Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä muuttaisin tämän päivän syömisistäni?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 00:26:14

Minulla on tarkoitus pudottaa 5-6kg painosta pois syyskuuhun mennessä (mitat nyt 165cm ja 65,5kg). Painoin pari vuotta sitten lähes 70kg, paastoamalla pudotin 63-62kg ja olo oli silloin hyvä. Vuoden -24 lopulla paino nousi pari kiloa lisää, kun en enää kiinnittänyt huomiota syömisiini, liikaa herkkuja.

No joka tapauksessa, tämän päivän syömiset on tässä:
Aamulla lasi vettä
- Noin klo 13 kaksi juureen leivottua ruisleipä palaa, joiden päällä pilkottu avokadoa, voita, sitruunaa ja mausteita, kupillinen mustaa teetä sitruunalla ja hunajalla, lasillinen piimää, lasillinen lähdevettä rautaporetabletin kanssa

- Noin klo 16-17 kaksi pientä paneroitua liikettä ja itsetehtyjä lohkoperunoita sekä vastikkeena vähän valkosipuliaiolia, pieni pullo maustamatonta vissyä

- Iltapalaksi klo 20 aikaan kaksi samanlaista avokadoleipää kuin aamulla, pieni juotava actimel jugurtti, pieni pullo vissyä , tölkki colaa ja lauantain herkutteluksi pingviinijäätelötuutti

Ainoa paheeni tällä hetkellä on varmaan cola, siitä täytyy päästä eroon. Muita herkkuja en enää syö, jouluna ja talvena meni suklaata ja laskiaispullia vähän liikaa. Minulla on lievä PCOS ja sen takia sokeri kerääntyy heti vatsa ympärille. Liikuntaa en harrasta muuten kun koiran kanssa lenkkeilemällä ja siivoilemalla kotona päivittäin sisällä sekä pihalla. Yritän syödä myös vähemmän sen takia, että vähentäisin ruokakuluissa. En ole lihava, mutta vyötärön ympärys alkanut taas vähän kasvamaan loppu vuoden herkuttelujen takia.

Re: Mitä muuttaisin tämän päivän syömisistäni?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.4.25 00:31:53

Syöt liian vähän ja missä kaikkivihannekset? Niitä pitäisi olla 500-800 g? Pääsetkö edes 150 grammaan? Pelkkää leipää, liike oletettavasti leike? Mikä leike?

Syö tasaisemmin (missä aamiainen, kunnollinen lounas jne?).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.25 00:37:45

Missä proteiini ja kasvikset?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 00:37:45

Oho puhelin korjannut, joo pientä porsaanlihaleikettä piti lukea. Aamupalaa en ole juuri koskaan osannut syödä kotona, toimistolla välillä pikapuuron.

Tänään ei ollut salaattia, mutta eilen meni salaattisekoituspussi, johon lisäsin oliiveja, punasipulia ja fetaa. Kasviksia ja vihanneksia pitäisi kyllä syödä enemmän ja niitä olen alkanut lisäämään syömisiin. Huomenna meinasin tehdä jauhelihakeiton, johon laitan myös papuja sekä linssejä kasvisten ja perunan lisäksi. Leipää syön myös todella harvoin, ja jos syön niin tuota juureen leivottua ruishamppuleipää avokadolla, keitetyllä kananmunilla tai graavilohella.

Päivämäärä:   13.4.25 01:07:38

Sun rautaporetabletti menee aivan hukkaan kun samalla sen kanssa juot teetä ja piimää.

Ota se aamulla ja kaveriksi jotain c-vitamiinipitoista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 01:14:53

Ruokamääräsi kuulostaa vähäiseltä, vähäproteiiniselta ja missä kaikki vihannekset ja hedelmät?

Syö aamulla jotain proteiinipitoista, esim. kananmunia tai rahkaa. Lasillisessa piimää on alle 10g proteiinia. Jätä nuo juotavat sokerijogurit pois.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.4.25 01:28:12

Rautaa ei tosiaan kalsiumin tai kofeiinin kanssa, kuten piste yllä kirjoitti

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   13.4.25 05:08:43

Ruisleivät pois kokonaan.

Päivämäärä:   13.4.25 05:59:26

Actimel pois, siinä on paljon sokeria. Kun lisäät kasviksia, et tartte mitään turvotuksenpoistojogurtteja jotka ei edes toimi.

Lisää kasviksia, lisää proteiinia. Raudan kanssa ei teetä, kahvia, maitotuotteita, väli pitää olla ainakin 2h.

Syöt liian harvoin.

Ehdotuksia proteiinin lähteiksi: Raejuusto, rahka, kananmuna, pähkinä, soija. Esim vaalea soijarouhe marjoilla, maustamattoman jogurtin kanssa on herkullista ja soijassa on huimasti protskua.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   13.4.25 06:26:53

Mielestäni syöt liian vähän.

Lähettäjä: Brax 
Päivämäärä:   13.4.25 07:02:26

Toki yksilöllistä, mutta itse olen sinua pienempi (noin 163 / karvan alta 50kg) ja tarvitsen silti huomattavasti enemmän ruokaa jaksaakseni perus arkea, siis ilman treenaamistakin. Ja kokisin kyllä fyysistä huonoa ja ”tunkkaista” oloa kasvisten puutteesta. Ja siis jopa silloin kun painoni laski, söin silti huomattavasti enemmän mitä aloittaja.
Jos minä olisin aloittajan saappaissa, niin itse lisäisin määriä ja söisin ns ”puhtaammin” ja enemmän kasviksia, vihanneksia, marjoja ja hedelmiä. Mutta edelleen kuten heti alkuun sanoin, yksilöllisiä asioitahan nämä on.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   13.4.25 07:23:34

Mikä tää lasi vettä aamulla oikein on? Muutenkin liian vähän ruokaa. Syötkö moni vitamiinia yms?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.25 07:33:19

Jättaisin vichyt ja colan pois ja joisin tilalla ihan oikeaa vettä.Avokadolla ei mitään tekoa vaihtaisin sen makarooneihin ja kaurapuuroon.

Päivämäärä:   13.4.25 08:01:56

Proteiinia lisää, sitä täytyy olla joka aterialla. Ja pidä ihmeessä avokado. Itsellä myös PCOS ja tiedän, miten vaikeaa laihduttaminen sen kanssa on. Pätkäpaasto ja keto ovat minulla ainoat, joilla voin onnistua. Formolinea käytän tukena ja se tuntuu auttavan.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   13.4.25 08:26:10

Todellakin syöt liian vähän. Ja liian vähän kasviksia.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.4.25 10:20:05

"Ruokamääräsi kuulostaa vähäiseltä, vähäproteiiniselta ja missä kaikki vihannekset ja hedelmät?"

Joo, niin monta asiaa on pielessä, että ihan saisi koko homman muuttaa :D

Päivämäärä:   13.4.25 10:48:52

-Söisin ton avokado-leipäsetin aamulla, vaikka tunti heräämisen jälkeen, jos heti ei maistu

-noi leikkeet sun muut+porkkanatikkuja, salaattia ja tomaattia ja vaikka punajuurisalaattia klo. 12 JA VESI

-klo.14. Vaikka yks avokadoleipä ja se actimel

-18.00 esim. Nakkisoppaa ja ruisleipä

-21.00 pieni annos puuroa marjoilla, rahkalla tms.

Päivämäärä:   13.4.25 10:49:47

Nii joo ja lisäisin välipaloiksi tai vaikka klo.18.00 jälkkäriksi hedelmän

Päivämäärä:   13.4.25 10:52:10

"Mikä tää lasi vettä aamulla oikein on?"

En ole ap, mutta itsekään en pysty syömään aamuisin mitään, mutta vettä ON saatava heti aamulla. En pystyisi aloittamaan päivää, ennen kuin olen saanut vettä lasillisen tai pari.

Noin muuten, ap:n syömiset ovat tosi pielessä. Ei kasviksia, eikä proteiinia.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   13.4.25 10:58:49

Joo, en itsekään syö aamiaista varsinaisesti, mutta vain lasi vettä? Ei kahvia tai mehua tai smoothieta? Ja vasta koko 13 ruokaa? Herääkö ap siis jotain klo 10+?

Päivämäärä:   13.4.25 11:02:22

"en itsekään syö aamiaista varsinaisesti, mutta vain lasi vettä? Ei kahvia tai mehua tai smoothieta? Ja vasta koko 13 ruokaa? Herääkö ap siis jotain klo 10+?"

Onhan puhdas vesi ehdottomasti parempi valinta, kuin joku kahvi tai mehu. Smoothie taas on jo aamupala. Itse herään 6-8 välillä ja syön ensimmäisen kerran 12-13 aikoihin.

Päivämäärä:   13.4.25 11:52:41

Joo, en itsekään syö aamiaista varsinaisesti, mutta vain lasi vettä? Ei kahvia tai mehua tai smoothieta? Ja vasta koko 13 ruokaa? Herääkö ap siis jotain klo 10+?

Pcos-ihmiselle on kyllä ihan vihoviimeisen huono vaihtoehto hulauttaa lasi sokeria heti aamusta tyhjään vatsaan. Jos jollain saa insuliinin päiväksi tappiin, niin sillä. Itsekin paastoan nykyisin aamut, olen kyllä nälkäinen mutta tämä tuntuu hallitsevan painoani tehokkaasti. Herään klo 6 ja syön 11-12. Itse tosin juon mustaa kahvia.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 12:08:29

Kiitoksia kommenteista. En syö joka päivä samalla tavalla, mutta tuo nyt oli eilinen ruokailu. Eilen en tehnyt oikein muuta kun pessyt pyykkiä kotona, imuroin, kävin 3 kertaa lenkillä koirien kanssa ja katsoin telkkaria. Colaa en yleensä juo joka päivä, vaan viikonlopun herkkuna. Hanaveden lisäksi juon hiilihapollista lähdevettä tai maustamatonta vissyä.

Aamupalaa en joo syö, muuta kun lomareissuilla, en ole koskaan lapsenakaan siihen pystynyt. Lapsena join maitokaakaon ja se riitti, nyt juon vettä useimmiten, toimistolla välillä pikakaurapuuropussin ja kahvia. Kotona en juo kahvia, vaan teetä. En syö mitään monivitamiinilisää.

Eilen heräsin klo 10, arkisin herään 5.30-8 välillä riippuen teenkö töitä kotona vai toimistolla.

Hedelmiä syön myös yleensä (kiivit, banaanit, appelsiinit, ananas, ihan kaikkea ei voi allergian takia), mut nyt en pariin päivään ole sitä tehnyt.

Täytyisi varmaan tehdä ihan viikon ruokalistat aina, et tulisi syötyä enemmän. Kahden pisteen ehdotus esimerkki varmaan riittävä, siihen jos soveltaisi. En ole varmaan koskaan syönyt hirveän esimerkillisesti.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.4.25 12:08:53

On turha pienentää annoksia rahan säästämikseksi, jos juot samana päivänä vissyä, colaa ja actimelliä. Noihin juomiin menee aika paljon rahaa.

Lounaisiin jotain proteiinia mukaan, johonkin ateriaan reilusti kasviksia mukaan ja esim. uunijuurekset pelkän lohkoperunan sijaan.

Lähettäjä: iluna 
Päivämäärä:   13.4.25 12:09:14

” Pcos-ihmiselle on kyllä ihan vihoviimeisen huono vaihtoehto hulauttaa lasi sokeria heti aamusta tyhjään vatsaan. Jos jollain saa insuliinin päiväksi tappiin, niin sillä. Itsekin paastoan nykyisin aamut, olen kyllä nälkäinen mutta tämä tuntuu hallitsevan painoani tehokkaasti. Herään klo 6 ja syön 11-12. Itse tosin juon mustaa kahvia.”

Minulla on myös PCOS ja itselleni taas hedelmät ja marjat eli smoothie aamulla ei aiheuta oireita tai ongelmia, olen kokenut sen oikein hyväksi startiksi päivälle

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.4.25 12:12:58

Eivät kaikki ole aamuihmisiä, eivätkä tahdo syödä aamulla. Ja jos haluaa pudottaa painoa, on aika loogista, ettei syö jos ei ole edes nälkä.

Cokiksen voi juoda light-versiona, ja sitähän taas voi vetää vaikka ison pullon päivässä.

Aloittaja voi huoletta lisätä omenia ruokavalioonsa, ja silloin tällöin muitakin hedelmiä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 12:17:29

Mulla on inhottavasti vaan noita allergioita, etten esimerkiksi pysty syömään omenia, päärynöitä, persikoita, kirsikoita, luumuja, herneitä ja porkkanaa tuoreena. Kypsennettynä ei sitten enää aiheuta oireita. Pähkinöistä vähän sama homma, ilman paahtamista en pysty syömään ja joitakin en siltikään.

Päivämäärä:   13.4.25 12:19:01

” Minulla on myös PCOS ja itselleni taas hedelmät ja marjat eli smoothie aamulla ei aiheuta oireita tai ongelmia, olen kokenut sen oikein hyväksi startiksi päivälle”

Hyvä sinulle! Smoothiethan on ihania. Itsellä sellainen aiheuttaa valtavan verensokeripiikin. Samoin tekee kaurapuuro.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   13.4.25 15:29:05

"paastoamalla pudotin 63-62kg"

Päivämäärä:   13.4.25 15:30:41

"Cokiksen voi juoda light-versiona, ja sitähän taas voi vetää vaikka ison pullon päivässä."

Kyllä ihmiset ovat sitten TYHMIÄ. Se sokeriton cocis on ihan yhtä haitallista hampaille kuin tavallinen, ja maistuukin kamalalta.

Päivämäärä:   13.4.25 15:34:32

Mahdoit olla TODELLA valtava, kun pystyit laihtumaan yli 60 kiloa.

Päivämäärä:   13.4.25 17:43:39

""Cokiksen voi juoda light-versiona, ja sitähän taas voi vetää vaikka ison pullon päivässä."

Kyllä ihmiset ovat sitten TYHMIÄ. Se sokeriton cocis on ihan yhtä haitallista hampaille kuin tavallinen, ja maistuukin kamalalta."

Eikä pelkästään haitallista hampaille. Lukekaapa huviksenne aspartaamin haitoista.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   13.4.25 18:02:42

Tuossa on melkein kaikki pielessä. Leivät pois, cokis pois, actimel pois, porsaanliha pois. Perunankin voisi korvata vaikka täysjyväriisillä.

Tilalle kasviksia ja terveellistä proteiinia, kuten kanaa, kalkkunaa, kalaa, kasviproteiineja ja rahkaa. Sokeria mahdollisimman vähän.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.4.25 19:26:13

"Kyllä ihmiset ovat sitten TYHMIÄ. Se sokeriton cocis on ihan yhtä haitallista hampaille kuin tavallinen, ja maistuukin kamalalta."

-Aloittaja ei maininnut murehtivansa hampaidensa kuntoa. Painonhallinnallisesti zero-cola ei tuo ylimääräisiä kaloreita, joten sokeriversion vaihtaminen siihen auttaa vähentämään energian saantia ja hampaiden kannalta on ihan yksi hailee kumpaa juo, jos joka tapauksessa juo tuon tyyppistä haittaa aiheuttavaa tuotetta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 20:12:40

Ottakaa nyt huomioon, että tuossa oli yhden päivän ruoka, en siis syö joka päivä porsaan filee leikkeitä. Syön myös kanaa ja kalaa, pääruoka vaihtelee. Se määrä on vaan ehkä suurinpiirtein sama kun tuossa. Eli syön 1-2 lämmintä ruokaa sekä ehkä pari ruisleipää, actimelin ja banaanin/kiivin lisäksi. Kasviksia täytyy joo lisätä, se on ollut työn alla. Cola oli viikonlopun herkkuna, makeutusaineita en halua käyttää, kun olen lukenut miten paljon niistä voi olla haittaa vaikka suoliston mikrobeille.

Huom, sinulla on jonkun sortin luetunymmärtämisongelma. Minulla tuli kirjoitusvirhe aloitukseen, mutta normaalilla järjellä oleva ihminen olisi pystynyt päättelemään, että pudotin 70kg painosta tuohon 62-63 kiloon näin oikein kirjotettuna.

Kävin tänään kaupassa ostamassa viikon ruuat ja ostin kananmunia sekä puuroa, joita käytän jatkossa sitten iltapalana. Yksi pussi puuroa ja pakkasesta marjoja sekä kananmuna. Aamupalaa en aio jatkossakaan syödä, mutta kaksi lämmintä ateriaa iltapalan lisäksi. Pakkasessa on pieni pala porsaan etuselkää, jauhelihaa, lihasuikaleita, broilerin fileepihvejä sekä lohifilee. Meinaan nyt tehdä jauhelihakeiton pavuilla ja linsseillä, uunilohen perunoiden ja ruusukaalin kanssa, kanavartaita, perunoita ja salaattia, possurisotto sekä uunilihan uunijuuresten kanssa. Palkkapöivän jälkeen tekisi mieli ostaa kuhaa ja paistaa se pannulla ja syödä kasvisten ja perunoiden kanssa.

Ja just hetki sitten luin jonkun jutun, että perunaa ei tarvitsisi vältellä ja se taitaa olla itseasiassa uudessa ruokasuosituksessa mieluummin kuin riisiä? En siis meinaa poistaa ruokavaliostani.

Kiitos kommenteista taas, hyvin saanut ajattelemaan :)

Lähettäjä: Heta 
Päivämäärä:   13.4.25 20:34:48

Syö myös aamulla jotain, edes paistettu kananmuna ja leipä/puuroa, pähkinöitä ja jokin hedelmä/marjoja. Vaikkei olisi ruokahalua.

Päivämäärä:   13.4.25 21:28:33

Mulla myös pcos ja pudotan painoa, nyt olen päässyt hyvin alkuun ja paino putoaa noin puoli kiloa viikossa. Tässä vertailun vuoksi mun syömiset:

Klo 11: 2 oliiviöljyssä paistettua kananmunaa, kolme siivua pekonia. Tomaatti, parsaa, kurkkua, vihersalaattia, raejuustoa.

Klo 18: vihersalaattia, tomaatti, kurkkua, broileria tomaatti-mustapapukastikkeessa. Kreikkalaista jogurttia, vadelmia, mustikoita, tummasuklaahippuja vähän.

Seuraavan kerran syön huomenna duunissa lounaalla.

Lähettäjä: cookie 
Päivämäärä:   13.4.25 22:00:35

Ihan hurjan pieniä määriä porukka syö. Tai itse syön sitten varmaan todella paljon :D Olen 166cm / 50 kg nainen ja olisin vain yksi väsynyt, ärtynyt ja energiaton zombi noilla aloituksen tai vaikka yllä olevan - ruokamäärillä.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   13.4.25 22:14:56

Kaikki ei osaa/pysty syömään aamulla. Jos aamusyöminen kotona on mahdotonta, ota silloin se lisärauta.

Aamupäivällä töissä joku hedelmä tai smoothie. Lounas ihan oikeaa ruokaa esim. annos uunilohta, pari perunaa, salaattia ja raasteita sekä liraus oliiviöljyä. Välipalaksi sitten se viipale ruisleipää. Siihen päälle esim. humusta, tomaattia, kurkkua, salaatinlehtiä tms. Päivällinen kotona vaikka kasvissosekeitto ja raejuusto, sekä näkkäri kasvislevitteellä. Iltapalaksi vaikka desi luonnonjogurttia ja desi marjoja.

Paneroidusta tuotteista tulee yleensä turhaa rasvaa, samoin lohkoperunoista. Majoneesi on kastikkeena huono vaihtoehto.

Vichyn sijaan juo vettä, ja reilusti.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 22:15:01

Joo jonkun hedelmän syöminen tunti pari heräämisen jälkeen voisi olla myös hyvä :) mä oon aina syönyt aika vähän tai siis en ole koskaan osannut syödä montaa eri ateriaa päivässä vaan ennemminkin sen mukaan, kun on nälkä. Enkä ole koskaan tehnyt erillistä lounasruokaa ja päivällisruokaa. Syönyt sitten samaa 2x päivässä. Ja en ennen syönyt koskaan leipää, vasta viime vuonna löysin nuo graavilohi-, avokado- ja keitetty kananmunaruisleivät. Nyt vielä löytyi kaupasta juureen leivottua ruishamppuleipää mikä maistuu vielä paremmalta niin en viittis niitäkään jättää pois ruokavaliosta.

Energiaa on ollut ihan riittävästi, varmaan sit tulis syötyä enemmän jos harrastaisin vaikka liikuntaa enemmän mitä nyt tai tekisin fyysistä työtä. Mut vihanneksia ja juureksia tavoitteena lisätä joka aterialle jatkossa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.4.25 22:56:45

Kiitos vinkeistä. Töissä syön ihan jonkun lounaan, useimmiten kyllä sellasen melko yksinkertaisen ilman salaattilisukkeita.
Joo en yleensä osta koskaan kaupan pakastealtaalta mitään valmisperunoita, nuo lohkoperunat oli omatekemiä tuoreista potuista ja ainoa rasva oli oliiviöljy :) joskus pelkkä vesi kyllästyttää ja pääsin aiemmin limsakoukusta eroon, kun vaihdoin hiilihapolliseen lähde eteen ja vissyyn. Sen takia juon hanavettä ja hiilihappovettä. Näkkäriä täytyykin muistaa ostaa, tykkään syödä sitä raa'an valkosipulin kanssa, kun tietää ettei ole hönkäilemäsä ihmisten ilmoilla :D

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.4.25 08:23:51

Mitä vinkkejä aloittaja edes oikeasti kaipaa? Tuossahan on kaikki pielessä. Liian vähän kaikkea (proteiinia, vihanneksia, kenties tulee liian vähän kaloreitakin) ja siitä huolimatta aika iso osa kaloreista on sokeria (hunajaa teessä, sokerijugurttia, jäätelöä). Edes vettä ei ole tarpeeksi, jos juot 1 lasi aamulla (2dl), pikku pullo x2 (0,33dl/kpl).

Mitä jos aloittaja vaikka aloittaisi ihan perus lautasmallista. Opettelisi syömään sen väh 4x päivässä ja joka ruualla proteiinia, rasvaa ja kuitua riittävästi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   14.4.25 11:50:53

Mulla samat mitat, pudotin painoa (tein 2-3 salitreeniä viikossa samaan aikaan) 4 kiloa parissa kuukaudessa seuraavan tyyppisellä ruokavaliolla:

Aamu: 2 näkkäriä voita päällä, purkki rahkaa ja hedelmä/marjoja
(tai esim puuro, purkki raejuustoa, muutama pähkinä
TAI 2 näkkäriä ja 2 kananmunaa)

lounas: kourallinen kanaa, kourallinen pastaa, ruokalusikallinen pähkinöitä ja iso lautasellinen salaattia/hedelmiä

Välipala: samantyyppinen kuin aamupala

Illallinen: sama kuin lounas paitsi pastaa 1,5 x enemmän.
(määrät siis samat, proteiinista/hiilarista riippuen)

Iltapala: samantyyppinen kuin aamupala

Ylläoleva on nimenomaan rasvanpolttoon suunniteltu ruokavalio.

Mietin onko aloittajan viesti provo. Jaksatko mitään noilla syömisillä? Sun aineenvaihdunta on pakko olla aivan nollissa.
Miksi limuja jos laihdutat? Jos pelkkä vesi ei mene niin tee sodastreamilla ja laita jotain Funlightia kyytipojaksi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   14.4.25 11:55:26

eikä todellakaan tarvitse pelätä hiilareita, mutta kannattaa huomioida energiatiheys.

Peruna ja riisi on energiatiheää, eli määrällisesti näitä vähemmän kuin vaikka kaurapuuroa tai pastaa. Jos haluat siis vatsantäytettä, suosisin jälkimmäisiä-

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   14.4.25 16:08:09

No toistan nyt samaa, tuo limsa ja jäätelö oli minun viikonlopun herkku , en syö ja juo niitä joka päivä. Ei ole provo, syön välillä oikeastikin aika vähän/huonosti. Joskus taas syön paljon enemmän. Tänään join aamulla taas lasin vettä + banaanin, lounaalla jauheliha-papu-linssikeittoa ja kaksi ruishamppuleipää + lasi piimää ja lasi vettä. Myöhemmin syön varmaan toisen annoksen samaa keittoa ilman leipää ja iltapalaksi annospikapuuropussin ja yhden keitetyn kananmunan.
Sama juttu veden kanssa, joskus juon enemmän ja joskus vähemmän. Energiaa on ihan hyvin riittänyt tähän asti, enempää en ole tarvinnut. Ja en tosiaankaan harrasta tällä hetkellä mitään, varmaan söisin enemmän jos harrastaisin, mutta ei ole nyt kiinnostusta ollut mihinkään erityisesti.

Lähettäjä: Niiskuli 
Päivämäärä:   14.4.25 18:05:10

Leipä on ihan turhaa, syö se tilalla oikeaa ruokaa jossa on kasviksia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.4.25 18:12:13

Mihin nyt tarvitset apua? Sinulle on kerrottu usean keskustelijan toimesta, että mikä meni vikaan ja puolustelet, että tää ei nyt ollut mikään normipäivä, nyt vaan söin tänään näin. Jos haluat apua, ota neuvot vastaan. Jos tuo taas ei ollut normaalin päiväsi ruokailu, niin miksi laitoit sen ylipäätään esimerkiksi? Vaikea on auttaa, kun asenteesi on jokseenkin vinksahtanut.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.4.25 18:24:49

Toimii takuulla.

Aamupala 40g kaurahiutaleita, purkki rahkaa, desi sokeritonta mehukeittoa

Lounas 100g kanaa/lihaa (20g proteiinia) ja 200g kasviksia

Välipala proteiinipatukka tai välipalarahka

Päivällinen 100g lihaa/kanaa, 40g riisi/pasta, 200g kasviksia, teelusikallinen oliiviöljyä

Iltapala 200g rahkaa, 10g vehnäleseitä, sokeriton mehukeitto.

Ruokailuväli ei saa venyä yli 4h. Lähti kilo nestettä ensimmäiset 4 päivää, sitten olikin pakko tankata hiilareita. Mulla ei vaan onnistu tuo 4h välein syöminen. Mutta nyt on työnkuva muuttunut niin, että voisi kyllä kokeilla, vielähän tässä ehtii kesäkuntoon :D

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   14.4.25 18:52:08

Aloittaja, kysyit otsikossakin, että "Mitä muuttaisit TÄMÄN päivän syömisistäni?" Ihmiset vastaavat otsikon kysymykseen. Kaikki varmaan kyllä älyävät, että et syö joka päivä täysin samaa ruokaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   14.4.25 19:00:23

En puolustelee syömisiäni, vaan tuota limsaa tarttumista nyt lähinnä, kun en sitä joka päivä juo :D sen olisin voinut jättää saman tien pois aloituksesta.

Ja olen monta kertaa jo kiittänyt teitä kommenteista, neuvoista ja vinkeistä. Rupean parantamaan syömisiäni vähitellen. Ei se tapahdu sormia napsauttamalla. Paitsi siihen aamupalaan en aio panostaa kun en sitä ole pystynyt koskaan syömään kunnolla. Vesilasi ja hedelmä menee, mutta en mitään kovin täyttävää saa alas.

Rahkaa voisin kyllä ostaa ihan joka päiväiseen ruokavalioon välipalaksi tai iltapalaksi, niitä joskus söin mutta sekin jäänyt.

Noita sokeroimattomia juttuja makeutusaineita en halua syödä, mut sen tilalla menee varmaan ihan hyvin marjat pakkasesta.

Ruisleipä sopii keiton kanssa hyvin ja onhan keitossa jo kasviksia. Ja leivästä saa hyviä kuituja, vaaleaa leipää en syö.

No nyt on joka tapauksessa ostettu paljon eri kasviksia ja juureksia tuleviin ruokiin myös mukaan :) toivottavasti saan tästä itselleni nyt pysyvän rutiinin.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.4.25 20:51:13

Mullakin tökkii mehukeitto jo, aion kokeilla vaihteeksi mustikkajauhetta myös iltapalalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.