Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhat koirat ja oman kunnon kohotus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.4.25 18:30:04

Pitäis parantaa omaa kuntoa. Mulla on kaks koiraa, 9 ja 14 vuotiaat seniorit. Ovat kyllä terveitä ja tehdään päivässä yks pidempi lenkki joka n. 5 km. Hyvin jaksaa, nuorempi varmaan pidemmänkin. Mutta mun pitäis kohottaa omaa kuntoa vaellusta varten. Tuntuu hölmöltä lähteä käveleen eka se 5 km lenkki ja vielä uudestaan lenkki ilman koiria. Miten tekisitte tässä tilanteessa?

Re: Vanhat koirat ja oman kunnon kohotus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.4.25 18:49:03

Kävelylenkki koirien kanssa lämpäksi ja siitä heti juoksu/pyörälenkille?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 20:05:13

Rinkka selkään ja metsään kävelemään? Koirille tulee sama matka mutta saat itsellesi raskaamman ja monipuolisemman lenkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 20:19:55

Itsekseen lenkille, vaikka tunteekin itsensä hölmöksi. Niin tässä pitäisi tehdä itse, kenenkin. Varokaa sitten, kun alfaltilla juoksutatte, ettette saa koirien polkuanturoita rikki.

Päivämäärä:   12.4.25 20:23:35

Itse meen aina metsässä joten ei polkuanturat kärsi :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 21:04:10

Hanki painoreppu. Semmosia monet käyttää lenkeillä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 21:19:25

Mulla on monta eri ikäistä ja eri kunnossa olevaa koiraa, mutta minä teen esim. niin että ensin kävelytän vanhan koiran lämmittelyksi ja jatkan siitä juoksulenkille tai sitten vuokraan koirametsän tunniksi, itse juoksen ja koirat saa jokainen edetä omaa tahtiaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.4.25 22:00:35

Käytä koirat yksi kerrallaan lenkillä. Mä teen niin, koska käyttäytyvät yhdessä huonosti ja vanhempi ei aina jaksa yhtä reipasta menoa kuin nuorempi.

Lähettäjä: Katri 
Päivämäärä:   13.4.25 08:45:31

Itsellä oli sama pohdinta menossa kun suunnitelmissa pitkä vaellus ja siihen treenaaminen mutta koirakanta sellainen että ne eivät pysy kaikki treeneissä mukana. Nuorimmalla nivelrikko, yksi on jo 14-vuotias ja 8-vuotias on reippain mutta sillähn lonkat vaivaa välillä.
Nyt olen vienyt erikseen lenkille kaikkia, tehostanut omaa lenkkiä painoliivillä tai laittanalla reppuun painoa, ja sen lisäksi pidempiä päivävaelluksia miesystävän kanssa ilman koiria.
Koirat siis eivät tule aikanaan pitkälle vaellukselle mukaan vaan menevät hoitoon että niitä ei tarvitse treenata mutta tuntui hölmöltä lähteä lenkille ilman niitä kun tottunut siihen että aina on koira mukana.
Mutta siinä tulee kuitenkin matkaa kun kulkee erikseen jokaisen kanssa plus lenkit ovat vähemmän sähläystä kun on vain 1 kpl mukana :D

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   13.4.25 10:48:04

Olen miettinyt vähän samaa kun pitäisi omaa kuntoa kohottaa niin että olen yhtä hyvässä kunnossa kuin perheen paraskuntoinen koira jonka kanssa olen lähdössä vaeltamaan... Mutta täällähän olikin tosi hyviä vinkkejä. Huomattavasti helpompaakin lenkkeillä yhden tai kahden kuin neljän koiran kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.25 10:59:45

Suosittelen jokaiselle vaellusta suunnittelevalle myös sitä painojen kanssa lenkkeilyä. Aina sen ei tarvitse olla välttämättä selässä mutta kannattaa kulkea maastossa myös repun/rinkan kanssa. Tottuu myös siihen miten taaempana oleva painopiste vaikuttaa siihen omaan liikkumiseen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.25 12:28:12

Mulla 11v seniori ja sama arkikaava. Mennään paljon näköisessä metsässä liinan päässä, hyvin saa itse jumppailtua samalla

Päivämäärä:   13.4.25 15:57:57

Hei joo totta, miks en tajunnutkaan itse että menee erikseen koirien kanssa lenkit :D siinä on kans hyvä vaihtoehto. Tän lisäks vois käydä pari kertaa viikossa kuntoportaissa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.