toisensa, menet aina punkkaat jonkun kaverin kanssa. Tämmöiset myös muistetaan vuosikymmenet.

Eli jos olet ollut Jarin kanssa, et voi vaihtaa Kariin, koska Jari ja Kari ovat kavereita.

Päissään ja salaa voi tehdä mitä vain.

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   14.4.25 18:10:34

”Sisällepäin katsomista ja oman käytöksen arvostelua sen sijaan vältetään kuin ruttoa.”

Jos luit saman tekstin kuin minä, niin miehet kyllä viihtyvät alottajan seurassa. Eikö silloin käytös ole aika miellyttävää? Tokkopa kukaan haluaisi olla ikävän ihmisen kaveri.

Kaveriksi yleensä ajaudutaan, kun on yhdessä mukavaa, mutta ulkonäkö ei viehätä.

Päivämäärä:   14.4.25 18:34:25

"Äärimmäisen tyypillistä naisille, mikä tahansa parisuhde- tai rakkausongelma (vaikka sitten se sinkkuus) niin ensimmäinen ratkaisukeino on aina oman ulkonäön ja habituksen muokkaaminen jotenkin "paremmaksi"

Kommenttisi (oletan sukupuolesi) on sisäistettyä naisvihaa. Miehet tekevät aivan saman. Jos ero tulee TAI suhteessa ollessa kiinnostutaan vieraasta naisesta, alkaa vimmattu urheilu, treenaus, mennään parturiin säännöllisesti, ostetaan uusia menovaatteita ja läträtään hajusteilla. Ihan peruskauraa. Kas se on ihmistyypillistä toimintaa.

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   14.4.25 18:35:59

Ei todellakaan kannata olla sitä mitä ei oikeasti ole.
Mulla just päättyi suhde sellaisen miehen kanssa kanssa.

Päivämäärä:   14.4.25 19:37:59

"Onpa taas vanhanaikaista ajattelua. Tämähän siis luultavasti koskee vain naisia, ei miehiä."

No niinhän se on. Pienten,sisäänlämpiävien ja junttimaisten paikkakuntien ah ihanuutta. Ja ihan ensimmäisinä ovat kivittämässä toiset naiset.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.4.25 19:47:44

"Kommenttisi (oletan sukupuolesi) on sisäistettyä naisvihaa. Miehet tekevät aivan saman. Jos ero tulee TAI suhteessa ollessa kiinnostutaan vieraasta naisesta, alkaa vimmattu urheilu, treenaus, mennään parturiin säännöllisesti, ostetaan uusia menovaatteita ja läträtään hajusteilla. Ihan peruskauraa. Kas se on ihmistyypillistä toimintaa."

Näin on! Facebookista näkee hyvin ne kaverit, jotka ovat eronneet, muttei vielä julkisesti. Molemmilla sukupuolilla sama homma. Ehostetaan ulkonäköä. Uusia selfieitä ilmaantuu yhtäkkiä tämän tästä, vaikka aiemmin on se sama 15 vuotta vanha profiilikuva riittänyt jne. Huomaa selvästi, että nyt ollaan laittauduttu markkinoille.

Päivämäärä:   14.4.25 22:38:15

"Onpa taas vanhanaikaista ajattelua. Tämähän siis luultavasti koskee vain naisia, ei miehiä."

Koskee tuo miehiäkin, ei niitä joka petiin hyppääviä oteta parisuhdemielessä niin tosissaan. Tietysti jos miehellä on paksu lompakko, niin huonot puolet annetaan herkemmin anteeksi.

Jos aloittaja haluaa nyt parisuhteen, niin kannattaa ne seksisuhteet pitää muualla kuin siinä harrastuspiirissä, josta etsii parisuhdetta.

Päivämäärä:   15.4.25 07:56:39

Tää on jännä ongelma, itsekin painin vähän vastaavassa tilanteessa. Vielä syksyllä ajattelin että saan sen miehen, jonka halusin, jos treenaan itseni kesään mennessä urheilullisen näköiseksi...

Mulla on nyt teoria, jonka mukaan parisuhde on joidenkin ihmisten kesken liian monimutkainen yhtälö. Ensin ajattelin että saattaa olla kyse vaikeista kiintymyssuhdemalleista, mutta jos aloittajankin toinen mies on alkanut seurustella, voi kyse olla jostain muusta. Itselläni on kyllä sellainen kiintymyssuhdetyyli että kun mies alkaa lämmetä minulle kunnolla, alan epäröidä ja jarrutella. Mutta olisi kyllä kiva tietää millainen sitä pitäisi olla saadakseen miehen parisuhteeseen.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   15.4.25 08:02:50

"Mutta olisi kyllä kiva tietää millainen sitä pitäisi olla saadakseen miehen parisuhteeseen."

Ongelma on siinä, että lähes kaikki kelpaa kunhan olisi se parisuhde. Lopputuloksena tulee kohdelluksi roskana.

Päivämäärä:   15.4.25 08:15:53

"Ongelma on siinä, että lähes kaikki kelpaa kunhan olisi se parisuhde. Lopputuloksena tulee kohdelluksi roskana. "

Tämä on sekä totta että tarua. En tiedä, kuinka kirjaimellisesti lause pitäisi ymmärtää, mutta minua on vokoteltu ilman että olisin ollut millään tasolla kiinnostunut. Lisäksi olen käynyt treffeillä, joista en saanut sellaista fiilistä että haluan tavata toistekin. Mutta sitten on nämä jotka olen halunnut elämääni, ja kohtelu on kieltämättä (välillä) sellaista että mennään sieltä missä aita on matalin.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   15.4.25 09:12:44

"Mutta olisi kyllä kiva tietää millainen sitä pitäisi olla saadakseen miehen parisuhteeseen."

Ihan tavallinen riittää. Olen mitäänsanomattoman näköinen kotihiiri, ja olen ollut saman miehen kanssa nyt 15 vuotta. Jokin vaan klikkasi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.25 09:15:47

Minä seurustelen juuri tällaisen hengailumiehen kanssa. Hänelle olisi kelvannut edellisen eronsa jälkeen kevyt seksisuhde kaverin kanssa mutta minulle ei, vaan sanoin että palatkoot asiaan kun haluaa parisuhteen. Pari vuotta meni ja sitten hän palasi. Satuin olemaan sinkkunakin sillä hetkellä, joten kaikki kävi parhain päin.

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   15.4.25 10:20:50

Aloittaja: panosta siihen, että näytät terveelliseltä ja hedelmälliseltä. Se on toiminut miesten kanssa aikojen alusta asti. Et tarvitse siihen uutta vaatekertaa etkä koruja vaan yksinkertaisesti asenteen, että haluat pitää kehostasi huolta, tehdä siitä vahvan ja maksimoida sen hyvinvoinnin.

Ja sitten: tämä on ehkä vähän tiktok- ja somekliseitä, mutta löydä feminiininen energiasi. Me suomalaiset naiset ollaan niin maskuliinienergiassa kyllästyttyjä, että henkinen testosteroni oikein tihkuu ihohuokosten läpi.

Sinäkin kärsit siitä. Mietit aktiivisesti, että mitä nyt voit TEHDÄ, jotta se mies sieltä tarttuisi haaviin. Harrastat seksiä tietämättä mikä on suhteen tila tai mitä mies sinusta haluaa. Se olisi ok, jos sitoumukseton seksi olisi se mitä haluat, mutta selkeästi ei ole. Saanko arvata, että siihen päälle esität vielä "cool girliä", jota ei haittaa, vaikket taaskaan tullut valituksi, koska hei, aikuisiahan tässä ollaan?

Lopeta sellainen. Jos olet ulkoisesti edes keskiverto nainen, sinua haluaa jo useampi mies kuin komeimmillakaan Tinderin pelimiehellä on naisia jonossa. Joten laske aseesi ja lakkaa puskemasta - huolehdi siitä, että olet esillä (esim. Threadsin kautta sinkut tutustuvat aktiivisesti toisiinsa, jos Tinder tuntuu liian Tinderiltä). Ilmaise kiinnostuksesi pehmeästi, jos sellaista on, mutta jätä loppu miehelle.

Ja deittaile, deittaile niin paljon kuin kalenteri antaa myöten. Ja ihan surutta montaa miestä kerrallaan (en tarkoita seksiä!). Tyttöystäväkohtelua sinulta saa vasta kun suostut olemaan jonkun tyttöystävä.

Suhtaudu treffeihin uteliaasti ja huumorilla, ilman odotuksia. Jos yhdet treffit menevät mönkään, se ei niin sureta, jos on toiset jo tiedossa. Jos mies on YHTÄÄN kahden vaiheilla, lopeta tapailu välittömästi ja siirry seuraavaan. Aina tulee seuraavia.

Korjaa siis asenteesi: sinä olet NAINEN, kuningatarmehiläinen. Ei sinun tehtäväsi ole esitellä miehille kaikkea mitä sinulla on tarjolla seksiä myöten ja kysyä sitten, että kelpaisitko, jos vielä toisit kaupan päälle kymmenen litran hunajapöntön. Sinun tehtäväsi on vaalia itseäsi, antaa miesten liehitellä ja lopulta valita, ketkä pääsevät jatkoon.

---: tuo oli täydellinen esimerkki asenteesta, joka aloittajankin pitäisi löytää! :)

Päivämäärä:   15.4.25 14:03:42

Kiitos paasauksestasi! Ehkä voisin tuota kuningatarmehiläinen asennetta alkaa vaalia, itseasiassa mielessä olikin pitää pientä selibaattia ja hakea sieltä feministä voimaa itseeni myös. Olen kyllä varsin leikkisä enkä vähääkään puske noita miessuhteita, mutta ehkäpä voisi vähän alkaa heivata sitä alentuvaa, kaikki käy -asennetta. Koen kyllä että hikilikunta ja uudet kledjut voisi myös vähän boostata sitä "olen terve, hedelmällinen saalis" -fiilistä. Työskentelen miesten kanssa joten ehkä se sukupuolten välinen jännite on omassa elämässä vähän karissut sen myötä ja olen vähän sellanen bro :D
Ja erottuani pitkästä suhteesta meininki heilahtti sinne bosslady suuntaan tahattoman paljonkin, että ehkäpä se myös karkottaa miehiä. Lisäksi jotain adhd tyyppistä myös ilmassa, olen vähän raisu ja rönsyilevä toisinaan

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.25 14:06:31

Eihän seksissä mitään pahaa ole jos sitä haluaa harrastaa, mutta täytyy tosiaan tietää mitä oikeasti haluaa. Jos haluaa parisuhteen ei pidä tyytyä panosuhteeseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.