Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.4.25 21:25:09
Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 8 vuotta. Emme asu yhdessä, mies on asunut äitinsä luona hänen omaishoitajanaan, kunnes vuosi sitten äiti menehtyi ja mies muutti omaan asuntoon, minä asun omassani. Vietämme kuitenkin paljon aikaa toistemme kodeissa, eikä ongelmaa ole ollut kummankaan elämisen tai olemisen kanssa, paitsi nyt kun mies on muuttanut omaan kotiinsa, hän on alkanut kuivaamaan pyykkejä saunassa. Hän lämmittää saunan kuivattamista varten pienelle lämmölle ja on tällöin itsekin kotona. Kuitenkin pyykit saattavat saunan sammumisen jälkeen jäädä vielä päiväksi-pariksi saunaan. Pyykkejähän ei saisi kuivattaa saunassa ollenkaan ja välillä saa aina lukea uutisista, kun jonkun asunto on syttynyt palamaan juuri saunassa kuivatuiden pyykkien vuoksi. Itseäni ahdistaa tämä asia todella paljon, sillä olen aikanaan menettänyt kotini tulipalon vuoksi. Olen puhunut miehen kanssa asiasta ja joka kerta muistutan millainen tulipaloriski tuossa on, mutta toteaa vain, että ei mitään voi sattua kun hän on kuitenkin itse kotona.
Pelkään myös, että joskus kun muutamme yhteen, hän jatkaa tätä tapaa ja sitten sattuukin vahinko.
Meillä on siis muuten hyvä ja terve parisuhde ja olemme hyvin yhteensovittaneet tekemisemme, tämä pn ainoa asia jossa mies ei tunnu tajuavan kuinka vakavasti itse otan asian.
Mitä vielä voisin sanoa miehelle, jotta lopettaisi kuivaamasta niitä pyykkejä saunassa, vai onko riski todellisuudessa niin pieni että minun on vain opeteltava olemaan murehtimatta?
|