Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä aurinkosuoja jos meikit naamassa?

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   13.4.25 14:20:00

Mitä aurinkorasvaa käytätte, jos meikkaatte kesällä? Tulossa paljon ulkotilaisuuksia (festareita, häitä) joissa haluaisin laittaa kunnon meikkipohjan. Normaalisti olen käyttänyt kesällä jotain sävyttävää aurinkorasvaa vähän kun meikkivoiteen tilalla, mutta siitä ei tule juhlavaa pohjaa. Vinkkejä?

Re: Mikä aurinkosuoja jos meikit naamassa?

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   13.4.25 14:25:14

Siis aurinkorasva ja sen päälle normaalisti meikki. Mulla on ollut apteekista joku kasvoille tarkoitettu, niitähään on erilaisia eli mikä omalle naamalle sopii.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.4.25 14:29:45

Etkö normaalisti laita päivävoidetta meikkivoiteen alle? Minä käytän kesät talvet päivävoidetta, jossa on suojakerroin 50.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.4.25 15:34:49

Päivävoide suojakertoimella 50 ei vastaa samaa kuin auronkosuoja samalla kertoimella. Päivävoidetta pitää laittaa paljon enemmän, jotta saa saman suojauksen. Sama meikkivoiteen kanssa, jossa on suojakerroin.

Olen kokeillut erilaisia meikin alle laitettava. Parhaat on olleet Garnier ja apteekista saatavat kevyet kasvoaurinkosuojat.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.4.25 15:55:11

A: suojakerroin mitataan ihan samalla lailla päivävoiteista ja aurinkovoiteista. Eli samalla määrällä saa saman suojan. Päivävoidetta voi olla jopa helpompi laittaa riittävä määrä, koska se on yleensä koostumukseltaan kevyempää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.25 17:19:49

Viime kesänä toimi hyvin kasvoille suihkutettava, sooi myös meikkn kanssa. Olisiko ollut garnierin?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   13.4.25 18:54:19

Mä en tykännyt tuosta Garnierin suihkeesta, roiski liian suuria pisaroita ja jätti rasvaisen kiillon meikin päälle. Ostin testiin Cosrx:n Ultra Light Invisible 50+ ja on ollut tosi toimiva meikin alla. Vartalolle käytän Hawaii Tropicin sk50, ennen käytin myös kasvoille mutta nyt tuo Cosrx vie kyllä voiton, on niin kevyt ja nopeasti imeytyvä. Ihoni tukkeutuu helposti ja tulee finnejä, siksikin hain kevyempää versiota.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   13.4.25 19:13:55

Milla, kiitos vinkistä! Minäkin olen etsiskellyt jotain hyvin imeytyvää, tehokasta aurinkorasvaa ja tuo Cosrx voisi olla toimiva minullekin. Täytyy piipahtaa apteekkiin kun seraava kerran lähden kaupungille jossain tuppukylää isommassa paikassa. Ei taida löytyä ihan perus S-marketista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 19:30:05

Sit vielä päivän mittaan voi lisätä puuterisuojaa esim Hawaiian Tropicilta

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   13.4.25 19:58:17

Joo toi Cosrx oli Sokoksella vielä alessa niin oli edullinenkin, hieman alle kympin.

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   13.4.25 22:09:46

Kiinnostuin nyt kanssa tuosta Cosrxista, kiitos vinkistä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.25 22:16:09

La Roche Posay Anthelios anti-shine mist, suojakerroin 50.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 22:59:12

Käytän kasvovoiteena Beauty of Joseonin aurinkovoidetta. Meikkivoiteena joku perus Lumene, jossa spf20.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.