Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Munaton ja gluteeniton tarjottava

Lähettäjä: lapsille 
Päivämäärä:   14.4.25 08:54:52

Olen niin huono keksimään ja leipomaan mitään tarjottavia noille ruokarajotteisille, kun itse ei ole koskaan joutunut mitään varomaan..

Meillä pienen lapsen synttärit ja vieraaksi tulee pieniä lapsia 2-5v joista muutamalla keliakia ja muna-allergiat. Teen kyllä muille vieraille ihan normaalin täytekakun ja muut tarjottavat, mutta mitä näille allergisille tarjoaa?
En halua mitään kovin vaikeaa tehdä kun toinen kaveri ainakin pelotteli että gluteenittomilla jauhoilla leipominen on kamalaa, joten mielellään sellainen johon ei tarvita jauhoja (ja munia). Ehkäpä jonkinlainen juustokakku? Mitä suolaista sitten? Ja tosiaan pitäisi maistua pienille lapsillekin..

Re: Munaton ja gluteeniton tarjottava

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.4.25 08:59:32

Jäätelöä, cocktail-siili... mutakakun saisi tehtyä, mutta jos leivot myös normikakkua niin vaikeaa tehdä samassa keittiössä gluteenitonta. Tosin kakunhan voisi tehdä gluteenitonmana helposti, muttei munattomana.

Lähettäjä: ¤ 
Päivämäärä:   14.4.25 09:05:13

Etsi googlesta gluteeniton vegaaninen niin se kattaa tuon. Esim Almondy choco delish kakku 450g pakaste, saa valmiina kaupasta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.4.25 09:05:40

Kaupasta löytyy monenlaista, minä kysyisin lapsen äidiltä mitä lapsi mieluiten tykkää syödä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.