Lähettäjä: Tavis
Päivämäärä: 13.4.25 20:27:14
Jos olet hyvä asiakaspalvelussa, sinulla todennäköisesti on riittävän uskottava työrooli olemassa. Otat sen päälle haastattelussa ja hoidat homman kuin minkä tahansa työtilanteen. Joo, on vähän feelua, mutta niin ne kaikki muutkin tekee.
Niitä kysymyksiä oli tuossa samassa artikkelissa jo, mutta muutamia tulee mieleen lisää:
- Miten yrityksen arvot näkyvät päivittäisessä työssä?
- Mistä asiasta asiakkaat antavat eniten palautetta?
- Millainen on yrityksen työyhteisön kehittämissuunnitelma? (ex. henkilöstö- ja koulutussuunnitelma, vain kun yli 20 hlö firma)
- Jos työsuhteesi purettaisiin koeajalla, mikä olisi todennäköisin syy?
Lisäksi vielä: kerroit, että todella haluat tuon työpaikan. Jos syyt ovat vähänkään firmaan ja työhön liittyviä, tuo ne esille. Jos ne ovat tyyliä "lasten päiväkoti on lähellä", niin joudut keksimään jotain muuta. :D
Sitten yksi hankala muistettava:
Kun puhut, yritä katsoa kameraan eikä ruutuun. Etäpalavereissa ihmiset pääsääntöisesti tuijottavat ruudulla näkyviä naamoja, vaikka oikeasti "katsekontakti" syntyy kameraan katsomalla. Tämä tosin tekee kuulijan kasvonpiirteiden tarkkailun ja tulkitsemisen haastavaksi, mutta sille ei oikein voi mitään. Jos voit sijoittaa kameran ja näytön vähän kauemmas itsestäsi, se helpottaa asiaa. Pidä kuitenkin mikrofoni suun lähellä.
Yritä löytää haastattelua varten joku riittävän hiljainen tila ja pidä huolta, että ympäristö ja varsinkin taustasi on rauhallinen. Testaa kameran ja mikrofonin toiminta ja asetusten käyttö jo etukäteen, ettei haastatteluaikaa mene turhaan säätämiseen.
Hyvin se menee, tsemppiä!
|