Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Menen tänään pesemättömillä pöksyillä ulos

Lähettäjä: Pöksy 
Päivämäärä:   12.4.25 13:01:31

Ostin uudet pöksyt enkä kerkeä pesemään niitä. Pitää pestä ekan kerran vasta käytön jälkeen. Tulivat kyllä niin tiukassa kuosissa minulle, ettei noita ole voinut kukaan testata minua ennen. Ihmettelen suuresti, jos on...

Re: Menen tänään pesemättömillä pöksyillä ulos

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 13:03:21

Sain kerran allergisen reaktion uusista ratsastushousuista kun en pessyt niitä ensin. Kämmenen kokoisia pinnalta puutuneita turvotusalueita reisissä, lähtivät vasta seuraavana päivänä.

Ei uusia vaatteita pestä sen takia, että joku olisi testannut niitä ensin, vaan että valmistusprosessin kemikaalijämät varmasti lähtevät.

Päivämäärä:   12.4.25 13:42:40

Minä pesen ne ihmisten bakteerien takia.

Päivämäärä:   12.4.25 13:45:25

No laitan pikapesuun ja kuivaan koneessa. En usko saavani mitään reaktioita, mutta kivempi käyttää pestyjä. Mutta nyt vain kevyt pikkupesu, että pääsee joskus uloskin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 14:44:58

En koskaan pese uusia vaatteita, enkä ikinä ole mitään oireita saanut. Mutta voihan se päivä vielä koittaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.4.25 14:47:12

Lähettäjä... 

Päivämäärä12.4.25 14:44:58

En koskaan pese uusia vaatteita, enkä ikinä ole mitään oireita saanut. Mutta voihan se päivä vielä koittaa.

Sama

Päivämäärä:   12.4.25 15:24:54

Minäkään en saa koskaan oireita, mutta onhan uusien vaatteiden kemikaalihaju vähän epämiellyttävä välillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.25 15:26:55

Pesen aina kaikki uudet vaatteet nimenomaan kemikaalien takia. Enkä edes osta mitään Temun myrkkyrättejä. Omalla riskillä sitten vaan jos ei omasta terveydestä välitä.

Päivämäärä:   12.4.25 15:27:11

Jokainen teollisuudessa työskennellyt tietää että uudet vaatteet ovat kaukana puhtaista.

Lähettäjä: (9) 
Päivämäärä:   12.4.25 15:34:56

Kemikaalien takia vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä. En muista mikä kemikaali se nyt oli nimeltään, jota käytetään todella usein etteivät vaatteet (ja esim. pyyhkeet) rypisty. Eikä se toki ole ainoa mitä käytetään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.4.25 15:37:05

Pakko myöntää, että ensimmäinen ajatukseni otsikon nähtyäni oli se, että aloittaja aikoo laittaa likaiset/käytetyt alushousut jalkaansa lähtiessään ulos. :'D

Lähettäjä: Tototintti 
Päivämäärä:   12.4.25 16:48:39

Joo Ällö samaa mietin, että lähtee likaisilla alkkareilla.....

Päivämäärä:   12.4.25 18:19:17

Eniten v*tuttaa kun pitää pestä ekan kerran uus vaate ! :D Ei tunnu enää samalta ja uudelta vaikka näyttääkin.

Lähettäjä: Erkki 
Päivämäärä:   12.4.25 19:47:58

Minäkin luulin että alushousut ja mielummin laittaisin itse ne kuin uudet xd mutta siis pesen uudet aina kun ei voi tietää mikä hikifinniperse mahdollisesti syyhyllä höystettynä on niitä kokeillut... Monesti olen haistanut uusisaa paidoissa jonkun hienhajun kainaloissa ja hikihän voi tarttua. Hygienia asioita...

Olen nimittäin saanut vaikean näppyläihottuman julkisesta vessasta joten siitä oppinut kaikinpuolin hygienisenpiä juttuja. Lääkäri silloin ohjeisti ettei itse istuutuisi julkisissa ilman että on desinfiointiaineella pyyhkäisty tai paperia suojana. Tulee kalliiksi...

Päivämäärä:   12.4.25 20:26:12

Kuka istuu pytylle julkisissa vessoissa... Fiksujen kävijöiden jäljiltä siellä on usein pissaa pytyn vieressä lattialla. Itse ajattelen niitä istujiakin ja nostan aina istuinrenkaankin ylös.

Päivämäärä:   12.4.25 21:56:30

En pese ikinä uusia vaatteita. Ei ne ole sitten enää uusia

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   13.4.25 11:22:41

No en mä ainakaan pese mitään uusia vaatteita/tekstiilejä ennen käyttöä...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.4.25 11:28:02

"En pese ikinä uusia vaatteita. Ei ne ole sitten enää uusia."

Pesu ei niistä vanhoja tee. Ja joo, pesen kaikki uudet vaatteet aina ennen käyttöä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.4.25 11:30:42

Pesen aina uudet vaatteet yms. Iho alkaa punottaa aina kun kaupassa pelkästään sovittaa..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.