Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies jätti toisen takia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 13:05:03

Miten tästä selviää? Yli 10 vuoden suhde. Olo on todella petetty, luottamus elämään kateissa, totaallisen rikki ja voimaton olo. Muutti suoraan uuden naisen luo elämään meidän haaveilemaan tulevaisuutta. Ei edes myöntänyt uutta naista vaan kuulin mukalta, että muutti sinne eikä omaan asuntoon. En olisi uskonut, että meille käy näin. Piti olla vahvat yhteiset arvot ja yhteinen elämä.

Re: Mies jätti toisen takia

Lähettäjä: harmi 
Päivämäärä:   12.4.25 13:12:33

No nyt näin ei ole vaan mies meni.

Noita sattuu, miehen takia ei kannata liikoja murehtia vaikka nyt tuntuukin skeidalta.

Päivämäärä:   12.4.25 13:14:20

Kyllä ajan myötä tippuu päästä yleensä ne rakkaus lasit ja pystyt katsomaan tilannetta vähän kauempaa. Mies ei ole kunnioittanut tai rakastunut sinua yhtä paljon kun sinä häntä. Aika monta kertaa tälläisessä tapauksessa voi ruveta jopa tuntumaan myöhemmin että luojan kiitos mies jätti ja pääsit elämään erilaista elämää ja tapaamaan uusia ihmisiä. Neuvoni on: sure, käy se kaikki p@ska läpi seuraavan 3kk aikana ja sitten alat miettiä mitä SINÄ haluat elämälläsi tehdä ja miten se elää.

Itse erosin 30 vuotiaana, menin yliopistoon opiskelemaan ja jätin taakseni kotini, eksäni, työpaikkani ja useammankin ihmisen. Pidin lähimmät ihmiset ja aloin matkustella ja siinä vuosien mittaan luoda uraa. Olin koko nuoruuteni parisuhteessa ja ajattelin etten selviä yksin. Nyt olen ollut omasta tahdosta 5 vuotta sinkku ja elämä on ihanaa ja mahdollisuuksia täynnä. Eroni oli alku, eikä loppu. Tsemppiä oman polun löytämiseen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 13:16:30

Törkeitä nämä saattaen vaihdettavat miehet, jotka eivät uskalla kohdata omia hiipuvia tunteitaan vaan pettävät ja livistävät seuraavan helmoihin. Sillä välttää sen ikävän osuuden, jossa pitää sanoa ääneen, että en halua tätä enää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 13:16:41

Ja jäit lapsettomaksi uranaiseksi. No aina voi ottaa kissan tai useampia.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   12.4.25 13:32:09

Miehiä sekä naisia riittää, jotka eivät ole suunnilleen hetkeäkään yksin. Lennosta vaihdetaan seuraavaan.

Voi muuten olla, että se uusi nainen ei tiedä että mies muutti hänen luokseen suoraan entisen luota..

Päivämäärä:   12.4.25 13:53:49

Tsemppiä! Katkeruus ja pettymys on varmasti todella isoja tunteita tällä hetkellä. Usein käy niin, että uusi suhde kaatuu aika nopeasti jolloin mies tulee häntä koipien välissä takaisin entisen ja turvallisen luokse ja kehuu kaikella mitä haluat vaan kuulla. Toivottavasti et ota häntä silloin enää takaisin tuommoisen teon jälkeen. Ansaitset parempaa!

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.4.25 14:23:49

"Törkeitä nämä saattaen vaihdettavat miehet, jotka eivät uskalla kohdata omia hiipuvia tunteitaan vaan pettävät ja livistävät seuraavan helmoihin."

Tämä ! Ero on ero ja se on oma asiansa, mutta pettämisen ja oman vätysmäisyyden kautta livistäminen sinne uusiin helmoihin saa toiselle puolelle paljon pelkkää eroamista kammottavampia tunteita ja helposti juuri luottamuksen menettämisen "koko elämää" tai toista sukupuolta kohtaan ! Ja SE on törkeää ja niin väärin.

Kannattaa muuten katkaista kaikki someseuraaminen ja miehen kommunikointimahdollisuudet, selviät helpommalla kun et seuraa sitä uutta elämää ja tekee miehen mahdolliset ruikutusyritykset hankalammiksi.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   12.4.25 14:25:42

Minulle kävi noin 6 v sitten.

Mies vain ilmoitti, että hän on päättänyt että eroamme. Ei selityksiä.

Myöhemmin sitten kysyin viestillä, että oliko tuohon joku syykin ja hän totesi "No ei oikeastaan. Paitsi että saatan haluta joskus lapsia". (Minä en halunnut lapsia.) Myöhemmin sitten myönsi että oli alkanut flirttailla työkaverinsa kanssa.

No, eipä siinä sitten.

Olin aivan soossina alussa. Tein paniikkisiivouksen kotona, kävin kaikki tavarani läpi ja heitin roskiin kaikki mitä mies jätti jälkeensä ja lahjoitin/möin kaiken mitä en halua enää pitää.

Muutaman kuukauden päästä muutin toiseen asuntoon. Taas täydellinen tavaroiden läpikäynti. Nyt oli se uusi alku, eli kävin tavarat läpi niin, että en ota mukaani mitään mitä en halua tai tarvitse. Laitoin monia huonekaluja pois ja ostin uuteen asuntoon uudet tilalle (kuten hylly, sänky, sohva). Jäljelle jäävistä huonekaluista aika monet maalasin eri värisiksi. Ja kun asunto oli ihan erilainen kuin aiempi ja huonekalut siksi ihan eri tavalla ja jopa eri huoneissa, ne eivät ahdistaneet läheskään niin paljon ja vanhatkin näyttivät ihan uusilta, varsinkin jos ne oli maalattu.

Vähitellen aloin tajuta, että kyllähän miehen käytöksessä oli merkkejä siitä, että ero on tulossa. En vain tajunnut tai halunnut nähdä niitä ajoissa. Ja sitten ymmärsin, etten ehkä edes olisi halunnut elää kyseisen miehen kanssa loppuelämääni.

Ja olen oikeastaan nauttinut elämästäni sinkkuna.

Ainoa asia, joka tuntuu pahalta on se, että miehen kaverit ja yhteiset kaverit hylkäsivät minut täysin. Eivät pidä yhteyttä, eivät edes moikkaa jos jossain tulevat vastaan. Pari tapausta on joskus moikannut, mutta suurin osa vain kääntyy pois tai tuijottaa. Moni seuraa minua silti yhä somessa, mutteivät koskaan kommentoi mitään. Ja kun laittavat tai laittoivat ryhmäkuvia kun olivat kaveriporukalla jossain, niin tuntui oudolta, kun nuo kaikki olivat aiemmin hyviä ystäviäni ja eron myötä katosivat kokonaan.

Jopa nekin, jotka tunsin jo ennen kuin mieheen tutustuin, hylkäsivät minut. Minulle jä jäljelle vain omat kaverini.

Ymmärtäisin tuon, jos minä olisin pettänyt miestä. Mutta kun eron syy ei ollut minussa ja mies muutti toiselle paikkakunnalle eli en edes asuinpaikkakunnallani törmäile häneen, niin en ymmärrä, miksi minut piti kokonaan poistaa kavereista.

Asuimme siis miehen kanssa etäsuhteessa ennen eroa. Hän oli töiden vuoksi muuttanut toiselle paikkakunnalle ja minä olin siellä välillä viikkoja, ja hän melkein joka viikonloppu halusi asuinpaikkakunnalleni tapaamaan kavereita ja harrastamaan. Minun oli tarkoitus muuttaa hänen perässään muutaman kuukauden päästä. Mutta minun muuttoani ei sitten koskaan tapahtunut, vaikka olimme kyllä kierrelleet paikkakunnalla pohtimassa, että mihin päin olisi kiva muuttaa. Ja ilmeisesti mies on jo tuolloin suunnitellut eroa.

Kyllä siitä selviää. Se voi viedä aikaa, mutta siitä selviää kyllä.

Tee sinäkin nyt kunnon siivous ja tavaroiden läpikäynti. Voit vaikka kerätä kaiken miehen omaisuuden läjään jos sitä sinun asunnossasi vielä on ja kysyä, että hakeeko hän ne pois vai kippaatko roskiin. Ja omat tavarasi käyt myös läpi ja itke niin paljon kuin tarvitsee. Se puhdistaa.

Kun olet saanut kaiken käytyä läpi ja järjestettyä uudelleen, on olo ehkä jo vähän helpompi. Jos sinulle on mahdollista muuttaa, niin muuta! Minäkin muutin vain parin kilometrin päähän, mutta se auttoi jo paljon.

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   12.4.25 16:09:01

Kyllä joku laki pitäisi olla, että mies ei saa tuosta vain erota...

Lähettäjä: Ilta 
Päivämäärä:   12.4.25 16:18:27

Olipas ruma temppu. Pienen ajan ja etäisyyden päästä saatat huomata merkkejä tästä, vaikka juuri nyt kaikki tuntuukin tulleen puun takaa. Kauhea tilanne ja raukkamainen mies. Älä ota sitä takaisin, jos se häntä koipien välissä myöhemmin yrittää. Sillä tuon luojan petoksen jälkeen en uskoisi mihinkään mitä se mies suustaan päästää.

Päivämäärä:   12.4.25 16:25:57

Monelle meistä on käynyt sama. Itsellä mies palasi yhtenä tavallisena päivänä kotiin ja ilmoitti rakastuneensa toiseen.

Oli tietenkin valtava shokki. Ero on kiintymyssuhteen purkautuminen jonka mieli kokee uhkana.

Itsellä se kauhu purkautui kaiken tavaran siivoamiseen ja karsimiseen kun piti saada fyysistä tekemistä, sitten muutamia kuukausia join joka päivä alkoholia kunnes huomasin lihonneeni 10 kiloa, masennuin tyysti ja olin masentunut aktiivisesti kolmisen vuotta. Helpommallakin ja nopeammin voisi selvitä.

Mikä tärkeintä, tulee vaihe kun mieli siirtää miehen jalustalta ja yhtenä päivänä vain näkee toisen selkeästi. Tajuaa että ei ollutkaan niitä yhteisiä arvoja, ei toinen ollutkaan sellainen kiva ihminen kun mitä ihan itse oli omassa mielessään toisesta luonut. Ja sinä päivänä yhtäkkiä onkin taas ihan hyvä olla. Se päivä koittaa sinullekin.

Tässä vielä mielenterveystalon omahoito-ohjelma erokriisiin. Lueskele sitä kun jaksat https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/erokriisin-omahoito-ohjelma

Lähettäjä: Fff 
Päivämäärä:   12.4.25 16:53:52

No kyllähän me kaikki tiedetään, ettei kukaan tällaista salamarakastumista koe sillä tavalla, etteikö asiaa miettisi pitkäänkin. Ei kenenkään toisen naisen/miehen luo muuteta yhdessä yössä. Nämä pirulaiset ovat oman päänsä sisällä miettineet kuviota ja esittäneet puolisolleen kaiken olevan ihan normaalisti. Siis todella röyhkeää pettämistä!! Ihan kuin ero itsessään ei olisi iso shokki, niin vielä kamalampaa on tehdä se tällä tavalla, että se tulee täysin yllättäen toiselle osapuolelle. Ymmärrän tällaisen äkkilähdön ainoastaan niissä tapauksissa, joissa toisen osapuolen epäillään käyvän päälle ja on vaarallinen.

Mutta onhan näitä tarinoita kautta aikain kuullut, mies lähti illalla ostamaan tupakkaa / viemään roskia jne. eikä koskaan palannut. Mitä näiden päässä sitten oikein liikkuu? Psykopaatteja!

Lähettäjä: idiot 
Päivämäärä:   12.4.25 16:54:35

Toivon että exällä olisi ollut kanttia ilmoittaa aikasemmin ettei halua yhteistä tulevaisuutta kanssani. Itse olin siinä uskossa että molemmat ollaan ihan yhtä sitoutuneita, mutta toisin kävi. Enkä tiedä kuinka monta vuotta mies oli jo tiennyt ettei kanssani halua jatkaa elämäänsä. Olisin itse säästynyt monelta ja päässyt elämään elämääni eteenpäin. Taisin olla hänelle vain kiva viihdyke vuosien ajan.

Päivämäärä:   12.4.25 17:11:09

"No kyllähän me kaikki tiedetään, ettei kukaan tällaista salamarakastumista koe sillä tavalla, etteikö asiaa miettisi pitkäänkin"

Ei tiedetä. Et ehkä ole koskaan törmännyt epävakaisiin tai vain impulsiivisiin miehiin. Varsinkin mies saattaa hyvin impulsiivisesti ihastua naiseen josta ei mitään tiedä ja jos yhtään on tylsistymistä vanhaan suhteeseen niin mies eroaa kyllä helposti.

Päivämäärä:   12.4.25 17:17:43

"Ei tiedetä. Et ehkä ole koskaan törmännyt epävakaisiin tai vain impulsiivisiin miehiin. Varsinkin mies saattaa hyvin impulsiivisesti ihastua naiseen josta ei mitään tiedä ja jos yhtään on tylsistymistä vanhaan suhteeseen niin mies eroaa kyllä helposti."

Aika pieni on todennäköisyys sille, että kaksi niin impulsiivista ihmistä osuu kohdakkain, että ensisilmäyksellä muutetaan yhteen. Kyllä siinä yleensä vähän edes koeajetaan.

Lähettäjä: Fff 
Päivämäärä:   12.4.25 17:46:25

Kolmipiste ymmärsi mitä tarkoitin. Ei kukaan yhdessä yössä vain päätä ja toteuta niin isoa asiaa, vaikka olisi kuinka impulsiivinen ihminen. Kyllä pään sisällä asioita käydään läpi. Se vain näyttäytyy toiselle osapuolelle impulsiiviselta. Aloittaja olisi varmaan tietoinen epävakaasta persoonallisuudesta.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   12.4.25 22:18:04

Mä olin jättäjä ja mun ex myöa kuuli ja tiesi, että mulla on uusi.

No ei ollut. Kuvitteli ja tämä keneltä luuli, halusi mulle vaan pahaa.

Eli totuus voi olla ihan mitä vaan.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   12.4.25 23:26:57

Voi hemmetti minkälaisia puolisoita teillä on ?
Luojan kiitos Itselläni on jo 40 vuotta ollut sama luotettava mies.
En voi ymmärtää, miksi pitää pettää ja lähteä lennosta toisen luo.
Täysin sikailua !

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   13.4.25 09:44:39

Pettämisen syyt voivat olla monenlaisia.
Mutta pääasia, että nyt sinulla on vapaus elää ja sitten kun jaksat valita sellainen kumppani jonka kanssa arvot ja elämäntyyli kohtaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.4.25 10:07:59

Mä olen se sika, joka lähti "lennosta" toisen luo. Viimeiset vuodet oltiin eletty miehen kanssa kämppiksinä, vaikka naimisissa oltiinkin.

Joskus asiat ei ole niin mustavalkoisia. Tuskin exänikään ajatteli minun lähtevän minnekään, mutta niin kävi. Hyvissä väleissä ollaan ja viimeksi tänään juteltiin puhelimessa, viikoittain viesteillään.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   13.4.25 12:46:52

Sen mitä olen äijäporukoissa liikkunut harrastusten takia niin jotenkin on tullut sellainen tunne, että ei niitä oikeasti uskollisia yksiavioisia parisuhteita ole. Yksi jos toinen tuntuu käyvän liiton ulkopuolella suhmuroimassa ihan surutta ja kotona esitetään kuitenkin luotettavaa ja yksiavioista elämää. Voihan se toki olla ukkojen puhetta mutta en ainakaan enää itse edes kuvittele löytäväni sellaista parisuhdetta, jossa oikeasti ollaan yksiavioisia.

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   13.4.25 12:56:49

Men Lotte! Vad säger du??

Lähettäjä: mirka 
Päivämäärä:   13.4.25 21:23:17

Tiedän niin monta tällaista tapausta ja pidän näitä miehiä säälittävinä sikoina. Viimeisin tapaus petti, muutti toiselle puolelle Suomea naisen luo jonka kanssa petti, hylkäsi omat pienet lapsensa aiemmasta liitosta ja alkoi hankkimaan mukuloita heti uuden naisen kanssa. No, ystäväni onneksi tajusi että ei loppujen lopuksi menettänyt mitään. Mies on omasta tahdostaan työtön vätys, mutta lapset kyllä menettivät isän.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   13.4.25 21:28:24

” Muutti suoraan uuden naisen luo elämään meidän haaveilemaan tulevaisuutta”

Yli 10 vuotta yhdessä ja silti ette toteuttaneet sitä haavetta vaan vielä 10 vuoden jälkeenkin se oli tulevaisuuden haave? Miksi se haave ei konkretisoitunut sinun kanssa? Mitä se toinen nainen tekee erilaisia, että voi toteuttaa haaveita heti nyt?

Lähettäjä: Kolikko 
Päivämäärä:   13.4.25 23:04:40

Kolikolla on aina kaksi puolta, nyt ollaan kuultu vain toisen osapuolen versio tarinasta

Päivämäärä:   13.4.25 23:06:35

"Kolikolla on aina kaksi puolta, nyt ollaan kuultu vain toisen osapuolen versio tarinasta"

Toinen puolikas ei taida olla "jätin kumppanin ennen kun aloin lämmitellä seuraavaa"?

Lähettäjä: kesänurmi 
Päivämäärä:   14.4.25 05:58:53

Parempi se on erota kuin elää kulississa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.4.25 08:54:33

Ällö: siis deittailitko naimisissa ollessasi jo muita?

Päivämäärä:   14.4.25 15:24:56

?? , kyllä, olin naimisissa, mutta olisin yhtä hyvin voinut olla eronnutkin, sillä suhteemme oli viimeiset vuodet pelkkä kämppissuhde. Erota olisimme voineet jo aiemmin, mutta eipä kumpikaan ollut asialle tehnyt mitään. Ei ne asiat ole niin mustavalkoisia aina. Olimme yhdessä kauan ja kasvoimme erilleen aikojen saatossa.

Meillä on exäni kanssa hyvät välit ja hän asui vuokralaisenani vuosikaudet muutettuani pois. Meillä on kaksi yhteistä koiraa ja jutellaan viikoittain, eli mitään draamaa tässä ei ollut taustalla. Eromme jälkeenkin kävin heidän perhejuhlissaan ja isänsä hautajaisissa. Exäni on yhä minulle yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä ja minä hänelle.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.4.25 15:33:21

Miehen pitää huomata jo aikaisin merkit tulevasta erosta, joten varmaan se sama pätee naisiinkin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.4.25 15:33:32

No tässä nyt ei kuitenkaan toisen osapuolen tunteet olleet kuolleet eikä ainakaan toiselta puolelta eletty kämppiksinä vaan mies teki yksipuolisen päätöksen ja vain lähti. Ja se on sikamaista, ihan eri sfääreissä kuin joku random sexipettäminen.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   14.4.25 16:23:14

Ällö, ihailen tuota, että olette noin hyvin väleissä. Suurin osa kohtelee exiään kuin purkkaa kengänpohjassa ja varmaan osa sen ansaitseekin. Harvempi enää pysyy toisen kanssa väleissä, kun erotaan. Toinen voi edelleen olla parhaita ystäviäsi, vaikka romanttinen puoli olisikin loppunut.

Lähettäjä: Mohla Jukka 
Päivämäärä:   14.4.25 16:27:00

Joskus harvemmin näinkin päin.
Kaikki pointsit miehelle ja hyvää ja onnellista loppuelämää.
Ex muija miettiköön menneitä tekojaan.

Päivämäärä:   14.4.25 16:32:23

! , kiitos, ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa exästäni. Edelleen hän on parhaita ihmisiä, joita tiedän ja toivon hänelle vain ja ainoastaan hyvää. Kasvoimme yhdessä nuorista aikuisiksi ja olen todella kiitollinen hänelle paljosta. Upea ihminen, mutta parisuhteemme ei vaan pidemmän päälle toiminutkaan.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   14.4.25 16:35:31

Mutta Ällö, suosittelisitko noin keskimäärin ihmisiä ensin lopettamaan edellisen suhteensa ennen seuraavan aloittamista vai et?

Päivämäärä:   14.4.25 16:45:55

.-. , eiköhän jokainen tee omat päätöksensä ja elä niiden mukaan. Kyllä meidän suhde oli jo molemmien puolelta ns loppu, vaikka virallista avioeroa ei oltu tehtykään.

Aloittajan kohdalla tapaus on varmasti ollut toinen. Varmasti silti jotain merkkejä on saattanut olla ilmassa jo aiemmin, mutta niihin ei ehkä ole osannut kiinnittää huomiota.

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   14.4.25 22:21:00

Aloittaja, olen tosi pahoillani puolestasi! Saisitkohan tästä videosta lohtua ja tsemppiä tulevaan? Mulle nää videot antoi aikoinaan voimaa. :) Ymmärsin, etten ole yksin tilanteessa, ja että kyllä näistä selviää:

My Ex Left Me For Someone Else, Coach Craig Kenneth:
https://www.youtube.com/watch?v=EL7q0l_sxwI

Tosin, videon neuvoista poiketen - älä ota tuommoista exää takaisin, vaikka tilaisuus tulisi.Sen sijaan voit ajatella, että jos mies joskus alkaa haikailla takaisin, olet silloin upein, onnellisin ja hehkuvin versio itsestäsi ja voit antaa iloiset pakit- koska upgreidasit itsesi yli hänen tasonsa.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   14.4.25 22:55:45

Aloittaja, etkö ole koskaan aikaisemmin joutunut kohtaamaan eroa? Kyllä erosta pääsee yli, ajan kanssa. Joskus saattaa kulua muutamakin vuosi että olo "normalisoituu". Ihan on lupa tuntea kaikki tunteet. Vihaa ja itke niin paljon kun sielu sietää. Sitten lähde miettimään mitä sinä haluat loppuelämältäsi ja lähde kohti sitä, vaikka väkisin. Laita elämäsi uusiksi. Minulla yksi ex-mies vaihtoi myös lennosta toiseen. Suhteessa oli riitoja, mutta silti toitotti ettei halua erota. Sitten kun minä lopulta halusin, mies oli jo laittanut toisen naisen raskaaksi. Voin kertoa että ensimmäiset pari kuukautta elin ihan sumussa. Nyt on voittajafiilis kun tiedän mitä en tulevaisuudessa enää halua parisuhteelta. Lähdin opiskelemaan ja toteuttamaan omia harrastushaaveita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.