Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turku + naapurikunnat, lemmikinomistajat huomio

LähettäjäKissa 
Päivämäärä:   12.4.25 15:25:14

Voisitko auttaa minua talousahdingossani vaihtamalla kuvissa olevat, eli täysin käyttämättömät (=laput kiinni, pakkaus tyystin avaamaton), uudenveroiset koiran/kissan tuotteet kissanruokaan? -Eli raha ei vaihda omistajaa, vaan lemmikkituotteet ja -ruoat.-

https://aijaa.com/KZj8NM

https://aijaa.com/2FmPMy

https://aijaa.com/Y1I6Ry

Kuvissa on: laput kiinni -tuliterä punkkihuivi, joka sopii tarpeeksi isolle Koiralle. Kissankokoiselle eläimelle se on aivan liian suuri. Ajatusvirhe oli ostaa tämä kissalle, meni siten huti. Eli hinta M&M :ssä oli: kaksi kappaletta hintaan oli 11,99 e. Kerkesin toisesta repiä laput irti, eli palautusoikeus meni siinä sitten.

Pyytäisin tästä kuvan yhdestä, laput paikoillaan olevasta huivista yhden 5,6 e Prismassa maksavan märkäruokapakkauksen. Käytän itse sitä, josta lapun revin, sekun sopii myös ihmisille täydellisesti.

Toinen tuote on tuo sekä koiralle että kissalle tarkoitettu avaamaton ripulituote. Oma kissani täyttää kohta 7 vuotta ja sen elämän ainoa ripuli oli viime syksynä epäsopivasta, tujuksi tiedetystä antibiootista. Koska se oli 7 vuoteen ainoa ripuli, en säilytä varmuuden vuoksi tuota. Tuote maksaa Ya :ssa 23 euroa. Pyytäisin tästä yhdestä ripulituotteesta kaksi pakettia noita a' 5,6 e :n arvoisia märkäruokalaatikoita, eli ripulituotteen saisit yli puolet halvemmalla, kuin apteekin hyllyltä. 11,2 e arvoiset ruoat Prismasta yhteensä tästä yhdestä ribbetuottesta.

-Huomioitavaa: tuossa ribbetuotteessa on 15.9. parasta ennen, eli 5 kk käyttöaikaa.- Ripuliherkille eläimille ei ole liian lyhyt käyttöaika.

Kissani syö viljatonta ja sokeritonta ruokaa, eli katsoin, että halvin sopiva on Dagsmark Ilves. Usein Ht.net ei ota pitkiä linkkejä, joten linkitän sähköpostiin Prisman linkin. Käy toki myös Mjau :n tai Primacatin paketit, mutta kun Dagsmark on halvin sopiva Prismassa.

Olen ollut kohta 1,5 v. opiskelijan tuloilla, joten on ollut todella tiukkaa. Olen työskennellyt keikkavuoroja opintojen ohessa kohta 3 vuotta samassa paikassa, mutta silti tulevan kesän työ on yhä täysi kysymysmerkki yrityksen säästöjen takia. Tämän takia näiden tuotteiden hutiosto oli paha juttu taloudellisesti.

Asun Iso-Heikkilässä, mutta arkipäivisin voisin tulla tiheiden Föliyhteyksien päästä noutamaan vaikka mistä tahansa. Olisi helpottavaa toisenkin näistä tuotteista vaihto.

Jos voit auttaa, niin laita mailia.

Re: Turku + naapurikunnat, lemmikinomistajat huomio

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   12.4.25 17:37:22

Nosto

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   12.4.25 18:37:49

Mitä ruokaa M&M:n ruokaa voi kissasi syödä? En tunne kissanruokia yhtään, onko Smaak, Britcare tai Purenatural ok?

LähettäjäKissa 
Päivämäärä:   12.4.25 19:44:52

"Mitä ruokaa M&M:n ruokaa voi kissasi syödä? En tunne kissanruokia yhtään, onko Smaak, Britcare tai Purenatural ok?"

Smaakin tuo laatikko ainakin sopisi sille, koska ei sisällä porsasta tai nautaa nämä pussit. Linkittäminen ei tänne tosiaan onnistu, eli laittaisin maililla linkin, että menee oikein.

Dagsmark märkiksiä saa myös S-Marketeista.

Dagsmarkista: Tosiaan toi Ilves sopii, tai Tiikeri.

Puuma on vähän liian kevyttä, kun liikkuu valjaissa paljon, Leobardissa puolestaan on nautaa, eli se ei sovi korville.

Raksuja ei syö, vain märkäruokaa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   12.4.25 22:15:19

Siis mitä näiden ruokien arvo on?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 22:16:37

Varmaan aika paljon enemmän mitä aloittajalla on tarjota.

Päivämäärä:   12.4.25 22:18:41

No jos sais jotai summia? En jaksa googlata

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 22:20:02

Miten voi olla noin tarkkaa jonkun lemmikin ruokinta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 22:20:29

Oletteko te tosiaan noin laiskoja, että ette jaksa lukea edes aloitusta?

Päivämäärä:   12.4.25 22:20:38

Aloittajalla mennyt 45€ kankkulan kaivoon?

Päivämäärä:   12.4.25 22:21:06

En jaksa olen ihan liian loppu

Lähettäjä 
Päivämäärä:   12.4.25 22:26:57

Laita aloittaja mulle mailiin noi linkit

Päivämäärä:   12.4.25 22:30:34

"Miten voi olla noin tarkkaa jonkun lemmikin ruokinta?"

Tarkkaa? Ai se, että tahtoo tarjota lihansyöjälle sitä mitä se syö, eli viljatonta ja sokeritonta ruokaa? Sen lisäksi kissat on siitä veemäisiä elukoita, että ne on usein tosi kranttuja ja syövät just sitä mihin ovat tottuneet. Muu ruoka saattaa jäädä kippoon. Ja kissahan ei kestä paastoa juuri lainkaan.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   12.4.25 23:17:37

Dagsmark Ilves märkäruoka 8x80g maksaa jotain 6,50. Aloittajan mukaan Prismassa vielä halvempi eli 5,60. Jos tuo on ainoa mitä kissa syö, niin noin kahdeksi-kolmeksi päiväksi riittää yksi kahdeksan annoksen pakkaus.

Aloittajan tilanne on tosi huono. Ruuan vaihto noihin tuotteisiin on vain apu muutamaksi päiväksi. Valoa ei tunneli päässä vielä ollut näkyvissä.

Järkevintä olisi luopua kissasta. Tiedän, että sydän särkyy, mutta silti. Eläin tarvitsee riittävästi ravitsevaa ruokaa päivittäin. Eläin tarvitsee lääkärin apua onnettomuuden tai sairauden osuessa kohdalle.

Lähettäjä 
Päivämäärä:   13.4.25 07:10:45

En saakkaa sähköpostia auki kun en muista sen salasanaa.

Lähettäjä: sukeltaja 
Päivämäärä:   13.4.25 07:28:31

Lähetin sähköpostiisi lahjakortin Mustiin ja Mirriin.

Päivämäärä:   13.4.25 07:39:42

Aloittajalle vinkiksi että kannattaa alkaa totuttaa kissaa ihan oikeaan lihaan. Tulee paljon halvemmaksi. Kannattaa aloittaa esim. Broilerin sydämillä tai kanan jlihalla. Voi sulattaa vaikka lusikallisen niin ei mene hukkaan.

Päivämäärä:   13.4.25 07:40:13

Sukeltaja kiitti vinkistä, niin mäkin.

Päivämäärä:   13.4.25 07:59:10

Mä: Ihana juttu <3

Päivämäärä:   13.4.25 08:39:27

<3

LähettäjäKissa 
Päivämäärä:   13.4.25 09:59:49

Sukeltaja ja Mä, voi suuri lämmin kiitos teille, onnistuitte juuri auttamaan, yllättämään ja huojentaen ilahduttamaan ikihyviksi. :')

"Aloittajan tilanne on tosi huono. Ruuan vaihto noihin tuotteisiin on vain apu muutamaksi päiväksi. Valoa ei tunneli päässä vielä ollut näkyvissä.

Järkevintä olisi luopua kissasta. Tiedän, että sydän särkyy, mutta silti. Eläin tarvitsee riittävästi ravitsevaa ruokaa päivittäin. Eläin tarvitsee lääkärin apua onnettomuuden tai sairauden osuessa kohdalle."

Kyllä, minun tilanteeni on huono, mutta kissani ei ole tästä kärsinyt edes hiiren viiksikarvan vertaa. Se kävi lääkärissä viimeksi tammikuussa, eli vuosittaisessa suuhuollossaan hammaslääkärillä. Maksoin sen(-kin) opintolainalla, jota olen kokoajan maksimäärän nostanut elämiseen, kuten vuokraan.

Sai hammaslääkäriltä kehuja hyvästä yleiskunnosta, kuten normaalista painostaan. Joten kiitos "kysymästä", se kylläkin saa ravitsevaa ruokaa päivittäin. Itse syön toisinaan puuroa ruoaksi, en sentään usein vaan ihan harvoin, mutta kissani syö poikkeuksetta viljatonta sokeritonta kissanruokaa 3 x n. 80 g vrk, 1 rkl raksuja aktivoinnissa, muutaman namin koulutuksessa, kerran viikossa karjalanpaistia raakana.

Hämmentää viimeinen lauseesi, koska kissani on aina päässyt ellääkäriin ja tulee aina pääsemään niin kauan kuin minun omistuksessani on. Jos talouteni kaatuu viimeisen kaatumisen, niin sitten toki joudun kissan luovuttamaan.

Kissalla on vakuutus, onneksi, sillä viime syyskuu-tammikuu -välisenä aikana el.laskuja kertyi yhteensä 1800 e :n edestä. Kolmena peräkkäisenä iltana oltiin Vettorissa virtsaamattomuuden takia. Yksi illoista oli sunnuntai. Tammikuussa sitten tuo rutiini -hammashuolto. Toivottavasti tänä vuonna terveyttä riittää kissalla.

Tilanne tasoittuu, mikäli pääsen töihin kesä-elokuu -väliseksi ajaksi, kuten viime ja sitä edellisenä kesänä. Tällä hetkellä yritys yrittää säästää, sen takia minäkin olen liipaisimella, toisin kuin ennen. Odotan kuumeisesti tietoa kesätyöstä. Tarkoitan, että kuumeisesti ja herkeämättä.

Vielä kertaalleen, lämmin kiitos ja ystävällinen maukaisu kissaltani ylläoleville auttajille. <3

LähettäjäKissa 
Päivämäärä:   13.4.25 16:23:26

Toivottavasti auttajat bongaavat kiitokseni! *Miau*

Päivämäärä:   13.4.25 18:15:34

Ole hyvä ja hali kisua =D

Päivämäärä:   13.4.25 19:31:41

Ole hyvä. Kisulle rapsutuksia <3

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.4.25 21:08:25

Minä laitoin myös pienellä summalla lahjakortin aloittajan sähköpostiin.

LähettäjäKissa 
Päivämäärä:   13.4.25 21:44:15

Lämmin kiitos ja *kurnau* myös .... :lle. <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.