Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 13.4.25 21:08:29
Mä innostuksissani halusin kokeilla aikaista lajiketta tomaattia, ja niissä on jo ihan hyvän kokoisia raakileita :D Juuri ja juuri saan vietyä parvekkeelle ja illalla takas :D Mutta lasitettu parveke, niin voi kyllä olla, ettei kovin kauaa tartte enää öiksi raahata sisälle - varsinkaan kun on tuota harsoa varmuuden vuoksi valmiina. Mutta tiesin siis toki, että nuo tomaatit ehtii jo isoiksi kasveiksi ennenkö saan yöksikin ulos. Mulla on myös myöhemmin laitettuja eri lajikkeen tomaatintaimia, ne on sellasia 15-25cm korkeita nyt eli aika pieniä vielä.
Parvekkeelle meneviä kurkkuja on 2 pientä taimea ja lisää aattelin kylvää huomenna. Menee kuitenkin aikaa, ennenkö ne voi istuttaa isompiin astioihin niin ehtii kevät jo suht pitkälle. Mulla tulee myös miehen pihaan maalle kasvimaa, sinne pistän kesäkurpitsat ja kurkut vasta vähän myöhemmin, mutta esikasvatan ainakin osan. Kokeilin viime vuonna laittaa osan esikasvatettuna ja osan suoraan siemenestä, mutta meni se kylvö niin myöhään ettei niistä suorakylvöistä ihan hirveesti ehtinyt satoa tulla. Tarvii siis saada hieman aiemmin siemenet maahan sielä.
Mulla on myös mm neilikoita joita taisin helmikuun alussa kylvää ja niissä on nuppuja jo. Kasvivalojen avulla on kasvit hienosti kyllä kasvaneet. Tomaattia laitoin 5 eri lajiketta, ja osa on siis vasta maaliskuussa laitettu eli eivät ole kovin suuria vielä. Mulla on siis parveke aivan täynnä :D Sielä on kyllä mm kuukausimansikoita, joista toivon osan saavani kavereille myytyä ja osa menee sinne ulkokasvimaalle.
|