Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voivatko vähemmän kauniit ihmiset...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.25 19:52:29

...rakastua oikeasti vai täytyykö heidän tyytyä siihen, kenet saavat?

Re: Voivatko vähemmän kauniit ihmiset...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.4.25 19:53:41

Niin. Onko vaikkapa Hjalliksella tai Niinistöllä ruma vaimo/naisystävä?

Mikä tää aloitus taas oli?

Päivämäärä:   13.4.25 20:14:01

Kyllä.

Lähettäjä: (9) 
Päivämäärä:   13.4.25 20:19:52

En ole kaunis mitenkään päin, mutta kyllä olen puolison saanut aina valita (ja runsaasta joukosta kaiken lisäksi).

En ole sysirumakaan, mutten hoikka tai kauniskasvoinen. Pienet silmät, suuret posket, rumat hampaat, jykevä leuka, leveät hartiat, lättänä takamus jne... Hyvät hiukset omistan sentään. Mukava ja kohtuullisen älykäs olen.

Mieheni on tunnettu komeudestaan, huumorintajustaan ja on juuri se ”hyvä tyyppi”. Valitsi silti minut. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 20:31:48

Kertoo aika paljon aloittajasta itsestään jos hän kuvittelee että kauneus on rakkaudessa se tärkein asia.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   13.4.25 21:00:48

(9), olet aina saanut valita puolison. Monesko on nyt menossa?

Lähettäjä: puts 
Päivämäärä:   13.4.25 21:11:37

Ihmiset lähestyvät heidän silmäänsä miellyttäviä ihmisiä, olivatpa nämä kauniita tai minkä näköisiä hyvänsä. Sen jälkeen tapahtuu rakastumista tai ei.

Minä en ainakaan välitä romanttisessa mielessä tutustua edes, jos vastapuolen ulkonäkö on minusta vastenmielinen.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   13.4.25 21:14:59

Onhan noita miehiä ollut aina tyrkyllä, vaikka reippaasti lihava olenkin.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   13.4.25 21:50:38

Yksineläjäksi olen jäänyt. Kerran olen seurustellut, muutaman vuoden etä-on/off suhdeviritys joka kaatui omaan mahdottomuuteensa. Nyt ikää jo yli 40, ja kun geenilotossa ei käynyt tuuria niin olen jo hyväksynyt tilanteen.

Lähettäjä: vanilli 
Päivämäärä:   13.4.25 21:56:41

Minulle se ihme ainakin kävi. Olen itsekin yllättynyt, koska oikeasti ruma. Omaan joo kyllä ihan hyvän kropan (pieni ja treenaan kuntoani kovaa), hoidan hyvin ihoani ja hiuksiani, olen huoliteltu ja meikkaan siististi, mietin miten pukeudun ja sinällään siis teen kaikkeni mitä pystyn, että olisin ulkoisesti mahdollisimman viehättävä sillä mitä minulla on. Mutta kasvoni ovat vaan oikeasti tosi rumat. Niitä ei muuttaisi kauniiksi mikään muu, kuin vähintään extremeluokan kasvojen siirtoa muistuttava kauneusleikkaus. Silti minuun meni tuo kultakimpale mieheni rakastumaan, ja väittää että hänen silmissään olen kaunis muutenkin kuin sisäisesti.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.4.25 22:42:25

Kauneus on katsojan silmässä. Onneksi näin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 09:25:37

Eihän rakastuminen vielä tarkoita, että saa sen kehen on rakastunut.

Päivämäärä:   14.4.25 09:35:35

En viitsi aloittaa uutta aihetta rumuudesta, mutta näkevätkö kaikki vanhemmat omat lapsensa kauniina?
Tosiasiahan on että on rumia ja kauniita ihmisiä.
Joskus näkee esim sosiaalisessa mediassa lasten kuvia jotka eivät ole viehättäviä ja mietin että jos olis oma lapsi ja tuon näköinen, en laittaisi kuvia näkösälle.
Olen joo pinnallinen, tyhmä ja ilkeä mutta tätä olen miettinyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.25 09:36:36

En edes tiedä, olenko kaunis vai ruma, olen ihan tavallisen näköinen. Miesmakuni on ehkä vähän erikoinen, mutta minun pitää tuntea fyysistä vetoa miestä kohtaan, jotta pystyn suhteeseen hänen kanssaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.4.25 09:40:40

"Tosiasiahan on että on rumia ja kauniita ihmisiä.
Joskus näkee esim sosiaalisessa mediassa lasten kuvia jotka eivät ole viehättäviä ja mietin että jos olis oma lapsi ja tuon näköinen, en laittaisi kuvia näkösälle.
Olen joo pinnallinen, tyhmä ja ilkeä mutta tätä olen miettinyt."

Kauneus on kirjaimellisesti katsojan silmässä. Mitä läheisempi ihminen, sitä positiivisemmin ajattelemme toisen ulkonäöstä. Siksi oma puoliso ja lapset "näyttävät" kivemmilta kuin vieraat.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.4.25 09:46:46

Luonne vaikuttaa huomattavasti ulkonäköön myös. Lisäksi kokonaisuus eli pukeutuminen ja ehostus-hiukset.

Lähettäjä: blueberry 
Päivämäärä:   14.4.25 09:46:49

Jokainen näkee eri ihmiset kauniina / komeina, kauneus ei ole yksiselitteinen asia. Esim vaikka joku Barry Keoghan, toisten mielestä komea ja toisten mielestä kaikkea muuta
Toiselle voit ihan aidosti olla se maailman kaunein, vaikka peilistä itse katsoisit omasta mielestäsi rumaa naamaa.

Lähettäjä: kooki 
Päivämäärä:   14.4.25 10:02:54

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.4.25 09:35:35

En viitsi aloittaa uutta aihetta rumuudesta, mutta näkevätkö kaikki vanhemmat omat lapsensa kauniina?

Ei. Tai ainakin minun äitini on ihan avoimesti sanonut, että olen hänen mielestään ruma.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.4.25 10:11:54

Omat lapset ovat minulle maailman kauneimpia ja ihanimpia.
Ja oma mies ihan ylivertainen muihin nähden.

Olen persevä ja reitevä, en klassisen kaunis mutten rumakaan.
Mulla on ollut kolme (pitkää) parisuhdetta. Eka avioliitto 15 vuotta, toinen 6 vuotta ja nyt viidettä vuotta nykyisen miehen kans. Ottajia olis ollut muitakin mutta heidät olen aikoinani valinnut.
Nykyinen mies on lihaksikas, komea ja kaikin puolin täydellinen. Ottajia hänelle olis vaikka joka sormelle ja varpaalle omansa, silti on valinnut minut.

Joku aika sitten keskusteltiin ulkonäöstä. Hän sanoi että tottakai ulkonäkö on se joka kiinnittää huomion ensin, mutta jos ensimmäisellä tapaamisella ei jutut natsaa tai toinen ei osaa keskustella myös fiksuja niin siihen jää tapaamiset. Minussa ihastui kuulemma mun boheemiin ulkoiseen olemukseen, mutta rakastui siihen että osaan keskustella, meillä natsaa huumori ja kaikki muukin yksiin.
Ja loppusilaus oli kuulemma se, että miten kohtelen muita ihmisiä, oli ne tuttuja tai vieraita.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.4.25 10:19:50

Olen vähemmän kaunis ihminen ja kyllä ihan tosissani rakastuin mieheeni 37 vuotta sitten.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.4.25 10:39:32

Kauniitkin joutuvat tyytymään, koska täydellisiä kumppaneita ei ole.

Useimmat ihmiset rakastuvat monta kertaa elämässään, mutta rakastuminen ei läheskään aina johda pariutumiseen. Toisaalta nykyään solmitaan aika vähän puhtaita järkiliittoja, joten jotakin tunnetta lähes joka parisuhteessa on.

Päivämäärä:   14.4.25 10:51:59

"Minulle se ihme ainakin kävi. Olen itsekin yllättynyt, koska oikeasti ruma. Omaan joo kyllä ihan hyvän kropan (pieni ja treenaan kuntoani kovaa), hoidan hyvin ihoani ja hiuksiani, olen huoliteltu ja meikkaan siististi, mietin miten pukeudun ja sinällään siis teen kaikkeni mitä pystyn, että olisin ulkoisesti mahdollisimman viehättävä sillä mitä minulla on. Mutta kasvoni ovat vaan oikeasti tosi rumat."

Ei suurinta osaa miehiä kiinnosta kasvonpiirteiden estetiikka pätkääkään, jos vaan on hyvä ja treenattu kroppa sekä muutenkin huoliteltu ulkonäkö. Ne ovat siinä mielessä usein yksinkertaisia olentoja. Aikamoisen luotaantyöntävä friikki saisit naamastasi olla, jos noista muista tekijöistä huolimatta onnistuisit jotenkin karkoittamaan miehet luotasi.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   14.4.25 12:45:08

Eiväthän aloituksen teesit edes ole mitenkään toisensa poissulkevia. Ruma ihminen saattaa rakastua, palavastikin, sehän on täysin jokaisen itsensä sisältä tuleva tunne. Mutta voi olla ettei sitten saakaan sitä ketä haluaa vaan joutuu tyytymään johonkin muuhun.

Ei rumuus estä rakastumista mitenkään.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.4.25 13:22:41

"tottakai ulkonäkö on se joka kiinnittää huomion ensin, mutta jos ensimmäisellä tapaamisella ei jutut natsaa tai toinen ei osaa keskustella myös fiksuja niin siihen jää tapaamiset."

Kaverilla oli useamman vuoden parisuhde keski-ikäiseen mieheen, joka oli suhteen alusta asti korostanut ja kehunut sitä, kuinka he ovat niin samanlaisia ajatuksiltaan ja arvoiltaan, kuinka hänellä on ollut tosi hyvännäköisiä naisia jotka ihan m-lkeroita, kuinka hänelle ei ulkonäkö merkitse jos muuten sovitaan yhteen ja naisen luonne on hyvä. Kaveri puhui jo alussa, että mies antaa ymmärtää hänen olevan epäviehättävä. Silloin vielä sanoin, että ehkä sä tulkitset nyt omiasi. Jossakin vaiheessa kaverille selvisi, että mies seuraa somessa vaikka kuinka montaa berberi-instailijaa, naisjulkimoa ja tuijotteli tietyntyylisiä naisia kaupungilla.

Että tuo mies ainakin tyytyi ja kaverikin tyytyi, kunnes sai tarpeekseen ja lemppasi miehen. Tottakai luonne ja muu on tärkeämpää kuin ulkonäkö, joka rapisee aina enemmän tai vähemmän ajan myötä, mutta jos oikeasti on sitä mieltä niin silloin ei anneta toisen ymmärtää, että et ole viehättävä MUTTA mukavan luonteen takia olen kanssasi ja samalla katselen muita.

Lähettäjä: Scar 
Päivämäärä:   14.4.25 13:41:55

Mä kyllä uskon että pystyisin rakastumaan, mutta eipä ole tullut tilaisuutta rakastua, koska kukaan ei halua tutustua muhun. Taidan mennä tuohon friikkiosastoon arpineni.

"Ei suurinta osaa miehiä kiinnosta kasvonpiirteiden estetiikka pätkääkään, jos vaan on hyvä ja treenattu kroppa sekä muutenkin huoliteltu ulkonäkö. Ne ovat siinä mielessä usein yksinkertaisia olentoja. Aikamoisen luotaantyöntävä friikki saisit naamastasi olla, jos noista muista tekijöistä huolimatta onnistuisit jotenkin karkoittamaan miehet luotasi."

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.4.25 13:54:00

Enpä tiedä. Minulla ollut aika kranttu maku miesten suhteen. Siitäkin huolimatta ettei tuo oma habitus häävi ole. Ja on noita matkalla ollut muutamia.
Muutenkin jos pidemmälle aikoo suhteessa niin kyllä tuo korvien väli on se ratkaisevin. Ei auta nätti naama jos vintti täysi lepakoita.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   14.4.25 13:59:46

Itse en pysty seksuaaliseen kanssakäymiseen sellaisen ihmisen kanssa, jonka ulkonäön koen vastenmieliseksi. Ja kyllä aika pitkälti vaikuttaa siltä, että ulkonäkömieltymykset on ihmisillä samankaltaiset. Etenkin näin vanhempana, kun useimmat ovat rupsahtaneet, se ainoa hyvin säilynyt ja hoikka nainen kerää kyllä baareissa ja tapahtumissa kaikkien miesten huomion. Pitkälti sama toisin päin, mutta rumat naiset eivät niinkään kehtaa mitään komistusta lähestyä, kun eivät luule itsestään liikoja - toisin kuin keski-ikäiset miehet.

Minä olen parisuhdemarkkinoilta jo vapaaehtoisesti poistunut, vaikka sinkku siis olen. Oma ulkonäkö ei enää riitä omaa silmää miellyttävään mieheen, ja rumaa en halua. En kerta kaikkiaan pystyisi rakastumaan mihinkään Johannes Virolaisen kaksoisolentoon. Eli väitän, että kyllä ruma usein joutuu tyytymään jos parisuhteen haluaa, eikä molemminpuolinen rakastuminen helposti osu kohdalle.

Se on sitten toinen juttu, jos nuorena kauniit ovat aikanaan rakastuneet, ja sittemmin yhdessä rupsahtaneet. Silloin voi rakkaus hyvinkin jatkua syvän keskinäisen kiintymyksen muodossa.

Päivämäärä:   14.4.25 14:01:26

Ei voi, vain kymmenen kauneinta saa haluamansa, muut joutuu tyytymään jämiin.

Lähettäjä: AAA 
Päivämäärä:   14.4.25 16:41:59

Kaikki on vähemmän kauniita, koska vaikka olisi se kaikkein kaunein niin koska kauneus on makuasia niin jonkun toisen mielestä on sitten se vähemmän kaunis :D

Itse uskon että jos ylittää jonkun ulkonäöllisen rajan että 'kelpaa' niin sen jälkeen muut ominaisuudet merkitsee enemmän.
Sitten on nämä poikkeukset joilla ei ole mitään alarajaa fyysisessä viehättävyydessä vaan seurustelevat just jonkun hjallisharkimoiden kanssa rahan / aseman takia. Se on varmaan ahneutta tai joku outo fetissi, mahdotonta ymmärtää. Eihän esim se hjalliksen nainen ole mikään erityisen kaunis itsekään muuta kuin juurikin karmeaan vanhaan kurppaan verrattuna, ehkä sekin sitten nostattaa näiden geriatrikkourosten kumppaneiden itsetuntoa?

No vakavasti ottaen, nämä on niin toisaalta-toisaalta juttuja ja monimutkaisia. Kun ihmisestä pitää henkilönä, näkee hänet viehättävämpänä kuin objektiivinen arvioitsija näkisi. Niinpä voi olla jopa todennäköisempää että vähemmän viehättävä saa jopa huomattavasti paremman ja sopivamman kumppanin vaikka työpaikalla tutustumalla kuin joku supernäyttävä beibe tinderissä. Se 'kaikkien haluama' kerää niin ison lauman limaisia ulkonäön takia parveilijoita että hänen voi olla vaikeaa huomata niitä hyviä tyyppejä - jotka vielä aika usein jättää leikin kesken jos naista jo piirittää monta ns alfa-urosta. Ja siinä onkin sitten myös alku sen alunperin kivan miehen katkeroitumiselle, kun hän ei edes uskalla yrittää tutustua niihin naisiin joita muutkin haluaa. Ja onhan se niinkin että sellainen aidosti 'alfa' on usein myös viriili, hormonit kunnossa jne ja se näkyy myös ulospäin. Nuori ja hormonimyrskyssä oleva ihminen on rakennettu tiedostamattaan valitsemaan vahvoja ja hedelmällisiä lisääntymiskumppaneita, ei ehkä niinkään tekemään kauaskantoisia sielunkumppanivalintoja, eli sille jolle on valtavasti tarjontaa, voi hyvän valinnan tekeminen olla lähes mahdotonta. Nopeat, päättäväiset ja vahvat alfat vie ne halutuimmat kumppanit ainakin ensimmäisellä kierroksella.

Päivämäärä:   14.4.25 17:13:09

"Nopeat, päättäväiset ja vahvat alfat vie ne halutuimmat kumppanit ainakin ensimmäisellä kierroksella."

Ensimmäisellä kierroksella nämä hakevat lapsilleen herttaista emoa, emoa jolla on hoivaviettiä pitää jälkeläisistä huolta, kun alfa hoitaa viriiliyttään maailmalla. Noiden alfojen toisen kierroksen valinnat ovatkin sitten enemmän heidän itsensä kaltaisia.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.4.25 17:24:21

"Ja siinä onkin sitten myös alku sen alunperin kivan miehen katkeroitumiselle, kun hän ei edes uskalla yrittää tutustua niihin naisiin joita muutkin haluaa"

Millä ihmeen logiikalla 'kivan' miehen pitäisi saada kaikki naiset, joita sattuu haluamaan? Jokainen mies ei saa sitä kaikkien miesten haluamaa naista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.