Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Surullista touhua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 19:47:10

Ehdotin isovanhemmalle, että lapsi voisi virpoa puhelimitse kuvakameralla ja saa palkkion myöhemmin, kun isovanhempi ei asu samassa kaupungissa. Vastaus, katsotaan, en tiennyt, että on virpomispäivä, ei meille kukaan tule virpomaan.
Ethän sä nyt oikeasti vastaa noin vaan että totta kai voi ja odotan sitä tms. Ei lapsenlapselle luoda tuollaisia muistoja että heittäydytään marttyyriksi, jos kukaan muu ei tule virpomaan. Haloo, se on lapsenlapsi, verisukua!
Vastaisko joku muu näin tylysti?

Re: Surullista touhua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.4.25 19:50:30

Voisin ihan hyvin kuvitella omien vanhempieni vastaavan just näin :D sivusta seuraajana tuntuu tosi pahalta kun heitä ei kiinnosta omat lapsenlapset..

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   12.4.25 21:05:59

On kyllä ikävää, mutta hyvin tyypillistä nykyään. Tuo nyt mummuiässä oleva sukupolvi on iham käsittämättömän itsekästä.

Meillä ihan samaa käytöstä kauempana asuvilta isovanhemmilta. Ilmeisesti jotenkin katkeria kun ei olla muutettu heidän lähelleen. Hehän eivät voi tietenkään tänne muuttaa vaikka ovat eläkkeellä ja meillä täällä työt (ei asuta kalliilla alueella tai pk-seudulla). Jotenkin tuntuu, että kylässäkin heitä kiinnostaa vaan oma poikansa eli mun mies. Lapsenlapsiaan eivät jotenkin näe ominaan vaan Ilmeisesti minun jatkeena ja vieraina.

Päivämäärä:   12.4.25 21:38:34

Jos hän ei oikein käsittänyt pyyntöä.

Päivämäärä:   12.4.25 21:45:48

Mullekin tuli mieleen että nyt ei ihan siinä hetkessä ihan tajuttu. Että koska tulette ja mitä?

Päivämäärä:   13.4.25 18:14:28

Juu ei ois pitäny virpoa. Soitimme videopuhelun, no lapsi ei ole virponut ketään kun ei jostain syystä siitä innostu. No ajattelin että leikimme että hän virpoo ja sanelin siihen sitä lorua. Isovanhempi myrtyneellä ilmeellä: no eikö se nyt itse osaa sitä sanoa. Paiskasin luurin kiinni ja sanoin että lopetetaan sitten jos ei kelpaa.

Siihen sain viestin, kuinka hän on saanut tappouhkauksia tänään ja köytökseni oli kuulemma viimeinen pisara!!
Mihin nämä sairaat isovanhemmat voisi toimittaa?

Päivämäärä:   13.4.25 18:17:07

Kyseessä siis skitsofreniasta kärsivä isovanhempi ilman lääkkeitä...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.4.25 18:17:12

.: siis miksi sä aloit virpomaan toisen puolesta jos lasta ei itseään kiinnosta? Ei kai tuo nyt ole kiva lapsellekaan.

Päivämäärä:   13.4.25 18:20:02

Juu no tein virheen, ajattelin että lapsi haluaa ja ei sanonut että ei halua kun ehdotin. En myöskään muistanut kysyä saako virpoa. Juu ei virvota jatkossa meillä isovanhempia.. mukavaa kuitenkin että meillä kävi virpojia ja saivat herkkuja. Itse en halua olla törkyisovanhempi jos sellaiseksi joskus pääsen.

Päivämäärä:   13.4.25 18:40:06

Aika jännä, että tämäkin kaadettiin minun virheeksi. Nyt viestittää, että lasta ei saa pakottaa virpomaan! .joo minähän ihan väen väkisin pakotin siihen...
Jos lapsi ei ole koskaan nähnyt mitä se tarkoittaa niin mistä hän sen oppisi, ihan puskista!! Ei mene yksin mihinkään muiden lasten kanssa koska pieni eikä aikuisenkaan kanssa. Jos lapselle ei näytä eri asioita ei se niitä myöhemminkään tee tai harvemmin. Eli suurin virhe mitä vanhempi voi tehdä on näyttää lapselle eri asioita. Jos vanhempi ei vie uimasn , ei lapsi opi ja voi hukkua, kun myöhemmin menee uimataidottamana kavereiden kanssa rannalle. Virhe kai siinäkin olisi altistaa ja pakottaa lapsi veteen.
No ei ne formulakuskitkaan olisi tulleet mestareiksi, jos ne ei olisi pakotettu siihen hommaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.25 18:57:27

"Kyseessä siis skitsofreniasta kärsivä isovanhempi ilman lääkkeitä..."

Ja sinä ihmettelet että on hankalaa?

Lähettäjä: Nami 
Päivämäärä:   13.4.25 19:08:26

Onko sulla aloittaja ihan kaikki kunnossa kun oot noin äkkipikainen että äyskit ja paiskot kuvaannollisesti luureja kun sulla palaa käpy skitsofreniaa sairastavaan vanhaan ihmiseen ja pieneen lapseen joka ei vielä virpomisesta mitään ymmärrä?

Ja vastaus tuohon että miten lapset oppii virpomaan, niin sitten kun ovat tarpeeksi isoja niin ihan itse siitä innostuttiin, ja siinä vaiheessa lapsi itse kyselee vanhemmalta ja oppii myös muilta lapsilta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.4.25 19:11:53

Ehkä nyt on itsereflektoinnin aika.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   13.4.25 19:31:00

Siis minkä ikäisestä lapsesta nyt puhutaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.