Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En pääse lääkäriin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.4.25 15:08:21

Olen avautunut tänne ennenkin sitä kuinka vaikea on päästä gynelle kunnallisella puolella. Kaikki mahdollset verikokeet on otettu,ja niistä tulokset saatu lääkäriltä tekstiviestillä. Tulokset ookoo ja sanoi konsultoivansa gyneä josko pääsisin tutkimuksiin. Syynä siis välivuodot ja kovat kuukautiskivut. Tästä viestistä nyt vajaa viikko. Mitä tekisitte seuraavaksi jos asiasta ei ala kuulua? On ollut hirveä prosessi päästä edes tähän asti. Tuntuu että ei oteta tosisaan, koska kivut on vain kuukautisten aikaan, mutta maximiannokset lääkkeitäkään ei vie niitä kokonaan pois. Lääkkeellisesti kipuja ei siis enää voida hoitaa, mutta voivatko pakottaa pillereihin imman kunnon sisätutkimusta?

Re: En pääse lääkäriin

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.4.25 15:15:15

Kunnallinen gyne tarjoaa pillereitä tai hormonikierukkaa. Ennen niitä kyllä ultraavat, ehkä ottavat papan eli siinä mielessä saa tietoa onko jotain syytä tai huolestuttavaa. Moni tk lääkärikin voi sen ultraamisen tehdä, jos siinä huomaisivat jotain hälyyttävää niin lähete gynelle kyllä irtoaisi ?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   13.4.25 15:19:13

Välivuodoista kyllä pitäisi päästä tutkimuksiin, ne kuitenkin usein aiheuttaa joku kasvannainen? Oletko nuori, eikä kyse ole vaihdevuosista?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.4.25 15:26:53

Lähempänä neljääkymppiä ollaan. Minulle ei selkeästi kerrottu mitä tutkittiin, mutta papa on otettu ja uskoisin että myös nää hormonitoimintaan vaikuttavat verikokeet myös. Lääkäri teki silmämääräisen tutkimuksen ja pisti näihin kokeisiin. Voihan se olöa että ultraan vielä pääsis mutta en tiennyt että se voi olla näin vaikeaa. Käynyt siis kaksissa eri verikokeissa ja varannut kaksi eri lääkäriaikaa jo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 15:34:04

Naistentaudeissa helpoimmalla pääsee kun säästää rahaa ja hankkiutuu yksityiselle. Julkisen kautta on todella vaikea päästä gynelle ja tk-lääkärit ei osaa ultrata munasarjoja/kohtua.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   13.4.25 15:46:56

Mä sain kunnalliselle valittaa toista vuotta laskeumasta ja vuoto-ongelmista, varmaan 4 eri lääkärillä kävin. Sitten onneksi tuli vastaan mies(!) lääkäri joka viimein antoi lähetteen erikoislääkärille gynelle ja sieltä sitten homma eteni. Vuoto ongelmiin sain vaan keltarauhaskuuria ja caprilonia. Myös olen ikäni kärsinyt jäätävistä kivuista ja vuodoista ja nyt sain viimein yli 40v sitten apuja. Vuodot jäi kierukan kanssa. Eli pillereitä tai kierukkaa helposti tarjotaan. Välivuodot toki asia erikseen. Sisäultraan olisi hyvä sun päästä. Koeta säästää rahaa ja mennä yksityiselle jos et vaan saa valituksista huolimatta aikaa erikoislääkärille.

Lähettäjä: kips 
Päivämäärä:   13.4.25 18:50:34

Mä en ole koskaan käynyt kunnallisella, koska tiedän etten mene enää ikinä gynelle jos kerrankin tulee huono kokemus koska pelkään kaikkia toimenpiteitä. Yksityisellä kaiken pyytämänsä saa ja mielenrauhan. Mut on ultrattu moneen kertaan vaikka olen lapseton. Mulla on mt sairaus joka vaikuttaa myös kipuihin ja kovista menkka- ja välikivuista on omassa päässä kehkeytynyt muutamaan kertaan iso huoli. Erikoislääkäri tekee toimenpiteet niin nopeasti ja helposti eikä mikään edes satu tai ehdi sattumaan, että varmasti käyn yksityisellä jatkossakin :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.