Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko miehet tehneet teille enemmän hyvää vai pah

Lähettäjä: aa? 
Päivämäärä:   13.4.25 22:01:18

Nainen, jos mietit nyt miehiä parisuhdemielessä niin ovatko aiheuttaneet teille enemmän pahaa vai hyvää?

Lapsia ei tässä kyselyssä leikisti ole olemassa eli et voi todeta että "joo mies on narsisti-psykopaatti mutta sain häneltä lapset joten enemmän hyvää."

Tässä itse mietiskelin että kaikki se huoli, stressi, ahdistus, harmi, haitta, fyysinen kipu, nöyryytykset, järkytykset, traumat (lista jatkuu) mitä miehet elämässäni ovat aiheuttaneet minulle ovat massiivisen paljon suuremmassa määrässä kuin mitä mikään hyvä mitä sitä kautta on tullut. Se hyvä on ollut todella vaatimatonta, jopa olematonta.

En varmaan ilman parisuhdenormia olisi ikinä parisuhteeseen hakeutunutkaan mutta nuorena ei osaa kyseenalaistaa ja tytölle/nuorelle naiselle oletettu reitti ei ole loppuelämän sinkkuus vaan kyllä se mies on.

Vaatii katkeran kokemuksen miehistä ja siitä mitä miehet todella on, ennen kuin voi kunnolla tehdä irtioton näistä yhteiskunnan ja perheen ja läheispiirin odotuksista.

Re: Onko miehet tehneet teille enemmän hyvää vai pah

Lähettäjä: truffle 
Päivämäärä:   13.4.25 22:04:56

Minulla on vain hyviä kokemuksia miehistä. Joo erojakin on parisuhteissa toki tullut, mutta silti nekin miehet joiden kanssa tiet on kulkeneet eri suuntiin ovat olleet ihmisinä hyviä tyyppejä. Ja positiivisia ovat kokemukseni miehistä myös esim perheessäni ja ystävissäni.

Lähettäjä: ruut 
Päivämäärä:   13.4.25 22:06:24

Kyllä ne hyvää ovat tehneet. Ei ole minullakaan traumaattisia kokemuksia miehistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.25 22:08:23

Hyvää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.25 22:15:21

Hyvää. Ei minulle ole pahaa tehtykään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.4.25 22:17:26

Enemmän hyviä kokemuksia, kukaan ei ole täydellinen. Ikäviä juttuja kylläkin kuullut ja paljon.

Lähettäjä: mis 
Päivämäärä:   13.4.25 22:25:13

Nykyinen mies on tuonut pääosin vain hyvää, entiset päinvastoin! Eli sanoisin että 20 % hyvää, 80 % huonoa. :D jos tähän ottaa nyt kaikki miehet vähänkään parisuhdemielessä.

Lähettäjä: Nippeli 
Päivämäärä:   13.4.25 22:33:01

Pahaa. Kerta toisensa jälkeen pahaa - itsetunnolle, lompakolle, fyysiselle ja emotionaaliselle turvallisuudentunteelle, luottamukselle. Ekan kerran koin lähentelyä ja päällekarkauksen kun olin hädin tuskin kouluikäinen. Teini-ikäisenä sain ekan stalkkerin.

Hyvän miehen kohtaaminen vaatii kai hyvää tuuria tai naisena niin veemäisen luonteen, että pitäisi itse olla se pahis. Kun kumpikaan ei osu kohdalle ja sattuu vielä geenilotossa saamaan söpön, pienen ja haavoittuvan ulkomuodon, niin… onnea matkaan vaan.

Itse olen nykyään sinkku, luotan vain naisiin ja hoidan fyysiset tarpeeni yhden FWB-kuvion kanssa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.4.25 22:34:38

Minulla on vain hyviä kokemuksia miehistä.
Lapsuudenkaveripojat, koulukaveripojat, ensimmäinen poikaystävä jaavopuoliso, aviomies, kaikki ihania ihmisiä.
Ja tietenkin isä, vaari, setä, oma poika.
Ja työkaverimiehet.

Minä elän varmaa ihan eri maailmassa kuin suurin osa miehiä vihaavista hötöläisistä.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   13.4.25 22:44:40

Vastaan täältä aidan toiselta puolelta että vaikka jotkut naiset ovatkin tehneet todella paljon pahaa ja nimenomaan sellaista hyvin syvältä satuttavaa pahaa, niin kokonaisuutena kuitenkin naiset ovat tehneet valtavan paljon enemmän hyvää. Eli ei kannata maalata kokonaista sukupuolta muutaman huonon kokemuksen takia samalla pensselillä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 22:50:26

Pahaa, ehdottomasti. Hyviäkin miehiä on, mutta elämäni olisi kyllä ollut parempaa jos en olisi joutunut koko elämääni kokemaan väkivaltaa miesten toimesta.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   13.4.25 22:52:05

Varmaan aika lailla fifti fifti.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   13.4.25 22:55:15

"Minä elän varmaa ihan eri maailmassa kuin suurin osa miehiä vihaavista hötöläisistä."
- Yhtä lailla oudolta tuntuu, ettei toisten ole tarvinnut joutoa kokemaan yhtään mitään pahaa miesten toimesta.

Parisuhteessa/tai niissä virityksissä en ole koskaan saanut mitään hyvää. En edes tiedä mitä välittäminen tai romanttinen rakkaus on. Olen 35 v. Ja noin niin kuin muuten minuun on tuntemattomat miehet kohdistaneet ihan rikollistakin toimintaa. On ollut myös esim. stalkkereita.

Isäni, veljeni, monet sukulaiset ja monet työkaverit ovat hyviä miehiä. Toki työkavereihinkin mahtuu kaikkea (olen miesvaltaisella alalla), mutta pääosin koen töissä olevani pidetty ja arvostettu ja arvostan myös heitä.

Päivämäärä:   13.4.25 22:57:45

Pahaa. Itse olen kuitenkin seurustelukumppanini valinnut. Nyt tosi pitkän sinkkuuden, terapian, itsetunnon kohoamisen ja toivottavasti yleisen viisastumisen myötä en ikinä valitsisi samoin.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   13.4.25 22:59:23

Hyvää, pidän siat itsestäni kaukana enkä siedä huonoa käytöstä.

Ylsi huti, niin se oli siinä.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   13.4.25 23:01:15

Niin, poistetaan huonot miehet ja haluttomat naiset maailmasta.
Eipä olisi enää kohtaanto ongelmia parisuhdemarkkinoilla ja maailman väkilukukin keventyis n. 70%

Lähettäjä: näinpä 
Päivämäärä:   13.4.25 23:09:44

Joka ukko on ollut pettymys ja yksin olisi ollut parempi. Silti taas parisuhteessa...

Lähettäjä: pine 
Päivämäärä:   13.4.25 23:10:48

Hyvää ehdottomasti!

Päivämäärä:   13.4.25 23:24:12

Hyvää enimmäkseen

Päivämäärä:   13.4.25 23:33:21

Pelkkää hyvää.

Päivämäärä:   13.4.25 23:36:05

''En varmaan ilman parisuhdenormia olisi ikinä parisuhteeseen hakeutunutkaan mutta nuorena ei osaa kyseenalaistaa ja tytölle/nuorelle naiselle oletettu reitti ei ole loppuelämän sinkkuus vaan kyllä se mies on.

Vaatii katkeran kokemuksen miehistä ja siitä mitä miehet todella on, ennen kuin voi kunnolla tehdä irtioton näistä yhteiskunnan ja perheen ja läheispiirin odotuksista.''

Tämä! Valitettavasti suurin osa omista kokemuksista ovat olleet miesten kanssa negatiivisia, yhteiskunnan odotusten takia minäkin suhteisiin lähdin. Nyt kun ikää on tullut niin olen aina ollut onnellisempi itseni kanssa kuin parisuhteessa ja tajusin miks ihmeessä pelkkien yhteiskunnan oletuksien takia itseäni rääkkäisin?

Minäkin olisin voinut haluta perheen ja parisuhteen mutta valitettavasti se vaan näyttää olevan naiselle huonompi diili kuin miehelle, vaikka suhteessa ei olisikaan mitään räikeästi huonoa kuten miehen puolelta väkivaltaa tms. siltä vahvasti näyttää kun katson ympärilleni. Kuulostaa hirveän negatiiviselta ja hieman surullista todeta myös itselle tämä, mutta en usko että on edes olemassa hyviä miehiä, tai ainakaan sellaisia että suhteeseen kannattaisi lähteä. Täälläkin välillä kuulee että ''minun isä, veli ja setä ovat hyviä ihmisiä'' varmaan ovatkin, minullakin on läheisissä hyviä miehiä mutta parisuhteessa moni näistäkin on sitten jotain muuta, mies voi olla hyvä vanhempi mutta ei se tee miehestä hyvää puolisoa. Moni nainen ei tunnu monesti edes huomaavan sitä epäsuhdannetta, vaan he kokevat olevansa hyvässä parisuhteessa. Mutta toki toivon että joskus tulen todistetuksi toisin. Ehkä jotain pitäisi suuresti muuttua tässä maailmassa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   14.4.25 04:00:15

Ehdottomasti hyvää. Yksi ainoa huono sydänsuruja aiheuttanut tapaus... viime vuonna.

Lähettäjä: Crea 
Päivämäärä:   14.4.25 04:50:32

Suurimmaksi osaksi huonoa. Alkaen jo väkivaltaisesta isästä. Nyt on hyvä mies, mutta kesti kauan aikaa löytää. Tuskin pariudun enää tämän jälkeen, jos mies kuolee ennen minua (tai tulee jostain syystä ero).

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   14.4.25 08:12:48

Ehdottomasti enemmän pahaa. Ihan kautta linjan. En enää usko hyväntahtoisia miehiä olevan olemassa. Ovat kaikki aivan yhtä kylmiä, julmia ja itsekkäitä, kun vaan näkee kiillotetun kuoren taakse.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   14.4.25 08:22:38

Enemmän hyvää, mutta paljon myös pahaa. Toki itse olen myös aiheuttanut miehille pahaa.

Lähettäjä: Fudge 
Päivämäärä:   14.4.25 08:27:44

Hyvää ehdottomasti. Niin kumppanit kuin noin yleisesti kaikki elämäni miehet (isä, ukki, kaverit, tuttavat jne). Nykyinen miesystäväni erityisesti on parantanut minusta rikkinäisiä osia ihan vain olemalla olemassa.
Minun maailmassani miehet ovat olleet niitä henkilöitä, jotka ovat lapsesta asti pitäneet minut turvassa, opettanut minulle uusia asioita ja itsevarmuutta sekä saaneet minut uskomaan siihen, että tytöt pystyy mihin vain. Miehet ovat olleet minun elämässäni myös niitä, jotka ovat välittäneet, tukeneet sekä kohdanneet minut aidoimmillaan omana itsenäni, niin iloissa, suruissa, sairauksissa ja kannustaneet eteenpäin asiassa kun asiassa. Ja samanlaisia miehiä ovat olleet ne, joiden kanssa olen päätynyt parisuhteeseen.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   14.4.25 08:43:00

Paljon enemmän hyvää! On sinne mukaan mahtunut yks täysin mätä omena, muttamuut ovat olleet todellakin hyviä ihmisiä.

(Naiset on mulle enemmän aiheuttaneet kipua, surua ja murhetta, varsinkin lapsena kiusaamalla. Mutta onneksi nykyisin ympärillä on myös ihania ja upeita naisia :) )

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   14.4.25 09:05:59

Pahaa. Ei minulla ole miehistä oikeastaan mitään positiivisia kokemuksia, ja elämää olen nähnyt 45 vuotta. Eka fyysinen kokemus miehistä oli raiskatuksi tuleminen 15-vuotiaana nelikymppisen hevosmiehen toimesta, eikä tuo kokemus valitettavasti jäänyt edes pahimmaksi. Parisuhteissa väkivalta on ollut "vain" henkistä, mutta aina olen ihmetellyt, että mitä nainen parisuhteesta miehen kanssa voisi edes teoriassa saada (paitsi taloudellista turvaa, jos ulkonäkö varakkaisiin miehiin olisi riittänyt).

Päivämäärä:   14.4.25 09:08:03

Tee sama ketju naisista – poistetaan heti.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   14.4.25 09:09:21

Pelkkää hyvää.

Nyt menossa kolmas parisuhde, joka aivan täydellinen.
Kaksi edellistä päättyi eroon, mutta ei niistäkään mitään pahjoja muistoja ole. Erimielisyydet, ns. erilleen kasvaminen yms. olivat syynä eroihin ja siinä kyllä vikaa ihan kummassakin, ei vain miehessä.

Teen töitä miesvaltaisella alalla, enkä ole senkään puitteissa kokenut ongelmia miesten kanssa.

Lähettäjä: Sattuujatapahtuu 
Päivämäärä:   14.4.25 09:12:47

Parisuhteissa pahaa. Muussa elämässä vähän hyvääkin.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   14.4.25 09:30:15

Sama ketju naisista olisi mielenkiintoinen.

Päivämäärä:   14.4.25 09:53:56

No kaikki teot huomioiden varmaan hyvää. On vaihdettu renkaat autoon ja korjattu hevosen aidat ym. Mutta kohtelu ja sellainen parisuhdekäytös niin taitaa jäädä negatiiviselle. Esim minun nautintoni eteen ei ole tehty sängyssä mitään tai on jätetty aina "reunalle" kun itse on laskettu pussit tyhjiksi. Tietysti rumaa sanoa että olisi tehty pahaa kun seksiä on ollut mutta se seksi itse ei ole ollut oikein minkään tuntuista. Kaikki nälvimiset, naureskelu, minun nolaaminen muiden edessä, valehtelu, pettäminen ja muu kyllä vie sitten sinne enemmän pahaa osastolle.

Lähettäjä: sipsi 
Päivämäärä:   14.4.25 09:59:41

” Minun maailmassani miehet ovat olleet niitä henkilöitä, jotka ovat lapsesta asti pitäneet minut turvassa, opettanut minulle uusia asioita ja itsevarmuutta sekä saaneet minut uskomaan siihen, että tytöt pystyy mihin vain. Miehet ovat olleet minun elämässäni myös niitä, jotka ovat välittäneet, tukeneet sekä kohdanneet minut aidoimmillaan omana itsenäni, niin iloissa, suruissa, sairauksissa ja kannustaneet eteenpäin asiassa kun asiassa. ”

Kuin omalta näppikseltäni.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.4.25 10:00:05

Exä sekoitti elämäni mutta nyxä ollut 27 v kuvioissa ja elämä ollut normaalia parisuhdetta. Lapset tehty hänen kanssaan myös.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.4.25 10:00:40

"Minulla on vain hyviä kokemuksia miehistä.
Lapsuudenkaveripojat, koulukaveripojat, ensimmäinen poikaystävä jaavopuoliso, aviomies, kaikki ihania ihmisiä.
Ja tietenkin isä, vaari, setä, yms..
Ja työkaverimiehet."

Hyvää ja tosiaan hyviä tyyppejä ! Ja olen tullut raiskatuksi, ahdistelluksi, nähnyt monta itsensäpaljastajaa ja runkkaria teininä ja silti kokemukseni koko miessukupuolesta ovat hyviä ja miehet on ihana juttu !

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   14.4.25 13:09:02

Hyvää. Toki elämään on mahtunut jokunen törppökin, mutta niin myös naisissa. Minulla on ollut elämässäni paljon hienoja miehiä, ja on edelleenkin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.4.25 13:26:04

Hyvää 75%, pahaa 25%

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   14.4.25 13:32:17

Sanoisin että 90 % hyvää ja 10 % pahaa. Itse huomaan varoitusmerkit helposti ja reagoin niihin heti, joten en ole päätynyt huonoihin suhteisiin. Paitsi kerran 20-vuotiaana muutaman kuukauden.

Päivämäärä:   14.4.25 14:13:40

Itselläni ei ole hyviä naiskokemuksia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.4.25 14:26:23

"Hyvää ja tosiaan hyviä tyyppejä ! Ja olen tullut raiskatuksi, ahdistelluksi, nähnyt monta itsensäpaljastajaa ja runkkaria teininä ja silti kokemukseni koko miessukupuolesta ovat hyviä ja miehet on ihana juttu !"

Onko sulla yleensä vaikeuksia elämässä nähdä asioita minkään muun kuin mustan ja valkoisen kautta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.4.25 14:49:00

Todella paljon enemmän pahaa alkoholisti-isästä lähtien väkivaltaisiin suhteisiin, ahdisteluun, stalkkaamiseen ja taloudellisiin huijauksiin. Vuokralaisista yhtä poikkeusta lukuunottamatta naiset ovat hoitaneet osuutensa kunnolla ja pitäneet kämpän kunnossa. Miehissä on löytynyt näitä, jotka tekee katoamistemppuja, jättää vuokria maksamatta ja tuhoaa kiinteätä kalustoa tai saa naapureilta valituksia. Ja kaikki vaikuttaneet ihan asiallisilta alkuun. Entisistä kaverimiehistä löytyy myös suurimmat lierot, vaikka oon tietysti myös kieroja naisiakin tavannut.

Luotto oli jossain vaiheessa hyvin nolla, mutta itsepintaisesti jaksoin uskoa, että löytyy vielä helmiä. Ja onhan niitä löytynyt niin kavereissa kuin kumppaneissakin. Jos olisin erilainen ihmisenä, niin varmasti olisin erakoitunut jo ajat sitten. Mulla on kuitenkin itselläni vahva halu jakaa mun elämää tärkeiden ihmisten kanssa ja kokemuksetkin tuntui aina paremmalta jaettuna jonkun kanssa, vaikka esim. matkustan välillä myös itsekseni nauttien ihan vaan omasta rauhasta. Haluaisin vielä myös perheen ja saan sitten tytön tai pojan tai jotain muuta, niin toivon, että lapsi oppisi multa ja mieheltäni hyvät perusarvot elämään ja kunnioittamaan muita.

Lähettäjä: Omalle 
Päivämäärä:   14.4.25 14:55:03

kohdalle sattunut vain sovinisteja, riippakiviä ja ankeuttajia, joten olen valinnut elää yksin. Tiedän kuitenkin, että on myös hyviä miehiä, mutta pidän epätodennäköisenä, että omalle kohdalle sattuisi, niin harvassa ovat.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.4.25 16:20:41

Enemmän hyvää.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.4.25 16:23:03

” ” Minun maailmassani miehet ovat olleet niitä henkilöitä, jotka ovat lapsesta asti pitäneet minut turvassa, opettanut minulle uusia asioita ja itsevarmuutta sekä saaneet minut uskomaan siihen, että tytöt pystyy mihin vain. Miehet ovat olleet minun elämässäni myös niitä, jotka ovat välittäneet, tukeneet sekä kohdanneet minut aidoimmillaan omana itsenäni, niin iloissa, suruissa, sairauksissa ja kannustaneet eteenpäin asiassa kun asiassa. ”

Tämä. Yksi mies on elämässä osunut kohdalle, joka ois voinut jäädä tulematta vastaan. Mutta juuri miehet ja pojat on suojelleet kiusaajilta, he ovat kannustaneet ja tsempanneet koulussa ja yrittäjyydessä jne. Parhaimman tuen esim. palkkaneuvotteluihin olen saanut miehiltä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   14.4.25 20:44:49

Ehdottomasti enemmän hyvää.

Ihan nuorena asia oli toisin, kun ne joista olisin ollut kiinnostunut, ei vastanneet tunteisiin tai lähinnä leikitteli niillä ja minusta kiinnostui baareissakin vain ällöttävät setämiehet, niin harmittihan se. Mutta sitten jossain kohtaa alkoikin löytyä oikein mukavia vakipanoja elämää piristämään ja lopulta vakituinen parisuhde, joka vuosikymmenten jälkeenkin tuo päivittäistä iloa ja äärimmäisen vähän mitään negatiivista.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   15.4.25 10:22:39

Vastaava kysymys naisista poistettu, Valtteri punastui :D

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   15.4.25 10:42:16

"Kohdalle sattunut vain sovinisteja, riippakiviä ja ankeuttajia, joten olen valinnut elää yksin."

Eivät ne satu kohdalle. Ne valitaan. Ihan sama miesten tapauksessa. Joillakin miehillä on ilmiömäinen kyky löytää häiriökäytöksisiä naisia, eikä kokemus näytä opettavan heitä lainkaan. Kun entisestä häiriköstä pääsee eroon, niin seuraavaksi tulee samanlainen.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   15.4.25 10:53:50

"Minä elän varmaa ihan eri maailmassa kuin suurin osa miehiä vihaavista hötöläisistä."

Mukavaa, että sinulle on sattunut noin hyvät kokemukset.

En ole huomannut täällä mitään erityistä miesvihaa. Monilla on huonoja kokemuksia, mutta harvoin se mihinkään vihaan johtaa.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   15.4.25 11:03:58

"Eivät ne satu kohdalle. Ne valitaan."

Tämä on ikävä kuittaus, jonka ei voi sanoa pitävän aina paikkaansa. Kulttuurissa on tietyt parisuhdemallit ja -oletukset, joita ympäröivä yhteisö usein voimistaa ja vaatii. Itsekin joskus jäin aikoinani pitkäksi aikaa huonoon parisuhteeseen, kun ympäristö niin kannusti ja vaati jaksamaan. Tuohon aikaan eroaminen ei ollut niin tavallista kuin nyt. Monet kokivat uhkana sen, että joku toinen eroaa.

Sitä paitsi eri maissa ja kulttuureissa miehet ovat lähtökohtaisesti keskimäärin toisenlaisia kuin joissain muussa maassa ja kulttuurissa. Esim. tilastoja vertailemalla näkee, että joissain kulttuureissa naisiin kohdistuva väkivalta on normaalia ja naiset ovat enemmänkin omaisuutta kuin itsenäisiä toimijoita. Ei silloin voi kohtuudella väittää naisten itse valitsevan kohtaloaan.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   15.4.25 11:19:48

Piti ihan pysähtyä miettimään tätä asiaa. Tulin siihen tulokseen että enemmän pahaa kuin hyvää. Minulle on tehty seksuaalista väkivaltaa, ahdisteltu, stalkattu, pahoinpidelty, käytetty henkistä väkivaltaa, leikitty tunteilla, petetty jne. Mutta kaiken tämän keskellä elämässäni on ollut myös hyviä miehiä ja nykyinen puolisoni kohtelee minua hyvin, rakastaa ja hyväksyy sellaisena kuin olen. Joten usko mies sukupuoleen on edelleen vahva. Yhtälailla olen saanut huonoa kohtelua myös naisilta, mutta elämässäni on myös ihania naisia. Jokainen ihminen on yksiö, jotkut käyttäytyvät huonosti ja toiset taas osaavat käyttäytyä hyvin ja muita kunnioittaen. Valitettavasti isoon joukkoon mahtuu monta mätää omenaa.

Päivämäärä:   15.4.25 11:23:16

”Minulla on vain hyviä kokemuksia miehistä.
Ja tietenkin isä, vaari, setä, oma poika.
Ja työkaverimiehet.

Minä elän varmaa ihan eri maailmassa kuin suurin osa miehiä vihaavista hötöläisistä.”

Mukavaa, ettet sinä ole kokenut esim hyväksikäyttöä. Jos joku tämän kokee ja pitää sitä pahana asiana, se ei tee hänestä miesten vihaajaa.

Päivämäärä:   15.4.25 11:26:46

"Eivät ne satu kohdalle. Ne valitaan. Ihan sama miesten tapauksessa. Joillakin miehillä on ilmiömäinen kyky löytää häiriökäytöksisiä naisia, eikä kokemus näytä opettavan heitä lainkaan. Kun entisestä häiriköstä pääsee eroon, niin seuraavaksi tulee samanlainen."

Klassista huomion poisviemistä asian ytimestä: syyllistetään.
Se, että törmäät mulkeroihin usein johtuu siitä, että mulkeroita on todella paljon. Itse olen poistunut suhteista, joissa miehistä on alkulämmittelyn jälkeen paljastunut paskiainen.
Harva ihminen tutustuessa antaa itsestään rehellisen kuvan, varsinkaan mulkero.
Kuten joku ylllä, myös minä olen opetellut elämään yksin ja kasvattanut stadardia. Ja ei, en vedä sen kummemmin puoleeni ikäviä ihmisiä, koska ympärilläni on myös mukavia ihmisiä. Ja tällä hetkellä olen hyvässä tasapainoisessa suhteessa hyvän miehen kanssa. Ja kyllä, poistun siitäkin, jos toinen lakkaa olemasta hyvä ja kiltti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.4.25 11:47:08

Naisista paljastuu usein vitteroita.

Päivämäärä:   15.4.25 11:47:34

"Klassista huomion poisviemistä asian ytimestä: syyllistetään."

Ei se ole syyllistämistä, että osoittaa oman käytöksen ja huonojen kokemusten välisen yhteyden.

Esimerkiksi nuorille miehille sattuu paljon enemmän onnettomuuksia ja tapaturmia kuin nuorille naisille. Siksi on täysin perusteltua valistaa nuoria miehiä siitä, että onnettomuudet eivät ole sattumaa vaan valittuja.

Elämässä riskejä vähentää hyvin paljon jo se, ettei käytä alkoholia eikä mene alkoholia käyttävien seuraan. Viikonloppujen päivystystapauksista aivan hirvittävän suuri osa on viinan seurausta.

Jos toistuvasti onnistuu valitsemaan kumppanin, jonka käytös ei ole aikuismaista, niin kyllä silloin kysymys on omasta valinnasta.

Lähettäjä: loimi 
Päivämäärä:   15.4.25 11:49:28

pahaa valitettavasti ja ikää jo 50.

Lähettäjä: mangrove 
Päivämäärä:   15.4.25 12:02:41

Poikamiss, hyvä kirjoitus sinulta. Kunpa ne tyypit lukisivat kirjoituksesi, joiden mielestä heidän omaan ahdinkoonsa on joku muu aina syyllinen.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   15.4.25 13:26:15

Eli kun hötölän oma kotitarve-incel ei saa naista, vika on ihan hänessä itsessään. Hyvä juttu, että tuli viimein teillekin tämä selväksi.

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   15.4.25 17:58:33

Tavis, eikä. Kotitarve-incel ei tee huonoja päätöksiä, vaan vääränlaiset naiset. Eivät osaa edes haluta harrastaa seksiä kassajonossa.

Lähettäjä: gaam 
Päivämäärä:   15.4.25 18:07:29

Ihan ehdottomasti hyvää! Minulla ei ole miehistä huonoja kokemuksia, mutta senkin edestä hyviä niin suhteissa kuin muutenkin. Miehet ovat olleet myös minun maailmassani niitä turvallisia ja minua nostavia hahmoja.

Lähettäjä: Daalia 
Päivämäärä:   15.4.25 18:11:42

Valitettavasti enemmän pahaa. On elämässä tullut vastaan ilmeisen hyviäkin miehiä, mutta yleisesti miehillä on ollut tarve kontrolloida naisia tai minua. Isä, poikaystävät, aviomies näin aluksi. Pappa oli hyvä minulle vaan kuoli kun olin pieni. Tosin kaikille pappakaan ei ollut hyvä mies, ne jutut olen kuullut jälkikäteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.25 18:17:52

Ehdottomasti enemmän hyvää, vaikka toki sekaan mahtuu ikävämpiäkin juttuja. Eivät kaikki naisetkaan elämässäni ole ollut pelkästään hyviä kokemuksia.

Minulla on turvallinen ja luotettava isä ihan siinä missä äitikin ja olen läheinen veljeni kanssa. Pari romanttista suhdetta ei ole mennyt ihan putkeen, mutta en ole itsekään ollut niissä täydellinen. Pari hyvää ystävääni ovat miehiä. Miesopettajista ja -lääkäreistä on myös lähinnä hyviä kokemuksia.

Päivämäärä:   15.4.25 18:34:05

Hyvää.

Nykyinen suhde vaikea ja raskas, mutta eniten miehen mt ongelmien takia, ei sen takia, että olisi paha tai ilkeä tai piittaamaton.

Muuten miehiltä olen saanut vain vähän painostusta seksiin ja yhden kusipään kohdannut. Muuten sydämellisiä, hyviä, huolehtivia ja rakastavia miehiä. Sanoisin että noin 3% huonoa ja 97% hyvää.

Nettimiehet sitten oma lukunsa. Mutta onneksi live-elämän seuransa voi valita..

Päivämäärä:   15.4.25 18:46:08

Hyvää ovat enemmän tehneet. Sen sijaan naiset ovat tehneet enemmän pahaa.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   15.4.25 18:51:27

Parisuhteessa pelkkää hyvää. Joko mulla on käynyt hyvä tuuri tai sitten vaan niin hyvä vaisto, että kaikki pahat on jääneet heti rannalle. Muutaman kaverin kamalista miehistä on jo ekalla tapaamisella tajunnut että ei ole kaikki ihan kohdillaan, mutta silti niitä joutuu näkemään 10 vuoden jälkeen, kun nää kaverini ei niistä eroa, vaikka itsekin tajuavat etteivät ole hyvässä parisuhteessa.

Myös omassa perhepiirissä miehet hyviä ihmisiä.

Muuten on kohdalla sattunut töissä ja muussa elämässä välillä ikäviä miehiä, mutta on kyllä naisiakin. Jotkut on vaan on ilkeitä/inhottavia sukupuoleen katsomatta.

Päivämäärä:   16.4.25 08:09:25

Poikamiss, ihminen on laumaeläin, ja senhän takia me tälläkin foorumilla loppupeleissä ollaan täyttämässä sosiaalisia tarpeita. On aika naiivia kuvitella, että esimerkiksi sosiopaattiin törmääminen olisi aina alitajuntaista itsetuhoisuutta sen sijaan, että hyvin usein käy myös simppelisti huono tuuri. Meidän yhteiskunnassa elää kaikenlaisia sekopäitä ja aina et voi valita esimerkiksi vanhempiasi, setääsi, kummiasi, pomoasi, työkavereita ja kavereiden miehiä.

On totta, että jotkut meistä vetävät puoleensa näitä ongelmatapauksia enemmän kuin toiset tai janoavat hyväksyntää niin paljon, että päätyvät narsistin kynsiin. Mutta silloinkin ongelmat ovat yleensä alkaneet esimerkiksi lapsuudesta eikä ole vain ihmisen suoria ja selkeitä omia valintoja. Silloin ollaan vain sokeampia normaalille käytökselle ja silmien avaamisen ja oman arvonsa treenaaminen on oma taitonsa. Se ei ole mitenkään yksinkertaista, että "nyt valitsen paremmin". Mä oon itse aina pitänyt rauhallisista ja pohdiskelevista miehistä, jotka ovat vastapaino mun menevälle luonteelle. Mulla ei ollut hajuakaan, että yhden tällaisen rauhallisen ihmisen sisältä pystyi kumpuamaan väkivaltainen hirviö.

Syy miksi nuoret miehet ovat enemmän autokolareissa on myös kulttuurinen. Juuri kortin saaneilta nuorilta miehiltä odotetaan ylinopeuksilla ajamista tai muuten olet aivan "nössö" ja naisille se taas on hyväksytympää ajaa rauhallisesti. Se millainen maskuliinisuuden kuva nuorille opetetaan näkyy tietenkin kaveripiirissä. Jos on miehistä ajaa kovaa ja holtittomasti, niin laumaeläinhän luonnollisesti toteuttaa tätä tarvetta muiden painostuksesta. Samoista syistä moni alkaa polttaa tupakkaa tai käyttää huumeita. Ihmisen oma ympäristö vaikuttaa paljon siihen, mitä ympäristöstä ja itseltään odottaa.

Myös uhrien syyllistäminen on osa tätä kulttuuria, joka korostaa yksilökeskeisyyttä ja yksilön vastuuta siitäkin huolimatta, että yhteiskunnan arvot ympärillä on mätiä eivätkä kannusta esim. hyvään lapsuuteen.

Lähettäjä: N35 
Päivämäärä:   16.4.25 08:25:09

Olen onnellinen, kuinka kivoja miehiä olen saanut tapailla (tai olla parisuhteessa). Ei mitään pahaa sanottavaa kenestäkään.

Kymmenisen vuotta sitten luottoni miehiin oli vähän huono, kun itse harrastin humalassa suojaamatonta seksiä naimisissa olevan pienen vauvan isän kanssa ja samoihin aikoihin yksi jos toinenkin naimisissa oleva yritti iskeä minua.

Nyt olen pitkään ollut niin omassa kuplassa, ettei tuollainen pettäminen ole osunut silmiin, joten en ole enää ollut niin skeptinen miesten yksiavioisuuden suhteen. Omaan siippaani olen aina luottanut.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.4.25 12:24:23

Aika lailla 50/50 menee. Se paha 50% kyllä teki sen, etten enää parisuhdetta edes harkitse. Kaveririntamalla miesten kanssa pärjään paremmin ja sitten on ihana isä, joka on malliesimerkki siitä, etteivät ne kaikki aivan kelvottomia kuitenkaan ole. Ilman häntä voisin hyvin ollakin miesvihaaja.

Päivämäärä:   16.4.25 13:12:27

Hankala kysymys… Varmaan menisi siihen 50/50 paikkeille, mutta toisaalta puolisoni on tehnyt niin paljob hyvää että haluaisin sanoa 80/20. Minulla on myös ihania miespuolisia ystäviä, mutta olen ikävä kyllä tullut huonosti kohdellusti entisten puolisoiden toimesta. Isäni on neutraali, ei olla kovin läheisiä.

Päivämäärä:   16.4.25 13:21:43

"On aika naiivia kuvitella, että esimerkiksi sosiopaattiin törmääminen olisi aina alitajuntaista itsetuhoisuutta sen sijaan, että hyvin usein käy myös simppelisti huono tuuri."

Olen nähnyt kaveripiirissäni, kuinka miehet valitsevat itselleen naisia, jotka hehkuvat punaista varoitusta. Naisista selviää hyvin nopeasti, että tiedossa on vain ongelmia.

Minä sen sijaan olen seurustellut ainoastaan fiksujen naisten kanssa. Vaikka eroja on tullut, ei minulla ole kenestäkään aikaisemmasta seurustelukumppanistani pahaa sanottavaa, vaikka tunteet suhteissa ovatkin kärjistyneet.

Tämä ei ole sattumaa. Ihminen pystyy tekemään järkeviä valintoja, jos hänet opetetaan siihen. Nykymaailmassa kuitenkaan kenellekään ei sovi sanoa, että olet itse vähintään osasyyllinen tilanteeseesi, vaan sen sijaan keskeistä on korostaa uhriasemaa.

Jos ulkopuoliset kyseenalaistaisivat ongelmamiesten kanssa suhteeseen ajautuvan valinnat heti ensimmäisestä suhteesta lähtien, hänellä olisi edes mahdollisuus nähdä omien valintojensa seuraukset, mutta kun hänet sen sijaan esitetään uhriksi, hän ei joudu kohtaamaan syiden ja seurausten logiikkaa.

Kun naiset väittävät, että miehet ovat paskoja, se on totta joiltain osin, mutta hyvin kaukana totuudesta. Miehissä on vaikka kuinka paljon vastuuntuntoisia perusempaattisia ihmisiä. He eivät välttämättä vetoa esimerkiksi naisten seksuaalisuuteen, mutta joka tapauksessa heitä on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.