Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sulla dvd-levyjä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 16:30:29

Joskus 2000-2010 niitä tuli osteltua kun ei ollut suoratoistopalveluja. Tuolla ne on ja vie tilaa. Ehkä kerran kolmessa vuodessa katson läpi jonkin boxin.

Mitäs te olette omillenne tehneet?

Re: Onko sulla dvd-levyjä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 16:32:24

Säilytän ja käytän, ei niitä lempileffoja kuitenkaan ole aina siinä suoratoistopalvelussa minkä tilaus on päällä milloinkin.

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   12.4.25 16:38:48

Mulla on noin pari sataa dvd:tä ja blu rayta. Katson usein niitä ja kovasti harmittaisi, jos niille kävisi jotain. Useamman vuoden olen niitä keräillyt. Aikoinaan Anttilan alelaareista tuli tehtyä hyviä löytöjä. Nykyään tulee ostettua vähemmän, kun vuokraan usein uutuudet elisaviihteestä. Jos sieltä bongaan jonkun superhyvän niin saatan sen tilata ihan fyysisenä kappaleena.

Päivämäärä:   12.4.25 16:39:25

Dvd:t on edelleen tv tason uumenissa, lapset niitä ajoittain katsoo kun haluavat viettää nostalgiailtaa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   12.4.25 16:47:56

Säilytän ja käytän. Hyviä leffoja, miksi niitä hävittämään tai niistä luopumaan? Ei näy suoratoistopalveluissa läheskään kaikki leffat mitä löytyy levyiltä.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   12.4.25 17:01:39

On ehkä 100 dvd levyä. 80% on lasten. Enimmäkseen lapset katsoo dvdltä ohjelmia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.4.25 17:11:34

Ei ole enää, annoin ne ilmaiseksi torin kautta. Ei ole mitään millä niitä olisi voinut edes katsoa.

Lähettäjä: Tk 
Päivämäärä:   12.4.25 17:26:43

Mulla oli joskus tv jossa dvd paikka, onkohan sellaisia nykyään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 17:27:46

Ettekö te omista levyasemallista pleikkaria?

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   12.4.25 17:46:36

On ja lainaan niitä myös kirjastosta. Elokuvamakuni on tasoa friikki, eli suoratoistot eivät oikein palvele kaltaistani. Katson xboxin kautta.
No, voin myös paljastaa, että nörttipoikani imuroi joskus vaikeasti löytyviä elokuvia usb tikulle, joka löytää tvstä paikan.
Viimeksi Sarjamurhaaja Henry Lee Lucas, ja Butterfied 8 niminen -60-lukuinen oscarvoittaja, jota en saanut näppeihini millään …

Päivämäärä:   12.4.25 17:49:30

Dvd:t on hyllyssä ja en luovu. Mulla on DVD:nä paljon sarjoja, ja aina ei voi luottaa suoratoistoon jos niitä haluaa katsoa. Katson pleikkarin kautta. Läppärille saattaisi olla myös joku levyasema jos sen löytäisi jostain.

Päivämäärä:   12.4.25 17:53:05

Jäännyt vaan kokoelmaksi lapsuudesta. Ei viittis myydäkkään :D Mulla on paljon Disneytä, Shrekkiä ja muita animaatio leffoja. Kasettileffojakin löytyy monia. Ehkä joskus hankin vielä jonkun DVD ja kasetti soittiminen (DVD soittimia saa halvalla läppärillekkin).

Päivämäärä:   12.4.25 17:54:41

>katson xboxin kautta

Oho – kulttuurin miehiä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.4.25 18:00:39

Ei ole pleikkaria tai muutakaan levyasemallista konetta. Cd-levyt annoin myös pois, spotifysta löytyy se mitä kuuntelen eikä autossa pysty levyjä kuunnella.

Vielä olisi iso kasa the sims-pelejä. Niitäkään ei pysty pelaamaan millään enkä tiedä miten toimii sellaiset erilliset levyasemat. Vanhaan tietokoneeseen ostin sellaisen eikä siinä yltänykkää piuhat kiinni (usb-paikat molemmin puolin konetta).

Päivämäärä:   12.4.25 19:12:28

Miten lasten vanha xbox liittyy kulttuuriin? Nyt jäi mietityttämään… ja olen sitten kyllä kulttuurin nainen…

Päivämäärä:   12.4.25 19:19:25

Itsekin asperger.

Päivämäärä:   12.4.25 19:25:33

Muutama taitaa olla tallessa, ainakin mun lempileffan löysin kun kaivelin kaappeja. Ei taida sitäkään löytää mistään yleisimmistä suoratoistopalveluista.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   12.4.25 19:39:12

On suosikkeja tallessa, mm. pari sellaista tv-sarjaa mitä ei näytetä missään koskaan. My so-called life esimerkiksi. Nyt vaan ei ole mitään laitetta olemassa missä olisi levyasema niin en ole pitkään aikaan päässyt katsomaan.

Päivämäärä:   12.4.25 19:49:10

Onpas pikkuviiva salaperäinen, eiköhän lähdetä kahville? :)

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   12.4.25 20:18:38

600-700 sataa. Mukana paljon sellaisia mitä ei ihan helpolla suoratoistopalveluista löydy. Melkein koko Steven Seagal tuotanto ym.

VHS filmejäkin löytyy vielä muutamia kymmeniä.

Lähettäjä: aito sennu 
Päivämäärä:   12.4.25 23:19:03

On ja pitänee ostaa dvd-soitin kun vanha läppäri sano sopimuksen irti ja siinä oli dvd-asema, uudessa ei ole. Kerään klassikko-piirrettyjä ja Ti-ti nallet ym ym. Mummu oon ja vaikka lastenlapset on jo koulussa ja niillä kotonaan älytelkkarit ym tykkääväät kun katotaan joku leffa saunan jälkeen ja pidetään elokuvailta :-)

Lähettäjä: Jihx 
Päivämäärä:   13.4.25 02:57:21

Tässä taloudessa levyjä on pitkälle yli 1000 kpl, tosin osa myös blu-ray-levyjä ja sarjojen bokseja. Eikä mitään aikomusta luopua, päinvastoin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.4.25 04:03:40

On paljonkin ja niistä todella moni on sellainen, joita ei syystä tai toisesta suoratoistopalveluihin ole tullut katseltavaksi.

Päivämäärä:   13.4.25 04:08:56

Ei ole, laitettiin pois jo viitisen vuotta sitten. Samaan aikaan kun myytiin pleikkari.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   13.4.25 05:48:29

Muutama dvd-levy löytyy. Harvoin kyllä tulee katsottua. Jouluna katsoin yhden lempisarjani läpi, se onkin ollut tapana tehdä vuoden/pari välein. Mulla on myös vhs-kasetteja, mutta ei niitäkään ole tullut katsottua. Suoratoistopalveluista mä en ymmärrä mitään, joten sellaisia mulla ei ole. Enpä mä ehtisi sieltäkään oikein mitään katsomaan, niin ei ole järkeä maksaa sellaista.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.4.25 10:08:43

Meillä on paljon dvd levyjä, mutta ne on kaikki myös tietokoneella Kodi ohjelmassa eli voin katsoa niitä televisiosta sieltä tietokoneelta ja valita elokuvan tai sarjan luettelosta. Siellä on sarjan jaksojen esittelytekstit, näyttelijäluettelot ym. Ja kyllä asun nörttien kanssa.

VHS kasetteja löytyy myös. Tällä hetkellä vain meidän kumpikaan video ei toimi.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   14.4.25 19:27:04

Ehkä joku viitisensataa levyä löytyy vuodesohvan sisältä. Just tässä hiljattain päätin käydä niitä läpi, pistää osan levyistä dvd-salkkuihin ja kotelot roskiin, koska tilaa on pakko saada. Levyistä en kuitenkaan halua luopua, koska mulla on paljon leffoja ja etenkin tv-sarjoja, joita ei suoratoistopalveluista löydy. Enkä mä oikein halua maksaa suoratoistopalveluista maailman tappiin asti, siksi ostan edelleenkin hyväksi todettuja sarjoja ja leffoja dvd:llä. Kaikkia ei saa Suomesta, joten tilaan dvd:tä meikäläisten kauppojen lisäksi Saksa- ja Britti-Amazonista.

Mulla on myös cd-levyjä muutama sata kappaletta. Ennen ostin musiikkia monesti kokeilumielessäkin, nykyään vain suosikkiartistien uudet levyt - ja silloinkin vain jos ne ovat oikeasti hyviä.

Dvd:tä löytyy vanha kunnon Xbox360 (ei ole asperger) ja tietokoneeseen ostin ulkoisen aseman, kun nykyisen koneen kotelossa ei ole asemalle paikkaa. Musiikia varten ostin joitain vuosia sitten kunnon stereot.
Vinyylisoitinkin mulla on, mutta vinyylilevyjä melko vähän. Jotain Rollareiden sinkkuja, Janis Joplinia ja Jimi Hendrixiä, sellaisia mitkä nyt vaan kuulostaa parhaalta vinyylinä.

Päivämäärä:   14.4.25 19:32:58

>ei ole asperger

XD

Päivämäärä:   14.4.25 19:36:07

Mulla on vaan Harry Potterit, Taru sormusten herrasta ja muutama satunnainen elokuva. Eipä oo tullu kateltua pitkään aikaan. Nuo on sellasia omia suosikkeja, joihin en kyllästy.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   14.4.25 19:38:49

Tietenkin on.

Päivämäärä:   14.4.25 19:45:52

Kotelot vie muuten paljon tilaa. Meinasin hävittää kaikki dvd:t mutta päädyinkin vain hävittämään kotelot ja sujautin itse levyn omien kansipapereiden sisään. Nyt vievät uskomattoman vähän tilaa ja jotenkin niitä tulee katsottuakin kun ei tarvitse kaivaa jättimäärää vaan voi sylissä pientä pahvirasiaa plärätä, sieltä se etsitty levy löytyy

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.